Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lykke » 7. maj 2017, 15:28

Bimmerdyret skrev:Denne: http://www.bt.dk/danmark/anne-fra-legol ... -for-livet

Altså jeg er helt med på at Anne fortjener hyldest for sin indsats - ingen tvivl om det, hun er megasej

Men forældrene burde stoppe med den form for curling og verdenscentrumglorificering af deres yngel.


Det virker altså også lige lovlig af meget. Altså både, spøgelseshus og en eller anden ting mere.
Ja, jeg havde ikke givet mit barn lov til det. Hun er jo på arbejde for pokker.
12
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 7. maj 2017, 15:38

Jeg har ikke helt forstået hvordan Anne bare kunne gå fra sin position og bruge en time af sin arbejdsdag på noget andet end hendes arbejde?
13
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 7. maj 2017, 15:42

kidkomb skrev:Jeg har ikke helt forstået hvordan Anne bare kunne gå fra sin position og bruge en time af sin arbejdsdag på noget andet end hendes arbejde?


Det undrede jeg mig faktisk også over da jeg læste det, men måske havde hun pause?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 7. maj 2017, 15:52

Jeg ville da gerne en tur i spøgelseshuset og spise en is i min arbejdstid, og efterfølgende være en helt for det :D

Det virker helt hul i hovedet, at forældrene har opsøgt hende i arbejsstiden for at få hende til at lege med deres barn.
12
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 7. maj 2017, 16:13

Jeg har ikke lås på toilettet, og jeg har heller ikke tænkt mig at få det :devil:
0
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. maj 2017, 17:32

Jeg forstår hat af den Anne-historie der.
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 7. maj 2017, 17:38

Hvis Anne ikke har haft noget imod det, kan jeg ikke se problemet. Og efter al den positive omtale, tror jeg heller ikke at LEGO har noget imod det :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 7. maj 2017, 17:43

Animi skrev:Hvis Anne ikke har haft noget imod det, kan jeg ikke se problemet. Og efter al den positive omtale, tror jeg heller ikke at LEGO har noget imod det :P


Det kunne ellers være en interessant udvikling, hvis Anne blev bortvist for ikke at passe sit arbejde :-D
7
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 7. maj 2017, 17:46

kidkomb skrev:Jeg har ikke helt forstået hvordan Anne bare kunne gå fra sin position og bruge en time af sin arbejdsdag på noget andet end hendes arbejde?


Jeg tror ikke de har voldsomt travlt derude i maj. Jeg har været i Legoland i dag med mine børn, og der stod to ansatte ved de omtalte både, og der var ikke ret lang kø, så hvis en af dem havde fundet på at løbe væk i 5 minutter med et barn til spøgelseshuset (som ligger næsten lige ved siden af bådene i øvrigt, og det gør iskiosken også), kunne det formentlig sagtens have ladet sig gøre.

Jeg synes det er en hyggelig historie, og forstår ikke lige hvad det har med curlingbørn eller at gøre sig selv til verdens centrum at gøre.
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 7. maj 2017, 17:55

abcd skrev:
kidkomb skrev:Jeg har ikke helt forstået hvordan Anne bare kunne gå fra sin position og bruge en time af sin arbejdsdag på noget andet end hendes arbejde?


Jeg tror ikke de har voldsomt travlt derude i maj. Jeg har været i Legoland i dag med mine børn, og der stod to ansatte ved de omtalte både, og der var ikke ret lang kø, så hvis en af dem havde fundet på at løbe væk i 5 minutter med et barn til spøgelseshuset (som ligger næsten lige ved siden af bådene i øvrigt, og det gør iskiosken også), kunne det formentlig sagtens have ladet sig gøre.

Jeg synes det er en hyggelig historie, og forstår ikke lige hvad det har med curlingbørn eller at gøre sig selv til verdens centrum at gøre.


Jeg forstår virkelig heller ikke problemet.
Nu var jeg der selvfølgelig ikke, men det virker ud fra facebookopslaget at det hele (eller det meste) har været på Annes initiativ.
Men altså, det virker som om at Anne var glad, Terkel var glad, forældrene var glade og LEGO er glad for det - så hvad i alverden er problemet?
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 7. maj 2017, 19:49

Altså, just for the record, så var det ikke mig der sagde noget om curling, jeg undrede mig bare.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 7. maj 2017, 20:38

abcd skrev:Jeg synes det er en hyggelig historie, og forstår ikke lige hvad det har med curlingbørn eller at gøre sig selv til verdens centrum at gøre.


Det var mig, der nævnte curling og verdenscentrum.

Jeg synes det er for meget at lade et barns lyster i et legeland "kræve" en medarbejder så mange gange om hun, medarbejderen så ville det eller ej.
Der er en grænse, og det er normalt at forældre fortæller børnene hvor den går (og det fremgår ikke nogen steder, at det skulle være et barn med særlige behov)

Ja, og havde det været mit barn, der 2. gang hellere ville have Anne, så havde poden fået besked på enten far eller mor, eller også så er det hjemad.
6
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 8. maj 2017, 02:03

Frygteligt, en lego medarbejder der har brugt ekstra tid på et barn.. Og barnet og de stakkels afvigende forældre satte bare pris på det. :shock:

De må utvivlsomt kunne tildeles et par diagnoser. Hver. :trist:

Måske skulle man starte et krav om kompensation til alle de andre børn der var der den dag, en gratis weekend på hotellet og fri entré ville ikke være for meget. :pompom:
10
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 8. maj 2017, 03:11

1 ud af 200 børn der skriger på min arbejdsplads er etnisk dansk. 1.
Jeg joker ikke.
Det er utrolig mærkeligt. Jeg har to persiske kolleger der mener henholdsvis at "perkere :rulle:" og "det ligger i generne. Det er derfor at hvide børn ikke skriger på samme måde". Sidstnævnte mener at hvide er underlegne, ikke meget, men stadig, så det er ikke fordi han mener at det partout er en dårlig ting at børnene skriger. Det er jo lige til wtf-tråden.
Anyway. Det undrer mig. Men det er ilde set at undre sig over, så det bliver i denne tråd.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 8. maj 2017, 04:15

Mistermor skrev:
Bimmerdyret skrev:
abcd skrev:Jeg synes det er en hyggelig historie, og forstår ikke lige hvad det har med curlingbørn eller at gøre sig selv til verdens centrum at gøre.


Det var mig, der nævnte curling og verdenscentrum.

Jeg synes det er for meget at lade et barns lyster i et legeland "kræve" en medarbejder så mange gange om hun, medarbejderen så ville det eller ej.
Der er en grænse, og det er normalt at forældre fortæller børnene hvor den går (og det fremgår ikke nogen steder, at det skulle være et barn med særlige behov)

Ja, og havde det været mit barn, der 2. gang hellere ville have Anne, så havde poden fået besked på enten far eller mor, eller også så er det hjemad.


Jeg synes, det er en mærkelig historie. Hvis den sejlturen, som starter deres forhold, er på medarbejderens initiativ, har hun efter min mening et problem med grænser. Jeg havde slet ikke accepteret, at en medarbejder sejlede ud med mit barn. Den slags skulle jeg nok selv klare.
Hvis det var mit barn, der havde lagt op til, at medarbejderen skulle med, havde jeg forklaret mit barn, at det ikke var en del af hendes arbejde.

Jeg synes, hverken det er en sød eller rørende historie. Jeg ser for mig enten en medarbejder med problemer med sociale normer, eller et forældrepar der ikke sætter grænser for deres barn.


Jeg ville heller ikke gå hen og bede en medarbejder om at tage mit barn med på tur, som udgangspunkt har de vel et arbejde at passe, men nu var det medarbejderen der startede det, og så ville jeg ikke have haft noget problem med at mit barn sejlede en tur med hende. De er generelt vældigt søde til at tale med børnene i Legoland, smile til dem og give sig tid til at høre dem fortælle om deres dag. Og det synes jeg da er meget sjovere end hvis der stod nogle alvorlige medarbejdere og passede forlystelserne og ikke andet. Det er givetvis en del af konceptet at medarbejderne får at vide at de skal sige hej til børnene, spørge om de hygger sig osv. - det er sjovere for børnene, og glade børn er børn der kommer tilbage. Kvinden i historien har taget imødekommenheden et skridt videre end normalt, men jeg synes godt nok man skal være mere end almindeligt mavesur for at finde en negativ vinkel på den historie.
8

Tilbage til "Generelt"