Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 576
Likede indlæg: 3139

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Falstria » 31. maj 2018, 20:59

Purple Haze skrev:
Falstria skrev:
Purple Haze skrev:Vil langt hellere se burka og nihab i bybilledet end alle de der mænd der åbenbart mener at det er OK opførsel at rende halvnøgne rundt i et civiliseret samfund.
Tag nu noget tøj på!!!!

WTF...

Må mænd nu heller ikke rende topløse rundt?

Jo det må de jo så netop desværre godt.

Det må alle vel :)
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 178
Likede indlæg: 3559

Indlægaf BlueBunny » 31. maj 2018, 21:59

Buffy skrev:Der er ingen forskel på at forbyde eller påbyde en bestemt beklædning, det er alt sammen frihedsberøvelse.

Og det er en selvmodsigelse at sige man er for mangfoldighed, men mod burka.

Jeg syntes også burkaen er noget lort, men ikke så meget, at jeg vil fratage nogen friheden til selv at vælge.

Den tager jeg som om den var til mig. Og den kan jeg ikke lade stå helt ukommenteret. Jeg er naturligvis uenig og finder det muligt at være for mangfoldighed og mod burka. Det hører til i en anden tråd.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2354
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22580

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2018, 22:41

Womansplaining.
Åbenbart. Jeg har lige fået en henstilling af mods for at bruge ordet tror jeg.
Jeg er ærlig talt forvirret.
4
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 535
Likede indlæg: 11738

Indlægaf Flora » 31. maj 2018, 22:44

kidkomb skrev:Womansplaining.

Det håber jeg virkelig er en misforståelse, for ellers er det da lige til WTF-tråden :forvirret:
5
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 279
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4997

Indlægaf Mistermor » 1. jun 2018, 00:21

Jeg har været til åbent hus på Jordbrugets uddannelsescenter. Jeg synes, det var vældig fint, at der var nogle af de besøgende unge mænd, der havde bar overkrop. (Udstillerne skulle have t-shirts på med logo.) Min svigersøn blev færdig som anlægsgartner.

Jeg synes også, de australske brandmændsbilleder, der verserer på facebook er flotte. (Man bliver ikke blind, fordi man bliver ældre)

Min nabo arbejder ved et gartnerfirma, som servicerer plejehjem/ældrecentre i Århus området. De må ikke arbejde med bar overkrop, fordi de ikke må støde beboerne. Men beboerne har sjovt nok selv arbejdet med bar overkrop, hvis de havde fysisk arbejde, og kvinderne har sandsynligvis for manges vedkommende gået topløse på stranden. Så det er ikke beboerne, der bliver stødt.

Det er utroligt, at folk/samfundet generelt kan fokusere så meget på sex og være så snerpede på samme tid. (medmindre det er forskellige mennesker, der gør de to ting.)
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 1. jun 2018, 00:44

fisken80 skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af mennesker med stress og depressioner kunne blive kureret og få det meget bedre hvis de fik nok søvn, spiste sundt og dyrkede motion.

Men hvad gør man, hvis ens stress eller depression betyder, at man ikke kan sove eller sover meget dårligt? Så er det rigtig svært at få nok søvn.

Det er jo derfor du skal spise sundt så du får energi til at dyrke motion så du kan blive naturligt træt :santa2:

Åh, hvor jeg elsker den type hårdnakkede, unuancerede påstande om hvad andre skal gøre ved en given tilstand :love: Jeg gider næsten ikke bruge energi på at hidse mig op over den type snæversynet idioti.

Det er bare synd for dem der er ramt af stress eller depression, som skal få det endnu dårligere over deres situation og føle sig forkerte, fordi de ikke får det bedre af at dyrke motion, men i stedet slapper af, lader op og får noget glæde ind i hverdagen på andre måder. Det er bare ærgerligt. Andre folk har bestemt at du bliver kureret på en anden måde :gammel:

"Jeg har diabetes og brug for insulin"
"Pjat med dig! Alle ved at diabetes skyldes forkert kost og livsstil! Du skal bare ud så du kan få rørt dig og komme i bedre form"

...
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 576
Likede indlæg: 3139

Indlægaf Falstria » 1. jun 2018, 01:26

Purple Haze skrev:Vil langt hellere se burka og nihab i bybilledet end alle de der mænd der åbenbart mener at det er OK opførsel at rende halvnøgne rundt i et civiliseret samfund.
Tag nu noget tøj på!!!!

Det handler jo om hvorvidt nogle (især kvinder) er tvunget til at bære en speciel beklædning.
Jeg synes ikke de skal kunne tvinges til det af deres mænd eller familier.

Men det er da noget svært at skelne imellen de som gør det frivilligt og dem som føler sig tvunget.
Det er en kvindesag jo.
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2140

Indlægaf TinaW » 1. jun 2018, 02:09

Juki skrev:
fisken80 skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af mennesker med stress og depressioner kunne blive kureret og få det meget bedre hvis de fik nok søvn, spiste sundt og dyrkede motion.

Men hvad gør man, hvis ens stress eller depression betyder, at man ikke kan sove eller sover meget dårligt? Så er det rigtig svært at få nok søvn.

Det er jo derfor du skal spise sundt så du får energi til at dyrke motion så du kan blive naturligt træt :santa2:

Åh, hvor jeg elsker den type hårdnakkede, unuancerede påstande om hvad andre skal gøre ved en given tilstand :love: Jeg gider næsten ikke bruge energi på at hidse mig op over den type snæversynet idioti.

Det er bare synd for dem der er ramt af stress eller depression, som skal få det endnu dårligere over deres situation og føle sig forkerte, fordi de ikke får det bedre af at dyrke motion, men i stedet slapper af, lader op og får noget glæde ind i hverdagen på andre måder. Det er bare ærgerligt. Andre folk har bestemt at du bliver kureret på en anden måde :gammel:

"Pjat med dig! Alle ved at diabetes skyldes forkert kost og livsstil! Du skal bare ud så du kan få rørt dig og komme i bedre form"

...

Da jeg var sygemeldt med stress sagde lægen at gåture i rolige omgivelser (dvs uden larm) var godt. Træning hvor pulsen kom op, var ikke godt, da det forøgede antallet af stresshormoner. Det gav god mening.
Og så kan man jo sove dårligt af mange forskellige grunde, som man måske umiddelbart har svært ved at gøre noget ved.

Men jeg er enig med dig.
Det stress håndterings kursus jeg blev tilbudt gennem min daværende kommune var inde på det samme.
Og som de sagde, ingen vil jo sige til en med et brækket ben, at de bare skal tage sig sammen og få brugt benet. Når man er ramt af stress, så er hjerne at betragte som værende brækket og den skal bruge tid til at komme sig.
8
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 639
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9638

Indlægaf Delfin » 1. jun 2018, 02:26

Du dufter ikke af lækker mand. Du stinker af aftershave.
5
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 1. jun 2018, 02:38

TinaW skrev:
Juki skrev:
fisken80 skrev:

...

Da jeg var sygemeldt med stress sagde lægen at gåture i rolige omgivelser (dvs uden larm) var godt. Træning hvor pulsen kom op, var ikke godt, da det forøgede antallet af stresshormoner. Det gav god mening.
Og så kan man jo sove dårligt af mange forskellige grunde, som man måske umiddelbart har svært ved at gøre noget ved.

Men jeg er enig med dig.
Det stress håndterings kursus jeg blev tilbudt gennem min daværende kommune var inde på det samme.
Og som de sagde, ingen vil jo sige til en med et brækket ben, at de bare skal tage sig sammen og få brugt benet. Når man er ramt af stress, så er hjerne at betragte som værende brækket og den skal bruge tid til at komme sig.

Jeg synes det er irriterende og problematisk når andre ikke forstår at det der er den gængse opfattelse til bedring ikke altid bare lige er til. Det er især problematisk når det kommer fra fagfolk der ikke er åbne overfor for andre muligheder.

Jeg har oplevet det flere gange fra folk der mener de kender mig bedst og ved hvad der skal til for at kurere det og det. Også selvom de ikke kender mig. Jeg har levet med ting i 30 år og derfor gjort mig en del erfaringer, bl.a med stress og depression, men jeg kan da godt se at ting der står på nettet eller i en bog fuldstændig overruler mine erfaringer om hvad der skal til.

Billede
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
LaScrooge
Kort karma: 877
Likede indlæg: 8939

Indlægaf LaScrooge » 1. jun 2018, 06:01

Juki skrev:
TinaW skrev:
Juki skrev:
fisken80 skrev:

...

Men jeg er enig med dig.

Jeg synes det er irriterende og problematisk når andre ikke forstår at det der er den gængse opfattelse til bedring ikke altid bare lige er til. Det er især problematisk når det kommer fra fagfolk der ikke er åbne overfor for andre muligheder.

Jeg har oplevet det flere gange fra folk der mener de kender mig bedst og ved hvad der skal til for at kurere det og det. Også selvom de ikke kender mig. Jeg har levet med ting i 30 år og derfor gjort mig en del erfaringer, bl.a med stress og depression, men jeg kan da godt se at ting der står på nettet eller i en bog fuldstændig overruler mine erfaringer om hvad der skal til.

Billede

Det samme her. Jeg gav op overfor alle de velmenende råd da jeg var deprimeret, hvilket jeg var i 4 år. Jeg endte med bare at takke folk for deres råd og omsorg og derefter synke dybere ned i håbløshed, fordi ingen rigtig forstod eller kunne forholde sig til kompleksiteten eller dybden af mit problem. Og hvis jeg udtrykte, at jeg allerede havde været omkring det pågældende forslag, så virkede jeg bare usamarbejdsvillig og som én der ikke ville have det bedre. Det ender med at blive meget ensomt.
2
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16698
Kontakt:

Indlægaf Ado » 1. jun 2018, 06:46

Undskyld, men... :lol: :lol: Det er godt nok kikset.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 582
Likede indlæg: 12486

Indlægaf Sangius » 1. jun 2018, 06:51

Ado skrev:

Hvor var det egentlig der var womansplaning? :D

Og er vi enige om, at det er det modsatte af mansplaining?

Må man ikke bruge de ord? :gruble:
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4080

Indlægaf Confucius » 1. jun 2018, 07:05

Sangius skrev:
Ado skrev:

For et par dage siden, var der en der beskyldte mig for mansplaining. Gad vide om vedkommende er blevet sanktioneret, eller om det er lidt selektivt?
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 582
Likede indlæg: 12486

Indlægaf Sangius » 1. jun 2018, 07:08

Confucius skrev:
Sangius skrev:
Ado skrev:

For et par dage siden, var der en der beskyldte mig for mansplaining. Gad vide om vedkommende er blevet sanktioneret, eller om det er lidt selektivt?

Vi beskylder hinanden for alt muligt herinde hele tiden, gør vi ikke? :genert:

Det der er vel ikke så slemt :D
1

Tilbage til "Generelt"