Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 11. dec 2016, 10:52

Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


x2
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 11. dec 2016, 10:54

zembra1986 skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


x2

X 3.

Så er der jo ikke noget til resten af måneden.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 11. dec 2016, 10:58

Sophies-mor skrev:
zembra1986 skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


x2

X 3.

Så er der jo ikke noget til resten af måneden.

Men den første chokolade i de billige chokoladekalendere smager jo først godt efter et par stykker i træk. Den første smager jo forfærdeligt, nummer 5 derimod :savl:
2
...
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 11. dec 2016, 11:08

LadyFox skrev:
Sophies-mor skrev:
zembra1986 skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


x2

X 3.

Så er der jo ikke noget til resten af måneden.

Men den første chokolade i de billige chokoladekalendere smager jo først godt efter et par stykker i træk. Den første smager jo forfærdeligt, nummer 5 derimod :savl:

Jeg er mere til mørk chokolade og synes hurtigt den lyse bliver kvalm. Kan være det er derfor jeg aldrig har raidet den :gruble:
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 11. dec 2016, 11:10

LadyFox skrev:
Sophies-mor skrev:
zembra1986 skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


x2

X 3.

Så er der jo ikke noget til resten af måneden.

Men den første chokolade i de billige chokoladekalendere smager jo først godt efter et par stykker i træk. Den første smager jo forfærdeligt, nummer 5 derimod :savl:

Der har jeg det omvendt. Jo mere, jeg får.... puh.
:-D
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Dragen
Indlæg: 98
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 259

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dragen » 11. dec 2016, 11:44

Rosa Espinosa skrev:
Sophies-mor skrev:
zembra1986 skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


x2

X 3.

Så er der jo ikke noget til resten af måneden.


I er sikkert også nogen af de der mennesker som har penge tilbage sidst på måneden :rulle: :lol:


This! Jeg har altid for meget måned tilbage i slutningen af pengene. :genert:
6
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 11. dec 2016, 11:47

Rosa Espinosa skrev:
Sophies-mor skrev:
zembra1986 skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


x2

X 3.

Så er der jo ikke noget til resten af måneden.


I er sikkert også nogen af de der mennesker som har penge tilbage sidst på måneden :rulle: :lol:



Det ville være synd at sige :fløjt: :genert:
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf klumphen » 11. dec 2016, 11:49

Sangius skrev:Ja. Jeg skrabede hele min kalender d. 7. Så lokkede jeg min mand i fordærv, så han skrabede også sin. Så fik jeg to af Hjem-is bilen, dem skrabede jeg også.

Jeg har ingen kontrol.

Kontrol er klart overvurderet :D
2
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 11. dec 2016, 12:24

Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


Det har jeg godt nok heller ikke. Så kan man da lige så godt lade være med at have en.

Og siden vi nu er i tråden for ting man ikke må sige, så synes jeg faktisk det er ret kikset, at man som voksen lænser eller skraber hele sin kalender på en gang.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 11. dec 2016, 13:00

Rosa Espinosa skrev:
Sophies-mor skrev:
zembra1986 skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sorenspige skrev:
D.itsen skrev:Jeg har har aldrig lænset en julekalender, er jeg sær?

Det har jeg heller ikke.


Så kan vi være sære sammen. Jeg har aldrig forstået konceptet "Læns din julekalender".


x2

X 3.

Så er der jo ikke noget til resten af måneden.


I er sikkert også nogen af de der mennesker som har penge tilbage sidst på måneden :rulle: :lol:


:lol: :lol:

Det har jeg godt nok, men det har så også den konsekvens, jeg aldrig er særlig ekstravagant og har det ustyrligt dårligt med at bruge penge på andet end mad :rulle:
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Myresluger » 11. dec 2016, 14:07

Jeg føler mig helt uden for.... jeg har aldrig haft en chokoladekalender! Og derfor har jeg heller aldrig raidet en :trist:
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2016, 18:25

Hold nu kæft hvor folk kan stoppe i gabet i julemåneden. Jeg bliver helt dårlig, når jeg ser/læser om de mængder mad folk kører ned i julens navn. Og jeg er sgu ellers også selv glad for mad. Intet under der er brug for slankekur i januar... håber i det mindste folk forstår at lave de rette mængder, så der ikke også bliver smidt en masse mad ud.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 11. dec 2016, 19:02

Jeg er glad for at være lønslave. Så er jeg dejligt fri for altid at skulle fortælle andre om mit firma og om hvor dygtig jeg er.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 11. dec 2016, 19:59

Daine skrev:
Oveditlevsen skrev:
malou_43 skrev:
Oveditlevsen skrev:
malou_43 skrev:
LadyFox skrev:
malou_43 skrev:Jeg har en bekendt, som er førtidspensionist og har været det i over 7 år. Det er pga. migræne. Hun er omkring de 30. Vi er i den samme netværksgruppe på facebook, hvor jeg gang på gang ser at hun hver weekend melder sig til fester, koncerter, i hverdagene tilmelder hun sig til arrangementer i forskellige former, og hun er ofte ude og rejse....

what the fuck? Jeg fatter ikke, at hun ikke også kan passe et job, med den ret travle verden hun ellers har.

Jeg har selv en liste af diagnoser og skavanker, men det afholder mig kraftsatme ikke fra at yde en samfundsmæssig arbejdskraft.
Det pisser mig af - jeg ved ikke hvorfor. Men jeg synes satme det er nasseri af systemet - og har ofte lyst til at melde det til kommunen af ren irritation :lol:

Men hvad er det du har lyst til at melde, mn må jo godt gå til fester, rejse, tage til koncerter osv. Når man er på førtidspension?


Det kan du tro, man må! Det er slet ikke humlen for mig.

Jeg synes dælme, at der er vildt, at man kan få en førtidspension, hvis man kan fylde sit liv med larmende og krævende fritidsinteresser - jeg nævner fx bowling, koncerter, biografture, kanoture, teaterture, næsten daglige spiseture på restauranter - der findes paragraf 55 (eller er det 56), hvor man kan arbejde og have lov til sygeperioder. Jeg synes det er nasseri.
Jeg har selv diagnoser, hvor jeg reelt kunne søge om førtidspension, men så længe jeg kan have et fritidsliv som kræver lige så meget som mit arbejdesliv, så yder jeg til samfundet.

I dag er det ikke let at få førtidspension - og jeg synes en som hende burde revurderes!

Jeg synes egentlig bare du virker misundelig, selvom reglerne for tildeling af førtidspension er blevet ændret, var det altså ikke bare noget man trækkede i en automat førhen.


Misundelig!?!? Jeg ville ikke klare at kunne undvære mit job! Min profession er en stor del af min identitet og jeg elsker det!

Schiesse nej, der har du squ fat i den forkerte tråd, du :lol:

Jeg siger bare hvordan det virker på mig, når du inddrager dit eget helbred på den måde. At en førtidspensionist går til de samme arrangementer som en med et arbejde kan jeg ikke se noget galt i, skulle de så heller ikke selv kunne holde deres have og husholdning? :forvirret:

Jeg kan nu godt forstå Malous tanker. Jeg har lige set et opslag på Facebook om en kvinde der var i arbejdsudredning via kommunen. Hun havde bagt småkager en weekend, havde lagt et billede på sin Facebook (at bage, specielt i december er jo ikke noget unormalt). Kommunen kiggede med og så fik hun ellers besked om, at når hun kunne bage småkager så kunne hun også arbejde 4 timer mere hver uge (fra 12 til 16 timer). Bum. Hun skulle bruge sine kræfter på at arbejde, ikke bage ...

Så jeg kan godt forstå, at hvis man har overskud til alt det ovenstående på en førtidspension så kunne man måske også klare at arbejde nogle timer om ugen?

Og nej, jeg er ikke ude på at hetze imod førtidspensionister, jeg regner med at langt langt de fleste får det fordi de ikke kan fungere på arbejdsmarkedet. Og mit indtryk er også, at de fleste gerne ville arbejde, hvis de kunne. Men nogen gange synes jeg systemet er mærkeligt skruet sammen. Selvfølgelig skal man have lov til at bage en plade småkager i sin fritid, uden at kommunen blander sig! Og indimellem er der så sager/personer der gør, at alle andre får et 'dårligt' ry. Det er jo set inden for kontanthjælpen bla.


Sagen er jo, at de mennesker har fået pension efter de gældende regler på det tidspunkt. Hvis deres sager skal tages op igen, er det på linje med at ændre lovgivning med tilbagevirkende kraft.

Samtidig indrømmer jeg blankt, at jeg godt kan føle et snert af misundelse, når jeg endnu en dag har slæbt mig på arbejde. Mit liv er stort set arbejde og restitution, og jeg har absolut hverken overskud til kagebagning eller for den sags skyld at støvsuge, før jeg tvinger mig selv til det, når nullermændene er vokset til anseelig størrelse. men jeg er ikke er berettiget til et fleksjob.

Jeg mener bare stadig ikke, at det ville være ok eller umagen værd at tage gamle sager op igen, og det ville koste en masse resurser at gennemgå, afprøve og udvikle en måske arbejdsevne, resurser som ville være bedre brugt andre steder. Problemet er i gang med at løse sig selv og lidt til, da pension i dag er meget svært at få.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 12. dec 2016, 02:03

Jeg tror mit hoved eksploderer hvis jeg hører endnu en udgave af "Hallelujah"(sangen) :mellow:
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"