Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 22. okt 2015, 14:24

Karkluden skrev:
ShuruQ skrev:
hotlips skrev:
Dirtylittledevil skrev:
kidkomb skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes ikke pr automatik at downs-børn er super cute. Then again, jeg synes sjældent børn er særlig cute.

Skulle de være specielt cute? :gruble:


Det er der vist mange på facebook som synes lige for tiden...



Det er utvivlsomt pænt ment fra dem der skriver ders side men jeg tror helt ærligt jeg havde fået en akut hjerneblødning hvis Jeg havde haft et downs barn og havde læst det,hvad fanden ligner det at deltage i debat om ting med så alvorlige permanente følger for et barns liv og så bare gå ind og skrive hvor viildt cute de børn er.

Det er sq da ikke en fucking hundehvalp de taler om!

Iihh,jeg måtte holde op med at læse om det igår,mit blodtryk...


Hvor så du den debat henne?

Jeg deltog bl.a. i en på DR2s facebookside. Jeg har en veninde, der har en bror, der lider af Downs syndrom, og jesus kristus, vi fik mange tæsk derinde for at tillade os at sige, at det måske ikke altid er så pisselyserødt og blomster ud af røven, som det bliver gjort til. Der var eddermame mange, der var sådan lidt "jamen, de er jo bare meget bedre mennesker end os andre, de er slet ikke handicappede, det er os andre, der er det". Ahem.



Den så jeg godt,jeg har ikke skrevet jeg har ikke temperament til det.

Shuru,de har været flere steder de sidste dage,jeg tror også bt havde mindst 2.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 14:33

Kyle skrev:
Fru Sunshine skrev:
Kyle skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg fryder mig hver gang, jeg hører nyt fra min tidligere klasse, og hvordan de er ved at drive deres nye dansk- og klasselærer til vanvid og bare opfører sig virkelig dårligt.
De var nemlig en mønsterklasse, da jeg havde dem.

Stakkels børn :s

Nu var det ligesom ikke mit valg at blive fyret. Ej heller at en matematiklærer uden spor erfaring med danskundervisning skulle overtage mine skønne elever.

Hold nu kæft, hvor jeg savner dem.

Åh, det var ikke for at skyde efter dig. Undskyld, hvis det lød sådan. Jeg er bare så ked af det når jeg læser hvor mange steder den nye reform, manglen på lærer (tid til børnene pga. arbejdstidsaftalen) og de lange skoledage påvirker børnene.

Jeg er vist stadig lidt nærtagende omkring den opsigelse, fordi det var så urimeligt, og fordi jeg er blevet behandlet så ringe.

Men du har ret i, at reformen ikke er god for eleverne. Det er bare ikke den, der har forvandlet min dejlige klasse til en flok bisser. Det er manglen på forståelse for spredningen, mangel på respekt for de enkelte - og fordi de også er vrede over, at jeg blev fyret.

Men der er så også mange forældre, der er klar til at flytte deres børn fra den skole, fordi ledelsen er blevet elendig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 15:25

Dikus skrev:Min datter har 40 lektioner om ugen. Og har typisk 1/2 - 2 timer lektier ved siden af dagligt.

Det er ikke en dyt synd for hende.

Hvor lange er lektionerne så?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kyle » 22. okt 2015, 16:27

Dikus skrev:Min datter har 40 lektioner om ugen. Og har typisk 1/2 - 2 timer lektier ved siden af dagligt.

Det er ikke en dyt synd for hende.

Det er heller ikke synd for mine børn. De går i en skole med god ledelse, fantastiske lærer og de er sunde og raske. Men det er et problem for min nevø, der døjer med social angst; min vens dreng, som har ADHD og min kollegas søn, der har Aspergers. Det er et problem for mine niecer, der går på en skole, hvor der er dårlig ledelse, lærerne bliver pressede og sygemeldt og de har vikardækning i op mod halvdelen af tiden.
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. okt 2015, 16:49

ShuruQ skrev:Jeg synes Lotte Svendsen skulle tage og holde kæft. Alene af den grund at hendes stemme driver mig til vanvid. Der er noget kulturdebat på TV2 News og jeg magter det ikke. Har faktisk aldrig lagt mærke til det før, men sad (slog væk af samme grund) og blev helt hysterisk :blush:.

Problemet er jo hos mig og ikke hos hende, men hvis bare hun kunne holde en lille smule mund :genert:.

Han er nu næsten værre, ham der hun altid diskuterer med :fløjt:

Min kone ser det program næsten hver dag. Men det er vist kun en gang om ugen, de er med.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 22. okt 2015, 17:06

ShuruQ skrev:Jeg synes Lotte Svendsen skulle tage og holde kæft. Alene af den grund at hendes stemme driver mig til vanvid. Der er noget kulturdebat på TV2 News og jeg magter det ikke. Har faktisk aldrig lagt mærke til det før, men sad (slog væk af samme grund) og blev helt hysterisk :blush:.

Problemet er jo hos mig og ikke hos hende, men hvis bare hun kunne holde en lille smule mund :genert:.



Ej,det tror jeg nu ikke,hun er virkelig frygtelig,på den der måde så en neglepind stukket ind i øret lyder helt rart i forhold.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. okt 2015, 18:17

Kyle skrev:
Dikus skrev:Min datter har 40 lektioner om ugen. Og har typisk 1/2 - 2 timer lektier ved siden af dagligt.

Det er ikke en dyt synd for hende.

Det er heller ikke synd for mine børn. De går i en skole med god ledelse, fantastiske lærer og de er sunde og raske. Men det er et problem for min nevø, der døjer med social angst; min vens dreng, som har ADHD og min kollegas søn, der har Aspergers. Det er et problem for mine niecer, der går på en skole, hvor der er dårlig ledelse, lærerne bliver pressede og sygemeldt og de har vikardækning i op mod halvdelen af tiden.


Problemet for de nævnte børn med diagnoser er nok først og fremmest det satans inklusionsvanvid, som formelt set ikke er en del af skolereformen, men som mere er blevet listet ind af bagdøren ved at lukke specialskoler og -klasser en masse.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. okt 2015, 18:19

Jeg elsker Knud Rohmer og Lotte Svendsen.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 18:30

Dikus skrev:Min datter har 40 lektioner om ugen. Og har typisk 1/2 - 2 timer lektier ved siden af dagligt.

Det er ikke en dyt synd for hende.

Så synes jeg, hun har nogle meget lange dage. Det er de færreste, der får det optimale ud af det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sorenspige » 22. okt 2015, 19:05

Fru Sunshine, må jeg spørge, hvad din afskedigelse skyldes?

Jeg har altid tænkt, at du virkede meget engageret i dit arbejde.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sorenspige » 22. okt 2015, 19:07

Det er for resten helt i orden, hvis det ikke rager mig.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 20:27

Sorenspige skrev:Fru Sunshine, må jeg spørge, hvad din afskedigelse skyldes?

Jeg har altid tænkt, at du virkede meget engageret i dit arbejde.

I følge opsigelsen, er det på grund af økonomi og i sindetskrivelsen står der manglende kompetencer.
Men i bund og grund skyldes det, at den centerleder, vi fik på halsen, er et dumt svin, der ikke kan tåle, at jeg er en langt bedre musiker end han selv er. Han har gjort det før, men dengang var der en vis logik i, at jeg blev afskediget - og dengang viste der sig så en åbning i skolecenteret, som han var nødt til at tilbyde mig. Året efter fik vi ny ledelse.

Nu er han så tilbage med sine kammesjukker, og så så han sit snit til at fyre mig.

(Og nu lyder jeg som en, der er bitter og derfor udtænker konspirationer, men når de tager folk ind fra en skole, der blev nedlagt, uden linjefagsuddannelse f.eks. i musik, som jeg har på linje og undervist i altid - og med succes vel at mærke, og sætter en matematiklærer, der aldrig har haft dansk til at tage min 5. klasse til dansk, så er det altså personligt. Især taget i betragtning at de nedskæringer skulle løbe over 5 år, og der mangler lærere på den skole i forvejen.)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 20:30

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:Min datter har 40 lektioner om ugen. Og har typisk 1/2 - 2 timer lektier ved siden af dagligt.

Det er ikke en dyt synd for hende.

Så synes jeg, hun har nogle meget lange dage. Det er de færreste, der får det optimale ud af det.


Det har hun også. Og det gør hun heller ikke.

Men hun lærer mere, end hun gjorde i Danmark. OG hun lærer arbejdsmoral. Det bliver meget lettere for hende at jonglere universitet og fritidsjob - eller... det mindsker i hvert fald risikoen for granatchok. Det gode er jo, at det er okay at øve sig. Og det er okay at blive træt.

Men arbejdsmoral kan også læres med færre og bedre forberedte lektioner.

Jeg synes i hvert fald, at det er lige voldsomt nok - men det er nok især for de små.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 21:20

Hende Kritte-noget er jo bindegal.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. okt 2015, 21:29

ShuruQ skrev:Man kan jo ikke forhindre folk i at have de holdninger de har. Men jeg synes det er en fornærmelse mod alle almindeligt tænkende individer at der ikke en gang for alle kan blive slået ned over for hende den skingrende skøre, uempatiske møgkælling. Hun burde jo nærmest overvåges konstant af PET. Mange vil så nok sige hun blot har de hele i munden, det er muligt, men der findes jo også dem der forherliger hende (hvorfor fatter jeg så ikke), og det er muligt de ikke kun har det i munden. Hun opildner jo i den grad til hadet. Jeg fatter ikke det er lovligt at skrive som hun gør, nok har vi ytringsfrihed, men den betyder ikke man kan sige alt uden det kan have konsekvenser. Bægeret burde være fyldt nu, overfyldt.

Billede

Min hjerne kan overhovedet ikke fatte at nogens hjerne overhovedet kan ræsonnere som hun gør :tie:.


Wtf? Syg konklusion at drage alligevel. Hun må virkelig ikke være rask. Og syge mennesker bør tilbydes hjælp!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"