Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 29. okt 2018, 19:09

Confucius skrev:
Kirstenkp skrev:Folk der brokker sig over Noma, har typisk aldrig været der.......


Og dem der har været der, vil typisk aldrig brokke sig over det - af frygt for at fremstå som fjolser, der har givet nogle tusinde for et måltid, der var skuffende.. :-D


Naa, der er faktisk en del dårlige anmeldelser, der så for det meste er helt i bund, med klager over at man får fjernet tallerkenen mens man spiser af den, og at man direkte får at vide man skal være færdig til kl xx når de næste skal have bordet, det er så åbenbart typisk efter 2-2,5 timer, og det er så den tid man har til at spise 20 retter.

Jeg vil have en del penge for det hvis jeg nogensinde skal derind,det kan ikke komme på tale ellers.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 29. okt 2018, 19:22

Jeg synes at Jonathan Spangs satire med Pernille Vermund er helt fantastisk.
Modigt, spydigt, dobbeltsidigt, afskyvækkende, tankevækkende, debatskabende.
Han formår virkelig at holde liv i den ellers lidt amputerede stand-up herhjemme. Han nægter at blive kvalt i politisk korrekthed og selvcensur.
Det er nøjagtig hvad vi har brug for herhjemme. Vi har altid brystet os af at kunne grine ad os selv og hinanden. Det er en sammenhængskraft som jeg synes at vi bør værne om og det gør han med stil.
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 29. okt 2018, 19:38

Fru Sunshine skrev:
Kirstenkp skrev:Folk der brokker sig over Noma, har typisk aldrig været der.......

Jeg har i hvert fald ikke. Jeg er for nærig til at betale for det.


Jeg har heller ikke spist der behøver det heller ikke for at vide, at det ikke er mad, jeg har lyst til at prøve, og slet ikke til den pris. Fermenteret egern og søpølsetestikler til 2000 kr? Nah, men jeg kunne godt finde på at smage noget sært på en rejse, indenfor (mine) rimelige grænser.
Tissemyrer har jeg smagt, men de havde selv fundet vej til gryden med ris :lol:
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. okt 2018, 19:51

Delfin skrev:
Fru Sunshine skrev:
Kirstenkp skrev:Folk der brokker sig over Noma, har typisk aldrig været der.......

Jeg har i hvert fald ikke. Jeg er for nærig til at betale for det.


Jeg har heller ikke spist der behøver det heller ikke for at vide, at det ikke er mad, jeg har lyst til at prøve, og slet ikke til den pris. Fermenteret egern og søpølsetestikler til 2000 kr? Nah, men jeg kunne godt finde på at smage noget sært på en rejse, indenfor (mine) rimelige grænser.
Tissemyrer har jeg smagt, men de havde selv fundet vej til gryden med ris :lol:

Det er slet ikke tissemyrer, men orangemyrer. Dem har jeg spist på Bornholm og det fik jeg løn for. :-D
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 29. okt 2018, 22:02

Jeg har ikke nogen stærke meninger for eller imod den vaccine. Men jeg vil dog påpege at der ind imellem har været lægevidenskabelige fremskridt som alle relevante absolut burde benytte sig af, men som så 30 år senere viste sig at være en katastrofe.
Så jeg har svært ved at fordømme nægterne blankt.
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 29. okt 2018, 22:36

Den eneste rigtige måde at håndtere jordens klimaproblemer er at halvere antallet af mennesker.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. okt 2018, 23:33

dgd2007 skrev:Jeg har ikke nogen stærke meninger for eller imod den vaccine. Men jeg vil dog påpege at der ind imellem har været lægevidenskabelige fremskridt som alle relevante absolut burde benytte sig af, men som så 30 år senere viste sig at være en katastrofe.
Så jeg har svært ved at fordømme nægterne blankt.


Vi står lige nu i en situation hvor vi meget gerne vil have vores søn vaccineret. Men den vaccine der er tale om er kun fra 2015, man frigav den i nogle specifikke lande, bla. fik 800.000 børn på Filippinerne den...og temmelig mange blev temmelig syge. Så den mistede licens der med det samme og kostede firmaet millioner. Og i 2017 blev der så lavet om på anbefalingerne for den. Den har heller ikke licens i EU elle US endnu.

Det synes jeg ikke virker særlig sikkert og jeg synes egentlig ikke at jeg har lyst til at han skal have den som det er lige nu.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 29. okt 2018, 23:37

DenSyngendeLussing skrev:
Aragorn skrev:Den eneste rigtige måde at håndtere jordens klimaproblemer er at halvere antallet af mennesker.


Thanos, er det dig? :jule:


Eller Thanatos ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 30. okt 2018, 03:53

DenSyngendeLussing skrev:Men sådan kan du jo ikke stille det op, når andres sundhed og liv er på spil. Grunden til, at folk slår så hårdt ned på anti-vaxxere er jo, at det er pissefucking dumt og bimlende uansvarligt ikke at vaccinere sine børn. Det går ikke bare ud over dine egne børn, men kompromitterer også flokimmuniteten, som beskytter spædbørn og andre, som af forskellige årsager ikke kan vaccineres. Din personlige frihed bør retteligt stoppe lige præcis dér, hvor du risikerer at gøre andre alvorligt fortræd med dit valg.

De sygdomme, vi vaccinerer imod slog enormt mange mennesker ihjel, før vi ved videnskabens hjælp fik dem så godt som udryddet. Børnedødeligheden præ-vacciner var usandsynligt høj, difteritis, polio, kighoste og kopper er dælme ikke for sjov. Nu er de på vej tilbage, fordi en håndfuld moderne mennesker opfører sig som de rene hjerneblødninger. De fortjener at få alle mulige slags ukvemsord kylet efter sig.


Jeg forstår godt logikken, jeg mener bare den er helt skæv. Jeg er ikke som frit menneske forpligtet til at sprøjte mig for flokkens skyld, det er et helt vildt indgreb i min autoritet over min egen krop til fordel for flokken, og ingen mængde reddede liv kan retfærdiggøre det indgreb. Staten ejer ikke min krop.

Mine børn er vaccineret, men det er et valg der er truffet alene for mine børns skyld, jeg ville aldrig stikke nåle i mine børn alene for samfundets skyld. Jeg passer først og fremmest på mig selv og mine. Og derfor forventer jeg selvfølgelig heller ikke at andre får stukket deres børn for samfundets eller min skyld. Jeg er enig i at det er dumt ikke at lade sig vaccinere, men jeg mener det er fuldstændigt besides the point. Pointen er at staten overhovedet ikke skal så meget som tænke på at sanktionere mennesker der ikke retter ind efter tvangsmedicinering eller andre forsøg på at råde over borgernes kroppe. Hvis man vil have udbredt vacciner, forklarer man folk om de gavnlige virkninger og håber de vælger det til, ikke andet.
4
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Chichu » 30. okt 2018, 04:12

abcd skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Men sådan kan du jo ikke stille det op, når andres sundhed og liv er på spil. Grunden til, at folk slår så hårdt ned på anti-vaxxere er jo, at det er pissefucking dumt og bimlende uansvarligt ikke at vaccinere sine børn. Det går ikke bare ud over dine egne børn, men kompromitterer også flokimmuniteten, som beskytter spædbørn og andre, som af forskellige årsager ikke kan vaccineres. Din personlige frihed bør retteligt stoppe lige præcis dér, hvor du risikerer at gøre andre alvorligt fortræd med dit valg.

De sygdomme, vi vaccinerer imod slog enormt mange mennesker ihjel, før vi ved videnskabens hjælp fik dem så godt som udryddet. Børnedødeligheden præ-vacciner var usandsynligt høj, difteritis, polio, kighoste og kopper er dælme ikke for sjov. Nu er de på vej tilbage, fordi en håndfuld moderne mennesker opfører sig som de rene hjerneblødninger. De fortjener at få alle mulige slags ukvemsord kylet efter sig.


Jeg forstår godt logikken, jeg mener bare den er helt skæv. Jeg er ikke som frit menneske forpligtet til at sprøjte mig for flokkens skyld, det er et helt vildt indgreb i min autoritet over min egen krop til fordel for flokken, og ingen mængde reddede liv kan retfærdiggøre det indgreb. Staten ejer ikke min krop.

Mine børn er vaccineret, men det er et valg der er truffet alene for mine børns skyld, jeg ville aldrig stikke nåle i mine børn alene for samfundets skyld. Jeg passer først og fremmest på mig selv og mine. Og derfor forventer jeg selvfølgelig heller ikke at andre får stukket deres børn for samfundets eller min skyld. Jeg er enig i at det er dumt ikke at lade sig vaccinere, men jeg mener det er fuldstændigt besides the point. Pointen er at staten overhovedet ikke skal så meget som tænke på at sanktionere mennesker der ikke retter ind efter tvangsmedicinering eller andre forsøg på at råde over borgernes kroppe. Hvis man vil have udbredt vacciner, forklarer man folk om de gavnlige virkninger og håber de vælger det til, ikke andet.


Hvis du skal have ret til at vælge dig selv og dine, så skal fællesskabet have mulighed for at udstøde dig.

Vi har valgt en samfundsmodel, hvor vi ikke kan udstøde individer, deraf følger behovet for tvang for fællesskabets bedste.

Men det er klart, at det altid vil være en afvejning af tvang vs nytte vs personlig frihed. Jeg synes bare, at små uskyldige døde børn som kunne have været i live vejer tungere end din ret til kun at tænke på dig selv.

Og du skal huske: du har altid ret til at forlade landet. Ingen tvinger dig til at blive. Der er masser af lande man kan tage til, hvor man kan have højere frihed. Så er der heller ikke alle fællesskabets goder, men husk altid, at tvangen ikke er værre end at man kan melde sig ud og forlade landet.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 30. okt 2018, 05:01

Chichu skrev:Hvis du skal have ret til at vælge dig selv og dine, så skal fællesskabet have mulighed for at udstøde dig.

Vi har valgt en samfundsmodel, hvor vi ikke kan udstøde individer, deraf følger behovet for tvang for fællesskabets bedste.

Men det er klart, at det altid vil være en afvejning af tvang vs nytte vs personlig frihed. Jeg synes bare, at små uskyldige døde børn som kunne have været i live vejer tungere end din ret til kun at tænke på dig selv.

Og du skal huske: du har altid ret til at forlade landet. Ingen tvinger dig til at blive. Der er masser af lande man kan tage til, hvor man kan have højere frihed. Så er der heller ikke alle fællesskabets goder, men husk altid, at tvangen ikke er værre end at man kan melde sig ud og forlade landet.


Du har ret i at det er en skala, og enhver må beslutte hvor grænsen for statens autoritet går. For mig er det en meget rød linje at krydse hvis staten skal til at bestemme hvilke ting jeg skal sprøjte i min raske krop. Det giver mig associationer til totalitære regimer.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 30. okt 2018, 09:46

DenSyngendeLussing skrev:
Aragorn skrev:Den eneste rigtige måde at håndtere jordens klimaproblemer er at halvere antallet af mennesker.


Thanos, er det dig? :jule:


Man behøver ikke bombe Jorden til kingdom come, man kunne klare det med kondomer og så ved at vente i en 80 års tid. Så går det ligesom over af sig selv.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 30. okt 2018, 12:33

DenSyngendeLussing skrev:
abcd skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Men sådan kan du jo ikke stille det op, når andres sundhed og liv er på spil. Grunden til, at folk slår så hårdt ned på anti-vaxxere er jo, at det er pissefucking dumt og bimlende uansvarligt ikke at vaccinere sine børn. Det går ikke bare ud over dine egne børn, men kompromitterer også flokimmuniteten, som beskytter spædbørn og andre, som af forskellige årsager ikke kan vaccineres. Din personlige frihed bør retteligt stoppe lige præcis dér, hvor du risikerer at gøre andre alvorligt fortræd med dit valg.

De sygdomme, vi vaccinerer imod slog enormt mange mennesker ihjel, før vi ved videnskabens hjælp fik dem så godt som udryddet. Børnedødeligheden præ-vacciner var usandsynligt høj, difteritis, polio, kighoste og kopper er dælme ikke for sjov. Nu er de på vej tilbage, fordi en håndfuld moderne mennesker opfører sig som de rene hjerneblødninger. De fortjener at få alle mulige slags ukvemsord kylet efter sig.


Jeg forstår godt logikken, jeg mener bare den er helt skæv. Jeg er ikke som frit menneske forpligtet til at sprøjte mig for flokkens skyld, det er et helt vildt indgreb i min autoritet over min egen krop til fordel for flokken, og ingen mængde reddede liv kan retfærdiggøre det indgreb. Staten ejer ikke min krop.

Mine børn er vaccineret, men det er et valg der er truffet alene for mine børns skyld, jeg ville aldrig stikke nåle i mine børn alene for samfundets skyld. Jeg passer først og fremmest på mig selv og mine. Og derfor forventer jeg selvfølgelig heller ikke at andre får stukket deres børn for samfundets eller min skyld. Jeg er enig i at det er dumt ikke at lade sig vaccinere, men jeg mener det er fuldstændigt besides the point. Pointen er at staten overhovedet ikke skal så meget som tænke på at sanktionere mennesker der ikke retter ind efter tvangsmedicinering eller andre forsøg på at råde over borgernes kroppe. Hvis man vil have udbredt vacciner, forklarer man folk om de gavnlige virkninger og håber de vælger det til, ikke andet.


Jeg er sådan set principielt enig i, at staten ikke skal have den slags beføjelser - altså magt til at lave den slags love og indgreb uden om befolkningen. Jeg synes imidlertid stadig, at vaccinationspligt burde vedtages demokratisk ved lov, altså ved en folkeafstemning. Jeg synes, det er for vigtigt et spørgsmål til, at det kan overlades til det enkelte individ med argumenter om personlig frihed, når det kan have så ødelæggende konsekvenser på sigt for os alle, hvis flere og flere mongoler hopper med på anti-vaxxer vognen.

Jeg er selvfølgelig med på, at jeg i så fald også skulle acceptere, hvis flertallet stemte imod sådan en lov.


En svaghed ved demokrati er at flertallet kan vedtage hvad som helst. Vi slår alle over 70 ihjel, vi kan redde en masse liv for de penge vi bruger på deres pension, og de har ikke nok stemmer til at kæmpe imod.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 30. okt 2018, 13:40

Hvordan så egentlig med rygning?

Passiv rygning koster i hvert fald usandsynligt mange liv. Bør det ikke forbydes på linje med ikke at vaccinere ens børn?

Jeg synes det er svært at sætte en grænse for hvornår, en skadende adfærd skal være ulovlig, og hvornår den skal være lovlig. Ikke at vaccinere sine børn er absolut ikke det eneste vi gør, som går ud over en masse andre.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 30. okt 2018, 13:58

Mistermor skrev:
Sangius skrev:Hvordan så egentlig med rygning?

Passiv rygning koster i hvert fald usandsynligt mange liv. Bør det ikke forbydes på linje med ikke at vaccinere ens børn?

Jeg synes det er svært at sætte en grænse for hvornår, en skadende adfærd skal være ulovlig, og hvornår den skal være lovlig. Ikke at vaccinere sine børn er absolut ikke det eneste vi gør, som går ud over en masse andre.


Jeg kan ikke helt forstå, hvordan man kan sammenligne de to ting. Det er muligt at holde sig væk fra rygerområder - vi har efterhånden fået så strikse regler, at børn næppe oplever passiv rygning, medmindre deres forældre accepterer det.

Sygdomme derimod kan man ikke forhindre børnene i at møde, så længe de ikke-vaccinerede kan færdes frit og smitte.


Alle lejligheder og rækkehuse er udsat i forhold til passiv rygning. Så det er ikke så nemt at holde sig væk, synes jeg.
Og der må jo ryges næsten alle offentlige steder, så udat bliver de fleste jo i en vis grad :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"