Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Raenil » 2. jun 2018, 07:35

Æble skrev:Hvad betyder womansplaining? :gruble:

Det er når en mand stiller sig i et køkken og fire ældre damer omringer ham for at komme med gode råd til grøntsagshåndtering.
Nej, jeg lagde det ikke på Facebook.
6
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 2. jun 2018, 07:50

Denne debats moderation har alle dage været latterlig og udført af inkompetente personer, der frygtelig gerne vil være vigtige her på stedet.

Og taget i betragtning, at jeg allerede én gang er blevet bortvist for at lave en :lol: -smiley til en moderator, ryger jeg muligvis igen. Men beskeden til kidkomb bekræfter min påstand.
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 2. jun 2018, 09:13

Allmost_Famous skrev:Denne debats moderation har alle dage været latterlig og udført af inkompetente personer, der frygtelig gerne vil være vigtige her på stedet.

Og taget i betragtning, at jeg allerede én gang er blevet bortvist for at lave en :lol: -smiley til en moderator, ryger jeg muligvis igen. Men beskeden til kidkomb bekræfter min påstand.

Hvorfor er du på en side, hvor du synes dem bag er så latterlige?
Havde jeg det sådan, og havde behov for at ytre det jævnligt, så var jeg da smuttet for længst. Så jeg spørger fordi jeg virkelig ikke forstår det
9
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 2. jun 2018, 10:22

D.itsen skrev:
Allmost_Famous skrev:Denne debats moderation har alle dage været latterlig og udført af inkompetente personer, der frygtelig gerne vil være vigtige her på stedet.

Og taget i betragtning, at jeg allerede én gang er blevet bortvist for at lave en :lol: -smiley til en moderator, ryger jeg muligvis igen. Men beskeden til kidkomb bekræfter min påstand.

Hvorfor er du på en side, hvor du synes dem bag er så latterlige?
Havde jeg det sådan, og havde behov for at ytre det jævnligt, så var jeg da smuttet for længst. Så jeg spørger fordi jeg virkelig ikke forstår det

Jeg synes ikke, at "dem bag siden er latterlige". Men moderationen er. Og har jeg behov for at ytre det "jævnligt"? Ikke helt, vel. Men nu er det bare igen relevant fordi en bruger får nedladende beskeder fra en moderator.

Jeg bruger siden til hygge, ikke til reel debat. Det er siden pt ikke gearet til, men her er hyggeligt at være. Så må de interessante debatter finde sted der hvor der er plads til dem, og dette må være et hyggeforum, hvor vi samler penge ind til sjove påfund, mimrer over gamle debatemner, og beretter om småt og stort fra hverdagen.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 2. jun 2018, 11:49

Hvor er det typisk dansk, at når man nyder havelivet og det eneste man hører er lidt fuglekvidder og glade børns legen et par haver væk, så er der nogen som skal starte en havefræser fra helvede og støjforurrene alle andres afslappende solnyderi i forstæderne :rulle:
9
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

MODERATION

Indlægaf decibell » 2. jun 2018, 11:56

Den pågældende sag ER afsluttet, som Kidkomb også selv skriver her i tråden. viewtopic.php?f=5&t=193&start=15180#p678201
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi har gentagne gange, såvel her i tråden som andre steder, meldt ud, at diskussion af moderationen ikke skal foregå rundt om i trådene. Faktisk har Patrick meldt flg. ud tilbage i november 2016, da en tråd om moderationen udviklede sig meget negativt:

Patrick skrev:Fremover kan anker/tanker/klager over moderatorernes afgørelser og moderationen som helhed foregå via PB til mig, da jeg ikke vil se en gentagelse af denne tråd, der er ødelæggende for debatten og stemningen. Det betyder ikke, at det vil være i orden at sprede negative kommentarer om moderationen i andre tråde, og den konstante anmeldelse af indlæg for at bevise forskelsbehandling skal også stoppe, begge dele vil blive betragtet som obstruktion af debatten. Vi har en debat, der er drevet af frivillig arbejdskraft, og det skulle gerne kunne fortsætte.


Dette har vi endda blødt op for ved at henvise til, at diskussion af generel moderation - dvs. ikke enkeltsager - igen kan foregå i forummet "Spørgsmål om debatten", så længe den gode tone og retningslinjerne overholdes. Men alligevel er dette ikke blevet respekteret, da flere er fortsat diskussionen i denne tråd EFTER vores henstillinger - på trods af dette også betragtes som obstruktion af debatten (ikke at følge en henstilling).

Vi har indtil nu givet rigtig lang snor, men dette er SIDSTE udmelding, og fremtidige indlæg i denne tråd vedr. den konkrete sag og moderationen generelt vil blive slettet uden varsel og evt. medføre videre moderation.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 2. jun 2018, 12:36

Wizzze skrev:Hvor er det typisk dansk, at når man nyder havelivet og det eneste man hører er lidt fuglekvidder og glade børns legen et par haver væk, så er der nogen som skal starte en havefræser fra helvede og støjforurrene alle andres afslappende solnyderi i forstæderne :rulle:



Her har vi nogen, der er i gang med at klippe hæk og bruge en kløve-maskine. Og har set de har hentet en flise-maskine (ved ikke lige om det rent faktisk hedder det)


Samtidig er der nogen i området, der bruger en motorsav, så udover div maskiners larm, kan jeg kun høre en lille flok der sidder i baggården og snakker højt for at overdøve div maskiner :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 2. jun 2018, 15:12

Wizzze skrev:Hvor er det typisk dansk, at når man nyder havelivet og det eneste man hører er lidt fuglekvidder og glade børns legen et par haver væk, så er der nogen som skal starte en havefræser fra helvede og støjforurrene alle andres afslappende solnyderi i forstæderne :rulle:


Jeg har lige erfaret, at vi har tidspunkter, hvor man ikke må bruge motordrevne redskaber. Det er blandt andet mellem 12 og 16 lørdag og efter 12 om søndagen. Og man må aldrig starte med at larme før kl. 9.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 2. jun 2018, 15:27

LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:Hvor er det typisk dansk, at når man nyder havelivet og det eneste man hører er lidt fuglekvidder og glade børns legen et par haver væk, så er der nogen som skal starte en havefræser fra helvede og støjforurrene alle andres afslappende solnyderi i forstæderne :rulle:


Jeg har lige erfaret, at vi har tidspunkter, hvor man ikke må bruge motordrevne redskaber. Det er blandt andet mellem 12 og 16 lørdag og efter 12 om søndagen. Og man må aldrig starte med at larme før kl. 9.


Må I ikke bruge dem mellem 12 og 16 eller skulle der stå det modsatte, at I kun må bruge dem mellem 12 og 16?

Her er det 7-19 hverdage og 10-14 weekend og søn-/helligdage, at der må benyttes larmende redskaber, inkl. indendørs som fx boremaskine.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 2. jun 2018, 15:38

LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:Hvor er det typisk dansk, at når man nyder havelivet og det eneste man hører er lidt fuglekvidder og glade børns legen et par haver væk, så er der nogen som skal starte en havefræser fra helvede og støjforurrene alle andres afslappende solnyderi i forstæderne :rulle:


Jeg har lige erfaret, at vi har tidspunkter, hvor man ikke må bruge motordrevne redskaber. Det er blandt andet mellem 12 og 16 lørdag og efter 12 om søndagen. Og man må aldrig starte med at larme før kl. 9.

Fedt.

Jeg synes egentlig mine naboer er søde og de larmer sjældent i længere tid der er generende(bortset fra når der smækkes med døre eller nabosønnen trapper i gulvet pga. sin diagnose) Men generelt er jeg virkelig taknemmelig over mine søde naboer.

Men jeg bor i et naturrigt område så selvom der er et reglement for beboerne, så skal området stadig holdes af kommune og foreningen. Den anden dag kunne jeg ikke sove pga. varmen, men til gengæld kunne jeg lytte til lyden af en hækkeklipper eller tilsvarende fra kl lidt over 7 til kl 10. Jeg var næsten grædefærdig :blush:

Ikke fordi lyden af larmende haveredskaber generelt irriterer mig, men fordi det bare var prikken over i'et i en periode med minimalt og ordentlig søvn, så jeg kunne ikke lige magte den der mere eller mindre konstante, høje brummen/summen der fik det til at runge i hele hovedet som en form for tinnitus.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nesnay » 2. jun 2018, 15:45

Marott skrev:I min gamle lejlighed måtte man ikke bruge værktøj i weekender og på helligdage samt efter kl 16.30 på hverdage.

Ja, der boede en del pensionister, da det reglement blev lavet....
Hos os er weekender også totalt forbudt, og hverdage kun til kl. 18. Dog har de sløjfet reglen om, at 12-14.30 på hverdage også var forbudt - jeg plejede at joke med, at pensionisterne skulle have ro til deres middagslur.
2
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 2. jun 2018, 16:11

Jeg synes, det er ok, at der er tid til at ordne ting i weekenden, for ellers ville mange være forhindret i at slå græs og andre larmende ting. Men jeg ville så virkelig ønske, at folk så respekterede tiderne, hvilket åbenbart er meget svært for en del. Det er som om, de mener, at det da ikke kan gælde dem, for det tager jo kun 10 min. Ja, så sk... være med, at dine naboer skal sidde der med evt. gæster og høre på det.

Jeg har forsøgt at gøre opmærksom på, at jeg personligt ikke tager det så tungt, hvis man skulle komme til at gå lidt over tid, fordi det tager ekstra lang tid at ordne - især ikke, hvis man lige har hørt sine naboer ad, om det er i orden. Man kan komme langt, hvis man snakker sammen. Men jeg synes ikke, det er i orden, at man så først går i gang efter kl. 14, fordi man ikke lige gad før. Det var IKKE populært at sige. Så ja, sådan noget må man ikke sige.
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DenBruneMunk » 2. jun 2018, 16:22

Nesnay skrev:
Marott skrev:I min gamle lejlighed måtte man ikke bruge værktøj i weekender og på helligdage samt efter kl 16.30 på hverdage.

Ja, der boede en del pensionister, da det reglement blev lavet....
Hos os er weekender også totalt forbudt, og hverdage kun til kl. 18. Dog har de sløjfet reglen om, at 12-14.30 på hverdage også var forbudt - jeg plejede at joke med, at pensionisterne skulle have ro til deres middagslur.

Man ikke lade være med at tænke, at jeres frihed tages fra jer. Hvis jeg kom hjem fra arbejde kl. 18.00 , havde fri i weekenden og skulle lave en sofa gruppe, samle seng eller sætte billeder op, så bliver det jo helt umuligt for mig, som arbejdende at lave dette, når det larmer?

Jeg ved , det ene sted jeg boede i lejlighed i en periode, var reglen 22.00 på hverdage, og 18.00 i weekender, der var da rum til at man havde er job og ikke var hjemme.

Men det skal man jo bare huske, når man ser på lejlighed, og man arbejder sent, så udelukkes værktøjer altså i den periode i nogle ejendomme, det lyder ikke fedt, selvom det er livet og vilkår nogle steder.

Jeg glæder mig over at have døgnets 24 timer til dette.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jun 2018, 13:11

Jeg forsøger at se SATC i håb om at finde ud af, hvad hypen gik ud på.
Det er ikke lykkedes. Shit, det er ringe,
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 3. jun 2018, 13:50

Rosa Espinosa skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg forsøger at se SATC i håb om at finde ud af, hvad hypen gik ud på.
Det er ikke lykkedes. Shit, det er ringe,


Man kan heller ikke se den med nutidens øjne og så se den betydning den har haft for kvinder. Vores syn på emner som feminisme, homoseksuelle, selvstændighed osv. har ændret sig og derfor fremstår serien pinlig på mange punkter nu. Carrie er jo en elendig person. Tøjet holder dog stadig :D

Jeg har det på samme måde med fx Friends.


Haha, jeg elsker SATC (selvom jeg dog sagtens kan se kritikken) - men fuck, hvor jeg dog hader Carrie! Verdens mest irriterende person! :lol:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"