Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Luffegås » 21. maj 2017, 11:45

Jeg vil gerne sige, kæft hvor ville jeg ønske min kæreste kunne være blevet fejret af sin familie i går, uden der var børn til stede. Al opmærksomhed var bare konstant på 2 børn, og hvis der ikke var, så var der konstant larm i spisestuen hvor vi var (vi holdte festen hvor børnene bor) Da det ene barn så moonede os mens vi sad og spiste grinte alle bare.. haha, sjovt første gang, men gæt hvad man gør når andre synes noget var sjovt - man gør det igen. Slask, moon. Moren kigger så dybt forvirret og siger "ej er der ikke nogen der vil sige noget til ham i stedet for at grine??", øh jo, for det er altid populært når andre skal skælde folks børn ud fordi man ikke selv lige gider kæmpe sig forbi folkemængden og tage en snak med ham om at han lige skal klappe charmehesten lidt.

Undskyld, kunne virkelig bare godt have undt min kæreste det, men han ville ikke skabe problemer ved at ønske en børnefri aften.
12
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 21. maj 2017, 11:59

Jeg synes, at kvinder, der er imod øremærket barsel til mænd, er decideret usolidariske. Ja, det tager nogle privilegier fra os kvinder for at give dem til mændene, men i betragtning af at mere end 100 års kvindekamp har medført, at vi har fået en masse privilegier på bekostning af mændene, er det egoistisk og usympatisk at stejle så hårdt på denne ting, hvor vi sidder på en stor og urimelig fordel, der går ud over både mænd og børn.

Og når nogle så argumenterer med: "Jamen, MIN mand vil slet ikke have barsel!" bliver jeg så træt. Det er det samme som de mænd, der engang sagde: "Jamen, MIN hustru vil slet ikke have stemmeret! Den slags overlader hun til mændene!". Det KAN da for søren ikke være et argument imod ligestilling, at nogle folk trives bedre med den eksisterende ulighed. FFS, se dog ud over din egen næsetip.
20
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 21. maj 2017, 13:52

englishchannel skrev:[...]
Og når nogle så argumenterer med: "Jamen, MIN mand vil slet ikke have barsel!" bliver jeg så træt. Det er det samme som de mænd, der engang sagde: "Jamen, MIN hustru vil slet ikke have stemmeret! Den slags overlader hun til mændene!". [...]

Kuriosum: Det sagde mange kvinder faktisk tilsyneladende også. I 1915 var min kones bedstemor (der havde haft en rigsdagsmand i slægten) og skolelærerinden angiveligt de eneste kvinder på egnen, der stemte. De andre syntes, det var noget pjat, for alle partierne ville jo bare få dobbelt så mange stemmer så. ;)
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 21. maj 2017, 15:10

Øremærket barsel er fint, men jeg har fx fuldammet begge børn til de var 7-8 mdr, så jeg blev nødt til at være der. Det kunne nok have fungeret anderledes, hvis man var tvunget, men det var vi heldigvis ikke.

Denne gang har jeg i øvrigt "tvunget" min mand til at tage de sidste 3 mdr barsel, og jeg ved bare han får stående klapsalver af vores omgivelser :rulle:
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 21. maj 2017, 15:29

englishchannel skrev:Jeg synes, at kvinder, der er imod øremærket barsel til mænd, er decideret usolidariske..


Jeg som kvinde, mener at der viser mere værdi at mænd tager det selv, end at de får det "pålagt" med øremærkning.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Danseprinsesse » 21. maj 2017, 15:44

Smiling_Goat skrev:
englishchannel skrev:Jeg synes, at kvinder, der er imod øremærket barsel til mænd, er decideret usolidariske. Ja, det tager nogle privilegier fra os kvinder for at give dem til mændene, men i betragtning af at mere end 100 års kvindekamp har medført, at vi har fået en masse privilegier på bekostning af mændene, er det egoistisk og usympatisk at stejle så hårdt på denne ting, hvor vi sidder på en stor og urimelig fordel, der går ud over både mænd og børn.

Og når nogle så argumenterer med: "Jamen, MIN mand vil slet ikke have barsel!" bliver jeg så træt. Det er det samme som de mænd, der engang sagde: "Jamen, MIN hustru vil slet ikke have stemmeret! Den slags overlader hun til mændene!". Det KAN da for søren ikke være et argument imod ligestilling, at nogle folk trives bedre med den eksisterende ulighed. FFS, se dog ud over din egen næsetip.


Det er lidt spøjst, for jeg er faktisk nærmest helt stolt af, at min kæreste åbent har erklæret, at han vil have halvdelen af barslen, hvis det bliver aktuelt (det er måske også lidt derfor jeg lige får sneget der ind her :D)

Jeg kan faktisk slet ikke forstå, hvorfor jeg skulle have et helt år og han skulle spises af med 14 dage. Det ville være hans barn lige så meget, som det var mit, så hvorfor skulle han ikke have mulighed for at knytte bånd på samme måde som mig? Samtidig er der alt det med opsparing til pension osv. der ikke er helt ligegyldigt, hvis vi får flere børn.

Og det leder mig til mit bidrag af ting man ikke må sige:
Jeg forstår simpelthen ikke de kvinder (jeg har ikke hørt en eneste mand sige det) der kun vil arbejde deltid. Tænker de slet ikke på, hvordan det kan gå, hvis de (som al statistik deprimerende indikerer) bliver sklit? Så har de arbejdet deltid i årevis, mistet en masse pension og har ingen mand til at forsørge dem i alderdommen - som det jo næsten må have været planen. Jeg synes virkelig, det er et gamble, at tænke utroligt kortsigtet og jeg forstår det ikke.


Jeg synes egentlig, det er en spændende debat, men den kan nok hurtigt komme til at fylde for meget her i tråden og skulle måske have sin egen.

Men jeg vil gerne lige indskyde, at deltid vs. pension/fremtid behøver ikke være hovedløs gambling. Det kan skam sagtens være et meget bevidst valg, hvor man nedprioriterer noget for at få noget andet, f.eks. mere tid med sine børn. Man kan jo ikke få det hele. Og jeg ved godt, hvad jeg ville vælge, til enhver tid.
5
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tobywan » 21. maj 2017, 15:58

englishchannel skrev:Jeg synes, at kvinder, der er imod øremærket barsel til mænd, er decideret usolidariske.


Jeg synes alle der går ind for øremærket barsel uanset køn. skal lade være med at have en holdning til hvordan andre familier ønsker at fordele barselstiden. Det er selvfølgelig noget den individuelle familie ved bedst, og ikke noget andre skal blande sig.

Helt fint at have en debat, men samfundet skal ikke skabe fastlåste rammer, så familier ikke kan skabe det barselsforløb der passer bedst ind i deres hverdag og liv.
13
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 21. maj 2017, 17:21

englishchannel skrev:Jeg synes, at kvinder, der er imod øremærket barsel til mænd, er decideret usolidariske. Ja, det tager nogle privilegier fra os kvinder for at give dem til mændene, men i betragtning af at mere end 100 års kvindekamp har medført, at vi har fået en masse privilegier på bekostning af mændene, er det egoistisk og usympatisk at stejle så hårdt på denne ting, hvor vi sidder på en stor og urimelig fordel, der går ud over både mænd og børn.

Og når nogle så argumenterer med: "Jamen, MIN mand vil slet ikke have barsel!" bliver jeg så træt. Det er det samme som de mænd, der engang sagde: "Jamen, MIN hustru vil slet ikke have stemmeret! Den slags overlader hun til mændene!". Det KAN da for søren ikke være et argument imod ligestilling, at nogle folk trives bedre med den eksisterende ulighed. FFS, se dog ud over din egen næsetip.

Jeg er så en af dem der er imod det. Jeg mener sagtens at de enkelte familier bør kunne finde ud af hvordan de vil fordele barslen selv uden noget øremærkes til den ene eller anden. Dog er det jo helt klart vigtigt at mænd får lige så fordelagtige barselsvilkår fra deres arbejdsplads som kvinder!
7
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 21. maj 2017, 19:04

Smiling_Goat skrev:Og det leder mig til mit bidrag af ting man ikke må sige:
Jeg forstår simpelthen ikke de kvinder (jeg har ikke hørt en eneste mand sige det) der kun vil arbejde deltid. Tænker de slet ikke på, hvordan det kan gå, hvis de (som al statistik deprimerende indikerer) bliver sklit? Så har de arbejdet deltid i årevis, mistet en masse pension og har ingen mand til at forsørge dem i alderdommen - som det jo næsten må have været planen. Jeg synes virkelig, det er et gamble, at tænke utroligt kortsigtet og jeg forstår det ikke.


Nu har jeg ikke selv børn i øjeblikket, men når jeg får dem vil jeg uden tvivl arbejde deltid hvis det er muligt. Personligt vil jeg hellere miste penge til min pension, end risikere at mine børn skal gå i en institution fra 7-16 hver dag. Ideelt set vil jeg også rigtig gerne gå hjemme til de er tre år, hvis det kan lade sig gøre økonomisk.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 21. maj 2017, 19:09

englishchannel skrev:Jeg synes, at kvinder, der er imod øremærket barsel til mænd, er decideret usolidariske. Ja, det tager nogle privilegier fra os kvinder for at give dem til mændene, men i betragtning af at mere end 100 års kvindekamp har medført, at vi har fået en masse privilegier på bekostning af mændene, er det egoistisk og usympatisk at stejle så hårdt på denne ting, hvor vi sidder på en stor og urimelig fordel, der går ud over både mænd og børn.

Og når nogle så argumenterer med: "Jamen, MIN mand vil slet ikke have barsel!" bliver jeg så træt. Det er det samme som de mænd, der engang sagde: "Jamen, MIN hustru vil slet ikke have stemmeret! Den slags overlader hun til mændene!". Det KAN da for søren ikke være et argument imod ligestilling, at nogle folk trives bedre med den eksisterende ulighed. FFS, se dog ud over din egen næsetip.


Jeg finder det ganske fint, at et forældrepar selv er i stand til at tage det valg, som passer bedst ind i deres familie. At mænd ikke tør tage tyren ved hornene hos deres arbejdsgiver, kan aldrig være et argument for at trække en tvang ned over hovedet på alle.

Jeg er fra en tid, hvor der kun var 26 ugers barsel, og en velfungerende amning gik i løbet af ganske kort tid i smadder. Barnet var ikke klar til at klare sig udelukkende på almindelig mad og væske i kop, og nægtede at tage en sutteflaske. Jeg var godt og grundigt ked af, at aflevere et barn, der i bund og grund måtte tvinges til at spise af ren sult.
3
14 11 14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2017, 19:11

Smiling_Goat skrev:
englishchannel skrev:Jeg synes, at kvinder, der er imod øremærket barsel til mænd, er decideret usolidariske. Ja, det tager nogle privilegier fra os kvinder for at give dem til mændene, men i betragtning af at mere end 100 års kvindekamp har medført, at vi har fået en masse privilegier på bekostning af mændene, er det egoistisk og usympatisk at stejle så hårdt på denne ting, hvor vi sidder på en stor og urimelig fordel, der går ud over både mænd og børn.

Og når nogle så argumenterer med: "Jamen, MIN mand vil slet ikke have barsel!" bliver jeg så træt. Det er det samme som de mænd, der engang sagde: "Jamen, MIN hustru vil slet ikke have stemmeret! Den slags overlader hun til mændene!". Det KAN da for søren ikke være et argument imod ligestilling, at nogle folk trives bedre med den eksisterende ulighed. FFS, se dog ud over din egen næsetip.


Det er lidt spøjst, for jeg er faktisk nærmest helt stolt af, at min kæreste åbent har erklæret, at han vil have halvdelen af barslen, hvis det bliver aktuelt (det er måske også lidt derfor jeg lige får sneget der ind her :D)

Jeg kan faktisk slet ikke forstå, hvorfor jeg skulle have et helt år og han skulle spises af med 14 dage. Det ville være hans barn lige så meget, som det var mit, så hvorfor skulle han ikke have mulighed for at knytte bånd på samme måde som mig? Samtidig er der alt det med opsparing til pension osv. der ikke er helt ligegyldigt, hvis vi får flere børn.

Og det leder mig til mit bidrag af ting man ikke må sige:
Jeg forstår simpelthen ikke de kvinder (jeg har ikke hørt en eneste mand sige det) der kun vil arbejde deltid. Tænker de slet ikke på, hvordan det kan gå, hvis de (som al statistik deprimerende indikerer) bliver sklit? Så har de arbejdet deltid i årevis, mistet en masse pension og har ingen mand til at forsørge dem i alderdommen - som det jo næsten må have været planen. Jeg synes virkelig, det er et gamble, at tænke utroligt kortsigtet og jeg forstår det ikke.


Jeg forstår til gengæld ikke folk der giver afkald på det liv de gerne vil nu og her fordi de er bekymrede for deres pension. Hvor er det da trist hvis nogen siger "jeg kunne godt tænke mig at arbejde deltid for at have mere tid med mine børn, og vi har sådan set også økonomien til det, men jeg tør ikke på grund af pension". Så kan man sidde på plejehjemmet med lommen fuld af penge og tænke på al den tid man gik glip af. Jeg håber aldrig jeg bliver så defensiv i mine livsvalg.
15
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2017, 19:13

Tobywan skrev:
englishchannel skrev:Jeg synes, at kvinder, der er imod øremærket barsel til mænd, er decideret usolidariske.


Jeg synes alle der går ind for øremærket barsel uanset køn. skal lade være med at have en holdning til hvordan andre familier ønsker at fordele barselstiden. Det er selvfølgelig noget den individuelle familie ved bedst, og ikke noget andre skal blande sig.

Helt fint at have en debat, men samfundet skal ikke skabe fastlåste rammer, så familier ikke kan skabe det barselsforløb der passer bedst ind i deres hverdag og liv.

Rammerne er ret fastlåste uanset om der er øremærkning eller ej.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2017, 13:41

Jeg synes at en fordeling 50/50 mellem herre- og dametoiletter, i en virksomhed med over 70% mandlige ansatte er en slags hverdags sexisme!!!
og det er virkelig unfair overfor min blære at den skal holde sig så længe, når alle herretoiletterne er optaget samtidigt!
:gammel: :whine:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 23. maj 2017, 14:19

Dikus skrev:Vi er nogle, der er rebelske nok til at hoppe ind på det første ledige toilet i stille protest over den slags!

Det skal dog siges, at der bliver set med noget strengere øjne på en herre, der kommer ud fra et dametoilet, end omvendt ... :gisp:
2
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 23. maj 2017, 14:53

Wizzze skrev:Jeg synes at en fordeling 50/50 mellem herre- og dametoiletter, i en virksomhed med over 70% mandlige ansatte er en slags hverdags sexisme!!!
og det er virkelig unfair overfor min blære at den skal holde sig så længe, når alle herretoiletterne er optaget samtidigt!
:gammel: :whine:


Hvorfor laver I ikke bare unisex-toiletter? Så er det problem da løst.

Det har vi på mit job, det fungerer helt problemfrit.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"