Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 28. nov 2016, 22:15

vUlpeS skrev:Jeg har selv været presset på økonomien i en grad, der muligvis kunne underbyde damen i artiklen.
Levet af havregryn i et ondt år, måttet hustle mig til alt, hvad jeg havde brug for; jeg lærte at samle flasker som en pro.
Jeg lærte at navigere nattelivet kun bevæbnet med en tokrone, en blyant og en lommebog, og alligevel havde jeg en kæmpe fest.
Jeg lærte at finde bær og gå på æblerov. Klunse som var jeg besat.

The whole damn nine, kort sagt.

Dengang havde jeg en halv flaske sulfo stående på køkkenbordet, ikke tre. Aldrig tre.
Hvis jeg havde penge til salte kiks, så købte jeg rugbrød og mælk til grynene for dem. Ris og bønner.

Jeg vil bestemt ikke beklikke, at folk bliver mast under stramninger. Det eneste, jeg har at sige er, at der er masser af raw deals at tage af. - Og hende der er ikke en af dem.


Lige de ting der du nævner bed jeg også mærke i. Jeg tror skam på hun har det stramt og det hele er svært. Men når det er så stramt med økonomien, så vil det være mere hensigtsmæssigt at købe den billige havregryn, ikke tre store flasker Ajax eller have de dyre morgenmadsprodukter liggende på køkkenbordet.

Jeg syntes faktisk der er strammet for meget og tror bestemt mange er ramt. Men måden billederne og sådan som det hele i denne artikkel er på, så tænker jeg der er andre der ville vække mere sympati.
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 28. nov 2016, 23:20

en af de nye ministre ser underlig ud når hun taler...
sådan lidt bleh bleh med tungen ..
det var så træls at se på, at jeg slet ikke hørte hvad hun sagde, det blev bare til "bleh bleh"
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Luffegås » 29. nov 2016, 07:11

MaybeBaby skrev:Jeg er træt, træt, træt af "curligforældre"-begrebet. Der er gået sport i ordet og det er en ting jeg er ligeså træt af som "curlingforældrene" selv, det misforståede brug af ordet. En hel slynger ordet ud i tide og utide, uden egentligt helt at vide hvad det dækker over. Siger man til sit barn "pas på når du går over vejen", så er man også pludselig "curlingforældre". Ja, sproget udvikler sig, men begrebet "curlingforældre", det udvikler sig sgu lige hurtigt nok til min smag. "Curlingforældre" er noget negativt, men der er sgu ikke noget negativt i at ville passe på sine børn.

Lær ordenes betydning inden du smider rundt med dem i tide og utide.

Jeg vil mene en curlingeforælder, er en der går ud og siger tila lle billister de skal passe på hendes barn når de kører. Og aldrig konfrontere barnet med problemerne. Det er bare alt og alle andre der skal indstille sig på, at der er børn tilstede.
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 29. nov 2016, 07:20

Forældre i Danmark er en af de mest forkælede grupper i dette samfund, så de skal virkelig lade være at affærdige bare den mindste kritik med det fortærskede udtryk "forældrebashing".
1
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2184

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf mariannaa » 29. nov 2016, 08:46

Akehurst2 skrev:Hende her påstår, hun sulter sig selv og lever af ét stk. brød om dagen samt havregrød om aftenen: http://ekstrabladet.dk/nationen/julehja ... ul/6392847

Det er løgn. Så massivt overvægtig bliver man ikke af den kost. Uanset om man har diabetes.


Jeg er enig i at det lyder ret overdrevet og min første tanke var også umidelbart også, at det ikke passer. Dog har hun jo for indtil en mdr. siden haft 2800 mere til rådighed om mdr. så måske det kun er en mdr. hun har levet sådan? Hun kan jo have været mere overvægtig dengang, så hun har en del at tabe sig af.

At hun så vælger at prioritere cigaretter over mad forstår jeg intet af.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 29. nov 2016, 13:08

mariannaa skrev:
Akehurst2 skrev:Hende her påstår, hun sulter sig selv og lever af ét stk. brød om dagen samt havregrød om aftenen: http://ekstrabladet.dk/nationen/julehja ... ul/6392847

Det er løgn. Så massivt overvægtig bliver man ikke af den kost. Uanset om man har diabetes.


Jeg er enig i at det lyder ret overdrevet og min første tanke var også umidelbart også, at det ikke passer. Dog har hun jo for indtil en mdr. siden haft 2800 mere til rådighed om mdr. så måske det kun er en mdr. hun har levet sådan? Hun kan jo have været mere overvægtig dengang, så hun har en del at tabe sig af.

At hun så vælger at prioritere cigaretter over mad forstår jeg intet af.


DR sendte på et tidspunkt barndom på bistand og røg og husdyr var en ting alle familierne havde tilfælles
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 29. nov 2016, 13:20

Aspargsen skrev:
mariannaa skrev:
Akehurst2 skrev:Hende her påstår, hun sulter sig selv og lever af ét stk. brød om dagen samt havregrød om aftenen: http://ekstrabladet.dk/nationen/julehja ... ul/6392847

Det er løgn. Så massivt overvægtig bliver man ikke af den kost. Uanset om man har diabetes.


Jeg er enig i at det lyder ret overdrevet og min første tanke var også umidelbart også, at det ikke passer. Dog har hun jo for indtil en mdr. siden haft 2800 mere til rådighed om mdr. så måske det kun er en mdr. hun har levet sådan? Hun kan jo have været mere overvægtig dengang, så hun har en del at tabe sig af.

At hun så vælger at prioritere cigaretter over mad forstår jeg intet af.


DR sendte på et tidspunkt barndom på bistand og røg og husdyr var en ting alle familierne havde tilfælles


Det er da generelt også tilfældet hos familierne i Luksusfælden :tie: De ryger alle, har kæledyr (gerne flere store hunde), nægter at bruge cykel eller offentlig transport, og skal have stort TV, computere, nye iPhones osv. osv. (gerne købt via L'Easy). Kan virkelig ikke tage dem seriøst, må jeg indrømme...
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 29. nov 2016, 13:23

sortkaffe skrev:en af de nye ministre ser underlig ud når hun taler...
sådan lidt bleh bleh med tungen ..
det var så træls at se på, at jeg slet ikke hørte hvad hun sagde, det blev bare til "bleh bleh"

Det må jeg høre ... hvem var det? :gruble: :D
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 29. nov 2016, 13:32

dgd2007 skrev:
sortkaffe skrev:en af de nye ministre ser underlig ud når hun taler...
sådan lidt bleh bleh med tungen ..
det var så træls at se på, at jeg slet ikke hørte hvad hun sagde, det blev bare til "bleh bleh"

Det må jeg høre ... hvem var det? :gruble: :D

Sophie Løhde :fløjt:
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 29. nov 2016, 13:37

sortkaffe skrev:
dgd2007 skrev:
sortkaffe skrev:en af de nye ministre ser underlig ud når hun taler...
sådan lidt bleh bleh med tungen ..
det var så træls at se på, at jeg slet ikke hørte hvad hun sagde, det blev bare til "bleh bleh"

Det må jeg høre ... hvem var det? :gruble: :D

Sophie Løhde :fløjt:

Hun var da minister i forvejen? Ah.....hun har skiftet ministerium !
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 29. nov 2016, 13:38

Lurende Peber skrev:
sortkaffe skrev:
dgd2007 skrev:
sortkaffe skrev:en af de nye ministre ser underlig ud når hun taler...
sådan lidt bleh bleh med tungen ..
det var så træls at se på, at jeg slet ikke hørte hvad hun sagde, det blev bare til "bleh bleh"

Det må jeg høre ... hvem var det? :gruble: :D

Sophie Løhde :fløjt:

Hun var da minister i forvejen? Ah.....hun har skiftet ministerium !

det kan godt være hun var.. jeg er bare ikke imponeret af hende så hun har ikke gjort indtryk før :D
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 29. nov 2016, 16:38

Jeg kan godt lide Sophie Løhde :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 29. nov 2016, 16:41

MaybeBaby skrev:
2SHY skrev:Jeg kan godt lide Sophie Løhde :genert:


Det synes jeg faktisk er rart. Altså det ville være synd for Sofie Løhde hvis alle havde det på samme måde som mig med hende :-D.

Jeg er i hvert fald mere fan af hende på pinden end Thyra Frank :stoned:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 29. nov 2016, 17:39

MaybeBaby skrev:
2SHY skrev:Jeg kan godt lide Sophie Løhde :genert:


Det synes jeg faktisk er rart. Altså det ville være synd for Sofie Løhde hvis alle havde det på samme måde som mig med hende :-D.

:D
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 29. nov 2016, 17:40

2SHY skrev:
MaybeBaby skrev:
2SHY skrev:Jeg kan godt lide Sophie Løhde :genert:


Det synes jeg faktisk er rart. Altså det ville være synd for Sofie Løhde hvis alle havde det på samme måde som mig med hende :-D.

Jeg er i hvert fald mere fan af hende på pinden end Thyra Frank :stoned:

Thyra Frank.. nej hende er jeg altså heller ikke vild med
1

Tilbage til "Generelt"