Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 16:44

Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Nå nej - og alt hensyn til sportselskerne. Så er alt jo ved det gamle ;)


Jeg forstår ikke helt dit - en anelse nedladende? - svar. Jeg siger ikke at man bare skal skrotte andre fag frem for idræt - det bør helt klart være mere ligeligt fordelt, det er jeg enig i. Jeg siger bare at bare fordi du ikke bryder dig om idræt, hader løb og boldspil så betyder det ikke at alle andre har det på samme måde, eller at man ikke får noget ud af det :)

Jeg mener bare, at det er sådan et fag, hvor sjældent tages hensyn til andre end dem, der gider løb og boldspil.
Og sådan har det altid været.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 16:46

Rakel skrev:
Fru Sunshine skrev:
Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Nå nej - og alt hensyn til sportselskerne. Så er alt jo ved det gamle ;)


Jeg forstår ikke helt dit - en anelse nedladende? - svar. Jeg siger ikke at man bare skal skrotte andre fag frem for idræt - det bør helt klart være mere ligeligt fordelt, det er jeg enig i. Jeg siger bare at bare fordi du ikke bryder dig om idræt, hader løb og boldspil så betyder det ikke at alle andre har det på samme måde, eller at man ikke får noget ud af det :)

Jeg mener bare, at det er sådan et fag, hvor sjældent tages hensyn til andre end dem, der gider løb og boldspil.
Og sådan har det altid været.


Andre fag er ikke nødvendigvis (hellere ikke musik) mere hensyntagende end idræt. Sorry to say.

Nå.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 20. feb 2016, 16:48

Fru Sunshine skrev:
Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Nå nej - og alt hensyn til sportselskerne. Så er alt jo ved det gamle ;)


Jeg forstår ikke helt dit - en anelse nedladende? - svar. Jeg siger ikke at man bare skal skrotte andre fag frem for idræt - det bør helt klart være mere ligeligt fordelt, det er jeg enig i. Jeg siger bare at bare fordi du ikke bryder dig om idræt, hader løb og boldspil så betyder det ikke at alle andre har det på samme måde, eller at man ikke får noget ud af det :)

Jeg mener bare, at det er sådan et fag, hvor sjældent tages hensyn til andre end dem, der gider løb og boldspil.
Og sådan har det altid været.


Sådan er det da med garanti også mange steder. Men bestemt ikke alle.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 16:50

Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:
Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Nå nej - og alt hensyn til sportselskerne. Så er alt jo ved det gamle ;)


Jeg forstår ikke helt dit - en anelse nedladende? - svar. Jeg siger ikke at man bare skal skrotte andre fag frem for idræt - det bør helt klart være mere ligeligt fordelt, det er jeg enig i. Jeg siger bare at bare fordi du ikke bryder dig om idræt, hader løb og boldspil så betyder det ikke at alle andre har det på samme måde, eller at man ikke får noget ud af det :)

Jeg mener bare, at det er sådan et fag, hvor sjældent tages hensyn til andre end dem, der gider løb og boldspil.
Og sådan har det altid været.


Sådan er det da med garanti også mange steder. Men bestemt ikke alle.

Alle de steder, jeg har været.
(Men idrætslærerne på min nye skole har stor forståelse for, at jeg har det så stramt med det fag. De er søde.)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 20. feb 2016, 16:52

Jeg elsker idræt (også i folkeskolen) og fællesbad var absolut intet problem. Kan slet ikke genkende det billede folk beskriver her - heldigvis. :)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 20. feb 2016, 16:57

Fru Sunshine skrev:Alle de steder, jeg har været.
(Men idrætslærerne på min nye skole har stor forståelse for, at jeg har det så stramt med det fag. De er søde.)


Og omvendt har jeg, da jeg arbejdede som vikar, oplevet flere steder hvor det bestemt ikke var sådan. Og enkelte steder hvor det desværre var sådan. Så igen, tror det er meget forskelligt fra sted til sted :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 20. feb 2016, 20:00

Jeg underviste i idræt i syv år - fitness, orienteringsløb, intercross, diverse boldspil. aerobic, yoga. Så blev det eksamensfag og jeg trak mig, da jeg ikke er uddannet idrætslærer. Så vidt jeg har forstået på mine kolleger, der havde første hold til eksamen i sommers, skal eleverne selv udvikle en danseserie og en idrætsform.

Og det var så mine fem øre.
3
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 20. feb 2016, 20:35

Jeg ville ønske vi havde haft nogle mere engagerede idrætslærere i folkeskolen og gymnasiet.
Fx nogen, som gad lære os de rigtige måder at træne på.

Jeg er i en alder af 29 og en størrelse 46 endelig begyndt at fatte, hvordan man fx tager mavebøjninger.
Jeg er elendig, og jeg kommer nok aldrig til at elske det, men i det mindste ødelægger jeg ikke mig selv med forkerte øvelser.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 20. feb 2016, 21:07

Jeg havde gode idrætslærere på begge folkeskoler jeg gik på. Der var en lærer til dem der ville spille bold og en til dem der ville dans, aerobic, atletik og lignende.
Jeg synes idræt var ok, og lige så vigtigt som fx musik.

Musiklæreren på min første skole var virkelig god, hun gav os meget forskelligt musik fx Kim Larsen, Beatles, the animals, Enya, shubidua og andet godt. Vi blev alle instrueret i at spille hvert vores instrument, og jeg syntes personligt jeg var ret hård til xylofon :afro:

Hvad der virkelig burde fjernes fra folkeskolen er... IDRÆTSDAG! Hell on earth. Der var ingen der gad, pånær de elever der dyrkede meget sport i fritiden. Det var en dag fyldt med 5-600 børn på en sportsplads der bare absolut ikke gad. Det var så nederen.
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2016, 21:10

Idrætsdag var rigtig sjovt på min skole :blush:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 20. feb 2016, 21:15

kidkomb skrev:Idrætsdag var rigtig sjovt på min skole :blush:


Jeg elskede det også - mest fordi vi ingen undervisning havde, lærerne var fuldkommen ligeglad med om vi gik eller løb og efterfølgende var der lidt guf på skolen. Så det var bare totalt hyggedag for os :lol2:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 20. feb 2016, 21:38

Jeg er ret træt af at høre om Scandinavian Star ulykken
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 20. feb 2016, 21:53

2SHY skrev:Jeg er ret træt af at høre om Scandinavian Star ulykken


Bliver der stadig talt (meget) om den? Jeg ved den nu og da er oppe og vende i nyhederne, men jeg synes ikke det har været voldsomt. Eller har der lige været noget igen? Jeg ser ikke så mange nyheder for tiden.

Jeg læste bogen der udkom i efteråret 15 (tror jeg det var). Jeg har aldrig grædt så meget over en bog før. Der var en del historier fra overlevende og fra pårørende til omkomne. Kæft det var hårdt at læse om, det gik lige i tårekanalerne.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 20. feb 2016, 22:01

Daine skrev:
2SHY skrev:Jeg er ret træt af at høre om Scandinavian Star ulykken


Bliver der stadig talt (meget) om den? Jeg ved den nu og da er oppe og vende i nyhederne, men jeg synes ikke det har været voldsomt. Eller har der lige været noget igen? Jeg ser ikke så mange nyheder for tiden.

Jeg læste bogen der udkom i efteråret 15 (tror jeg det var). Jeg har aldrig grædt så meget over en bog før. Der var en del historier fra overlevende og fra pårørende til omkomne. Kæft det var hårdt at læse om, det gik lige i tårekanalerne.

Det dukker op af og til og jeg kunne se de snakkede om noget på News igen her til aften. Jeg så ikke lige hvad det handlede om for jeg er bare mættet af det

Jeg er fuldt ud med på at det var frygteligt, men nærmest alt hvad der kommer frem er konspirationsteorier og ikke noget konkret. Det bliver lidt tungt i længden
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2016, 22:02

Og det bliver bare ikke mindre slemt af, at den brand var planlagt og udført så den blev så omfattende som muligt. (Ifølge de nye oplysninger, som er grunden til, at den nu bliver taget op igen)
Det rene ondskab. Det er frygteligt :(
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"