Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Persnikedy » 23. nov 2018, 14:32

Delfin skrev:Mon det værste black friday hysteri er dampet af, så normale mennesker (som jeg) kan komme ud at handle :gruble:


Jeg er lige kommet hjem fra en tur ind og spise frokost i Århus midtby, og nej... det er ikke overstået :8:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 23. nov 2018, 17:54

Persnikedy skrev:
Delfin skrev:Mon det værste black friday hysteri er dampet af, så normale mennesker (som jeg) kan komme ud at handle :gruble:


Jeg er lige kommet hjem fra en tur ind og spise frokost i Århus midtby, og nej... det er ikke overstået :8:


Jeg vovede mig ind i supermarkedet. Det var ok, men længere inde i centeret lignede det :shock: :shock: :shock:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf IrmaPigen » 23. nov 2018, 18:15

Jeg er abe-fan
4
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 23. nov 2018, 19:45

Persnikedy skrev:
Delfin skrev:Mon det værste black friday hysteri er dampet af, så normale mennesker (som jeg) kan komme ud at handle :gruble:


Jeg er lige kommet hjem fra en tur ind og spise frokost i Århus midtby, og nej... det er ikke overstået :8:


Live report fra Allen Premium Outlet Mall, Dallas Fort Worth: kø i mindst tre km på alle indfaldsveje, indtil videre 5 patruljevogne bare for at styre trafikken og yderligere et ukendt antal betjente i selve centret.

Vi opgav og kørte til Grand Prairie i stedet, købte de tshirts vi manglede, spiste en pizza og sidder nu i lufthavnen og venter på at boarde :-D
6
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 23. nov 2018, 21:00

Vi genser Friends (jeg har influenza) og helt ærligt: Rachel er en so. En kæmpe arghhhhh kælling. Sorry :blush:
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2018, 21:18

kidkomb skrev:Vi genser Friends (jeg har influenza) og helt ærligt: Rachel er en so. En kæmpe arghhhhh kælling. Sorry :blush:

Har altid hadet Rachel :lol:
1
Kedimifu
Indlæg: 312
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 21
Likede indlæg: 358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kedimifu » 23. nov 2018, 23:18

kidkomb skrev:Vi genser Friends (jeg har influenza) og helt ærligt: Rachel er en so. En kæmpe arghhhhh kælling. Sorry :blush:


Vi er i gang med at se fruens. Min mand har ikke set den før. Helt enig. Rachel er ikke en charmerende personlighed
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 24. nov 2018, 07:06

Hvis min datter havde været kærester med ham Bjarne der efter alt at dømme har slået Lisbeth nielsen ihjel, og hun havde mødt hele familien uden at nogen havde sagt et ord om at han tidligere havde slået to kærester ihjel så var det en af de ting der ville få mig til at begå selvtægt.

Om jeg så skulle smadre ruder, male forældrenes hus med graffiti eller male deres navne på det lokale rådhus med meterhøje bogstaver, så havde jeg gjort det og så taget straffen.

Normalt kan man jo ikke klandre folk for de vil som regel ikke have en chance for at forudse det, det er trods alt så forsvindende få der slår ihjel flere gange, og især de der hvor det er kæresteskænderier der løber løbsk.. Men en der har kvalt to og under samme omstændigheder, dem har man fanden fløjteme et ansvar over for at advare andre der vil komme i samme omstændigheder imod.

Der er da heldigvis en del der er sluppet levende fra det, men tænk at sidde og læse det i avisen om datterens ex i forbindelse med at han har gjort det igen, og også at forældrene ikke har advaret en eneste om det... Jeg ville blive så vred at jeg ikke ville kunne køle ned uden at gøre noget.

Og ja det må være et mareridt for dem også, men det er dog bedre, ikke mindst for ham selv at han ikke får gjort det igen, men de gjorde ikke noget for at forhindre det og nu er han død, så de havde selv alt at vinde ved ihvertfald at forsøge.
6
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 24. nov 2018, 12:45

Kedimifu skrev:Vi er i gang med at se fruens. Min mand har ikke set den før. Helt enig. Rachel er ikke en charmerende personlighed

Er det mobiltelefonisk for "Friends"? :lol:
7
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 24. nov 2018, 17:52

Jeg gider ikke høre mere om Nedim Yasar. Det kan godt være at han vendte rockermiljøet ryggen og begyndte at uddanne sig til pædagog. Og ja ja han skrev en bog. Nååå nej..nogen skrev en bog om ham.

Men han har været bandeleder og rockersupporter. Med alt hvad det indebærer af organiseret kriminalitet. Han har været med til at ødelægge uskyldige folks liv - med fuldt overlæg. Ikke om jeg gider deltage i heltedyrkelsen..og “inderst inde var han et et helt normalt og kærligt menneske” mentaliteten.
15
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 24. nov 2018, 18:01

lulu-p skrev:Jeg gider ikke høre mere om Nedim Yasar. Det kan godt være at han vendte rockermiljøet ryggen og begyndte at uddanne sig til pædagog. Og ja ja han skrev en bog. Nååå nej..nogen skrev en bog om ham.

Men han har været bandeleder og rockersupporter. Med alt hvad det indebærer af organiseret kriminalitet. Han har været med til at ødelægge uskyldige folks liv - med fuldt overlæg. Ikke om jeg gider deltage i heltedyrkelsen..og “inderst inde var han et et helt normalt og kærligt menneske” mentaliteten.

Han har forladt miljøet, men som tidligere bandeleder er han ansvarlig for at lokke unge ind i miljøet. Sandsynligvis nogle unge som stadig skyder med skarpt i København og omegn.

Det er en stor fejl, at gøre Nedim til et forbillede og mønster(for)bryder.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. nov 2018, 18:08

lulu-p skrev:Jeg gider ikke høre mere om Nedim Yasar. Det kan godt være at han vendte rockermiljøet ryggen og begyndte at uddanne sig til pædagog. Og ja ja han skrev en bog. Nååå nej..nogen skrev en bog om ham.

Men han har været bandeleder og rockersupporter. Med alt hvad det indebærer af organiseret kriminalitet. Han har været med til at ødelægge uskyldige folks liv - med fuldt overlæg. Ikke om jeg gider deltage i heltedyrkelsen..og “inderst inde var han et et helt normalt og kærligt menneske” mentaliteten.


Jeg har generelt et problem med det sentimentale, enøjede pis, hvor man kun kan være 100% helt eller 100% monster.
Hvor man enten bliver "hyldet" eller "raset over".
Og en sag som denne viser for alvor, hvor åndssvag den opdeling er.
Der skete lidt af det samme dengang med Mads Holger. Uden sammenligning i øvrigt.
3
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 24. nov 2018, 18:11

catnip skrev:
fisken80 skrev:
catnip skrev:Jeg gider ikke høre mere om den evangelist, der blev slået ihjel af et isoleret, endemisk stammefolk på en lille indisk ø.

Det er ulovligt at nærme sig øen, han vidste befolkningen er fjendtlig, og han synes det var a-okay at møde op alligevel. Med alle sine, for befolkningen, nye patogener, en bibel og et budskab om at Jesus elsker dem, med det formål at presse sine egne overbevisninger ned over hovedet på dem.

Og at hans evangelist venner nu hylder ham som en martyr finder jeg ærlig talt kvalmende. Og desillusioneret, at best.


At han hyldes som martyr er ikke spor underligt, for dem er det jo det han er.

Men det han gjorde var SÅ forkert set udefra. Og jeg bliver også vred over at læse om det.


...og nu bliver der kogt yderligere suppe på at hans forældre tilgiver stammefolket for at slå deres søn ihjel.


Jamen der er da ingen tvivl om at det er umanerlig dumt at gå i land på den ø. Uanset intentionerne. Men jeg synes måske også det er lidt småmærkeligt at vi finder det fuldt acceptabelt, at stammefolket slår en uskyldig besøgende ihjel.

Der er også miljøer i DK jeg advarer mine børn om at nærme sig fordi risikoen er for stor.

Hvis vi virkelig synes at et stammesamfund er så særligt og unikt at vi accepterer at de dræber fremmede uskyldige mennesker, så har vi reduceret stammesamfundet til dyr. Intet mindre. En flok løver.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. nov 2018, 18:11

landsbytossen skrev:Han har forladt miljøet, men som tidligere bandeleder er han ansvarlig for at lokke unge ind i miljøet. Sandsynligvis nogle unge som stadig skyder med skarpt i København og omegn.

Det er en stor fejl, at gøre Nedim til et forbillede og mønster(for)bryder.


Problemet med den vinkel er også, mener jeg, at den forudsætter en præmis om, at hvis du er vokset op der og der, så er det givet, at du ender i kriminalitet. Det er noget vrøvl.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 24. nov 2018, 18:18

lulu-p skrev:
catnip skrev:
fisken80 skrev:
catnip skrev:Jeg gider ikke høre mere om den evangelist, der blev slået ihjel af et isoleret, endemisk stammefolk på en lille indisk ø.

Det er ulovligt at nærme sig øen, han vidste befolkningen er fjendtlig, og han synes det var a-okay at møde op alligevel. Med alle sine, for befolkningen, nye patogener, en bibel og et budskab om at Jesus elsker dem, med det formål at presse sine egne overbevisninger ned over hovedet på dem.

Og at hans evangelist venner nu hylder ham som en martyr finder jeg ærlig talt kvalmende. Og desillusioneret, at best.


At han hyldes som martyr er ikke spor underligt, for dem er det jo det han er.

Men det han gjorde var SÅ forkert set udefra. Og jeg bliver også vred over at læse om det.


...og nu bliver der kogt yderligere suppe på at hans forældre tilgiver stammefolket for at slå deres søn ihjel.


Jamen der er da ingen tvivl om at det er umanerlig dumt at gå i land på den ø. Uanset intentionerne. Men jeg synes måske også det er lidt småmærkeligt at vi finder det fuldt acceptabelt, at stammefolket slår en uskyldig besøgende ihjel.

Der er også miljøer i DK jeg advarer mine børn om at nærme sig fordi risikoen er for stor.

Hvis vi virkelig synes at et stammesamfund er så særligt og unikt at vi accepterer at de dræber fremmede uskyldige mennesker, så har vi reduceret stammesamfundet til dyr. Intet mindre. En flok løver.


Definer uskyldig? Det er ulovligt at tage hen til øen. Han risikerer at medbringe virus og bakterier som udrydder hele befolkningen.

Ingen som sætter fod på den ø, er uskyldig. De udsætter hele befolkningen for en risiko, samt de bryder loven.
25
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"