Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 22. apr 2018, 07:09

Ficus skrev:Nogen af jer må være rimelig dårlige til musikspørgsmål i paratviden brætspil!

Ekstremt i TP får jeg alle de andre oste først og så håber jeg på et matador eller Disney spørgsmål, når jeg rammer underholdning.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2018, 07:12

Æble skrev:Jeg synes generelt at det er fint når kirkegårde kan bruges til andet en sorg og begravelse. Men nu var jeg på Bispebjerg sidste år og det er jo helt sindssygt. Der er sygt mange mennesker. Men de står og ryster træerne for at få en selfie med blomster regn, skubber, råber og skriger, smider skrald. Synes det er dybt upassende. Man kunne vælge at gå stille og roligt, spadsere en tur ned gennem kirsebærlunden og så gå et andet sted hen og holde sin picnic. Forstår godt almindelige brugere føler sig stødt, ikke pga tilstedeværelsen af en masse mennesker med et andet formål at sørge, men pga deres opførsel. Det er dybt pinligt.


Tidligere på ugen besøgte jeg mindesmærket for Berlinmuren med min klasse, og selvom det er et stort åbent område med græsplæner og motionsløbere og en masse at se på og tage billeder af, kunne eleverne godt forstå, at det også er noget andet. Der ligger et lille kapel et sted på grunden, og de unge mennesker tog af sig selv solbriller og kasketter af og dæmpede sig, inden vi gik indenfor, og spurgte mig, om der var steder, hvor man ikke måtte stille sig i en kirke.

Sværere er det egentlig ikke, og når en flok teenagere kan finde ud af det, burde det også være muligt for granvoksne mennesker at have bare en lille smule situationsfornemmelse.
Senest rettet af DetSorteCirkus 22. apr 2018, 07:13, rettet i alt 1 gang.
14
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 22. apr 2018, 07:12

Jeg synes det er irriterende at vi nu får en ny affaldsordning og skal sortere affaldet endnu mere.
Jeg er mest bare til een stor rodebunke.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ficus » 22. apr 2018, 07:20

BlueBunny skrev:Jeg synes det er irriterende at vi nu får en ny affaldsordning og skal sortere affaldet endnu mere.
Jeg er mest bare til een stor rodebunke.


Det har jeg også hørt at vores kommune snakker om i øjeblikket.

Vi har pt 2 skraldespande til husholdningsaffald, så har vores ejerforening en glas og en avis/papir.
I fremtiden vil de så have at alle husejere har 4 skraldespande, så vi får vores egen til pap og til glas.

Udover at der så på alle grundejeres grund skal gøres plads til det, så undrer det mig virkelig at det er nødvendigt med egen glasspand, hvem bruger SÅ meget glas at der skal en meterhøj spand med tømning en gang om ugen til. Pt er vi 50 huse og den bliver tømt hver 14. dag, er så lidt større, men det er da sært.

De har “trøstet” folk med at ingen vil blive tvunget til at få de nye skraldespande, men man kan ikke slippe for regningen, dwt er for administationstungt :deer:
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 22. apr 2018, 08:06

Jeg har aldrig forstået hypen om Prince
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2018, 10:31

Jeg gik vist stort set i stå mht. ny musik omkring 1973 - lige bortset fra et par stykker som Billy Bragg og Ina Deter fra 80'erne :-D

Jeg kan dog huske vi spillede Hodja fra Pjort og Skatteøen (Sebastian-versionen) og sådan noget for børnene.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 22. apr 2018, 12:47

Ficus skrev:Nogen af jer må være rimelig dårlige til musikspørgsmål i paratviden brætspil!


Helt vildt.

Jeg var til sådan noget gensynsfest med min efterskole og der var nogle stykker, der havde lavet en musikquiz med spørgsmål om musik fra før 2000. Jeg kunne vist svare på ét spørgsmål ud af 50...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 22. apr 2018, 13:11

1234 skrev:
Juki skrev:
1234 skrev:Jeg anede ikke hvem David Bowie var hvem da han døde.
Jeg fandt så ud af det fordi jeg synes hans musik ikke er god, så nok aldrig bidt mærke i det, når jeg havde hørt det.
Det fandt jeg hurtigt ud af man ikke måtte sige :)

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men mon ikke ens alder kan have indflydelse og hvordan og hvornår man er blevet introduceret for den givne kunstner :gruble:

Jeg er fx ikke opvokset med at der blev spillet Shu-bi-dua derhjemme. Jeg kender selvfølgelig til enkelte af deres sange, men det siger mig ikke noget. Havde det gjort det havde jeg nok selv opsøgt det efterfølgende.

Det har jeg til gengæld også fået masser af kommentarer om er en fejl i min opdragelse osv. :rulle:

Altså mine forældre har stortset aldrig hørt musik andet end, når de kører. Jeg er generelt ikke blevet introduceret ret meget til musik i min barndom. Så jeg har sikkert mange fejl i min opdragelse.

Jeg har heller ikke hørt shibidua og synes heller ikke de er gode højst lidt fjollede.

Samme her. Og hvis der blev hørt noget var det sådan noget kedeligt voksenmusik :træt:

Til gengæld havde jeg en fed musiksamling på kassettebånd, både færdigelavede bånd og bånd jeg selv havde mixet ved at optage sange fra radioen :rock:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 22. apr 2018, 13:14

Ficus skrev:Nogen af jer må være rimelig dårlige til musikspørgsmål i paratviden brætspil!

Både og.

Spørgsmål om dansktop og lignende musik aner jeg ikke meget om. Men jeg har ret meget klæbehjerne hvad angår musik og ved generelt nogle mærkelige, ligegyldige ting så tit ved jeg mere end mine venner om musik. Til gengæld aner jeg ikke så meget om al mulig andet :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2018, 13:23

Jeg har lyst til at stjæle naboens hane. Hold nu kæft altså!!!
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 22. apr 2018, 14:13

Gamle mennesker er helt vildt irriterende.
Omkring de 50 begynder de at blive påståelige og nedladende, omkring de 60 begynder de at blive skide ligeglade med høflighed, og omkring de 70 begynder de at dyrke det excentriske.
12
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2018, 14:16

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Jeg har lyst til at stjæle naboens hane. Hold nu kæft altså!!!


https://www.bolius.dk/maa-du-holde-hane-i-haven-671/

Tak, Lemonella, men vi er helt ude på landet, hvor den slags skal have lov at være :genert: -vi har købt et sommerhus (et landhus med flexboligstatus) i Vestsjælland.
Lige nu siger den heller ikke en lyd, og her er ULTRA skønt, men den får nogle flip en gang imellem. I det store hele tror jeg at vi skal være tilfredse med dens opførsel.
Jeg er byboer og skal lige vænne mig til det hele :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2018, 14:18

Lemonella skrev:
Kommodedyret skrev:Gamle mennesker er helt vildt irriterende.
Omkring de 50 begynder de at blive påståelige og nedladende, omkring de 60 begynder de at blive skide ligeglade med høflighed, og omkring de 70 begynder de at dyrke det excentriske.

Det er ikke pænt at generalisere! :gammel:

Der sagde De det sandeste ord, fru Lemonella! :gammel:
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Persnikedy » 22. apr 2018, 14:19

Kommodedyret skrev:Gamle mennesker er helt vildt irriterende.
Omkring de 50 begynder de at blive påståelige og nedladende, omkring de 60 begynder de at blive skide ligeglade med høflighed, og omkring de 70 begynder de at dyrke det excentriske.


Jeg er kun 32, men det passer vist fint med min metale alder på 80år :-D
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 22. apr 2018, 14:55

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:
Kommodedyret skrev:Gamle mennesker er helt vildt irriterende.
Omkring de 50 begynder de at blive påståelige og nedladende, omkring de 60 begynder de at blive skide ligeglade med høflighed, og omkring de 70 begynder de at dyrke det excentriske.

Det er ikke pænt at generalisere! :gammel:

Der sagde De det sandeste ord, fru Lemonella! :gammel:

:lol: :lol: :D
0
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Generelt"