Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 3. jan 2020, 13:18

Pussikat82 skrev:
Purple Haze skrev:
Pussikat82 skrev:Han er ikke sådan en, der er særlig god til at sætte sig i andres sted eller tage hensyn til andre, så vi må bare leve med det :mellow:


I trådens ånd så tror jeg det er tilfældet for mange mænd der nu er 60/65+
Det virker som om de fleste af dem der har haft en kone, har haft en til at klarer “the mental load” og hvis konen dør først, ja så er de seriøst på røven.

Sådan har han altid været. Men der hjælper bestemt ikke.


Lyder lidt som min far.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kisser » 4. jan 2020, 21:44

Jeg har fulgt med i debatten om statsministerens nytårstale på facebook og set forældre til anbragte børn debattere det. Jeg har stor sympati for deres smerte, men jeg må indrømme at jeg også tænker, at de måske ikke alle sammen er så gode forældre, som de selv fremstiller sig som. Det er især dem, der er skeptiske overfor betydningen af øjenkontakt med spædbørn, der får mig til at tænke sådan. De fremstiller det nærmest som om, at det er noget, socialrådgivere har fundet på for at kunne fjerne børn uden at skulle løfte en bevisbyrde.
19
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FrøkenM » 4. jan 2020, 22:49

Forældre til børn med CP bør sætte sig virkelig, virkelig godt ind i de indgreb, de udsætter deres børn for. Særligt mens børnene ikke selv har en stemme og kan være medbestemmende. Jeg kan ud fra min forening konstatere at det ikke er alle der gør det. Mit hjerte bløder for de børn.

Jeg håber ikke de børn senere udvikler angst på baggrund af hvad de blev udsat for som børn :(
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 4. jan 2020, 23:43

Kisser skrev:Jeg har fulgt med i debatten om statsministerens nytårstale på facebook og set forældre til anbragte børn debattere det. Jeg har stor sympati for deres smerte, men jeg må indrømme at jeg også tænker, at de måske ikke alle sammen er så gode forældre, som de selv fremstiller sig som. Det er især dem, der er skeptiske overfor betydningen af øjenkontakt med spædbørn, der får mig til at tænke sådan. De fremstiller det nærmest som om, at det er noget, socialrådgivere har fundet på for at kunne fjerne børn uden at skulle løfte en bevisbyrde.


Jeg læste en “jeg blev nødt til at flytte kommune for at undgå at mine andre børn blev fjernet” :nerve:
Nu kender jeg så vedkommende og det er i den grad mangel på selvindsigt. 4 børn, et frivilligt anbragt udenfor hjemmet (efterskole), en tvangsfjernet og to der har været i aflastning i størstedelen af deres liv.

Måske det har mere at gøre med dine evner som forælder end kommunens inkompetence. Men nej, det er jo ikke muligt!
6
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 5. jan 2020, 00:12

Jeg vil hellere være “the bad guy” og tage beslutningen om at min fars hund bliver aflivet. End at den skal “cykle rundt” i systemet i flere måneder. .
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 6. jan 2020, 08:49

Jeg synes egentlig, det er meget rart at komme på arbejde igen efter en masse fridage. Ikke at jeg ikke elsker at holde fri, for det gør jeg, men efter mange fridage i træk synes jeg, at jeg holder lidt op med at sætte pris på at sove længe og have masser af fritid. Så kan egentlig godt lide kontrasten mellem arbejdsdage og fridage.
8
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16955
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 6. jan 2020, 09:30

Purple Haze skrev:Jeg vil hellere være “the djbad guy” og tage beslutningen om at min fars hund bliver aflivet. End at den skal “cykle rundt” i systemet i flere måneder. .

Jeg har lige læst om hvad der sker p.t. i din tråd :ae:

Hvor gammel er hunden? Jeg tænker om det overhovedet er realistisk med en omplacering eller for hundens bedste at komme på internat, når den har været så understimuleret(og misrøgtet?) siden i sommer. Selv hvis et internat tager den ind er der jo ingen garanti for at den vil komme videre derfra.

Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort evt. at skulle gå imod din fars ønske eller få aflivet en hund der kunne have mange gode år i sig endnu. Jeg nævner det kun fordi jeg som hundeejer og hundeinteresseret ved at det ikke altid er for hundens bedste at komme på internat efter at have levet sådan et liv. Jeg tvivler ikke på at du ikke ønsker hunden det bedste. Der er ikke ikke noget "bad guy" ved at vælge aflivning her :ae:
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kerrigan » 6. jan 2020, 11:27

Kisser skrev:Jeg har fulgt med i debatten om statsministerens nytårstale på facebook og set forældre til anbragte børn debattere det. Jeg har stor sympati for deres smerte, men jeg må indrømme at jeg også tænker, at de måske ikke alle sammen er så gode forældre, som de selv fremstiller sig som. Det er især dem, der er skeptiske overfor betydningen af øjenkontakt med spædbørn, der får mig til at tænke sådan. De fremstiller det nærmest som om, at det er noget, socialrådgivere har fundet på for at kunne fjerne børn uden at skulle løfte en bevisbyrde.

Det minder mig om "Er du mors lille dreng" når du skriver sådan. Det gør ondt helt ind i hjertet.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 6. jan 2020, 14:53

Misantropen skrev:
Purple Haze skrev:Jeg vil hellere være “the djbad guy” og tage beslutningen om at min fars hund bliver aflivet. End at den skal “cykle rundt” i systemet i flere måneder. .

Jeg har lige læst om hvad der sker p.t. i din tråd :ae:

Hvor gammel er hunden? Jeg tænker om det overhovedet er realistisk med en omplacering eller for hundens bedste at komme på internat, når den har været så understimuleret(og misrøgtet?) siden i sommer. Selv hvis et internat tager den ind er der jo ingen garanti for at den vil komme videre derfra.

Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort evt. at skulle gå imod din fars ønske eller få aflivet en hund der kunne have mange gode år i sig endnu. Jeg nævner det kun fordi jeg som hundeejer og hundeinteresseret ved at det ikke altid er for hundens bedste at komme på internat efter at have levet sådan et liv. Jeg tvivler ikke på at du ikke ønsker hunden det bedste. Der er ikke ikke noget "bad guy" ved at vælge aflivning her :ae:



Hunden er 7.
Han kommer ikke på internat.
Han er heller ikke misrøgtet som sådan. Men kunne klart godt bruge noget mere input, for den er understimuleret.

Men altså håber egentlig ikke at man bare kan troppe op et sted og få en medbragt hund aflivet, eller omplaceret. Tænker der i så fald nok er en del nabostridigheder om irriterende dyr der hurtigt kan eskalere.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16955
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 6. jan 2020, 16:49

Purple Haze skrev:
Misantropen skrev:
Purple Haze skrev:Jeg vil hellere være “the djbad guy” og tage beslutningen om at min fars hund bliver aflivet. End at den skal “cykle rundt” i systemet i flere måneder. .

Jeg har lige læst om hvad der sker p.t. i din tråd :ae:

Hvor gammel er hunden? Jeg tænker om det overhovedet er realistisk med en omplacering eller for hundens bedste at komme på internat, når den har været så understimuleret(og misrøgtet?) siden i sommer. Selv hvis et internat tager den ind er der jo ingen garanti for at den vil komme videre derfra.

Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort evt. at skulle gå imod din fars ønske eller få aflivet en hund der kunne have mange gode år i sig endnu. Jeg nævner det kun fordi jeg som hundeejer og hundeinteresseret ved at det ikke altid er for hundens bedste at komme på internat efter at have levet sådan et liv. Jeg tvivler ikke på at du ikke ønsker hunden det bedste. Der er ikke ikke noget "bad guy" ved at vælge aflivning her :ae:



Hunden er 7.
Han kommer ikke på internat.
Han er heller ikke misrøgtet som sådan. Men kunne klart godt bruge noget mere input, for den er understimuleret.

Men altså håber egentlig ikke at man bare kan troppe op et sted og få en medbragt hund aflivet, eller omplaceret. Tænker der i så fald nok er en del nabostridigheder om irriterende dyr der hurtigt kan eskalere.

Hvis hunden er chippet og registreret i Dansk Hunderegister(begge er lovpligtigt) tvivler jeg på det er kytume at dyrlæger uden videre afliver, hvis en fremmed uanmeldt kommer med en rask hund til aflivning.

Det er noget andet hvis du finder en herreløs hund(eller andre dyr) som du afleverer på et internat eller til en dyrlæge, men i de tilfælde har man som finderen heller ikke altid mulighed for at finde ejerens oplysninger. Politiet kan også komme ind over hvis ejeren skal have en bøde.

Misrøgtet lyder så voldsomt, men når jeg skriver det mener jeg bl.a ting som at hundens pels og klør er blevet klippet og holdt, tænderne er tjekket, den har fået ordentlig kost osv.

Du kan snakke dyrlægen om hvad h*n vurderer vil være det bedste for hunden :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 7. jan 2020, 08:45

De der semikendte reality-babes, influencere, bloggere m.v., der i øjeblikket deler deres "hudløst ærlige billeder" gør det ikke for at være "hudløst ærlige" og gøre opmærksom på hængemaver og appelsinhud, men for at få opmærksomhed på dem selv :rulle:
13
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 7. jan 2020, 08:51

Skorstenen skrev:De der semikendte reality-babes, influencere, bloggere m.v., der i øjeblikket deler deres "hudløst ærlige billeder" gør det ikke for at være "hudløst ærlige" og gøre opmærksom på hængemaver og appelsinhud, men for at få opmærksomhed på dem selv :rulle:


Perfekt uperfekthed er blevet en trend i sig selv og så skal de jo være med på vognen.
4
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 7. jan 2020, 09:12

Skorstenen skrev:De der semikendte reality-babes, influencere, bloggere m.v., der i øjeblikket deler deres "hudløst ærlige billeder" gør det ikke for at være "hudløst ærlige" og gøre opmærksom på hængemaver og appelsinhud, men for at få opmærksomhed på dem selv :rulle:

Jeg ved sq heller ikke lige om hængemaver har brug for at der gøres opmærksom på dem....synes at de klarer det fint selv!
Min gør i hvert fald. :D
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 7. jan 2020, 14:42

sigge skrev:Jeg håber, at Yousee har så travlt med sure kunder, at der går lang tid, før de opdager, at de har glemt at lukke for min adgang til kabel-TV, selvom jeg har opsagt det pr. 1/1.


Vi kører på 2. År. Dog kan vi kun se tv2, tv3 og kanal5.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 7. jan 2020, 20:40

sigge skrev:Jeg håber, at Yousee har så travlt med sure kunder, at der går lang tid, før de opdager, at de har glemt at lukke for min adgang til kabel-TV, selvom jeg har opsagt det pr. 1/1.


Æv, det holdt ikke længe. Da jeg kom hjem her til aften, var mit TV-signal væk.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"