Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17173
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41724

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 30. maj 2018, 13:57

Ado skrev:(Og jeg er i øvrigt småbange for mig selv i år, fordi jeg endnu ikke er nået til punktet, hvor jeg bander varmen væk Jeg sveder som et svin, men jeg synes faktisk det er voldsomt rart indtil videre)


Måske er du alligevel lidt i varmeunderskud fra sidste år? :D
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. maj 2018, 14:22

Jeg tror egentlig ikke, at vi er så forskellige, når det gælder vejr. Det er jo først og fremmest et spørgsmål om velbehag.
Hvis jeg var følsom overfor kulde på samme måde som dem, der elsker den aktuelle varme, er, ville jeg helt sikkert bryde mig markant mindre om efterår og vinter, og ligeledes tror jeg, at de ville ønske sig lavere temperaturer, hvis de havde det med varmen, som jeg har det og fx. blev svimle og utilpasse efter ti minutter i solen og mærkede vindpustene som heden fra en hårtørrer.

I øvrigt kan jeg afsløre, at jeg aldeles ikke elskede sommervejret sidste år. Jeg kan nemlig godt lide sol og lys; det, der lige nu generer mig til en grad, hvor jeg i dagtimerne må vælge bus med aircondition fremfor gåben, er varmen.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55864
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 30. maj 2018, 14:25

LaMariposa skrev:
Ado skrev:(Og jeg er i øvrigt småbange for mig selv i år, fordi jeg endnu ikke er nået til punktet, hvor jeg bander varmen væk Jeg sveder som et svin, men jeg synes faktisk det er voldsomt rart indtil videre)


Måske er du alligevel lidt i varmeunderskud fra sidste år? :D

Det er ikke utænkeligt. :D

Det hjælper nok også på det, at jeg bor et andet sted nu, hvor der er have. :dåne:
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17173
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41724

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 30. maj 2018, 15:21

DetSorteCirkus skrev:Jeg tror egentlig ikke, at vi er så forskellige, når det gælder vejr. Det er jo først og fremmest et spørgsmål om velbehag.
Hvis jeg var følsom overfor kulde på samme måde som dem, der elsker den aktuelle varme, er, ville jeg helt sikkert bryde mig markant mindre om efterår og vinter, og ligeledes tror jeg, at de ville ønske sig lavere temperaturer, hvis de havde det med varmen, som jeg har det og fx. blev svimle og utilpasse efter ti minutter i solen og mærkede vindpustene som heden fra en hårtørrer.

I øvrigt kan jeg afsløre, at jeg aldeles ikke elskede sommervejret sidste år. Jeg kan nemlig godt lide sol og lys; det, der lige nu generer mig til en grad, hvor jeg i dagtimerne må vælge bus med aircondition fremfor gåben, er varmen.


Tror du har helt ret i, at det handler om velvære, og den kan jo blive udfordret uanset hvilken type vejr man foretrækker.

For mig handler det mest om, at jeg simpelthen er en slatten, træt og sur kvinde, når vejret er dårligt. Jeg er en omvandrende zombie hele vinteren, og hvis det så ikke bliver sommer, så holder vinterdepressionen bare aldrig op.
3
:lun: Be brave
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 30. maj 2018, 15:34

Jeg forstår ikke rigtigt hvad ubehag ved varme overhovedet er. Eller jeg har flere gange prøvet at gå en hel dag i 35-40 graders varme, det kan jeg få lidt hovedpine af, men det er vel ikke det der er problemet på en almindelig dag under danske forhold?
5
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 30. maj 2018, 15:39

zembra1986 skrev:Hader laaaaaaange lyse nætter. Stod det til mig gik solen altid ned senest kl. 21, men nej, jeg ønsker ikke sommertid afskaffet for så har vi jo bare problemet i den anden ende (at der bliver lyst imellem 02.30-03.00)

Jeg skal gerne have et par timers mørke før jeg bliver træt og har lyst til at gå i seng. Det har altid føltes HELT forkert på mig at gå i seng når det kun lige er blevet mørkt.

Jeg gruer over at vi stadig har 3 uger til årets længste dag, SUK! :rulle:

Jeg har det omvendt, jeg elsker de lange lyse sommeraftener, og jeg er allerede ked af at der kun er 3 uger til det går den anden vej :genert:
10
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23351

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 30. maj 2018, 15:48

fisken80 skrev:
Buffy skrev:Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:


Okay, dét er crazy. Jeg sover uden noget overhovedet. Altså uden nattøj eller dyne eller tæppe. Nada

Jeg har også stadig min vinterdyne, men dog kun en dyne :-D
Vores soveværelse er på 1. sal med skråtag og manden insisterer på vi skal sove med vidt åbne vinduer :)
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 30. maj 2018, 15:53

Buffy skrev:
fisken80 skrev:
Buffy skrev:Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:


Okay, dét er crazy. Jeg sover uden noget overhovedet. Altså uden nattøj eller dyne eller tæppe. Nada


Altså jeg sover i en armeløs knælang natkjole og har kun dynen over underkroppen, når jeg falder i søvn. Men når jeg vågner har jeg den trukket helt op til hagen og jeg sveder ikke.

Men mit hus er ret koldt, selv nu og der skal meget til før jeg sveder.

Tænker også der er stor forskel på om man har 20 eller 30 grader i sit soveværelse. Jeg har op til 30 grader for tiden, og selvom jeg elsker og foretrækker at sove med dyne, så må jeg altså give fortabt for tiden.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2018, 16:18

LaMariposa skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg tror egentlig ikke, at vi er så forskellige, når det gælder vejr. Det er jo først og fremmest et spørgsmål om velbehag.
Hvis jeg var følsom overfor kulde på samme måde som dem, der elsker den aktuelle varme, er, ville jeg helt sikkert bryde mig markant mindre om efterår og vinter, og ligeledes tror jeg, at de ville ønske sig lavere temperaturer, hvis de havde det med varmen, som jeg har det og fx. blev svimle og utilpasse efter ti minutter i solen og mærkede vindpustene som heden fra en hårtørrer.

I øvrigt kan jeg afsløre, at jeg aldeles ikke elskede sommervejret sidste år. Jeg kan nemlig godt lide sol og lys; det, der lige nu generer mig til en grad, hvor jeg i dagtimerne må vælge bus med aircondition fremfor gåben, er varmen.


Tror du har helt ret i, at det handler om velvære, og den kan jo blive udfordret uanset hvilken type vejr man foretrækker.

For mig handler det mest om, at jeg simpelthen er en slatten, træt og sur kvinde, når vejret er dårligt. Jeg er en omvandrende zombie hele vinteren, og hvis det så ikke bliver sommer, så holder vinterdepressionen bare aldrig op.

Jeg er også et ret overbevist om, at det manglende sommervejr de sidste år har resulteret i, at dette skoleår har været helt ekstremt hårdt. Jeg har overhovedet ikke fået ladet op.
Efter denne skønne maj, går jeg igen rundt og traller på gangene og føler mig grundglad.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 30. maj 2018, 16:29

Raenil skrev:Jeg kan lide både vinter og sommer. Helst med sollys.


Jeg kan også godt lide vinter, når der er sol og let frost, selvom jeg selvfølgelig helst er fri for alt det overtøj. Det er de grå, våde, sjaskede vintre, som virkelig smider mig ned i depressionslignende tilstande.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 30. maj 2018, 16:36

Det med søvn handler faktisk en hel del om, at lukke af på solsiden, som de gør sydpå. Når vi nu ikke har skodder, kan gode gardiner gøre ret meget. I mit soveværelse har jeg mørklægning,, og så ikke noget med åbne vinduer, som godt nok giver luft, men det lukker samtidig varmen ind på den side af boligen. Jeg sover endda i dagtimerne i denne uge, og idet jeg har haft alle vinduer lukket og gardiner trukket for, er her faktisk ikke særlig varmt lige nu. Når jeg åbner havedøren, så vælter solen ind. Hvis jeg var vågen ville havedøren godt nok stå åben, og der får jeg noget varme ind, men når mørket falder på lufter jeg godt ud inden sengetid for at få temperaturen ned igen.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 30. maj 2018, 16:40

Da jeg boede i nærmest midt i København i 'københavnerlejlighed' var jeg mærkbart mindre begejstret for varme somre. Der var ulideligt varmt i gaderne, verden lugtede og ikke en vind rørte sig. Lejligheden var en sauna og der var bare ikke luft nok til at eksistere.
Nu hvor jeg bor i jordhøjde med have og med luft og plads og mulighed for at vippe parasollen så den tager de værste stråler ind ad terrassedøren så denne kan stå åben og der ikke bliver 100 grader i stuen om eftermiddagen, synes jeg sjovt nok at sommer med varme og sol er aldeles fantastisk.
5
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17173
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41724

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 30. maj 2018, 17:22

Fru Sunshine skrev:
LaMariposa skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg tror egentlig ikke, at vi er så forskellige, når det gælder vejr. Det er jo først og fremmest et spørgsmål om velbehag.
Hvis jeg var følsom overfor kulde på samme måde som dem, der elsker den aktuelle varme, er, ville jeg helt sikkert bryde mig markant mindre om efterår og vinter, og ligeledes tror jeg, at de ville ønske sig lavere temperaturer, hvis de havde det med varmen, som jeg har det og fx. blev svimle og utilpasse efter ti minutter i solen og mærkede vindpustene som heden fra en hårtørrer.

I øvrigt kan jeg afsløre, at jeg aldeles ikke elskede sommervejret sidste år. Jeg kan nemlig godt lide sol og lys; det, der lige nu generer mig til en grad, hvor jeg i dagtimerne må vælge bus med aircondition fremfor gåben, er varmen.


Tror du har helt ret i, at det handler om velvære, og den kan jo blive udfordret uanset hvilken type vejr man foretrækker.

For mig handler det mest om, at jeg simpelthen er en slatten, træt og sur kvinde, når vejret er dårligt. Jeg er en omvandrende zombie hele vinteren, og hvis det så ikke bliver sommer, så holder vinterdepressionen bare aldrig op.

Jeg er også et ret overbevist om, at det manglende sommervejr de sidste år har resulteret i, at dette skoleår har været helt ekstremt hårdt. Jeg har overhovedet ikke fået ladet op.
Efter denne skønne maj, går jeg igen rundt og traller på gangene og føler mig grundglad.


Præcis. Mit energiniveau er også helt anderledes, og det er bare sjovere end at være en sur, slatten karklud :D
3
:lun: Be brave
Modesty Blame
Indlæg: 4362
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9491

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Modesty Blame » 30. maj 2018, 17:35

Varmen ødelægger mit humør, min nattesøvn og jeg gider det fucking ikke mere.
2
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 30. maj 2018, 17:49

Jeg glæder mig til det bliver efterår.
1

Tilbage til "Generelt"