Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2017, 15:57

Myresluger skrev:Hvis man vælger at bo et sted hvor der er vådt uden 100års hændelser, må man vel selv rode med vand i huset.
Hvor ofte sker 100 årshændelser i øvrigt? Det er da højst 5 år siden der var en 100årshændelse i Roskilde fjord.

Og man bør i øvrigt for så vidt muligt undgå at købe hus på adresser som Kanalvej og Mosesvinget ... :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2017, 20:08

Det her må man virkelig, virkelig, virkelig ikke sige, men: Når du nu har ventet 30 år med at stå frem, kunne du så ikke lige have ventet til sidste sæson var optaget? https://www.b.dk/kultur/sexanklager-bri ... rds-i-fare

(Voldsomme reaktioner i øvrigt, hvis der blot er tale om en udokumenteret påstand fra en person.)
9
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2017, 20:23

Akehurst2 skrev:Det her må man virkelig, virkelig, virkelig ikke sige, men: Når du nu har ventet 30 år med at stå frem, kunne du så ikke lige have ventet til sidste sæson var optaget? https://www.b.dk/kultur/sexanklager-bri ... rds-i-fare

(Voldsomme reaktioner i øvrigt, hvis der blot er tale om en udokumenteret påstand fra en person.)

Jeg synes også det virker ret overdrevet.
Jeg har forsøgt at google mig frem til noget interview med Anthony Rapp, fordi det skrives flere steder at han har fortalt om episoden før, bare uden at navngive manden.
Hvis det passer at Spacey var fuld og ikke kan huske noget og hvis han "forsøgte at forføre" og ikke "forsøgte at voldtage/forulempe" (der er forskel i min verden) så er det stadig ulækkert at lægge an på en 14-årig, men come on altså.
Fratagelse af statuetter og stoppede super-serier virker meget, meget voldsomt.
15
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Charly » 31. okt 2017, 20:44

Ellin skrev:
Dmitra skrev:
kidkomb skrev:
Akehurst2 skrev:Det her må man virkelig, virkelig, virkelig ikke sige, men: Når du nu har ventet 30 år med at stå frem, kunne du så ikke lige have ventet til sidste sæson var optaget? https://www.b.dk/kultur/sexanklager-bri ... rds-i-fare

(Voldsomme reaktioner i øvrigt, hvis der blot er tale om en udokumenteret påstand fra en person.)

Jeg synes også det virker ret overdrevet.
Jeg har forsøgt at google mig frem til noget interview med Anthony Rapp, fordi det skrives flere steder at han har fortalt om episoden før, bare uden at navngive manden.
Hvis det passer at Spacey var fuld og ikke kan huske noget og hvis han "forsøgte at forføre" og ikke "forsøgte at voldtage/forulempe" (der er forskel i min verden) så er det stadig ulækkert at lægge an på en 14-årig, men come on altså.
Fratagelse af statuetter og stoppede super-serier virker meget, meget voldsomt.


Enig i det hele og med jer begge. Med hensyn til det fremhævede tænker jeg automatisk, men hvor er det typisk amerikansk.


Pyh ja, det ville da være synd for Spacey, hvis hans mulige pædofile handlinger fik konsekvenser for hans fremtid. :rulle: :tie: *sarkasme kan være anvendt*

Hvis anklagerne er sande, så synes jeg kun det er godt at se, at der bliver taget afstand fra Spaceys handlinger.

Man kunne lige vente med konsekvenserne til man fandt ud af om de er sande.
14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2017, 20:48

Ellin skrev:
Dmitra skrev:
kidkomb skrev:
Akehurst2 skrev:Det her må man virkelig, virkelig, virkelig ikke sige, men: Når du nu har ventet 30 år med at stå frem, kunne du så ikke lige have ventet til sidste sæson var optaget? https://www.b.dk/kultur/sexanklager-bri ... rds-i-fare

(Voldsomme reaktioner i øvrigt, hvis der blot er tale om en udokumenteret påstand fra en person.)

Jeg synes også det virker ret overdrevet.
Jeg har forsøgt at google mig frem til noget interview med Anthony Rapp, fordi det skrives flere steder at han har fortalt om episoden før, bare uden at navngive manden.
Hvis det passer at Spacey var fuld og ikke kan huske noget og hvis han "forsøgte at forføre" og ikke "forsøgte at voldtage/forulempe" (der er forskel i min verden) så er det stadig ulækkert at lægge an på en 14-årig, men come on altså.
Fratagelse af statuetter og stoppede super-serier virker meget, meget voldsomt.


Enig i det hele og med jer begge. Med hensyn til det fremhævede tænker jeg automatisk, men hvor er det typisk amerikansk.


Pyh ja, det ville da være synd for Spacey, hvis hans mulige pædofile handlinger fik konsekvenser for hans fremtid. :rulle: :tie: *sarkasme kan være anvendt*

Hvis anklagerne er sande, så synes jeg kun det er godt at se, at der bliver taget afstand fra Spaceys handlinger.

Og kodeordet her er "hvis"..... :rulle:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2017, 20:57

Ej, men hør hvad du selv siger?

"Pyh ja, det ville da være synd for Spacey, hvis hans mulige pædofile handlinger fik konsekvenser for hans fremtid."

MULIGE pædofile handlinger.
Ja, jeg kan denondelynemig love dig at det ville være synd for alle, hvis MULIGE handlinger havde konsekvenser.
Farvel, retssamfund. Du er sgu også så kedelig.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2017, 21:03

Og ja, det er desværre rigtigt at I USA, hvor man kan blive styrtende rig på disse ting, der tror man ikke bare på folk.
Havde det været i Dk havde jeg ikke været så skeptisk.
Men i dette tilfælde har Anthony Rapp tilsyneladende talt om det før, uden at nævne nogen navne, og det var jeg interesseret i.
Nuancer, du ved.
Men det var ikke godt nok for dig, det kan jeg godt se.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2017, 21:03

Haha, rødt kort?
Super, jamen så stopper den bare her.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2017, 21:06

Ellin skrev:
kidkomb skrev:Haha, rødt kort?
Super, jamen så stopper den bare her.


Ja, jeg kom i tanker om, at jeg har forsøgt at debattere med dig før hvor tonen var den samme, så vi kan hurtigt blive enige om at stoppe her.

Og du var ikke voksen nok til at gøre det uden et rødt kort?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 31. okt 2017, 21:13

Jeg er egentlig enig i at det virker som en overreaktion, når det nu kun er en påstand om noget der skete for 30 år siden. Men når spacey så ikke tager afstand fra/eller benægter påstanden og undskylder hvis han har gjort det, så bliver billedet mere mudret. For hvad betyder det så?

Jeg synes også det er lidt klamt at han skaber en association mellem pædofili og homoseksualitet, ved at stå frem omkring sin seksualitet, samtidig med at han undskylder.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2017, 21:17

Ellin skrev:
kidkomb skrev:
Ellin skrev:
kidkomb skrev:Haha, rødt kort?
Super, jamen så stopper den bare her.


Ja, jeg kom i tanker om, at jeg har forsøgt at debattere med dig før hvor tonen var den samme, så vi kan hurtigt blive enige om at stoppe her.

Og du var ikke voksen nok til at gøre det uden et rødt kort?


Jeg synes egentlig rødt viser min uenighed ganske godt, samt som en reaktion på din "Ej, men hør hvad du selv siger?" og hvor travlt du har med at anklage mig for at ville af med retssamfundet.
Selv var du så heller ikke voksen nok til at modtage et rødt kort, uden at inddrage resten af debatten. :wave:

Jeg har altid været super åben omkring min holdning om røde kort:
Det er barnagtigt og formålsløst og jeg bruger det ikke. Desuden gør jeg altid opmærksom på, når jeg får et.
Det giver en bredere sammenhæng til læserne.
Det er der intet odiøst i. Sådan har min holdning altid været.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 31. okt 2017, 21:20

Pølsemix skrev:Jeg er egentlig enig i at det virker som en overreaktion, når det nu kun er en påstand om noget der skete for 30 år siden. Men når spacey så ikke tager afstand fra/eller benægter påstanden og undskylder hvis han har gjort det, så bliver billedet mere mudret. For hvad betyder det så?

Jeg synes også det er lidt klamt at han skaber en association mellem pædofili og homoseksualitet, ved at stå frem omkring sin seksualitet, samtidig med at han undskylder.


Det gør han da også.

Fra den artikel der er linket til tidligere:

Kevin Spacey stod mandag frem med en undskyldning til Anthony Rapp. Han skriver på Twitter, at han ikke husker episoden.

»Men hvis jeg optrådte, som han siger, så skylder jeg ham en alvorlig undskyldning for at have udvist, hvad der måtte have været en stærkt upassende, beruset opførsel,« skriver han.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 31. okt 2017, 21:24

Flora skrev:
Det gør han da også.

Fra den artikel der er linket til tidligere:

Kevin Spacey stod mandag frem med en undskyldning til Anthony Rapp. Han skriver på Twitter, at han ikke husker episoden.

»Men hvis jeg optrådte, som han siger, så skylder jeg ham en alvorlig undskyldning for at have udvist, hvad der måtte have været en stærkt upassende, beruset opførsel,« skriver han.

Ja han giver en undskyldning med et STORT hvis, det er jo også det som jeg skriver virker mærkeligt.
Det er da ikke en indrømmelse, men heller ikke afstandtagen til beskyldningen. Det er da en vag udmelding.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 31. okt 2017, 21:32

Lisma skrev:Manden siger at han ikke kan huske hvad han gjorde en aften han var fuld for 30 år siden, men beklager hvis han har trådt over grænsen for almindelig anstændig opførsel. Det er vel fair nok, eller skulle han have erkendt et forhold han ikke kan huske, før det var OK? Han var vel heller ikke tilgivet hvis han blankt afviste det, det ville stadig være påstand mod påstand og lige nu, midt i det her #Metoo-noget, der vil offeret stå som den mest troværdige, nærmest lige meget hvad.

Jeg kan ikke forstå at du tror, at jeg kan mene at han skulle indrømme noget, han ikke er sikker på han har gjort.
Jeg undrer mig over hvad sådan et undskyldning med et hvis betyder, hvis det er konsekvensen af metoo-kampagnen, så er det da noget af et skråplan. Altså at alverdens påstande nu bliver taget for gode varer uden skyggen af bevis eller indrømmelse fra den påståede krænker.
Hvis han vitterligt ikke husker det må en mand på næsten 60 år have nok livserfaring og selverkendelse til at vurdere om det er plausibelt at han kunne finde på sådan noget efter indtagelse af alkohol.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 31. okt 2017, 21:33

Pølsemix skrev:
Flora skrev:
Det gør han da også.

Fra den artikel der er linket til tidligere:

Kevin Spacey stod mandag frem med en undskyldning til Anthony Rapp. Han skriver på Twitter, at han ikke husker episoden.

»Men hvis jeg optrådte, som han siger, så skylder jeg ham en alvorlig undskyldning for at have udvist, hvad der måtte have været en stærkt upassende, beruset opførsel,« skriver han.

Ja han giver en undskyldning med et STORT hvis, det er jo også det som jeg skriver virker mærkeligt.
Det er da ikke en indrømmelse, men heller ikke afstandtagen til beskyldningen. Det er da en vag udmelding.


Jo, men hvis manden ikke kan huske episoden, kan han jo heller ikke gøre andet, end at sige "hvis".

Jeg tror der findes masser af mennesker, der ikke kan huske ting de foretog sig i en brandert for 30 år siden. Det synes jeg ikke, der er noget mærkeligt i.
3

Tilbage til "Generelt"