Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46274

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 9. mar 2017, 22:01

TheAuthor skrev:
kidkomb skrev:
TheAuthor skrev:
kidkomb skrev:Er der plads ved håndvasken?


Hentyder du til mig, eller foretrækker du indirekte kommentarer, så I kan fnise og rulle øjne sammen i grønt?

Jeg hentyder til dig. Jeg burde nok have citeret dig.
Det er jeg ikke bange for at indrømme.
Alle har en indre svinehund. Også dig.
Måske har du ikke behov for at skrive det på et, i øvrigt fuldkommen anonymt, debatforum og det er rigtig fint.
Men at pege så grimme fingre af andre er ikke pænt.´
Det er i øvrigt heller ikke pænt at kalde andre for ondskabsfulde.


Jeg mener det er ondskabsfuldt, at skrive "tykke og gravide er ikke pæne".

Er det ikke pænt, at fortælle andre de er ondskabsfulde, når det er det de er? Well, det kan jeg godt leve med.
Ville du sige det samme, hvis jeg udpegede f.eks mobning irl?


Mobning? Seriøst?
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2017, 22:03

TheAuthor skrev:
kidkomb skrev:
TheAuthor skrev:
kidkomb skrev:Er der plads ved håndvasken?


Hentyder du til mig, eller foretrækker du indirekte kommentarer, så I kan fnise og rulle øjne sammen i grønt?

Jeg hentyder til dig. Jeg burde nok have citeret dig.
Det er jeg ikke bange for at indrømme.
Alle har en indre svinehund. Også dig.
Måske har du ikke behov for at skrive det på et, i øvrigt fuldkommen anonymt, debatforum og det er rigtig fint.
Men at pege så grimme fingre af andre er ikke pænt.´
Det er i øvrigt heller ikke pænt at kalde andre for ondskabsfulde.


Jeg mener det er ondskabsfuldt, at skrive "tykke og gravide er ikke pæne".

Er det ikke pænt, at fortælle andre de er ondskabsfulde, når det er det de er? Well, det kan jeg godt leve med.
Ville du sige det samme, hvis jeg udpegede f.eks mobning irl?

Men denne tråd er netop ikke IRL. Det er da en stråmand der vil noget det der.
Ondskabsfuldt ville have været at fortælle en gravid at man synes de så grim ud. Eller sige til et menneske med en udadvendt navle at det så klamt ud.
Det her ikke er til nogen bestemt. Og det er harmløst.
Som sagt så har alle sådan nogle tanker fra tid til anden. Alle har noget de synes er åndssvagt eller grimt.
Her kan man skrive det. Helt uden at mobbe eller være ondskabsfuld. Det er slet ikke præmissen for tråden.
Og helt ærligt, det ved du nok godt.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2017, 22:11

TheAuthor skrev:
Du ved vel også godt, at der bag brugernavnene herinde findes rigtige mennesker?

Jeg synes ikke det er harmløst.

Stop nu med de stråmænd.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46274

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 9. mar 2017, 22:13

TheAuthor skrev:Ja, seriøst. Der er/har været flere gravide herinde, sikkert også tykke. Skulle de ikke have lov at være her uden at blive kaldt grimme/ikke-pæne?

Det handler ikke om at "vaske hænder" eller whatever, men hold op, hvor er jeg pisse træt af, hvordan mennesker omtaler og behandler hinanden ude i verden. Uanset om det er på www eller irl. Hav sgu da lidt respekt for andre mennesker.

Men det er jo ikke henvendt til nogen specielt. Det er blot en konstatering af en præference.
Og ja, det er gravide herinde, men mon ikke de kan trække på skuldrende af at der sidder en fremmed på internettet der ikke er til gravide maver, og måske endda tænke at de nok også selv har ting de ikke lige er til. - Som de måske også har ytret i en tråd, på et tidspunkt.

Jeg kan selv med min bedste vilje ikke se hvordan der i denne sag skulle være tale om mobning.
11
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2017, 22:14

TheAuthor skrev:
kidkomb skrev:
TheAuthor skrev:
Du ved vel også godt, at der bag brugernavnene herinde findes rigtige mennesker?

Jeg synes ikke det er harmløst.

Stop nu med de stråmænd.


Hvilke? Det er ondskabsfuld at skrive grimme ting om andre mennesker, det bliver ikke mindre grimt bare fordi man er anonym.

I denne tråd skriver man de generaliserende og ikke så pæne tanker man har om alt muligt.
Eller lufter den holdning, som måske er lidt upopulær eller aparte.
Man henvender sig ikke til nogen specielt, for ja det ville være ikke særlig sødt.
Du henvendte dig til nogen speciel.
Du call'ede nogen. Det gjorde hun ikke.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 9. mar 2017, 22:22

Anilara skrev:
sortkaffe skrev:
Anilara skrev:
Lykke skrev:
Anilara skrev:Gravides kroppe er ikke flotte. "Flot gravid" kan ikke lade sig gøre.

:tie:


Hvad gør det "ikke flot"?

Jeg synes bare ikke en rund mave er flot. Jo større, jo værre.
Ligesom en overvægtig (for mig) heller ikke er. Om det er mad eller en baby gør ingen forskel.

jeg topper med at jeg heller ikke bryder mig om billeder af fødende ... "Se vil du se det her foto album" - siger ja..og bliver smådårlig der midt i kaffe og kage (med flødeskum)
"Det var jo Hans-Erik der tog alle billederne der midt i det hele hvor Tuttenutte så lyset første gang"
Ad ja bvadder

Men er der nogen som synes det er fedt!? :s

ja jeg sad hos en tidligere veninde, som jeg næsten lige havde lært at kende ..og fik kaffe, da hun hev sådan et album frem.
Og det var sådan fotos med zoom på..
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 9. mar 2017, 22:25

Men altså...jeg synes heller ikke det er pænt at være overvægtigt .. og jeg er det selv
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 9. mar 2017, 22:50

Jeg var overvægtig indtil nytår cirka, og jeg ville altså dengang være pænt ligeglad om nogen grunde herinde skrev at de ikke syntes det var pænt at være overvægtig. Ligesom jeg ikke føler mig mobbet hvis nogen skriver at det ikke er pænt at være helt bleg, at være brunette, at bruge over størrelse 39 i sko, etc etc. Det er simpelthen ikke mobning.
16
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2017, 22:52

Og så vil jeg da også gerne sige at man må gerne synes at denne tråd er dum. Og generaliserende. Det har jeg fuld forståelse for og jeg kan sagtens se pointen. Helt sikkert.
Men at vælte ind i tråden kun for at fortælle andre at de er ondskabsfulde virker bare lidt formålsløst.


On topic:
Jeg synes ikke Crocs er spor grimme. Jeg synes de er nuttede :lun: Det tør jeg fa'me ikke sige irl :lol:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf AgentPixie » 9. mar 2017, 23:36

Jeg er gravid og føler mig ikke stødt. Det har måske noget at gøre med, at jeg ikke selv føler mig særlig lækker. Ligner Spongebob, er oppustet, har halsbrand, forstoppelse, bøvser og sjatpisser når jeg nyser :deer: :lol:

Jeg synes i øvrigt også at en outie er klammo, om personen så er gravid eller ej.
3
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 9. mar 2017, 23:48

AgentPixie skrev:Jeg er gravid og føler mig ikke stødt. Det har måske noget at gøre med, at jeg ikke selv føler mig særlig lækker. Ligner Spongebob, er oppustet, har halsbrand, forstoppelse, bøvser og sjatpisser når jeg nyser :deer: :lol:

Jeg synes i øvrigt også at en outie er klammo, om personen så er gravid eller ej.

Du har også lige beskrevet en bekendt af mig. Han er lastbilchauffør :lol:
10
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 10. mar 2017, 00:11

Jeg er pænt ligeglad med snakken om gravide maver. Og jeg synes, det er helt grotesk, at en udveksling af generelle præferencer blandt nogle ret anonyme profiler på et netforum kan få nogen op af stolen. Herre Jemini.

Derimod synes jeg, det er lidt tankevækkende, at en bruger, der kalder sig Ex-debattør, pludselig melder sig på banen. Har vi folk, der er smuttet herfra (måske endda under højlydt primadonna-tjuhej), som så alligevel ikke kan holde nallerne væk eller? Sidder der ligefrem nogen "i kulissen" og følger med? Dét synes jeg er langt mere interessant.

Og I har ret, hvis I siger, at det er det jo egentlig ikke - interessant, altså. Det siger bare, hvor lidt substans, jeg ser i emnet "jeg kan ikke lide gravide maver". Fair nok. Jeg kan ikke lide popcorn og cola. Smag og behag.

EDIT: Jeg har ingen anelse om, hvem der gemmer sig bag *slettet profil*. Men jeg synes, det alias virker lidt fjollet. Sådan en måde at sige noget på - og så alligevel ikke. Sært.
7
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 10. mar 2017, 01:03

^ Kan du ikke lide popcorn og cola? :ad!:

S.K.A.N.D.A.L.E!! :gisp:







:P
9
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 10. mar 2017, 01:08

Hvordan kan man være *slettet profil*, når man stadig debatterer? :gruble:
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. mar 2017, 01:14

Flora skrev:Hvordan kan man være *Slettet profil*, når man stadig debatterer? :gruble:

Det er bare brugernavnet.
Vi kan jo i princippet ikke vide om det er et sjovt navn, en der har slettet sig herinde, men har fortrudt eller at det er en lille sviner til den anden debat.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"