Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 29. sep 2015, 07:25

Min svigerfamilie opfører sig sindssygt barnligt for tiden, og det er åbenbart umuligt at tale med dem om det, for følelser og opførsel og sådan noget taler man ikke om i deres familie... Gaaaaah.... :puke:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. sep 2015, 09:09

Jeg vil skide på, om folk ikke gider se på tuttenut-opdateringer mellem min mand og mig.
Hvis jeg har lyst til at skrive på hans væg, at jeg elsker ham, så gør jeg det - og vi er altså ikke ved at gå fra hinanden.

Jeg vil også skide på, om folk er ved at brække sig over, at jeg kalder mine veninder for smuksakker - for det er de nemlig.

I det hele taget vil jeg skide en hatfuld, om folk har et problem med min FB-adfærd. De kan jo bare afnotificere, slette eller ligefrem blokere mig.

(Jeg bruger det forresten også til at pylre på, når jeg føler at verden er for ond.)
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 29. sep 2015, 10:22

Fru Sunshine skrev:Jeg vil skide på, om folk ikke gider se på tuttenut-opdateringer mellem min mand og mig.
Hvis jeg har lyst til at skrive på hans væg, at jeg elsker ham, så gør jeg det - og vi er altså ikke ved at gå fra hinanden.

Jeg vil også skide på, om folk er ved at brække sig over, at jeg kalder mine veninder for smuksakker - for det er de nemlig.

I det hele taget vil jeg skide en hatfuld, om folk har et problem med min FB-adfærd. De kan jo bare afnotificere, slette eller ligefrem blokere mig.

(Jeg bruger det forresten også til at pylre på, når jeg føler at verden er for ond.)


Du kan heller ikke rigtig gøre andet. End at være ligeglad. Man kan jo ikke gøre alle tilpas. Det er heller ikke meningen.

Og jeg kan snildt klare en tuttenutopdatering. Faktisk kan jeg sagtens blive rigtig glad over at læse dem, hvis folk faktisk virker glade og lykkelige i deres parforhold. Men 37 af dem om dagen... De bliver bare fravalgt i mit feed. Og så er den ikke længere. Men nu er det jo ikke det, denne tråd handler om.
Alternativet ville være at skrive til folk: "Hvor dum tror du, jeg er? Vi ved alle, at I ikke er lykkelige" Men dét må man jo ikke sige, så...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2015, 10:24

Ninjawho skrev:
kidkomb skrev:Apropos slankekure osv, så er jeg ved at få et meltdown, hver gang jeg hører nogen udbrede sig om, hvor nemt der er at tabe sig og at sundhedsvæsnet ikke burde hjælpe tykke mennesker eller give dem gratis behandling, for "det er jo deres egen skyld".
Åh, min gud, hvor er det nævenyttigt og ubegavet. Men det må man vist ikke sige om normalvægtige mennesker.


"Det er deres egen skyld og derfor skal de ikke hjælpes"-argumentet plejer jeg at lukke ned med, "så skal sportsskader heller ikke have gratis behandlinger eller hvad?"

Som desværre er blevet modargumeneret med: "Livstilssygdomme er langt dyrere, at behandle"
Og når man spørger; Hvad så med rygere? Eller alkoholikere? : "Det er jo en afhængighed. Det kan du da ikke sammenligne"

Jeg har heldigvis kun mødt et par stykker af ovenstående.
Jeg er virkelig glad for, at jeg ikke er fed. Jeg har ellers problemer nok med mad, jeg har bare været "heldig", at det ikke er så grelt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. sep 2015, 10:50

ManicNinja skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg vil skide på, om folk ikke gider se på tuttenut-opdateringer mellem min mand og mig.
Hvis jeg har lyst til at skrive på hans væg, at jeg elsker ham, så gør jeg det - og vi er altså ikke ved at gå fra hinanden.

Jeg vil også skide på, om folk er ved at brække sig over, at jeg kalder mine veninder for smuksakker - for det er de nemlig.

I det hele taget vil jeg skide en hatfuld, om folk har et problem med min FB-adfærd. De kan jo bare afnotificere, slette eller ligefrem blokere mig.

(Jeg bruger det forresten også til at pylre på, når jeg føler at verden er for ond.)


Du kan heller ikke rigtig gøre andet. End at være ligeglad. Man kan jo ikke gøre alle tilpas. Det er heller ikke meningen.

Og jeg kan snildt klare en tuttenutopdatering. Faktisk kan jeg sagtens blive rigtig glad over at læse dem, hvis folk faktisk virker glade og lykkelige i deres parforhold. Men 37 af dem om dagen... De bliver bare fravalgt i mit feed. Og så er den ikke længere. Men nu er det jo ikke det, denne tråd handler om.
Alternativet ville være at skrive til folk: "Hvor dum tror du, jeg er? Vi ved alle, at I ikke er lykkelige" Men dét må man jo ikke sige, så...

Så det her er jo lige den rette tråd :-D

(Jeg har bare fået et par sure opstød fra nogen, der mener, at jeg "bruger FB forkert" - så vupti, var de lige pludselig væk fra listen.)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 29. sep 2015, 10:51

Åååhh jeg får fnidder. Jeg følger nogle blogs lidt fra og til..og jeg ved godt man ikke kender folk og hvad de måske og måske ikke kæmper med.

Men hold da op, hvor kan der klynkes...og det eneste jeg tænker er "har du nogen som helst ide om hvor priviligeret du egentlig er? Men det må man ikke sige, så jeg siger slet ikke noget og lader alle andre stemme i med "åååhh hvor jeg føler med dig.." Jeg tror jeg unfollower
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 29. sep 2015, 11:05

Ej men hold nu kæft med at "fotofælder er pengemaskiner"

Ja, hvorfor mon, Brian-T.Hansen er min ynglingsbutik???? Nok fordi det er folk som dig, der sørger for der kommer penge i kassen.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 11:10

ShuruQ skrev:Gider du forklarer din sikkert også stereoodeoppustede hjerne at du skal holde dig væk. For helvede altså. Savner en god blokeringsmulighed her.


Jeg ved godt, tråden er til det, man ikke må sige, men jeg synes alligevel ikke, sure stikpiller til unavngivne debattører hører hjemme her.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 29. sep 2015, 11:11

Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:Gider du forklarer din sikkert også stereoodeoppustede hjerne at du skal holde dig væk. For helvede altså. Savner en god blokeringsmulighed her.


Jeg ved godt, tråden er til det, man ikke må sige, men jeg synes alligevel ikke, sure stikpiller til unavngivne debattører hører hjemme her.


Jeg tvivler på ShuruQ henviste til en debattør :)
1
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 11:15

ShuruQ skrev:
Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:Gider du forklarer din sikkert også stereoodeoppustede hjerne at du skal holde dig væk. For helvede altså. Savner en god blokeringsmulighed her.


Jeg ved godt, tråden er til det, man ikke må sige, men jeg synes alligevel ikke, sure stikpiller til unavngivne debattører hører hjemme her.


Det er ikke debatrelateret Ake, ellers har du bestemt ret :).


Ah - så var det bare det med "Savner en god blokeringsmulighed her", der forvirrede mig :)
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 29. sep 2015, 12:13

Neenah skrev:
Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:Gider du forklarer din sikkert også stereoodeoppustede hjerne at du skal holde dig væk. For helvede altså. Savner en god blokeringsmulighed her.


Jeg ved godt, tråden er til det, man ikke må sige, men jeg synes alligevel ikke, sure stikpiller til unavngivne debattører hører hjemme her.


Jeg tvivler på ShuruQ henviste til en debattør :)


Se! Vi mangler altså "Hvad vil du sige til en unavngiven debattør?" aka Svinertråden. Så har vi ligesom én samlet paranoia-kilde i stedet for at den breder sig til andre tråde...

Men dét må man helt sikkert ikke sige. Herinde. :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 29. sep 2015, 13:31

Jeg kan godt blive jævnt træt af hjemløse, som er med S-Toget hver eneste dag, når jeg er på vej hjem (og nogle gange også på vej ud.) Problemet er at de er så søde og høflige, at de i høj grad taler til min dårlige samvittighed. Men det ville blive en anseelig post i mit budget, hvis jeg skulle "undvære nogle småpenge til en hjemløs" to gange om dagen.
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 29. sep 2015, 14:29

Nogle af mine venner, et par, bor bare ekstremt klamt. Det er så slemt, at jeg ikke har lyst til at spise af deres service. Det er bare så synd, for de er virkelig gode mennesker.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 29. sep 2015, 14:33

Jahon skrev:Jeg kan godt blive jævnt træt af hjemløse, som er med S-Toget hver eneste dag, når jeg er på vej hjem (og nogle gange også på vej ud.) Problemet er at de er så søde og høflige, at de i høj grad taler til min dårlige samvittighed. Men det ville blive en anseelig post i mit budget, hvis jeg skulle "undvære nogle småpenge til en hjemløs" to gange om dagen.


Det synes jeg faktisk er en gyldig grund til at lade være med at give. Det svarer lidt til når diverse velgørenhedsorganisationer ringer og siger "det koster KUN 50 kr. om måneden. Det kan du vel få råd til?". Og så sidder man der med dårlig samvittighed over at sige nej, for selvfølgelig kan man det. Men hvis man giver 50 kr. til dem alle sammen løber det jo op. Mange bække små og alt det der.
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dime » 29. sep 2015, 15:06

ShuruQ skrev:Jeg er glad for vi her til lands har ytringsfrihed ellers ville jeg heller ikke kunne skrive som jeg gør nu, men det kan irriterer mig noget så FUCKING meget når folk går amok over slettede kommentarer og henviser til ytringsfrihed ... bevarres, den gælder for alle også dem du ikke deler holdning med, men at henvise til ytringsfriheden når kommentarerne der er fjernet er direkte trusler er idioti på højt plan.

Og så kan blive så træt af ordet YTRINGSFRIHED.


Der er en ret udbredt og uheldig tendens til, at det bliver opfattet som "ytringspligt" og/eller "retten til at være en idiot" :-(
4

Tilbage til "Generelt"