Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 15. okt 2016, 20:52

Jeg har også lagt mærke til, at smukke/flotte kvinder oftest kan få en kold skulder af andre kvindelige kolleger, selv om de så kan være noget så søde, rare og dejlige mennesker og de bedste kolleger. Og jeg har bemærket, at der kan være en tendens til at rotte sig lidt sammen mod en smuk kvinde og tale lidt bag ryggen på hende. Hvis hun så fx flirter lidt med en mandlig kollega, falder der lige et par spidse kommentarer af fra en eller flere af de andre kvinder, når hun er gået. Jeg har i hvert fald hørt min del af den slags i de kontorer og miljøer, jeg har færdes i gennem årene - og det har været både mande- og kvindeprægede miljøer.

Det er som om, at kvindernes gode udseende trigger noget hos nogen, om det så skyldes usikkerhed, misundelse eller fordomme om, at smukke kvinder er arrogante og højrøvede. Jeg siger ikke, at det altid er årsagen, for selvfølgelig skal der nok også være nogen, der vitterligt har utiltalende personligheder. Men jeg tror gerne, at det faktisk kan være en belastning, hvis det igangsætter forskelsbehandling. Der er sådan lidt Jantelovs-reaktion. Jeg har en veninde, der så et billede af en af mine kolleger, som er en ret flot kvinde med en kæmpe udstråling oveni. Min venindes umiddelbare kommentar var: "Åh, sådan en som hende kunne godt intimidere mig." Og det på trods af hun absolut ikke ser dårligt ud selv.
10
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OberstNasig » 15. okt 2016, 21:00

Buller skrev:
OberstNasig skrev:
Sangius skrev:
OberstNasig skrev:At jeg siden teenage alderen har oplevet markant ældre kvinder fryse mig ude, fordi jeg fra naturens side er ret smuk. Det tror jeg er upopulært at sige. Men jeg ville hellere se helt gennemsnitlig ud, fordi jeg tror at det ville gøre en stor forskel for mit sociale liv, der ret ofte, synes jeg ærlig talt, bliver begrænset af mit udseende. Det kan godt gøre mig ked af det sommetider, fordi jeg føler, at jeg skal kæmpe ekstraordinært meget for en god kontakt til andre af mit eget køn! :(


Hvordan ved du egentlig det er derfor? :gruble:
Jeg studerede sammen med en pige som virkelig var super flot, men samtidig bare en personlighed jeg ikke kunne udstå. Gad vide om hun så har troet, at jeg ikke kunne lide hende, blot fordi hun så godt ud? :lol:


Fordi jeg har fået det direkte fortalt af personer, som har undgået mig, indtil de ikke har kunnet slippe for mit selskab længere. Og så er det gået op for dem, at jeg er vældigt let at omgås. Og ja, så bare en tydelig og stærk fornemmelse. Naturligvis kan jeg tage fejl, men jeg har oplevet det igen og igen.
Men det kan da godt være, at jeg i virkeligheden har en rådden personlighed, men så foretrækker jeg at bilde mig selv ind at det handler om udseendet :lol2: Det er alt andet lige en lettere kamel at sluge.


og nogle af de folk man møder som har udseendet med sig har samtidig også bare en aura med sig af at de faktisk aldrig rigtig har skulle gøre sig umage for noget socialt, og vi forventes at falde på halen for dem....Når det så ikke sker, så begynder de jo så at blive nødt til at finde noget personlighed frem, som vi andre så kan forholde os til.

Men det er da nemmere at omgås folk der tænder på en (mænd) eller skyde skylden på de andres dårlige opførsel.

Personligt ville jeg da aldrig overveje mit udseende som årsag til at folk ikke elskede at omgås mig, der ville jeg kigge noget længere indad end kun lige til overfladen på mig selv, før jeg dømte de andre på deres indre.



Egentlig synes jeg at dit indlæg er virkelig personligt. Ikke god stil :boo:
6
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 15. okt 2016, 21:11

OberstNasig - du blev da vist bekræftet i, at man ikke må sige sådanne ting. Det får folk til at gå helt jante-amok. :D

Jeg tror helt klart at kvinder per automatik kan hade andre kvinder, udelukkende fordi de bare er skønne. Men jeg tror også at livet er sværere at komme igennem hvis man er grimmere end gennemsnittet, end hvis man er smukkere.

Desuden er det mest udbredt i DK, tror jeg. Da jeg boede i USA fik jeg vildt mange komplimenter fra andre kvinder, som selv ikke var lige så pæne som mig. Det har jeg ikke oplevet i DK.

Men så kan jeg så slutteligt sige en ting, som man som regel ikke må sige:

Janteloven har nogle dårlige sider, man alt i alt, så synes jeg faktisk ret godt om denne lov. :D
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OberstNasig » 15. okt 2016, 21:14

Sangius skrev:OberstNasig - du blev da vist bekræftet i, at man ikke må sige sådanne ting. Det får folk til at gå helt jante-amok. :D

Jeg tror helt klart at kvinder per automatik kan hade andre kvinder, udelukkende fordi de bare er skønne. Men jeg tror også at livet er sværere at komme igennem hvis man er grimmere end gennemsnittet, end hvis man er smukkere.

Desuden er det mest udbredt i DK, tror jeg. Da jeg boede i USA fik jeg vildt mange komplimenter fra andre kvinder, som selv ikke var lige så pæne som mig. Det har jeg ikke oplevet i DK.

Men så kan jeg så slutteligt sige en ting, som man som regel ikke må sige:

Janteloven har nogle dårlige sider, man alt i alt, så synes jeg faktisk ret godt om denne lov. :D


Det er ikke gået ubemærket hen, men jeg var nok klar over, at det kunne afføde nogle reaktioner!
Ja, jeg har også været i USA og der er det nærmest overdrevet.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 15. okt 2016, 21:17

Sangius skrev:OberstNasig - du blev da vist bekræftet i, at man ikke må sige sådanne ting. Det får folk til at gå helt jante-amok. :D

Ahh, det er vist at strække den.

Jeg skrev, at jeg havde svært ved at tage det alvorligt, at proklamere at man er så smuk, at det er et socialt handicap, og én person skrev noget mindre pænt. Eller har jeg overset noget?
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 15. okt 2016, 21:18

Allmost_Famous skrev:
Sangius skrev:OberstNasig - du blev da vist bekræftet i, at man ikke må sige sådanne ting. Det får folk til at gå helt jante-amok. :D

Ahh, det er vist at strække den.

Jeg skrev, at jeg havde svært ved at tage det alvorligt, at proklamere at man er så smuk, at det er et socialt handicap, og én person skrev noget mindre pænt. Eller har jeg overset noget?


Du har ret. Det var egentlig kun det ene mindre pæne indlæg, som jeg mente var jante-amok. :blomst:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 15. okt 2016, 21:20

Sangius skrev:
Allmost_Famous skrev:
Sangius skrev:OberstNasig - du blev da vist bekræftet i, at man ikke må sige sådanne ting. Det får folk til at gå helt jante-amok. :D

Ahh, det er vist at strække den.

Jeg skrev, at jeg havde svært ved at tage det alvorligt, at proklamere at man er så smuk, at det er et socialt handicap, og én person skrev noget mindre pænt. Eller har jeg overset noget?


Du har ret. Det var egentlig kun det ene mindre pæne indlæg, som jeg mente var jante-amok. :blomst:

Jeg mente heller ikke, jeg havde set andet. Men hey, det er sidst på dagen, og jeg kunne meget vel have misset noget :lol:
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 15. okt 2016, 21:23

Når det kan give besvær i sociale sammenhænge at være tyk eller grim, kan det da også give problemer at være smuk.

Forskellen er vel, at folk tror, at når man er smuk, ja så har man ingen problemer.
13
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 15. okt 2016, 21:31

Sangius skrev:OberstNasig - du blev da vist bekræftet i, at man ikke må sige sådanne ting. Det får folk til at gå helt jante-amok. :D

Jeg tror helt klart at kvinder per automatik kan hade andre kvinder, udelukkende fordi de bare er skønne. Men jeg tror også at livet er sværere at komme igennem hvis man er grimmere end gennemsnittet, end hvis man er smukkere.

Desuden er det mest udbredt i DK, tror jeg. Da jeg boede i USA fik jeg vildt mange komplimenter fra andre kvinder, som selv ikke var lige så pæne som mig. Det har jeg ikke oplevet i DK.

Men så kan jeg så slutteligt sige en ting, som man som regel ikke må sige:

Janteloven har nogle dårlige sider, man alt i alt, så synes jeg faktisk ret godt om denne lov. :D


Til det markerede:

Jeg enig med dig i det. Jeg vil bare tilføje, at jeg tror, mange glemmer, at selv om det gør det nemmere at være smuk end grim, så er det immervæk ikke lig med, at smukke slet ikke har problemer pga. deres udseende.

Måske skyldes det, at hvis man har noget, som andre betragter som attråværdigt og ønskværdigt, må man endelig ikke beklage sig over det. Fx hvis tynde beklager sig over, at de er for tynde. Så er der straks nogen, der fremturer med, at det er så meget nemmere at være tynd end tyk! Det er det bare ikke for den tynde.

Eller rige, velstillede mennesker, der tillader sig at sige, at deres position eller penge ikke gør dem lykkelig - eller bare får fortalt, at det godt kan være svært alligevel. Det ender altid med, at nogen får stillet det op som om, de da ikke kan tillade sig at klage, nu de har det så privilegeret. Det skete her forleden med Grevinde Alexandra, der fik udtalt sig om, at det godt kunne være svært at være enlig mor. Det kom der næsten en shitstorm ud af fra folk, der var sure over, at hun tillod sig at kalde sig enlig, når hun havde alle de penge og hjælp. Måske er det også svært at høre om, når man selv har haft det hårdere, men jeg kan godt blive lidt trist over at møde den hårde indgangsvinkel til tingene (generelt talt). Det gør kun skellet mellem folk endnu større.
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. okt 2016, 22:28

Jeg kan ikke overdrive hvor meget jeg piv-elsker tv-programmet "Sandhedens time"/"Moment of truth"! Hold nu kæft, det er underholdende tv! Det er stedet hvor proletarer går hen, når de vil have udstillet og smadret deres selvbillede og deres selvrespekt og ikke mindst deres relationer til familier, partner og venner. Det er tv-programmet der får den indre, vrede, sorte kvinde op i hvide, småborgerlige mænd, så de sidder og veksler mellem udbrud som "oh no you didn't" og "OOOOOOOOOOOHHH"..
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buller » 15. okt 2016, 23:59

Novella skrev:Det er lettere at omgås mænd, der tænder på en, end gro en ordentlig personlighed? Ahr hva? Den var sgu lidt for lav. Jeg har også haft perioder af mit liv, hvor jeg direkte har måttet kæmpe med vamle, gamle mænd, der hittede på mig - fx 'uh jeg kunne godt mærke, at du var nærheden, Novella, jeg blev helt varm i underlivet' (lille, 60-årig, gråskægget kollega... ih ja hvor lækkert, uhm! ) og sure mokker, der behandlede mig iskoldt og nedgjorde mig og mit arbejde. Jo, det var ret socialt handicappende på arbejde, hvor jeg holdt mig væk fra alt, der hed julefrokost og fredagsbar og fælles hygge. Jo, det var ret fortvivlende hele tiden at blive mønstret og kritiseret og/eller blive behandlet som luft. Fucking møgkællinger. Det var sgu ikke mig, der ikke var sød ved dem.

Jeg ser i al beskedenhed stadig ikke værst ud, men jeg kan bedre tone det op og ned nu. En stram brille og en rynke mellem øjnene giver mere *fuck af*-power end en superglat hud, smalle hofter og store blå øjne. De vamle mænd tør ikke hitte på mig længere, og de kvindelige kolleger er jævnaldrende eller yngre end jeg. Glimrende.


Ja selvfølgelig er det da det.

Som du selv skriver bliver man bedre til at håndtere begge dele efterhånden som man udvikler sig selv. Du har jo også lært det nu.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nicolait » 17. okt 2016, 03:49

Advocatus-Diaboli skrev:Det fryder mig en del, når en rig fyr bruger en formue (for almindelige mennesker) på at få hævn over en utro golddigger, i stedet for at bruge dem på golddiggeren.


Janus Friis og Aura Dione?

Jeg er helt enig. Normalt gider jeg ikke læse om kendte, men den historie følger jeg med i med største fornøjelse.

Utroskab er så lavt, så jeg håber virkelig, at han køre hende ned under gulvbrædderne.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. okt 2016, 09:46

Nicolait skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det fryder mig en del, når en rig fyr bruger en formue (for almindelige mennesker) på at få hævn over en utro golddigger, i stedet for at bruge dem på golddiggeren.


Janus Friis og Aura Dione?

Utroskab er så lavt, så jeg håber virkelig, at han køre hende ned under gulvbrædderne.


Også de to, men egentlig alle tilfælde. Jeg håber også han får straffet hende noget så eftertrykkeligt, at det sætter et eksempel for andre som hende.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 18. okt 2016, 09:20

Jeg er SÅ træt af den aggressive reklamering for knæk cancer
!
Jo. Beundringsværdigt formål, og jeg har selv kræftramte venner og familie. Men det er mindst 3 x pr reklameblok og tv ævler ikke om andet.
Bare rolig. HAR slukket tv'et.

Men der er en grænse mellem at gøre opmærksom på det og tæppebombardere folk
13
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 18. okt 2016, 09:29

Advocatus-Diaboli skrev:
Nicolait skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det fryder mig en del, når en rig fyr bruger en formue (for almindelige mennesker) på at få hævn over en utro golddigger, i stedet for at bruge dem på golddiggeren.


Janus Friis og Aura Dione?

Utroskab er så lavt, så jeg håber virkelig, at han køre hende ned under gulvbrædderne.


Også de to, men egentlig alle tilfælde. Jeg håber også han får straffet hende noget så eftertrykkeligt, at det sætter et eksempel for andre som hende.

At gå i sladderpressen over længere tid og tude over sin offerrolle er IMO sørgeligt... Han burde komme videre med sit liv :sarkasme:
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Generelt"