Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 28. sep 2016, 10:00

Kommodedyret skrev:Alle årstider er dejlige hver for sig, de har alle deres charme og højdepunkter.

Men vinteren er altså lang og mørk, og der er ikke nok stearinlys, hyggetæpper, juleknas og varm kakao nok i hele verden til at kompensere for vinterdepression og lange mørke dage hvor man knap nok ser solen.


Nemlig! :(

Jeg gruer allerede for mørket og kulden, jeg bliver desværre så psysisk og for den sags skyld også fysisk påvirket af det på den negative måde :whine:
Jeg håber HÅBER bare vi får et solrigt efterår og en solrig vinter, men uanset hvad så HADER jeg når solen går ned kl. 16! :boo:
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 10:04

Jeg oplever, at jeg bliver mindre deprimeret i vinterhalvåret, end i sommerhalvåret. Jeg har faktisk gået i mange år og ikke sagt noget, fordi det tydeligvist er meget bizart og omvendt. Og det giver da også fin mening, at lys og varme øger ens livskvalitet og humør. Men hos mig er det omvendt. Jeg kan godt lide mørket og roen. Det gør mig tryg.
6
Donna Martin Graduates!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 28. sep 2016, 10:07

Ado skrev:Jeg oplever, at jeg bliver mindre deprimeret i vinterhalvåret, end i sommerhalvåret. Jeg har faktisk gået i mange år og ikke sagt noget, fordi det tydeligvist er meget bizart og omvendt. Og det giver da også fin mening, at lys og varme øger ens livskvalitet og humør. Men hos mig er det omvendt. Jeg kan godt lide mørket og roen. Det gør mig tryg.


Sådan havde jeg det faktisk også lidt da jeg var yngre og døjede med depression og angst. Der havde jeg sommer "depressioner" og vinteren og mørket nød jeg fordi jeg med god samvittighed kunne sidde inde og putte mig under et tæppe, det gjorde mig netop tryg, men i dag har jeg det ikke sådan længere.

Og bare lige for god ordens skyld, så antyder jeg ikke at du lider af depression/angst :kys:
Senest rettet af zembra1986 28. sep 2016, 10:09, rettet i alt 1 gang.
1
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 28. sep 2016, 10:08

Ado skrev:
fisken80 skrev:
Ado skrev:
fisken80 skrev:
Ado skrev:Der har da ellers været rekordmange solskinstimer. :D


Ikke på det tidspunkt, hvor jeg havde fri til at udnytte dem. Det HAR været en skøn september, men det meste af tiden har jeg siddet indenfor på min arbejdspind, og det får man ikke meget sol på huden af.

Juli var noget decideret lort. Og det var der jeg skulle have suget sol. Så jeg er i underskud. Så jo længere det fine efterårsvejr fortsætter jo bedre, for så kan man trods alt samle sol i weekenderne.

Men det er jo ikke vejrets skyld, at du ikke kunne være ude. Juli var dårlig for sommerfolket, ja. Det kan jeg godt forstå I var trætte af. Men juni var til gengæld den varmeste af sin slags i ni år. August var over normalen med solskinstimer og september slog rekord. Så det der med, at sommeren som helhed har været ringe, passer ikke.


Sommeren falder i juli, det ved selv meteorologerne.

Nå? Så juni og august er ikke sommermåneder?


Da langt flertallet af danskerne stadig har deres sommerferie i juli er det den måned, der skal være god for at man efterfølgende har en konsensus om, at det har været en god sommer. Selv meteorologerne anerkender, at sådan er det.
Så kan man sagtens tale om vejrstatistikker og solskinstimer i juni og august, men det ændrer ikke på, at sommeren er juli måned.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. sep 2016, 10:09

Jeg håber at vi får en sindssyg streng og hård vinter! Hvor sund og bælt fryser så meget til, at svensken endnu engang overvejer at marchere over isen. Hvor der skal afsættes to timer til snerydning bare for at komme ud til villavejen. Hvor mindst 2 dyrearter bukker under og bliver erklæret uddød i Danmark. Hvor solen går ned og først ses to måneder senere.

Jeg er træt af det solpis.
6
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 28. sep 2016, 10:10

zembra1986 skrev:
Kommodedyret skrev:Alle årstider er dejlige hver for sig, de har alle deres charme og højdepunkter.

Men vinteren er altså lang og mørk, og der er ikke nok stearinlys, hyggetæpper, juleknas og varm kakao nok i hele verden til at kompensere for vinterdepression og lange mørke dage hvor man knap nok ser solen.


Nemlig! :(

Jeg gruer allerede for mørket og kulden, jeg bliver desværre så psysisk og for den sags skyld også fysisk påvirket af det på den negative måde :whine:
Jeg håber HÅBER bare vi får et solrigt efterår og en solrig vinter, men uanset hvad så HADER jeg når solen går ned kl. 16! :boo:


Enig, og nu er det jo, det må jeg ikke sige tråden så:

Folk der synes, at vinteren er en god årstid er helt vildt mærkelige.

(Jeg har i øvrigt en veninde, der elsker efterår og vinter, og hun ved godt, at jeg synes hun er vildt mærkelig lige på det punkt)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 10:10

zembra1986 skrev:
Ado skrev:Jeg oplever, at jeg bliver mindre deprimeret i vinterhalvåret, end i sommerhalvåret. Jeg har faktisk gået i mange år og ikke sagt noget, fordi det tydeligvist er meget bizart og omvendt. Og det giver da også fin mening, at lys og varme øger ens livskvalitet og humør. Men hos mig er det omvendt. Jeg kan godt lide mørket og roen. Det gør mig tryg.


Sådan havde jeg det faktisk også lidt da jeg var yngre og døjede med depression og angst. Der havde jeg sommer "depressioner" og vinteren og mørket nød jeg fordi jeg med god samvittighed kunne sidde inde putte mig under et tæppe, det gjorde mig netop tryg, men i dag har jeg det ikke sådan længere.

Og bare lige for god ordens skyld, så antyder jeg ikke at du lider af depression/angst :kys:

Sådan opfattede jeg det heller ikke. :) :kys:

Jeg er langt mere aktiv i vinterhalvåret. Ja, jeg nyder at det er tæppevejr og stearinlysvejr, men jeg elsker de lange travetur i blæst og med tørklæder og vanter og store støvler. Også om aftenen.


Det lyder enormt syret, men mørket giver mig virkelig tryghed og ro i hjertet.
1
Donna Martin Graduates!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 28. sep 2016, 10:14

Ado skrev:
zembra1986 skrev:
Ado skrev:Jeg oplever, at jeg bliver mindre deprimeret i vinterhalvåret, end i sommerhalvåret. Jeg har faktisk gået i mange år og ikke sagt noget, fordi det tydeligvist er meget bizart og omvendt. Og det giver da også fin mening, at lys og varme øger ens livskvalitet og humør. Men hos mig er det omvendt. Jeg kan godt lide mørket og roen. Det gør mig tryg.


Sådan havde jeg det faktisk også lidt da jeg var yngre og døjede med depression og angst. Der havde jeg sommer "depressioner" og vinteren og mørket nød jeg fordi jeg med god samvittighed kunne sidde inde putte mig under et tæppe, det gjorde mig netop tryg, men i dag har jeg det ikke sådan længere.

Og bare lige for god ordens skyld, så antyder jeg ikke at du lider af depression/angst :kys:

Sådan opfattede jeg det heller ikke. :) :kys:

Jeg er langt mere aktiv i vinterhalvåret. Ja, jeg nyder at det er tæppevejr og stearinlysvejr, men jeg elsker de lange travetur i blæst og med tørklæder og vanter og store støvler. Også om aftenen.


Det lyder enormt syret, men mørket giver mig virkelig tryghed og ro i hjertet.



Og derfor kan vi jo glæde os over at vi har 4 årstider, når nu vi mennesker er så forskellige....så er der noget for enhver smag :)
2
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 28. sep 2016, 10:15

Ado skrev:
zembra1986 skrev:
Ado skrev:Jeg oplever, at jeg bliver mindre deprimeret i vinterhalvåret, end i sommerhalvåret. Jeg har faktisk gået i mange år og ikke sagt noget, fordi det tydeligvist er meget bizart og omvendt. Og det giver da også fin mening, at lys og varme øger ens livskvalitet og humør. Men hos mig er det omvendt. Jeg kan godt lide mørket og roen. Det gør mig tryg.


Sådan havde jeg det faktisk også lidt da jeg var yngre og døjede med depression og angst. Der havde jeg sommer "depressioner" og vinteren og mørket nød jeg fordi jeg med god samvittighed kunne sidde inde putte mig under et tæppe, det gjorde mig netop tryg, men i dag har jeg det ikke sådan længere.

Og bare lige for god ordens skyld, så antyder jeg ikke at du lider af depression/angst :kys:

Sådan opfattede jeg det heller ikke. :) :kys:

Jeg er langt mere aktiv i vinterhalvåret. Ja, jeg nyder at det er tæppevejr og stearinlysvejr, men jeg elsker de lange travetur i blæst og med tørklæder og vanter og store støvler. Også om aftenen.


Det lyder enormt syret, men mørket giver mig virkelig tryghed og ro i hjertet.

Jeg har det helt på samme måde :)
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4633
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21178

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 28. sep 2016, 10:16

Min venindes nye frisurer gør intet godt for hende...faktisk tværtimod...
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 10:48

fisken80 skrev:
Ado skrev:
fisken80 skrev:
Ado skrev:
fisken80 skrev:
Ado skrev:Der har da ellers været rekordmange solskinstimer. :D


Ikke på det tidspunkt, hvor jeg havde fri til at udnytte dem. Det HAR været en skøn september, men det meste af tiden har jeg siddet indenfor på min arbejdspind, og det får man ikke meget sol på huden af.

Juli var noget decideret lort. Og det var der jeg skulle have suget sol. Så jeg er i underskud. Så jo længere det fine efterårsvejr fortsætter jo bedre, for så kan man trods alt samle sol i weekenderne.

Men det er jo ikke vejrets skyld, at du ikke kunne være ude. Juli var dårlig for sommerfolket, ja. Det kan jeg godt forstå I var trætte af. Men juni var til gengæld den varmeste af sin slags i ni år. August var over normalen med solskinstimer og september slog rekord. Så det der med, at sommeren som helhed har været ringe, passer ikke.


Sommeren falder i juli, det ved selv meteorologerne.

Nå? Så juni og august er ikke sommermåneder?


Da langt flertallet af danskerne stadig har deres sommerferie i juli er det den måned, der skal være god for at man efterfølgende har en konsensus om, at det har været en god sommer. Selv meteorologerne anerkender, at sådan er det.
Så kan man sagtens tale om vejrstatistikker og solskinstimer i juni og august, men det ændrer ikke på, at sommeren er juli måned.

Det er for langt ude det der. :lol: Og det er det generelt med den der "du er dum, for du elsker sommeren" og "du er sær, for du elsker vinteren". Vi har for pokker fire årstider og ingen lovbog, hvor der står noget om, hvilke måneder/årstider, man skal kunne lide eller ej.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 13:43

De der burkaer, hvor der er net foran øjnene - jeg synes altså de er skide uhyggelige. :genert:
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mulan » 28. sep 2016, 16:21

Jeg bruger aspartam. Uuuuuuh.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 28. sep 2016, 16:35

Mulan skrev:Jeg bruger aspartam. Uuuuuuh.

Det gør jeg også. Uha hvor sådan en pepsimax ,cola light m.fl. smager godt. :love2:
4
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mulan » 28. sep 2016, 16:39

computermus skrev:
Mulan skrev:Jeg bruger aspartam. Uuuuuuh.

Det gør jeg også. Uha hvor sådan en pepsimax ,cola light m.fl. smager godt. :love2:

*Gisp* Min største synd er Cola Zero :savl:
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Generelt"