Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 8. jul 2019, 15:51

Mistermor skrev:
kidkomb skrev:Hvis de lokale på Djursland, som de siger, udmærket godt vidste at den var gal med lyssignalerne, hvorfor har de så ikke 1) sagt det til de nordmænd 2) meddelt det til de relevante der kunne tage hånd om det?
Det er ikke for at skyde skylden på dem (jeg siger det dog i denne tråd, fordi jeg ellers måske ville få høvl for det), men jeg undres, som direktøren for Letbanen, over at disse historier først kommer frem efter der er sket en ulykke.


Jeg tror ikke på, at det har været galt med lyssignalerne! De fleste lokale ved dog, at det er et farligt sted; jeg gættede med det samme på, at det var der, der var sket en ulykke.

Det er noget pjat at tale om, at der ligger bomme, der ikke er sat op, som om det er sløseri - for det er jo i en anden sammenhæng, nemlig når letbanen skal køre hurtigere, at de skal være oppe.

Jeg tror bare, det er nogen, der vil have deres fem minutters berømthed.

Jeg tror mere det er et udslag af forskrækkelse og en eller anden form for dårlig samvittighed over ikke at have råbt vagt i gevær tidligere, så ulykken måske kunne have været undgået. Uanset er det bare så frygteligt for alle involverede :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 8. jul 2019, 16:51

Lys skrev:
kidkomb skrev:
Lys skrev:
kidkomb skrev:
zembra1986 skrev:
kidkomb skrev:
zembra1986 skrev:
kidkomb skrev:Selvom jeg synes at USAs 3 strikes out er en helt vildt dårlig ide og ikke en løsning, så får jeg meget lyst til at Dk indfører et eller andet i stil med 12 strikes out når jeg læser om Levacovic. Det er simpelthen for sinddsygt at mine skattepenge går til det lortekartel år efter år.


Må man ikke sige det? Den familie skulle da have været smidt ud på røv og albuer for længst.

Vi kan ikke smide dem ud pga menneskerettighederne, men han burde ikke være på fri fod. Ikke ret mange i den familie burde være på fri fod.


Lige i dette tilfælde må jeg sige at jeg vil skide på menneskerettighederne.

DET må man nok helt sikkert ikke sige :fløjt:

Det ville jeg såmænd også, men jeg tror ikke at Rumænien vil have dem tilbage. Og hvad gør vi så?


Er de ikke også Kroater :P

Jeg er faktisk i tvivl? Jeg troede de var rumænske sigøjnere. Uanset, så er jeg skide sur over at han kører rundt i en Mercedes og bor i nybyggede lejligheder i hans kærestes navn og pisser skatteydere op og ned af ryggen igennem flere årtier. Fårk, hvor skulle han tvinges til at lave noget nyttigt.


Jeg mener, at de er kroatiske statsborgere. Derudover er jeg helt enig med dig - men jeg kan også forstå, at Københavns Kommune vil kigge dem lidt efter i sømmene, fordi indkomst og forbrug ikke helt stemmer overens :)

En af dem er gift med en svensk statsborger.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lys » 8. jul 2019, 16:56

landsbytossen skrev:
Lys skrev:
kidkomb skrev:
Lys skrev:
kidkomb skrev:
zembra1986 skrev:
kidkomb skrev:
zembra1986 skrev:
kidkomb skrev:Selvom jeg synes at USAs 3 strikes out er en helt vildt dårlig ide og ikke en løsning, så får jeg meget lyst til at Dk indfører et eller andet i stil med 12 strikes out når jeg læser om Levacovic. Det er simpelthen for sinddsygt at mine skattepenge går til det lortekartel år efter år.


Må man ikke sige det? Den familie skulle da have været smidt ud på røv og albuer for længst.

Vi kan ikke smide dem ud pga menneskerettighederne, men han burde ikke være på fri fod. Ikke ret mange i den familie burde være på fri fod.


Lige i dette tilfælde må jeg sige at jeg vil skide på menneskerettighederne.

DET må man nok helt sikkert ikke sige :fløjt:

Det ville jeg såmænd også, men jeg tror ikke at Rumænien vil have dem tilbage. Og hvad gør vi så?


Er de ikke også Kroater :P

Jeg er faktisk i tvivl? Jeg troede de var rumænske sigøjnere. Uanset, så er jeg skide sur over at han kører rundt i en Mercedes og bor i nybyggede lejligheder i hans kærestes navn og pisser skatteydere op og ned af ryggen igennem flere årtier. Fårk, hvor skulle han tvinges til at lave noget nyttigt.


Jeg mener, at de er kroatiske statsborgere. Derudover er jeg helt enig med dig - men jeg kan også forstå, at Københavns Kommune vil kigge dem lidt efter i sømmene, fordi indkomst og forbrug ikke helt stemmer overens :)

En af dem er gift med en svensk statsborger.


Ok, men det gør dem vel næppe til rumænere :D

Men det giver den pågældende (og visse familiemedlemmer) mulighed for ophold i Danmark på baggrund af EU-retten, hvis de opfylder betingelserne i opholdsdirektivet.

Det var bare ikke pointen med min vits, der gik på hvorfor Rumænien ikke ville tage imod familien.
2
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 9. jul 2019, 12:28

Musikfestivaller skal ikke sammensætte deres musikprogram efter kønskvoter eller ligestillingsbehov, men hyre dem de har lyst til.
8
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 9. jul 2019, 12:55

Ghattner skrev:Musikfestivaller skal ikke sammensætte deres musikprogram efter kønskvoter eller ligestillingsbehov, men hyre dem de har lyst til.


Nå måske vi så samme program fra Roskilde i går aftens - med bla. Lydmor. Hold nu kaje hvor hun ævlede og bævlede - og jeg er altså kvinde.
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40533

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 11. jul 2019, 14:24

Akehurst2 skrev:Jeg ved faktisk ikke, om man må sige det her eller ej, men: Jeg synes flyselskabet har fuldstændig ret i at afvise hende i den påklædning: https://www.bt.dk/udland/kvinde-naer-sm ... e-toej-paa

Kald du det bare en 'crop top' alt det, du vil - det der er undertøj eller strandpåklædning. Ikke passende til flyture.

Og når man så læser, at hun valgte at tage præcis det samme på til hjemturen, så virker det som om, hun virkelig, virkelig ønsker konfrontationen.


Og i forlængelse af denne endnu en tilsvarende sag: https://www.bt.dk/udland/flyselskab-und ... lypassager

Hvad er det med folk, der ikke bare kan klæde sig nogenlunde på, når de flyver? Hvorfor så meget bar hud, når man skal sidde så klistret op af andre mennesker i timevis?
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43768

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 11. jul 2019, 16:26

Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg ved faktisk ikke, om man må sige det her eller ej, men: Jeg synes flyselskabet har fuldstændig ret i at afvise hende i den påklædning: https://www.bt.dk/udland/kvinde-naer-sm ... e-toej-paa

Kald du det bare en 'crop top' alt det, du vil - det der er undertøj eller strandpåklædning. Ikke passende til flyture.

Og når man så læser, at hun valgte at tage præcis det samme på til hjemturen, så virker det som om, hun virkelig, virkelig ønsker konfrontationen.


Og i forlængelse af denne endnu en tilsvarende sag: https://www.bt.dk/udland/flyselskab-und ... lypassager

Hvad er det med folk, der ikke bare kan klæde sig nogenlunde på, når de flyver? Hvorfor så meget bar hud, når man skal sidde så klistret op af andre mennesker i timevis?


Der er efterhånden, næsten ingen grænser for, hvad folk (nogle folk) kan finde på i fly. Hér er en, der tilsyneladende sveder lidt om fødderne. :wacko:

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 11. jul 2019, 16:30

Jeg gider ikke være venner med mine kollegaer. Kan godt lide at holde privatliv og arbejdsliv adskilt. Jeg vil også helst dele så lidt så muligt ang. mit privatliv, med kollegaer. Synes f.eks. slet ikke det kommer mine kollegaer ved, hvorfor jeg ikke har en kæreste. Hvilket jeg er blevet spurgt om et par gange gennem tiden.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2019, 17:13

I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 11. jul 2019, 18:43

DetSorteCirkus skrev:I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.


Det navn sendte mig direkte tilbage til 11-årige Delfin, men jeg var nødt til at google det :trist:
Den sag gjorde et kæmpe indtryk på mig, og jeg sidder nu og undrer mig over, hvordan jeg dog kunne glemme det
0
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2019, 18:51

Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.


Det navn sendte mig direkte tilbage til 11-årige Delfin, men jeg var nødt til at google det :trist:
Den sag gjorde et kæmpe indtryk på mig, og jeg sidder nu og undrer mig over, hvordan jeg dog kunne glemme det


Jeg læste efterfølgende, at Tytte Botfeldt, der stod i spidsen for den mafialignende masseimport (det var det i praksis) af tyske mulatbørn til adoption, på sit dødsleje skal have sagt, at en af dem, hun særligt glædede sig til at møde i det hinsides, var Else Brems. Og det var vel og mærke efter sagen.

Jamen, hvis der havde fandtes et helvede, ville de ord jo give perfekt mening.
5
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 11. jul 2019, 19:12

DetSorteCirkus skrev:I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.

Det var så grusomt, hvad de stakkels børn måtte gennemgå :trist:
De to djævle slap alt for billigt.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2019, 19:14

HappyQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.

Det var så grusomt, hvad de stakkels børn måtte gennemgå :trist:
De to djævle slap alt for billigt.


Helt vildt. Alene det at de i det mindste ikke fik taget deres autorisation for livstid.
Og så slap myndighederne i øvrigt også alt for billigt.
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 11. jul 2019, 19:17

DetSorteCirkus skrev:
HappyQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.

Det var så grusomt, hvad de stakkels børn måtte gennemgå :trist:
De to djævle slap alt for billigt.


Helt vildt. Alene det at de i det mindste ikke fik taget deres autorisation for livstid.
Og så slap myndighederne i øvrigt også alt for billigt.

Ja så vidt jeg husker, arbejdede han på et sygehus efter sin løsladelse, det var jo nærmest synd for den stakkels mand :8: :cuss:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 12. jul 2019, 13:20

En af min kærestes venner driver sådan en vin/specialbiks og det er fremragende, men de går lige nu helt i spåner over hvor gode bolcherne fra Bolcheriet på Bornholm er.
Jeg forstår ikke sådan noget snob. De bolcher smager af lige nøjagtig ingenting. Det er de mest røvsyge bolcher man kan få. (Karamelleriet er ikke meget bedre).
Jeg kan forstå deres lovprisning af Holm chokolade, der kan man godt nok smage kvaliteten, men Bolcheriet kan vitterlig kun overleve fordi de er fra solskinsøen.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"