Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 16. jul 2019, 06:09

Må man i det hele taget tage på ferie som sygemeldt? Uden forudgående aftale med arbejdsgiver, så er det vel no-go?

https://www.advodan.dk/nyheder/2016/1/hvad-maa-du-naar-du-er-sygemeldt/
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1325

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissDitte » 16. jul 2019, 06:18

TinaW skrev:Må man i det hele taget tage på ferie som sygemeldt? Uden forudgående aftale med arbejdsgiver, så er det vel no-go?

https://www.advodan.dk/nyheder/2016/1/hvad-maa-du-naar-du-er-sygemeldt/


Da jeg var sygemeldt i en længere periode var det sygehuset/lægerne, forsikringen og kommunen jeg skulle have lov af. Jeg husker ikke, at jeg spurgte min arbejdsgiver.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 16. jul 2019, 06:20

Må indrømme at jeg også undrer mig lidt over en kollega som pt. er sygemeldt. Hun faldt desværre da hun løb efter en bus og slog sin lænd ret hårdt, og hun er så blevet sygemeldt i en måned - efter en ti minutters konsultation - hvilket jeg tror er rimelig standard og sikkert også klogt for den slags skader, for man skal jo have rigeligt hvile og især når det er ryggen skal man virkelig ikke tage nogen chancer. Men præcis hvor slemt det egentlig er, det ved jeg selvfølgelig ikke.

Det, som så undrer mig, er at hun bruger de fire ugers sygemelding på at tage på bilferie til Bulgarien. :gruble: Det er en virkelig lang tur i bil og da især hvis man har en skadet ryg. Og ja, man slapper selvfølgelig af på ferie, men alene med to børn tvivler jeg stærkt på at hun helt kan undgå vrid, stræk, løft osv.
1
Brugeravatar
Lakridskonfekten
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. dec 2017, 14:17
Kort karma: 2
Likede indlæg: 83

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lakridskonfekten » 16. jul 2019, 14:01

HappyQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:
HappyQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.

Det var så grusomt, hvad de stakkels børn måtte gennemgå :trist:
De to djævle slap alt for billigt.


Helt vildt. Alene det at de i det mindste ikke fik taget deres autorisation for livstid.
Og så slap myndighederne i øvrigt også alt for billigt.

Ja så vidt jeg husker, arbejdede han på et sygehus efter sin løsladelse, det var jo nærmest synd for den stakkels mand :8: :cuss:



Ja, Han tog navneforandring og arbejdede videre som - ikke bare læge, men børnepsykiater. :8: :puke:

Huset hvor mishandlingen og drabene fandt sted, blev i øvrigt senere lavet om til et børnehjem for handicappede børn.
Det synes jeg egentlig også er ret bizart.
Senest rettet af Lakridskonfekten 16. jul 2019, 17:51, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 16. jul 2019, 15:32

Lakridskonfekten skrev:
HappyQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:
HappyQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.

Det var så grusomt, hvad de stakkels børn måtte gennemgå :trist:
De to djævle slap alt for billigt.


Helt vildt. Alene det at de i det mindste ikke fik taget deres autorisation for livstid.
Og så slap myndighederne i øvrigt også alt for billigt.

Ja så vidt jeg husker, arbejdede han på et sygehus efter sin løsladelse, det var jo nærmest synd for den stakkels mand :8: :cuss:



Ja, Han tog navneforandring og arbejdede videre som - ikke bare læge, men børnepsykiater. :8: :puke:

Huset hvor mishandlingen og drabene fandt sted, blev i øvrigt senere lavet om til et børnehjem for handicappede børn.
Det synes jeg på egentlig også ret bizart.

Har i links til historien? Synes kun jeg kan finde et par artikler der referer relativt kort til sagen...
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21093

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 16. jul 2019, 16:06

kartoffelpizza skrev:
Misantropen skrev:
kartoffelpizza skrev:
Misantropen skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg tror mange der er sygemeldt med bækkenløsning lyver.
Jeg er i hvert fald SVÆRT imponeret af ellers, hvor mange der ikke kan varetage så meget som 5 timers job om ugen pga bækkenløsning - ej heller i skånefunktion med at scanne papirer ind fx - men som sagtens kan loade sociale medier til med meget aktiv sport (SUP, løb, cykling), vandreferier, havearbejde etc.

Det gør de sikkert også.

Bækkenløsning er nok bare en komplikation der er let for andre at forholde sig til, hvis man ikke vil dele (hele) sandheden. De gravide kan tillade sig at være ligeglad med hvad deres mistroiske følgere synes om deres aktivitet på sociale medier. De skylder dem ikke en forklaring.


Enig.

Man skal så bare lade være at være venner med ALLE sine kollegaer og ledere på sociale medier og lave det stunt. Det påvirker de flestes syn på personen rimelig meget. Jeg tænker helt seriøst, at man må være decideret uintelligent når man den ene dag faktisk ikke kan gå eller sidde og den næste uge kan tage på sportsferie og lægge en masse aktive billeder op - selvom man er sygemeldt.
Det påvirker godt nok min respekt for den kollega og min fleksibilitet er minimal, når hun er retur.

Tjo, jeg forstår godt din undren over at det ikke virker til at stemme overens. Det virker bare som meget energi at bruge hvis du ikke kan/vil gøre noget ved det :wacko:

Jeres leder har vel bedt om en lægeerklæring fra hende?

Og derfor skriver jeg det herinde i en nattevagt fremfor at bruge tid på det i virkeligheden.

Det er jeg ikke gået ind i. Det er jo ikke mit ansvar. Jeg bliver bare provokeret.

Jeg reagerede på at du skrev din fleksibilitet er minimal overfor hende når hun vender retur. Det synes jeg virker som meget energi at bruge på det :)
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 16. jul 2019, 16:15

Mangoness skrev:Jeg hadede det, da min daværende chef (hver dag) havde sine hunde med på job.

De snorkede konstant og lugtede :genert:

Jeg hader når min veninde tager sin hund med hjem til mig. Den savler så meget at jeg er nødt til at vaske gulv efter den har været med på besøg... Og den lugter.
3
LoveThirst
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jul 2019, 17:37
Kort karma: 3
Likede indlæg: 31

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LoveThirst » 16. jul 2019, 16:56

Nej, det var ikke fordi din chef sagde et eller andet i forgårs, eller fordi din kæreste ikke slog brættet ned, eller fordi din ingefærsmoothie ikke var helt perfekt i morges, eller noget andet. Du kunne ikke styre din brandert, og valgte kort og godt at være en røv og være din kæreste utro. Den er ikke længere end det. Skvadderhoved.
2
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nicolait » 16. jul 2019, 17:36

Tilly skrev:
Mangoness skrev:Jeg hadede det, da min daværende chef (hver dag) havde sine hunde med på job.

De snorkede konstant og lugtede :genert:

Jeg hader når min veninde tager sin hund med hjem til mig. Den savler så meget at jeg er nødt til at vaske gulv efter den har været med på besøg... Og den lugter.


Hvorfor siger du ikke til hende, at hunden desværre ikke er velkommen?
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Lakridskonfekten
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. dec 2017, 14:17
Kort karma: 2
Likede indlæg: 83

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lakridskonfekten » 16. jul 2019, 17:49

HappyPaww skrev:
Lakridskonfekten skrev:
HappyQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:
HappyQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:I går hørte jeg om sagen om ægteparret Brems og deres ni stakkels adoptivbørn, og jeg må bare sige, at jeg selv efter at være kølet lidt ned stadig synes, at det er virkelig ærgerligt, at de to udyr ikke levede i et land med dødsstraf.

Det var så grusomt, hvad de stakkels børn måtte gennemgå :trist:
De to djævle slap alt for billigt.


Helt vildt. Alene det at de i det mindste ikke fik taget deres autorisation for livstid.
Og så slap myndighederne i øvrigt også alt for billigt.

Ja så vidt jeg husker, arbejdede han på et sygehus efter sin løsladelse, det var jo nærmest synd for den stakkels mand :8: :cuss:



Ja, Han tog navneforandring og arbejdede videre som - ikke bare læge, men børnepsykiater. :8: :puke:

Huset hvor mishandlingen og drabene fandt sted, blev i øvrigt senere lavet om til et børnehjem for handicappede børn.
Det synes jeg på egentlig også ret bizart.

Har i links til historien? Synes kun jeg kan finde et par artikler der referer relativt kort til sagen...


Jeg kan ikke komme med et link, men podcasten Mørkeland har et afsnit hvor sagen gennemgåes. Det er episode 19
Ellers er den beskrevet i en del forskellige bøger.
Bla.
"Børneimporten" af Amalie Kønigsfeldt mf.
"Opklaret: 17 nye danske kriminalsager" Af Niels Brinch, Jes Dorph-Petersen

Håber at det kan bruges.
1
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Chatsy » 16. jul 2019, 17:54

Apropos hunde og lugte, så var der dengang sidste år, da jeg stadig kiggede på huse jeg var interesseret i at købe, skulle jeg til fremvisning af en, jeg længe havde haft kig på. Stort lækkert køkken i åben forbindelse med stuen, stort lækkert badeværelse, to små værelser, en fin lille have og en terrasse med fantastisk udsigt over Skive by. Og prisen var lige tilpas indenfor mit budget.

Men da ejendomsmægleren åbnede døren ind til huset blev jeg mødt med en absolut fæl stank af hund i et godt opvarmet hus. Lugten var så gennemtrængende og kraftig og jeg var ikke det mindste i tvivl om, at der var tale om en stor hund. Det kunne man simpelthen bare lugte. Jeg var nær skredet på stedet. Jeg stod det dog igennem. Huset viste sig også at skuffe på andre punkter (meget lavt til loftet, så det føltes klaustrofobisk og huset viste sig i det hele taget at være noget mindre end billederne fik den til at fremstå. Og haven var fuld af hundelorte) og det gjorde egentlig ikke så meget, for jeg havde sådan set allerede afskrevet den pga. stanken. Et hus bliver utroligt uattraktiv, når den stinker.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21093

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 16. jul 2019, 19:20

Queen Molly skrev:
kartoffelpizza skrev:
Misantropen skrev:Tjo, jeg forstår godt din undren over at det ikke virker til at stemme overens. Det virker bare som meget energi at bruge hvis du ikke kan/vil gøre noget ved det :wacko:

Jeres leder har vel bedt om en lægeerklæring fra hende?

Og derfor skriver jeg det herinde i en nattevagt fremfor at bruge tid på det i virkeligheden.

Det er jeg ikke gået ind i. Det er jo ikke mit ansvar. Jeg bliver bare provokeret.

Det ville jeg også blive voldsomt provokeret af.
Da jeg havde bækkenløsning var der dage hvor min kæreste måtte slæbe mig på toilettet hvis jeg var gået i seng, fordi jeg ikke kunne stå på benene. Eller hvor jeg godt kunne gå de fem minutter ned til en veninde, men måtte køres hjem på trods af den korte tur.
Der var ingen af de gode dage hvor jeg var i nærheden af at kunne lave noget sport.

Hvorfor ville du blive provokeret? Det virker lidt "fjollet" på en måde at blive provokeret af, når man ikke ved om det er berettiget.

Jeg forstår til fulde at man undrer sig over det ikke stemmer overens, men hvad er der at blive provokeret af når vi ikke ved om lægeerklæringen rent faktisk også omhandler bækkenløsning? Den kan i princippet være givet for alt muligt andet, måske er årsagen slet ikke relateret til graviditeten eller oplyst til arbejdsgiveren.

Jeg synes umiddelbart det giver mere mening at man evt. holder årsagen for sig selv i den her situation, når andre bliver provokeret af opslag på sociale medier :D Det virker ikke til at man har en god og fortrolig relation til at kunne forvente yderligere forklaring.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jul 2019, 03:41

Jeg under mindrebemidlede og/eller udsatte familier at deltage i velgørende organisationers sommerlejre, men det ærgrer mig hvert år at høre nogle af disse forældre udtale i medierne, at hvis de ikke havde fået denne mulighed, så ville hele sommerferien være gået derhjemme. Altså i betydningen "hjemme i boligen".

Der er så mange muligheder for gratis (eller tæt på) oplevelser og tilbud, og den velgørende indsats fokuserer generelt for lidt på at guide folk til den slags og på den måde gøre dem mere selvhjulpne.
Jeg mener ikke, at sommerlejre med alt planlagt, koordineret og betalt skal afskaffes; det burde bare mere være både-og. Og derved ville man i øvrigt også kunne hjælpe mange flere, fordi det ikke behøvede være den fulde pakke eller ingenting.
21
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 17. jul 2019, 08:02

Ellin skrev:Mange fodboldfans lyder dybt uintelligente. Dem der der altid skal snakke om fodbold og “vi ligger nummer eeeeeee-eeee-eeet!”. Har slettet eller unfollowet flere på facebook, fordi deres statusopdateringer er ene “vi ligger nummer 1” eller “fuck xxx” (andet fodboldhold) eller “xxx er nogle tabere”. Osv.

Hold. Nu. Kæft. Ej, men det er så uintelligent at se/høre på.


Det er en så underlig hadfuld mentalitet der hersker i den kultur. Tænk at bruge penge og ressourcer på at lave sange/merchandise osv. der omhandler hvor meget de hader et andet hold i stedet for at fokusere på hvor meget de elsker deres eget. Måske jeg bare er en hippie, men det kan da på ingen måder være sundt, og så snart de synger om at andre er tabere er der vist 1000 pegefingre der peger på dem selv.
6
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55903
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 17. jul 2019, 11:12

kartoffelpizza skrev: ankommer på besøg på arbejdspladsen i kørestol (!!) osv, og samtidig poster stort set daglige meget aktive billeder, så giver det et skørt billede.

Seriøst? :lol: Ej, men så ER hun sgu da heller ikke for knøw. I guder, det er dumt. Det ville svare til, hvis jeg sygemeldte mig med stress, at jeg mødte op på arbejdspladsen med forgrædte øjne - og samtidig postede billeder af mig selv på Facebook, hvor jeg glad stod i kø i Djurs Sommerland om formiddagen, og om aftenen delte billeder fra en koncert.
3
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"