Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 27. jan 2018, 16:01

Lemonella skrev:
kartoffelpizza skrev:
Lemonella skrev:
landsbytossen skrev:Jeg så noget af tenniskampen i håb om at se Caroline tabe.


Du har min dybeste sympati. :kram:
Tænk at føle så stor antipati for en sportsudøver, som man sikkert ikke kender personligt, at man er nødt til at gå i denne tråd for give udtryk for sin holdning om vedkommende.

Men det er vel det tråden er til? Ting man ikke må sige.

Jeg har mødt hende flere gange, og hun er utroligt usympatisk, så jeg heppede absolut ikke på hende. Men det siger jeg ikke i virkeligheden, da mange mennesker jo har en god oplevelse ud af hendes (i øvrigt rigtig flotte) præstation.


Jamen jeg siger jo ikke et ord om at man ikke må sige det her. Jeg siger netop at det gør mig ondt at man er nødt til at gå ind i denne tråd for at ytre sin antipati. :)

Jeg synes, det var upassende at skrive det i tråden om tennis, hvor I hylder Caroline
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2018, 00:25

landsbytossen skrev:Jeg synes, det var upassende at skrive det i tråden om tennis, hvor I hylder Caroline

Det kan man da kalde pli! :lol:
Bortset fra det er hun da også blevet kritiseret i tennistråden.
Men jeg er enig i, det ville være upassende at gå ind i den og sige, at man håber, hun taber. :gruble:
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 28. jan 2018, 02:15

Hvor er det dog irriterende med sådan nogle ligegyldige "min mening tæller mere, så jeg har ret" diskussioner, hvor man skal overgå andre :træt:

JA, du må gerne hade sport, jyder/sjællændere/svenskere, vejret, Volbeat, reality-tv, festivaler, dækningen folketingsvalg eller synes at risengrød kun egner sig som forret eller pandekager kun er til dessert, OG tilmed skrive det her i tråden, selvom mange er enige med dig. Knock yourself out.

Men kunne vi ikke bare prøve at tage skridtet videre og acceptere at ting som OL er en tilbagevendende begivenhed og mange gerne vil se det og har glæde af det? Du behøver ikke synes det er interessant eller at det giver mening at følge en turnering, men du kan lade være med at pine dig selv ved at se det. Der er heller ingen der tvinger dig til at omgås alle jyder/sjællændere/svenskere fx.

Lad nu folk have deres sport, musik og interesser i fred. Du behøver ikke forstå det og det er okay.

Jeg synes da også at fx Tour de France er røvsygt og at mange reality-deltagere får for meget tale- og tvtid. Men det er heldigvis så let at jeg lader være med at opsøge det. Og i de tre ugers tid hvor der er Tour de France finder jeg på noget andet at lave de timer om eftermiddagen hvor det bliver vist. I skulle prøve det. Jeg kan godt anbefale det :)
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2018, 02:30

Juki skrev:[...] Der er heller ingen der tvinger dig til at omgås alle jyder/sjællændere/svenskere fx.
[...]

:D Meeen ...
1) Jyder er jo umulige at undgå, de er overalt og har overtaget magten over medierne, Christiansbog, politiet, Debatten ... :klap:
2) Selv om jeg vist har set alle Wozniackis kampe ved Australian Open - fordi tennis er en af de sportsgrene, jeg nyder at være tilskuer til, og pga. den spændende psykologi i, om hun endelig kunne få sit dræberinstikt til at overvinde sin tendens til at choke, når det virkelig gælder - så kan jeg da sagtens forstå irritationen, hvis man tænder for News for at høre, om der er noget nyt efter topmødet i Davos eller om regeringen herhjemme eller bomberne i Kabul ... og der så ikke er andet end braking tæppedækning af, at Wozniacki er blevet Grand Slam-mester :P (Det gider jeg faktisk heller ikke selv se.)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 28. jan 2018, 03:05

dgd2007 skrev:
Juki skrev:[...] Der er heller ingen der tvinger dig til at omgås alle jyder/sjællændere/svenskere fx.
[...]

:D Meeen ...
1) Jyder er jo umulige at undgå, de er overalt og har overtaget magten over medierne, Christiansbog, politiet, Debatten ... :klap:
2) Selv om jeg vist har set alle Wozniackis kampe ved Australian Open - fordi tennis er en af de sportsgrene, jeg nyder at være tilskuer til, og pga. den spændende psykologi i, om hun endelig kunne få sit dræberinstikt til at overvinde sin tendens til at choke, når det virkelig gælder - så kan jeg da sagtens forstå irritationen, hvis man tænder for News for at høre, om der er noget nyt efter topmødet i Davos eller om regeringen herhjemme eller bomberne i Kabul ... og der så ikke er andet end braking tæppedækning af, at Wozniacki er blevet Grand Slam-mester :P (Det gider jeg faktisk heller ikke selv se.)

1) Come join the dark side.. :slem:
2) Det kan jeg sagtens forstå. Jeg undrede mig også noget da jeg så TV 2 News omkring 22.30-23.00 og det var breaking news, selvom hun havde spillet og vundet i formiddags :gruble:

Jeg hader også når nyhedsmedierne går i selvsving over et eller andet, eller når de blæser små ting op og gør en sag ud af noget der ellers ikke ville få medieopmærksomhed. Som regel kun fordi der ikke lige er andet der sker. Det behøver ikke engang kun være i sommermånederne at der går agurketid i den.

Men selvom diverse nyhedsmedier går i selvsving ændrer det jo ikke på præstationerne ved sport fx. Det er jo ikke sportsudøvernes skyld at der ikke sker andet så fokus er på dem :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. jan 2018, 08:56

Juki skrev:Men kunne vi ikke bare prøve at tage skridtet videre og acceptere at ting som OL er en tilbagevendende begivenhed og mange gerne vil se det og har glæde af det? Du behøver ikke synes det er interessant eller at det giver mening at følge en turnering, men du kan lade være med at pine dig selv ved at se det. Der er heller ingen der tvinger dig til at omgås alle jyder/sjællændere/svenskere fx.

Lad nu folk have deres sport, musik og interesser i fred. Du behøver ikke forstå det og det er okay.

Jeg synes da også at fx Tour de France er røvsygt og at mange reality-deltagere får for meget tale- og tvtid. Men det er heldigvis så let at jeg lader være med at opsøge det. Og i de tre ugers tid hvor der er Tour de France finder jeg på noget andet at lave de timer om eftermiddagen hvor det bliver vist. I skulle prøve det. Jeg kan godt anbefale det :)


Jeg elsker OL; jeg orker ikke håndbold og (dansk) fodbold.

TdF var fedt i de dopede '90ere, vi tog altid hjem fra stranden og startede grillen op de sidste 30-45 min. af dagens etape. I dag er det røvsygt. Jeg savner Virenque, Pantani (may he rest in peace), Ulrich og Riis-fejden og Indurain. Dengang var det sgu noget ve' :gogo:
5
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26687

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 28. jan 2018, 10:28

Guilded_Lily skrev:
Juki skrev:Men kunne vi ikke bare prøve at tage skridtet videre og acceptere at ting som OL er en tilbagevendende begivenhed og mange gerne vil se det og har glæde af det? Du behøver ikke synes det er interessant eller at det giver mening at følge en turnering, men du kan lade være med at pine dig selv ved at se det. Der er heller ingen der tvinger dig til at omgås alle jyder/sjællændere/svenskere fx.

Lad nu folk have deres sport, musik og interesser i fred. Du behøver ikke forstå det og det er okay.

Jeg synes da også at fx Tour de France er røvsygt og at mange reality-deltagere får for meget tale- og tvtid. Men det er heldigvis så let at jeg lader være med at opsøge det. Og i de tre ugers tid hvor der er Tour de France finder jeg på noget andet at lave de timer om eftermiddagen hvor det bliver vist. I skulle prøve det. Jeg kan godt anbefale det :)


Jeg elsker OL; jeg orker ikke håndbold og (dansk) fodbold.

TdF var fedt i de dopede '90ere, vi tog altid hjem fra stranden og startede grillen op de sidste 30-45 min. af dagens etape. I dag er det røvsygt. Jeg savner Virenque, Pantani (may he rest in peace), Ulrich og Riis-fejden og Indurain. Dengang var det sgu noget ve' :gogo:

Helt enig mht TdF!! :blush2:
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 28. jan 2018, 11:31

Guilded_Lily skrev:
Juki skrev:Men kunne vi ikke bare prøve at tage skridtet videre og acceptere at ting som OL er en tilbagevendende begivenhed og mange gerne vil se det og har glæde af det? Du behøver ikke synes det er interessant eller at det giver mening at følge en turnering, men du kan lade være med at pine dig selv ved at se det. Der er heller ingen der tvinger dig til at omgås alle jyder/sjællændere/svenskere fx.

Lad nu folk have deres sport, musik og interesser i fred. Du behøver ikke forstå det og det er okay.

Jeg synes da også at fx Tour de France er røvsygt og at mange reality-deltagere får for meget tale- og tvtid. Men det er heldigvis så let at jeg lader være med at opsøge det. Og i de tre ugers tid hvor der er Tour de France finder jeg på noget andet at lave de timer om eftermiddagen hvor det bliver vist. I skulle prøve det. Jeg kan godt anbefale det :)


Jeg elsker OL; jeg orker ikke håndbold og (dansk) fodbold.

TdF var fedt i de dopede '90ere, vi tog altid hjem fra stranden og startede grillen op de sidste 30-45 min. af dagens etape. I dag er det røvsygt. Jeg savner Virenque, Pantani (may he rest in peace), Ulrich og Riis-fejden og Indurain. Dengang var det sgu noget ve' :gogo:

"Den brune muskel" a.k.a. Indurain var ekstrem kedelig. Han vidste, han kunne afgøre løbene på enkeltstarterne. Resten af løbet gjorde han alt for at holde konkurrenter til den samlede sejr samlet i feltet. Han angreb ikke selv, men afventede angreb fra andre, hvor han så kørte med.

Han styrede feltet med hård hånd. Hvis nogen fra andre hold ikke gjorde, som han befalede, så blev de straffet af Indurains hold. De kørte simpelthen alle udbrud med "oprøreren" ind.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 28. jan 2018, 11:51

Tror egentlig godt man må sige det, men forstår vitterligt ikke den opmærksomhed sport får i medierne.
Der er nyhedsudsendelser for sport på stort set alle kanaler, og nu også som 'Breaking news' med C's sejr - og sport er i bund og grund ligegyldigt.

Det er dejligt at folk har noget at gå op i og sport er sundt så hurra for det, men det har altid undret mig at lige præcis det område skal have så meget opmærksomhed og sendetid.
Der er masser af andre store industrier som har lige så mange følgere, som stort set aldrig bliver nævnt i medierne.
Det bliver fx ikke pisket op i samme grad at "Breaking news - Nicolai Lie Kaas har fået eftertragtet rolle i ny HBO serie", selvom det er præcis lige så "vigtigt" som at der er en der har vundet noget tennis.

Og der er mange industrier og nicher som "fortjener" samme opmærksomhed som sport, men det er der bare ikke tradition for.
Er faktisk enormt imponeret over at der stadig bliver rapporteret en smule om E-sport, computerspil generelt erogså en kæmpe industri som får ca 5-10 min fast medietid på Ramasjang en gang om ugen, til sammenligning.

Men håber at det begynder at vende, og at der kommer mere fokus på andre områder også - og det behøver ikke være på bekostning af sport.

Hvad man sikkert ikke må sige dog er at, at det lige præcis er sport (og i høj grad at det er/har været mænds sport) der er så meget fokus på, det er helt sikkert en af de der samfundsstrukture der "ikke findes" hvor de ting en bestemt gruppe af mænd har synes var værdifuldt har fået mere fokus, støtte og ekstra kapital tilført.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 28. jan 2018, 12:00

Guilded_Lily skrev:
Juki skrev:Men kunne vi ikke bare prøve at tage skridtet videre og acceptere at ting som OL er en tilbagevendende begivenhed og mange gerne vil se det og har glæde af det? Du behøver ikke synes det er interessant eller at det giver mening at følge en turnering, men du kan lade være med at pine dig selv ved at se det. Der er heller ingen der tvinger dig til at omgås alle jyder/sjællændere/svenskere fx.

Lad nu folk have deres sport, musik og interesser i fred. Du behøver ikke forstå det og det er okay.

Jeg synes da også at fx Tour de France er røvsygt og at mange reality-deltagere får for meget tale- og tvtid. Men det er heldigvis så let at jeg lader være med at opsøge det. Og i de tre ugers tid hvor der er Tour de France finder jeg på noget andet at lave de timer om eftermiddagen hvor det bliver vist. I skulle prøve det. Jeg kan godt anbefale det :)


Jeg elsker OL; jeg orker ikke håndbold og (dansk) fodbold.

TdF var fedt i de dopede '90ere, vi tog altid hjem fra stranden og startede grillen op de sidste 30-45 min. af dagens etape. I dag er det røvsygt. Jeg savner Virenque, Pantani (may he rest in peace), Ulrich og Riis-fejden og Indurain. Dengang var det sgu noget ve' :gogo:

Zabel Zabel Zabel Zabel - ZABEL Vinder!
4
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 28. jan 2018, 13:16

Purple Haze skrev:Tror egentlig godt man må sige det, men forstår vitterligt ikke den opmærksomhed sport får i medierne.
Der er nyhedsudsendelser for sport på stort set alle kanaler, og nu også som 'Breaking news' med C's sejr - og sport er i bund og grund ligegyldigt.

Det er dejligt at folk har noget at gå op i og sport er sundt så hurra for det, men det har altid undret mig at lige præcis det område skal have så meget opmærksomhed og sendetid.
Der er masser af andre store industrier som har lige så mange følgere, som stort set aldrig bliver nævnt i medierne.
Det bliver fx ikke pisket op i samme grad at "Breaking news - Nicolai Lie Kaas har fået eftertragtet rolle i ny HBO serie", selvom det er præcis lige så "vigtigt" som at der er en der har vundet noget tennis.

Og der er mange industrier og nicher som "fortjener" samme opmærksomhed som sport, men det er der bare ikke tradition for.
Er faktisk enormt imponeret over at der stadig bliver rapporteret en smule om E-sport, computerspil generelt erogså en kæmpe industri som får ca 5-10 min fast medietid på Ramasjang en gang om ugen, til sammenligning.

Men håber at det begynder at vende, og at der kommer mere fokus på andre områder også - og det behøver ikke være på bekostning af sport.

Hvad man sikkert ikke må sige dog er at, at det lige præcis er sport (og i høj grad at det er/har været mænds sport) der er så meget fokus på, det er helt sikkert en af de der samfundsstrukture der "ikke findes" hvor de ting en bestemt gruppe af mænd har synes var værdifuldt har fået mere fokus, støtte og ekstra kapital tilført.

Jeg har ikke interesse for e-sport, men jeg synes da at der de sidste par år har været sendt fra diverse turneringer :gruble:

TV 2 Zulu har fx sendt noget med Counter Strike de sidste par aftener. Jeg tror måske også at DR3 har sendt når der har været noget.

Men ellers er det vel noget med udbud og efterspørgsel. Grunden til at det fx vises på diverse børne- ungdomskanaler er vel at det primært er det yngre publikum der har intetesse i det. Det er vel naturligt eftersom det er dem der ee voksen op med det og der har en interesse i det.

Jeg tror den fysiske form for sport rammer mere bredt og er noget alle kan samles om, uanset alder, nationalitet, køn, højde, drøjde osv. Både fordi det er noget de fleste kan være med til og det er let at gå til. Det er nok lettere at relatere til noget man selv kan og forstår, som fx fodbold hvor du skal sparke en bold ind i et mål end fx Counter Strike. Det er også bare noget mere håndgribeligt med noget der ikke kræver alverdens udstyr.

Jeg ligger nok i den ældre del af målgruppen for e-sport. Jeg har prøvet at spille Counter Strike adskillige gange, men dels interesserer det mig ikke og så har jeg slet ikke motorik og koordinationsevne til at spille avancerede computerspil generelt.

Jeg synes ikke det er mærkeligt at e-sport ikke får mere sendetid i dag, ift. sport generelt, men vi kommer nok ikke til at se mindre til det i fremtiden, da målgruppen bliver ældre og nye kommer til.

Men hvad jeg kan undre mig over, ifm. snakken om sport, er at parasport ikke får mere dækning. Det er da i hvert fald tit noget der kræver styrke osv. ud over det sædvanlige.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 28. jan 2018, 16:08

Jeg forstår ikke det der med at tage børn ud af skolen for at holde hyggeferie.

I vores kommune har de helt opgivet at have det som forbudt fordi der er så mange der gør det at det er bedre for børnene at man siger det så de kan få lektier med men i praksis er der ingen der har fulgt med når de kommer tilbage.

Jeg kan forstå det hvis man vinder en rejse eller af en eller anden grund får en chance man kun får en gang og jeg kan også godt se der er brancher hvor det i praksis ikke er muligt at holde ferie når andre mennesker gør, selvstændige der har firmaer der giver kunder forskellige ferie oplevelser kan jo ikke bare sige til chefen at de har ret til ferie i sommertiden og så lukke ned.

Men årlige skiferier og charter rejser der er arrangeret om efteråret fordi det er billigt... Det var da trods alt lidt pinligt engang, nu er det noget man smider billeder af på Facebook.

Jeg må nok bare indse det er tid til ternede sutsko og en lur bag avisen.. :gammel:
6
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 28. jan 2018, 16:21

hotlips skrev:Jeg forstår ikke det der med at tage børn ud af skolen for at holde hyggeferie.

I vores kommune har de helt opgivet at have det som forbudt fordi der er så mange der gør det at det er bedre for børnene at man siger det så de kan få lektier med men i praksis er der ingen der har fulgt med når de kommer tilbage.

Jeg kan forstå det hvis man vinder en rejse eller af en eller anden grund får en chance man kun får en gang og jeg kan også godt se der er brancher hvor det i praksis ikke er muligt at holde ferie når andre mennesker gør, selvstændige der har firmaer der giver kunder forskellige ferie oplevelser kan jo ikke bare sige til chefen at de har ret til ferie i sommertiden og så lukke ned.

Men årlige skiferier og charter rejser der er arrangeret om efteråret fordi det er billigt... Det var da trods alt lidt pinligt engang, nu er det noget man smider billeder af på Facebook.

Jeg må nok bare indse det er tid til ternede sutsko og en lur bag avisen.. :gammel:

I min opvækst var der ikke råd til udlandsrejser. Men flere fra min folkeskole var på charterrejser udenfor skoleferierne. Mest før 9. Klasse men det var ikke unormalt.
Min mand og jeg er ret uenige om det og han mener ikke at nogen som helst skal bestemme om hvornår han skal tage på ferie med sit barn. Jeg mener dog ikke man bare kan tage dem ud i tide og utide for at holde ferie. Om det er anderledes når det rent faktisk bliver aktuelt, aner jeg ikke.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 28. jan 2018, 16:26

hotlips skrev:Jeg forstår ikke det der med at tage børn ud af skolen for at holde hyggeferie.

I vores kommune har de helt opgivet at have det som forbudt fordi der er så mange der gør det at det er bedre for børnene at man siger det så de kan få lektier med men i praksis er der ingen der har fulgt med når de kommer tilbage.

Jeg kan forstå det hvis man vinder en rejse eller af en eller anden grund får en chance man kun får en gang og jeg kan også godt se der er brancher hvor det i praksis ikke er muligt at holde ferie når andre mennesker gør, selvstændige der har firmaer der giver kunder forskellige ferie oplevelser kan jo ikke bare sige til chefen at de har ret til ferie i sommertiden og så lukke ned.

Men årlige skiferier og charter rejser der er arrangeret om efteråret fordi det er billigt... Det var da trods alt lidt pinligt engang, nu er det noget man smider billeder af på Facebook.

Jeg må nok bare indse det er tid til ternede sutsko og en lur bag avisen.. :gammel:


Det koster jo det dobbelte i skolernes ferie. Jeg kunne godt finde på det, det ville afhænge af hvor godt jeg mente mine børn var med i skolen.
4
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Myresluger » 28. jan 2018, 16:36

abcd skrev:
hotlips skrev:Jeg forstår ikke det der med at tage børn ud af skolen for at holde hyggeferie.

I vores kommune har de helt opgivet at have det som forbudt fordi der er så mange der gør det at det er bedre for børnene at man siger det så de kan få lektier med men i praksis er der ingen der har fulgt med når de kommer tilbage.

Jeg kan forstå det hvis man vinder en rejse eller af en eller anden grund får en chance man kun får en gang og jeg kan også godt se der er brancher hvor det i praksis ikke er muligt at holde ferie når andre mennesker gør, selvstændige der har firmaer der giver kunder forskellige ferie oplevelser kan jo ikke bare sige til chefen at de har ret til ferie i sommertiden og så lukke ned.

Men årlige skiferier og charter rejser der er arrangeret om efteråret fordi det er billigt... Det var da trods alt lidt pinligt engang, nu er det noget man smider billeder af på Facebook.

Jeg må nok bare indse det er tid til ternede sutsko og en lur bag avisen.. :gammel:


Det koster jo det dobbelte i skolernes ferie. Jeg kunne godt finde på det, det ville afhænge af hvor godt jeg mente mine børn var med i skolen.


Der er rigtig mange der gør det - og helt åbent siger at der er fordi det er billigere udenfor skoleferierne. Og det er altså ikke dem der kommer uden lands en gang hver tredie år. Dem jeg kender, der gør det er typisk udenlands mindst to gange om året. DET forstår jeg heller ikke. Jeg er nok også bare blevet gammel :nej:
0

Tilbage til "Generelt"