Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 15. jul 2019, 10:17

Der er godt nok mange, der forsøger at fremstå meget kloge ved at bruge fine ord og flotte vendinger, men det falder temmelig meget til jorden, når ord og udtryk bruges decideret forkert. Så fremstår de ret dumme.

Det værste er, når det er danskkolleger, der burde have styr på sproget, der fyrer noget værre volapyk af.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 15. jul 2019, 11:09

Den nye James Bond er åbenbart en sort kvinde... Suk...
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 15. jul 2019, 11:18

abcd skrev:Den nye James Bond er åbenbart en sort kvinde... Suk...


Der bliver ikke nogen ny Bond. Bond går på pension, og en ny 00-agent, får tildelt 007 nummeret, det er så en mørk-pigmenteret kvinde, med en helt anden personlighed, og måde at håndtere problemer på. Så nej hun nedlægger ikke kvinder (eller mænd) på stribe, kommer ikke til at tylle vodka-martinier, eller gamle årgange Bollinger :D

Det bliver en moderne kvindelig agent, tror godt det kan blive spændende, og ellers bliver Bond nok hevet ud af pensionistlivet igen igen :lol:
7
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 15. jul 2019, 11:35

Wizzze skrev:
abcd skrev:Den nye James Bond er åbenbart en sort kvinde... Suk...


Der bliver ikke nogen ny Bond. Bond går på pension, og en ny 00-agent, får tildelt 007 nummeret, det er så en mørk-pigmenteret kvinde, med en helt anden personlighed, og måde at håndtere problemer på. Så nej hun nedlægger ikke kvinder (eller mænd) på stribe, kommer ikke til at tylle vodka-martinier, eller gamle årgange Bollinger :D

Det bliver en moderne kvindelig agent, tror godt det kan blive spændende, og ellers bliver Bond nok hevet ud af pensionistlivet igen igen :lol:


Jeg har ikke noget imod moderne kvindelige agenter, og jeg ser gerne film med kvindelige helte. Hvis man havde introduceret 008 (eller 006 eller 001 eller whatever) i en film med James Bond og hun efterfølgende havde fået sine egne film, så fedt. Men 007 er et maskulint ikon, og når man giver den titel til en kvinde, stinker det bare langt væk af knæfald for feminisme.
12
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mangoness » 15. jul 2019, 13:38

Jeg hadede det, da min daværende chef (hver dag) havde sine hunde med på job.

De snorkede konstant og lugtede :genert:
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Persnikedy » 15. jul 2019, 17:36

Wizzze skrev:Der bliver ikke nogen ny Bond. Bond går på pension, og en ny 00-agent, får tildelt 007 nummeret, det er så en mørk-pigmenteret kvinde, med en helt anden personlighed, og måde at håndtere problemer på. Så nej hun nedlægger ikke kvinder (eller mænd) på stribe, kommer ikke til at tylle vodka-martinier, eller gamle årgange Bollinger :D

Det bliver en moderne kvindelig agent, tror godt det kan blive spændende, og ellers bliver Bond nok hevet ud af pensionistlivet igen igen :lol:



Det håber jeg lidt hun gør. Hun skal da bare kneppe sig vej igennem europa ligesom Bond gjore
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 15. jul 2019, 18:03

Persnikedy skrev:
Wizzze skrev:Der bliver ikke nogen ny Bond. Bond går på pension, og en ny 00-agent, får tildelt 007 nummeret, det er så en mørk-pigmenteret kvinde, med en helt anden personlighed, og måde at håndtere problemer på. Så nej hun nedlægger ikke kvinder (eller mænd) på stribe, kommer ikke til at tylle vodka-martinier, eller gamle årgange Bollinger :D

Det bliver en moderne kvindelig agent, tror godt det kan blive spændende, og ellers bliver Bond nok hevet ud af pensionistlivet igen igen :lol:



Det håber jeg lidt hun gør. Hun skal da bare kneppe sig vej igennem europa ligesom Bond gjore

Jeg er helt sikker på, at den version er lavet :fløjt: :slem: og sikkert på tysk :P

HA! Jeg vidste det :D
https://www.imdb.com/title/tt0275162/
Her name is Blond. Jane Blond :pompom:

Eller også hedder hun Bond. De er ikke helt enige med sig selv :lol:
5
Registreret Gammel Gris :gris:
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 15. jul 2019, 18:06

Bøtte skrev:
Kakadu skrev:Borrelia er det nye piskesmæld.



Har du haft borrelia eller piskesmæld?

Hvis ikke, så er du ganske givet i den rigtige tråd, men på en særdeles usympatisk måde!

Ro på.

Jeg konstaterer blot, at ingen på SoMe i disse dage har piskesmæld. I stedet har de senfølger af borrelia.
2
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 15. jul 2019, 18:17

Kakadu skrev:
Bøtte skrev:
Kakadu skrev:Borrelia er det nye piskesmæld.



Har du haft borrelia eller piskesmæld?

Hvis ikke, så er du ganske givet i den rigtige tråd, men på en særdeles usympatisk måde!

Ro på.

Jeg konstaterer blot, at ingen på SoMe i disse dage har piskesmæld. I stedet har de senfølger af borrelia.


Jeg synes bare det er en ærgerlig måde at skrive det på.
Piskesmæld er ikke ‘gået af mode’ som du får det til at lyde til.
Til gengæld er der flere der får borrelia (efter hvad jeg har læst) end tidligere, så det er klart man ser en stigning i senfølger.

Jeg har i øvrigt ikke set nogle af delene på SoMe.
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Persnikedy » 15. jul 2019, 18:25

Lurende Peber skrev:
Persnikedy skrev:
Wizzze skrev:Der bliver ikke nogen ny Bond. Bond går på pension, og en ny 00-agent, får tildelt 007 nummeret, det er så en mørk-pigmenteret kvinde, med en helt anden personlighed, og måde at håndtere problemer på. Så nej hun nedlægger ikke kvinder (eller mænd) på stribe, kommer ikke til at tylle vodka-martinier, eller gamle årgange Bollinger :D

Det bliver en moderne kvindelig agent, tror godt det kan blive spændende, og ellers bliver Bond nok hevet ud af pensionistlivet igen igen :lol:



Det håber jeg lidt hun gør. Hun skal da bare kneppe sig vej igennem europa ligesom Bond gjore

Jeg er helt sikker på, at den version er lavet :fløjt: :slem: og sikkert på tysk :P

HA! Jeg vidste det :D
https://www.imdb.com/title/tt0275162/
Her name is Blond. Jane Blond :pompom:

Eller også hedder hun Bond. De er ikke helt enige med sig selv :lol:


Gad vide om den kommer i cinnemax :lol:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 15. jul 2019, 18:32

Bøtte skrev:
Kakadu skrev:
Bøtte skrev:
Kakadu skrev:Borrelia er det nye piskesmæld.



Har du haft borrelia eller piskesmæld?

Hvis ikke, så er du ganske givet i den rigtige tråd, men på en særdeles usympatisk måde!

Ro på.

Jeg konstaterer blot, at ingen på SoMe i disse dage har piskesmæld. I stedet har de senfølger af borrelia.


Jeg synes bare det er en ærgerlig måde at skrive det på.
Piskesmæld er ikke ‘gået af mode’ som du får det til at lyde til.
Til gengæld er der flere der får borrelia (efter hvad jeg har læst) end tidligere, så det er klart man ser en stigning i senfølger.

Jeg har i øvrigt ikke set nogle af delene på SoMe.

Forekomsten af senfølger af borrelia er så vidt jeg ved ikke stigende. Der står lidt om det her: https://neuro.dk/wordpress/nnbv/neurobo ... ehandling/
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 16. jul 2019, 01:28

kartoffelpizza skrev:Jeg tror mange der er sygemeldt med bækkenløsning lyver.
Jeg er i hvert fald SVÆRT imponeret af ellers, hvor mange der ikke kan varetage så meget som 5 timers job om ugen pga bækkenløsning - ej heller i skånefunktion med at scanne papirer ind fx - men som sagtens kan loade sociale medier til med meget aktiv sport (SUP, løb, cykling), vandreferier, havearbejde etc.

Det gør de sikkert også.

Bækkenløsning er nok bare en komplikation der er let for andre at forholde sig til, hvis man ikke vil dele (hele) sandheden. De gravide kan tillade sig at være ligeglad med hvad deres mistroiske følgere synes om deres aktivitet på sociale medier. De skylder dem ikke en forklaring.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 16. jul 2019, 05:00

kartoffelpizza skrev:
Misantropen skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg tror mange der er sygemeldt med bækkenløsning lyver.
Jeg er i hvert fald SVÆRT imponeret af ellers, hvor mange der ikke kan varetage så meget som 5 timers job om ugen pga bækkenløsning - ej heller i skånefunktion med at scanne papirer ind fx - men som sagtens kan loade sociale medier til med meget aktiv sport (SUP, løb, cykling), vandreferier, havearbejde etc.

Det gør de sikkert også.

Bækkenløsning er nok bare en komplikation der er let for andre at forholde sig til, hvis man ikke vil dele (hele) sandheden. De gravide kan tillade sig at være ligeglad med hvad deres mistroiske følgere synes om deres aktivitet på sociale medier. De skylder dem ikke en forklaring.


Enig.

Man skal så bare lade være at være venner med ALLE sine kollegaer og ledere på sociale medier og lave det stunt. Det påvirker de flestes syn på personen rimelig meget. Jeg tænker helt seriøst, at man må være decideret uintelligent når man den ene dag faktisk ikke kan gå eller sidde og den næste uge kan tage på sportsferie og lægge en masse aktive billeder op - selvom man er sygemeldt.
Det påvirker godt nok min respekt for den kollega og min fleksibilitet er minimal, når hun er retur.

Tjo, jeg forstår godt din undren over at det ikke virker til at stemme overens. Det virker bare som meget energi at bruge hvis du ikke kan/vil gøre noget ved det :wacko:

Jeres leder har vel bedt om en lægeerklæring fra hende?
0
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Queen Molly » 16. jul 2019, 05:55

kartoffelpizza skrev:
Misantropen skrev:
kartoffelpizza skrev:
Misantropen skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg tror mange der er sygemeldt med bækkenløsning lyver.
Jeg er i hvert fald SVÆRT imponeret af ellers, hvor mange der ikke kan varetage så meget som 5 timers job om ugen pga bækkenløsning - ej heller i skånefunktion med at scanne papirer ind fx - men som sagtens kan loade sociale medier til med meget aktiv sport (SUP, løb, cykling), vandreferier, havearbejde etc.

Det gør de sikkert også.

Bækkenløsning er nok bare en komplikation der er let for andre at forholde sig til, hvis man ikke vil dele (hele) sandheden. De gravide kan tillade sig at være ligeglad med hvad deres mistroiske følgere synes om deres aktivitet på sociale medier. De skylder dem ikke en forklaring.


Enig.

Man skal så bare lade være at være venner med ALLE sine kollegaer og ledere på sociale medier og lave det stunt. Det påvirker de flestes syn på personen rimelig meget. Jeg tænker helt seriøst, at man må være decideret uintelligent når man den ene dag faktisk ikke kan gå eller sidde og den næste uge kan tage på sportsferie og lægge en masse aktive billeder op - selvom man er sygemeldt.
Det påvirker godt nok min respekt for den kollega og min fleksibilitet er minimal, når hun er retur.

Tjo, jeg forstår godt din undren over at det ikke virker til at stemme overens. Det virker bare som meget energi at bruge hvis du ikke kan/vil gøre noget ved det :wacko:

Jeres leder har vel bedt om en lægeerklæring fra hende?

Og derfor skriver jeg det herinde i en nattevagt fremfor at bruge tid på det i virkeligheden.

Det er jeg ikke gået ind i. Det er jo ikke mit ansvar. Jeg bliver bare provokeret.

Det ville jeg også blive voldsomt provokeret af.
Da jeg havde bækkenløsning var der dage hvor min kæreste måtte slæbe mig på toilettet hvis jeg var gået i seng, fordi jeg ikke kunne stå på benene. Eller hvor jeg godt kunne gå de fem minutter ned til en veninde, men måtte køres hjem på trods af den korte tur.
Der var ingen af de gode dage hvor jeg var i nærheden af at kunne lave noget sport.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 16. jul 2019, 06:04

Jeg havde ikke rigtig bækkenløsning, men forstadiet dertil. Jauza, det gjorde nas bare at stå ud af sengen nogle morgener (hvis man tog et ben først, og så det andet. Man skulle have samlede ben, som en pæn pige hele tiden ellers var der betaling ved kasse 1)

Så jeg synes også at det lyder underligt at vedkommende kan tage på aktive ferier og sådan, og direkte dumt at hun uoloader til sociale medier undervejs. Men jeg tror nu ikke at størstedelen af dem der er sygemeldt, lyver. Bare din kollega :D De fleste lærer at det er noget med at prioritere sine kræfter. Jeg tog i ikea en dag, et par måneder før jeg fødte. Jeg kunne ikke gå i 3 dage efter, og igen, det var ikke decideret bækkenløsning.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Generelt"