Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 1. jun 2019, 23:25

Selma156 skrev:Jeg er rimelig fucking træt af at se på Greta Thunberg. Altså, jeg synes hun er sej, og det er fedt hun står op for klimaet, men hun er bare alle vegne hele tiden.


Jeg er godt nok også ved at være mæt. Hun har gode budskaber, men stop nu......hun er jo fandme den nye Messias.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 2. jun 2019, 06:00

Jeg gider simpelthen slet ikke til den barnedåb/fødselsdag i dag.....der er kun een formildende omstændighed: mit outfit er superlækkert og jeg ved, at jeg vil være den bedst klædte i hele forsamlingen.
Så jeg vil rulle mig i selvfedme hele dagen.
17
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Persnikedy » 2. jun 2019, 06:07

Santa skrev:Jeg gider simpelthen slet ikke til den barnedåb/fødselsdag i dag.....der er kun een formildende omstændighed: mit outfit er superlækkert og jeg ved, at jeg vil være den bedst klædte i hele forsamlingen.
Så jeg vil rulle mig i selvfedme hele dagen.


Billede
10
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 2. jun 2019, 06:09

Persnikedy skrev:
Santa skrev:Jeg gider simpelthen slet ikke til den barnedåb/fødselsdag i dag.....der er kun een formildende omstændighed: mit outfit er superlækkert og jeg ved, at jeg vil være den bedst klædte i hele forsamlingen.
Så jeg vil rulle mig i selvfedme hele dagen.


Billede

Præcis!
Og outfittet er spot on. Tror I make-uppen er for meget til en gudstjeneste kl 10? :gruble:
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Persnikedy » 2. jun 2019, 06:16

Santa skrev:
Persnikedy skrev:
Santa skrev:Jeg gider simpelthen slet ikke til den barnedåb/fødselsdag i dag.....der er kun een formildende omstændighed: mit outfit er superlækkert og jeg ved, at jeg vil være den bedst klædte i hele forsamlingen.
Så jeg vil rulle mig i selvfedme hele dagen.


Billede

Præcis!
Og outfittet er spot on. Tror I make-uppen er for meget til en gudstjeneste kl 10? :gruble:


Nah, hvis haters gonna hate, then potatoes gotta potate. Bare fyr løs på makeuppen
8
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2019, 18:30

Æble skrev:[...] Det må stå for egen regning at der kan være lumre undertoner i at komplimentere en baby.

Kannibalisme er da en alvorlig sag! :)
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. jun 2019, 10:40

Jeg så lige et interview med en kvindelig fodboldspiller fra USA som havde lagt sag an mod tidligere arbejdsgiver grundet mændene får mere i løn. Hun mente at kvindelige spillere skulle have samme løn niveau.

Now don’t get me wrong, jeg er all for at der skal være ligestilling, men FANME NEJ(!!!!!) om kvinderne skal betales på samme niveau som mændene. Der er på ingen måde samme økonomi i kvinde fodbold som der er i mændenes, så klubberne vil slet ikke have mulighed for at betale kvinderne det samme og så ville de i stedet undlade at have et kvindehold. Den dag kvinderne hiver samme omsætning ind, ja! - lad os hæve lønnen. Indtil da hvor er berettigelsen?

Jeg synes simpelthen det er fuldkommen til grin at bede om når omsætningen er så meget lavere. Et sæsonkort til Uniteds førstehold (mænd) koster mellem 532-950 pund om året. Det er KUN premier league hjemmebane kampe. Ditto for kvinderne sidste år kostede 35. Nuvel, kvinderne vandt alt og mændene var en fiasko (igen :rulle: ) men deres performances er stadig det der betaler for alle klubbens udgifter. Hvad kvinderne bidrager med i den sammenhæng er latterligt lille...

Hvis man vil bede om noget der giver mening OG burde være en basis ret som prof fodboldspiller lige meget niveau, så kunne man passende bede om at blive sundhedsforsikret således at kvinderne også er berettiget til at få alle udgifter til udredning og rehabilitering af skader dækket. Samt sørge for at de får løn under den periode de er skadet. For pt står kvinderne med regningen selv og de der ikke er fuldtid, får ingen støtte til tabt arbejdsfortjeneste når de ikke kan passe deres andet job pga skade fået i fodboldøjemed.
Hvis man vil kæmpe for noget, så kæmp for det! Den dag kvinderne hiver penge ind på samme niveau som mændene, den dag kan de bede om samme løn. Indtil da, pipe down.
6
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pjeps » 12. jun 2019, 19:31

Jeg er begyndt at få en del kollegaer fra den generation hvor alle skal være lige og der må ikke gøres forskel. Den generation hvor legeaftaler blev opfundet for de børn der ikke selv er gode til at danne relationer, og alle skal inviteres med til alt. Gud hvor er jeg træt af millimeter demokrati og alle skal være lige. Gu faen er der forskel på en medarbejder der har 15 års erfaring og en der har 2 års erfaring.

Og ja der må gerne være flexibilitet ( særaftaler som milimeterdemokraterne kalder det), så de erfarne kollegaer gider at blive på arbejdspladsen.
22
:ninja:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 14. jun 2019, 04:04

Det har ikke i min levetid været accepteret at mænd ikke kunne vaske tøj eller skifte ble og jeg ser virkelig frem til at de holder op med at gide hjælpe kvinder der tuder dem ørerne fulde om ligestilling med noget der er beskidt, fysisk hårdt eller som kræver man har en vis øvelse i at bruge værktøj.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 10:55

Jeg kan ikke tage dagens fejring af Dannebrogs såkaldte 800 års jubilæum seriøst.
Jeg synes ikke, at det sømmer sig med officielle historiske fejringer baseret på en myte.
Fint nok at fejre Dannebog, men lad være med at tidsangive. Det kunne til nøds gå, hvis myten var 800 år gammel, men ikke engang dét er tilfældet.
4
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 15. jun 2019, 10:58

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan ikke tage dagens fejring af Dannebrogs såkaldte 800 års jubilæum seriøst.
Jeg synes ikke, at det sømmer sig med officielle historiske fejringer baseret på en myte.
Fint nok at fejre Dannebog, men lad være med at tidsangive. Det kunne til nøds gå, hvis myten var 800 år gammel, men ikke engang dét er tilfældet.

800 år er heller ikke korrekt. En historiker ændrede det fra 1208 til 1219, fordi det så passede med et større slag.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 11:00

landsbytossen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg kan ikke tage dagens fejring af Dannebrogs såkaldte 800 års jubilæum seriøst.
Jeg synes ikke, at det sømmer sig med officielle historiske fejringer baseret på en myte.
Fint nok at fejre Dannebog, men lad være med at tidsangive. Det kunne til nøds gå, hvis myten var 800 år gammel, men ikke engang dét er tilfældet.

800 år er heller ikke korrekt. En historiker ændrede det fra 1208 til 1219, fordi det så passede med et større slag.


Det er jo det. Koblingen til Lyndanise 1219 startede i 1500-tallet, og den første kilde, hvor "Dannebrog" nævnes, er fra 1380.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 15. jun 2019, 12:47

Det er vel det samme med jul og påske? :)
4
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43974

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 15. jun 2019, 13:09

Det danske flag? Nix. Billedet er taget på Malta, hvor man genopførte Johanitternes militærøvelser.
Billede


Johanitterne, har helt sikkert været med ved slaget i Estland. Mon ikke det bare er deres flag, der senere er blevet brugt som det danske. Efter sigende, skulle flaget have stået plantet uden for den danske konges/hærførers telt (jeg har glemt hans navn). Esterne angreb derfor teltet og han blev slået ihjel (noget i den retning)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 13:12

dgd2007 skrev:Det er vel det samme med jul og påske? :)


Det er religiøse fejringer. Noget ganske andet end historiske jubilæer.
0

Tilbage til "Generelt"