Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2018, 09:39

1234 skrev:
bibbs skrev:
Mistermor skrev:Jeg synes, det er specielt, at mange har så voldsomt behov for at udråbe deres sexualitet for alle andre. Hvad kommer det mig ved?


I mit job har jeg mange til jobsamtale og der vælger de der ikke er heteroseksuelle oftest at nævne det.
Hvilket er fuldstændig overflødigt, jeg overvejer hvergang at svare, ok jeg er så heteroseksuel ;)

Der vel mange som nævner de er gift og har to børn. Det er vel indirekte at gøre det samme.


Ja, det er ret almindeligt at skrive civilstand i CV'er.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 24. maj 2018, 09:41

Akehurst2 skrev:
1234 skrev:
bibbs skrev:
Mistermor skrev:Jeg synes, det er specielt, at mange har så voldsomt behov for at udråbe deres sexualitet for alle andre. Hvad kommer det mig ved?


I mit job har jeg mange til jobsamtale og der vælger de der ikke er heteroseksuelle oftest at nævne det.
Hvilket er fuldstændig overflødigt, jeg overvejer hvergang at svare, ok jeg er så heteroseksuel ;)

Der vel mange som nævner de er gift og har to børn. Det er vel indirekte at gøre det samme.


Ja, det er ret almindeligt at skrive civilstand i CV'er.


Men civilstand og seksualitet er jo ikke det samme. Man kan da godt være gift og have børn, selvom man er homoseksuel.
7
bibbs
Indlæg: 953
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 09:45

Måske er det mere måden det kommer frem på.

Har også en transkønnet ansat og det lød nærmest på hende da hun sagde det at det var helt sikkert det der gjorde at hun ikke fik det.

Det giver da mening fx at sige jeg bor sammen med min kæreste, jeg behøver ikke nødvendigvis vide kønnet på denne
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 24. maj 2018, 10:03

Flora skrev:
Akehurst2 skrev:
1234 skrev:
bibbs skrev:
Mistermor skrev:Jeg synes, det er specielt, at mange har så voldsomt behov for at udråbe deres sexualitet for alle andre. Hvad kommer det mig ved?


I mit job har jeg mange til jobsamtale og der vælger de der ikke er heteroseksuelle oftest at nævne det.
Hvilket er fuldstændig overflødigt, jeg overvejer hvergang at svare, ok jeg er så heteroseksuel ;)

Der vel mange som nævner de er gift og har to børn. Det er vel indirekte at gøre det samme.


Ja, det er ret almindeligt at skrive civilstand i CV'er.


Men civilstand og seksualitet er jo ikke det samme. Man kan da godt være gift og have børn, selvom man er homoseksuel.

Jo men der er jo ikke mange homoseksuelle mænd fx der har børn og rigtig tit skriver folk direkte, at de er har en mand og to børn. Så ved man jo godt kønnet.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 24. maj 2018, 10:22

1234 skrev:
Flora skrev:
Akehurst2 skrev:
1234 skrev:
bibbs skrev:
Mistermor skrev:Jeg synes, det er specielt, at mange har så voldsomt behov for at udråbe deres sexualitet for alle andre. Hvad kommer det mig ved?


I mit job har jeg mange til jobsamtale og der vælger de der ikke er heteroseksuelle oftest at nævne det.
Hvilket er fuldstændig overflødigt, jeg overvejer hvergang at svare, ok jeg er så heteroseksuel ;)

Der vel mange som nævner de er gift og har to børn. Det er vel indirekte at gøre det samme.


Ja, det er ret almindeligt at skrive civilstand i CV'er.


Men civilstand og seksualitet er jo ikke det samme. Man kan da godt være gift og have børn, selvom man er homoseksuel.

Jo men der er jo ikke mange homoseksuelle mænd fx der har børn og rigtig tit skriver folk direkte, at de er har en mand og to børn. Så ved man jo godt kønnet.


Ok. Jeg er ikke vant til at læse folks CV'er, så jeg ved ikke, hvad de skriver. Men nu skrev du, at folk skriver, at de er gift, hvilket man jo godt kan være, selvom man er homoseksuel. Så jeg synes ikke oplysningen om at man er homoseksuel, er det samme som oplysningen om civilstand.

De har selvfølgelig det fællestræk, at begge dele er hamrende irrelevant i en ansættelsessituation :P
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 24. maj 2018, 10:51

Flora skrev:
1234 skrev:
Flora skrev:
Akehurst2 skrev:
1234 skrev:
bibbs skrev:
Mistermor skrev:Jeg synes, det er specielt, at mange har så voldsomt behov for at udråbe deres sexualitet for alle andre. Hvad kommer det mig ved?


I mit job har jeg mange til jobsamtale og der vælger de der ikke er heteroseksuelle oftest at nævne det.
Hvilket er fuldstændig overflødigt, jeg overvejer hvergang at svare, ok jeg er så heteroseksuel ;)

Der vel mange som nævner de er gift og har to børn. Det er vel indirekte at gøre det samme.


Ja, det er ret almindeligt at skrive civilstand i CV'er.


Men civilstand og seksualitet er jo ikke det samme. Man kan da godt være gift og have børn, selvom man er homoseksuel.

Jo men der er jo ikke mange homoseksuelle mænd fx der har børn og rigtig tit skriver folk direkte, at de er har en mand og to børn. Så ved man jo godt kønnet.


Ok. Jeg er ikke vant til at læse folks CV'er, så jeg ved ikke, hvad de skriver. Men nu skrev du, at folk skriver, at de er gift, hvilket man jo godt kan være, selvom man er homoseksuel. Så jeg synes ikke oplysningen om at man er homoseksuel, er det samme som oplysningen om civilstand.

De har selvfølgelig det fællestræk, at begge dele er hamrende irrelevant i en ansættelsessituation :P

Helt enig i det irrelevant, men der virkelig mange der skriver mand og 2 børn på xx år og xx år. Der er også mange der skriver lange afsnit om det.
Senest rettet af 1234 24. maj 2018, 10:55, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 24. maj 2018, 10:52

Hmm ... og det eneste, der virkelig interesserer arbejdsgiveren, er om den unge kvindelige ansøger har tænkt sig at gå på barselsorlov 3 gange i løbet af de næste fire år. Og det må de ikke spørge om :-D
4
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 24. maj 2018, 10:56

dgd2007 skrev:Hmm ... og det eneste, der virkelig interesserer arbejdsgiveren, er om den unge kvindelige ansøger har tænkt sig at gå på barselsorlov 3 gange i løbet af de næste fire år. Og det må de ikke spørge om :-D

Vel også om den er 6 eller 12 måneder lang.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21227

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nesnay » 24. maj 2018, 11:22

dgd2007 skrev:Hmm ... og det eneste, der virkelig interesserer arbejdsgiveren, er om den unge kvindelige ansøger har tænkt sig at gå på barselsorlov 3 gange i løbet af de næste fire år. Og det må de ikke spørge om :-D

Det er da også hovedårsagen til, at det i sin tid var flettet ind under "personligt" i mit cv, at jeg boede alene på mit elskede Langenæs (eller noget i den stil).
Det er absolut ufedt, at kvinder i forhold bliver dømt ude pga. mulig barsel, men når jeg nu ikke selv har planer om at skulle have børn, kunne jeg jo lige så godt få taget den bekymring ud af ligningen for arbejdsgioverne.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 24. maj 2018, 15:37

Dikus skrev:
Bimmerdyret skrev:
Dikus skrev:
Bimmerdyret skrev:
Confucius skrev:
LadyFox skrev:Men der står jo i artiklen som du selv linker til at de ikke var til stede på skolen.

Og hvordan ved du at de har haft mulighed for at ændre selvjustitsen?


De havde samme ballade sidste år, så problemet var kendt. De fik flere advarsler om hvad der ville ske, hvis det gentog sig i år. Så de havde alle muligheder for at snakke med /påvirke deres kammerater, både på skolen, på sociale medier, via sms/chat/opkald. At få spredt den holdning, at man på ingen måde synes det er cool eller i orden, at de andre drikker sig i hegnet og skaber sig.

Det var kun nogle få, der ikke var tilstede. Mange var, og blandt dem der var, var der ingen andre end rektor der gjorde mine til at så meget som at bede folk om at lade være med at danse på bordene.


Jeg ved, at det er en gammel tradition på Slagelse, hvilket den nye rektor besluttede sig for at ændre da hun tiltrådte i dette skoleår.
Jeg kan nu godt forstå at der var nogle, der sagde "F...dig" ærlig talt :ninja:
Men den kollektive afstraffelse, herunder af HF'erne er sgu ikke på sin plads.


Nu har man jo ikke krav på at være fuld på en skole eller på sidste skoledag.

Det manglede bare, man gik ud af gymnasiet med en forståelse for at indordne sig udstukne regler. Christ.


Nææ..for det slår retten til at være en sur trunte åbenbart (rektoren bare for god ordens skyld :kram: )
Jeg tror ikke det var blevet så vildt, hvis hun ikke havde fået aktut anfald af "magtliderlighed" da hun tiltrådte.


Jeg er vildt forarget over, du kan finde den form for opførsel passende på et gymnasie. Så tror pokker, vi oftere og oftere får uduelige unge mennesker ind på kontorerne rundt omkring.



Tja, dikatur virker nu engang ikke.
Desuden - så er fuldskab ikke uset på et gymnasium... :fløjt:
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 24. maj 2018, 16:25

abcd skrev:
Tux skrev:
abcd skrev:Jeg har en svaghed for the underdog og således også for Donald Trump og hans præsidentskab. Nu har der været snak om hvorvidt han kan gøre sig fortjent til en Nobelpris i forbindelse med Nordkorea-situationen. Jeg tror ikke rigtigt på at det lykkes, men jeg håber det. Fra at være en kandidat alle grinede af til at blive præsident og til så at vinde en Nobelpris for bedrifter under præsidentskabet. Det ville godt nok være en finger til alle de politisk korrekte tumper der har været ved at falde over hinanden for at fordømme ham, og jeg ville fryde mig temmelig meget på hans vegne.

Det er vist ret teoretisk at Trump skulle løse Nordkorea situationen, og endnu mere at han skulle få nobelprisen..


Det blev vist også anset for ret teoretisk at han skulle blive præsident.

Mødet med Kim Jong Un aflyst, nobelprisen smuldrer :rulle:
1
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf pisimodvind » 24. maj 2018, 18:00

Obama fik Nobels fredspris
Hvad fik han den for?
Så kan de vel også give den til Trump på en forhåbning om han samler Korea
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 24. maj 2018, 19:15

pisimodvind skrev:Obama fik Nobels fredspris
[...]

Det tror jeg også, de fortrød bagefter :)
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 24. maj 2018, 19:26

pisimodvind skrev:Obama fik Nobels fredspris
Hvad fik han den for?
Så kan de vel også give den til Trump på en forhåbning om han samler Korea

Man kan da ikke give nogen en pris for noget man håber de vil lykkes med, der er da noget af det dummeste jeg længe har hørt - specielt når det gælder Trump..
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 24. maj 2018, 19:48

Tux skrev:Man kan da ikke give nogen en pris for noget man håber de vil lykkes med, der er da noget af det dummeste jeg længe har hørt - specielt når det gælder Trump..

Det gjorde de faktisk med Obama :)
2

Tilbage til "Generelt"