Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 7. jan 2017, 07:55

Go'morgen Danmark - to unge fyre fra Ærø søger piger, da der ikke er mange af slagsen på øen.

De bliver sat op live på tv med to piger her til morgen, som ærlig talt nok ikke lige var det de håbede på eller forventede... Fyrene er ganske søde og pæne og pigerne - ja det må man ikke sige...!
Det er Så pinligt og akavet, og faktisk virkelig synd for alle 4 :tie: Nej nej nej :lol: Krummer så meget tæer. Gutternes ansigtsudtryk, da pigerne kom ind :shock:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jan 2017, 09:46

Karkluden skrev:Helt generelt har mange pårørende til ældre EXCEPTIONELT høje forventninger.
Jeg arbejder med ældre på hospital, og det seriøst vanvittigt hvad mange pårørende forventer af os og hjemmeplejen. Det er sgu ikke de ældre selv! Det er 68-generationen under..
franske svesker og røget laks til morgenmad (trods 2 slags grød, blødkogte æg, 4 slags hjemmebagt brød, smør, ost, smøreost, 2 slags hjemmelavet marmelade, friskpisket flødeskum, flere slags yoghurt - alt økologisk!). Brusebad HVER dag. At man står der i det sekund klokken ringer. At vi ikke selv holder pause/får frokost. Og 100000 andre ting.
Jeg frygter faktisk lidt når den generation selv bliver gamle. Det er helt ok at have forventninger. Men når æggesalat-madder og bad hveranden dag er "umenneskeligt", så står jeg af. Jeg går sgu ikke i bad hver dag heller og får også kedelige madder.
Så er det faktisk ikke værre.

Og jo, der sker af og til urimelige ting. Man skal bare ikke gøre alt til en shitstorm


Et eller andet sted bunder det vel i den evige dårlige samvittighed over, man ikke har tid og overskud til at være der selv. Så når der endelig er nogen at gyde galde ud over, så får den hele armen med urimeligheder. Jeg er helt enig i, sundhedspersonalet er udsat for mange uhyrligheder, som i mange tilfælde er helt uhyrlige. Jeg tager sgu hatten af for alle de lussinger, I skal tage i mod!

__
Til den med maden:

Jeg har en lidt omvendt oplevelse. Jeg arbejdede engang i hjemmeplejen og kom ofte hos en meget gammel dame. Meget statelig og stolt, og det tog lang tid, før hun blødte op for mig, en ung pige lige under 20 år.
Hun var ekstremt sparsommelig. Hun fik de her måltidspakker fra kommunen, og rester blev brugt på rugbrød til frokost dagen efter. Helt fint, det er jo meget normalt. Men herre jemini, hvis man kom til at smide resterne ud! Vi måtte snige mugne kødboller fra suppen forleden ned i skraldespanden, uden hun opdagede det, for ALT skulle spises - muggent/surt eller ej! Det var virkelig ulækkert.
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 7. jan 2017, 10:02

Animi skrev:
Lismaens skrev:
Som hende der sendte Yousee en hademail fordi hendes gamle mor på 95 år sad alene og kedede sig nytårsaften. Jamen hvor var I selv?


Årh, det mindre mig om en artikel hvor en kvinde på de halvtreds sagde at hendes nytårsaften var ØDELAGT! fordi hun ikke kunne se Dronningens Nytårstale. Hun skulle, pga et brækket ben tror jeg, holde nytår alene. Men da hun så ikke kunne se nytårstalen eller fjernsyn endte det med at hun tog hen til nogen venner og fik - citeret fra hende - en rigtig hyggelig aften.
Øhm - hvordan var det lige den nytårsaften blev ødelagt? :skeptisk:

Var det ikke journalisten der havde lavet en overskrift, der overhovedet ikke passede til det damen sagde? Altså overskriften sagde at nytår var ødelagt, men I artiklen sagde damen at det havde været hyggeligt
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 7. jan 2017, 10:05

D.itsen skrev:
Animi skrev:
Lismaens skrev:
Som hende der sendte Yousee en hademail fordi hendes gamle mor på 95 år sad alene og kedede sig nytårsaften. Jamen hvor var I selv?


Årh, det mindre mig om en artikel hvor en kvinde på de halvtreds sagde at hendes nytårsaften var ØDELAGT! fordi hun ikke kunne se Dronningens Nytårstale. Hun skulle, pga et brækket ben tror jeg, holde nytår alene. Men da hun så ikke kunne se nytårstalen eller fjernsyn endte det med at hun tog hen til nogen venner og fik - citeret fra hende - en rigtig hyggelig aften.
Øhm - hvordan var det lige den nytårsaften blev ødelagt? :skeptisk:

Var det ikke journalisten der havde lavet en overskrift, der overhovedet ikke passede til det damen sagde? Altså overskriften sagde at nytår var ødelagt, men I artiklen sagde damen at det havde været hyggeligt


Hm, jeg mener det også stod i artiklen, men det kan selvfølgelig godt være at jeg har været alt for farvet af overskriften og husker forkert :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 7. jan 2017, 10:07

Animi skrev:
D.itsen skrev:
Animi skrev:
Lismaens skrev:
Som hende der sendte Yousee en hademail fordi hendes gamle mor på 95 år sad alene og kedede sig nytårsaften. Jamen hvor var I selv?


Årh, det mindre mig om en artikel hvor en kvinde på de halvtreds sagde at hendes nytårsaften var ØDELAGT! fordi hun ikke kunne se Dronningens Nytårstale. Hun skulle, pga et brækket ben tror jeg, holde nytår alene. Men da hun så ikke kunne se nytårstalen eller fjernsyn endte det med at hun tog hen til nogen venner og fik - citeret fra hende - en rigtig hyggelig aften.
Øhm - hvordan var det lige den nytårsaften blev ødelagt? :skeptisk:


Var det ikke journalisten der havde lavet en overskrift, der overhovedet ikke passede til det damen sagde? Altså overskriften sagde at nytår var ødelagt, men I artiklen sagde damen at det havde været hyggeligt


Hm, jeg mener det også stod i artiklen, men det kan selvfølgelig godt være at jeg har været alt for farvet af overskriften og husker forkert :D

Synes bare jeg læste om det et eller andet sted, omkring dårlig journalistik og sentationsoverskrifter
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 7. jan 2017, 10:11

D.itsen skrev:Synes bare jeg læste om det et eller andet sted, omkring dårlig journalistik og sentationsoverskrifter


Det ville i hvert fald ikke være første gang en overskrift var blevet blæst ud af proportioner, så det lyder absolut ikke usandsynligt. Og så viser det jo også bare hvilken effekt det kan have på os der læser det :genert:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 7. jan 2017, 13:15

HappyPaww skrev:Go'morgen Danmark - to unge fyre fra Ærø søger piger, da der ikke er mange af slagsen på øen.

De bliver sat op live på tv med to piger her til morgen, som ærlig talt nok ikke lige var det de håbede på eller forventede... Fyrene er ganske søde og pæne og pigerne - ja det må man ikke sige...!
Det er Så pinligt og akavet, og faktisk virkelig synd for alle 4 :tie: Nej nej nej :lol: Krummer så meget tæer. Gutternes ansigtsudtryk, da pigerne kom ind :shock:

Jeg tror dig gerne. Jeg ser ikke den slags udsendelser, men ud fra reklamerne for dem, har jeg også indtryk af, at tv-producenterne bliver mere og mere hensynsløse mht. at udstille folk og fremvise dem i akavede situationer! :evil:
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ondemand » 7. jan 2017, 15:16

:wink3:

Genders.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 7. jan 2017, 16:44

Kvinder altså. I gør det fandeme unødvendigt kompliceret for jer selv nogle gange. Men I kan måske ikke leve uden at det er kompliceret.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 7. jan 2017, 17:55

Jeg anser folk, som ikke kan lade være med at shoppe, og som udtaler ting som, "ej, ups, nu kom jeg lige til at købe denne her. Hov, ups, nu kom jeg til at købe en igen... Ups!" som umodne.

Disclaimer: Folk, der har et reelt problem, skal selvfølgelig tages alvorligt.
6
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 7. jan 2017, 19:04

Lemonella skrev:Jeps. Mænd er fra Mars og kvinder fra Venus. Derfor er vi så dejligt forskellige. :D
[...]

Forhåbentlig ikke! :shock: Mars består af grus og Venus af giftgas ...
3
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sevii » 7. jan 2017, 19:06

abcd skrev:Kvinder altså. I gør det fandeme unødvendigt kompliceret for jer selv nogle gange. Men I kan måske ikke leve uden at det er kompliceret.

Jo, det kan jeg sagtens. Kan du?
3
:banan: :banan:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 7. jan 2017, 19:08

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Jeps. Mænd er fra Mars og kvinder fra Venus. Derfor er vi så dejligt forskellige. :D
[...]

Forhåbentlig ikke! :shock: Mars består af grus og Venus af giftgas ...


:lol:

Måske det var derfor begge valgte at bosætte sig på Jorden i stedet :D
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jan 2017, 19:08

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Jeps. Mænd er fra Mars og kvinder fra Venus. Derfor er vi så dejligt forskellige. :D
[...]

Forhåbentlig ikke! :shock: Mars består af grus og Venus af giftgas ...


sense.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 7. jan 2017, 19:10

Rosa Espinosa skrev:
lillebjoern skrev:Jeg anser folk, som ikke kan lade være med at shoppe, og som udtaler ting som, "ej, ups, nu kom jeg lige til at købe denne her. Hov, ups, nu kom jeg til at købe en igen... Ups!" som umodne.

Disclaimer: Folk, der har et reelt problem, skal selvfølgelig tages alvorligt.


Jeg var på vej herinde for at skrive præcis det samme. Måske vi er faldet over den samme blogger :D


Hvilken blogger? :D *nysgerrig nysgerrig* :genert:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"