Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 16. sep 2016, 13:30

Jane Aamund har i de seneste 25 år jævnligt været i medierne for enten at have skrevet en ny bog, eller fordi hun ligger for døden. Nu har hun så åbenbart igen snydt døden. Hun ender sikkert med at blive 120 år gammel.
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 18. sep 2016, 16:48

Jeg synes faktisk Thulle-drengen var ret genial da han kom med udmeldingen om at LA måtte droppe deres ultimative krav.


(Skrev det i et FB-opslag...og fluks var jeg dømt DF-lover, hvilket jeg absolut ikke er.).
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. sep 2016, 21:33

Ballademager skrev:Jeg gider ikke høre mere om Christiania, og jeg kan ikke tage beslutninger seriøst, når de er truffet på et fællesmøde.

:genert:


Jeg kan godt tage beslutningerne seriøst, fordi jeg sådan set tror, at de, i hvert fald for nogen af de involveredes vedkommende, er alvorligt ment, men om hensigterne er realistiske, er straks en anden snak... Jeg tror det næppe, for man har ladet stå til i alt for mange år til rigtig at have kontrol med noget længere. Og det må man bestemt ikke sige som (meget) venstreorienteret.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 19. sep 2016, 18:01

Rosa Espinosa skrev:Jeg synes ikke serie Friends er særlig sjov eller mindeværdig. Den eneste person fra serien som jeg bryder mig om er Ross.

Billede

:D

Det er så røvsygt, men ikke lige så meget som Kongen af Queens :tie:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. sep 2016, 18:19

Jeg er træt af at høre om københavneres forkælede indstilling, når det kommer til afstande - sådan helt generelt. Hvor langt man vil gå til et stoppested. Hvor langt der må være til en butik eller daginstitution. Hvor langt det er "rimeligt" at pendle mellem bolig og studie/job. Hvor langt væk der er til "udkantsdanmark" - på trods af at København selv er noget af det yderste af Danmark. :rulle:
15
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 19. sep 2016, 18:39

Advocatus-Diaboli skrev:Jeg er træt af at høre om københavneres forkælede indstilling, når det kommer til afstande - sådan helt generelt. Hvor langt man vil gå til et stoppested. Hvor langt der må være til en butik eller daginstitution. Hvor langt det er "rimeligt" at pendle mellem bolig og studie/job. Hvor langt væk der er til "udkantsdanmark" - på trods af at København selv er noget af det yderste af Danmark. :rulle:

Ja tak!

Der er virkelig mange Københavnere, der mener, at der søreme er lang til f.eks. Odense - og derfor må det jo være nemmere hvis folk tager til København :stoned:
Og så klassikeren: når folk f.eks. spørger "kan I anbefale en god frisør?" Eller lignende, uden at angive et bynavn, så går de ud fra, at folk ved, de snakker om noget i København.

København er geografiens og demografiens svar på Kongens Nye Klæder...
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 19. sep 2016, 18:48

Der ER også langt til Odense, nå! :P
(Men jeg er enig, selvom jeg er Københavner. Men København er niiiice :rock: )
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 19. sep 2016, 18:48

Jeg synes at den "krig" der er mellem Københavnere og provinsen altid startes af provinsen og lugter mistænkelig meget af mindreværd. Provinsen har så travlt med hvor forfærdeligt Kbh og københavnere er og hvor glade de er for at bo i Nørre Svinningbøv. Fint, men så lad os andre være glade for København uden det behøver være krig. Man bor vel i de fleste tilfælde der hvor man helst vil bo, så den der krig giver ingen mening.
15
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 19. sep 2016, 18:53

Æble skrev:Jeg synes at den "krig" der er mellem Københavnere og provinsen altid startes af provinsen og lugter mistænkelig meget af mindreværd. Provinsen har så travlt med hvor forfærdeligt Kbh og københavnere er og hvor glade de er for at bo i Nørre Svinningbøv. Fint, men så lad os andre være glade for København uden det behøver være krig. Man bor vel i de fleste tilfælde der hvor man helst vil bo, så den der krig giver ingen mening.

Ahh, det er lidt at strække den.

Der er vel pr definition lige så langt fra A til B, som der er fra B til A. Men alligevel er det oftest Københavnere, der brokker sig over afstanden til resten af landet, mens de samtidig forventer, at alle da bare kommer til dem.

København er absolut ikke forfærdelig. Der er virkelig mange fede ting. Men København er stadig vildt overvurderet.
11
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 19. sep 2016, 18:55

Haha der er langt til Roskilde fra København. Her kan man sørme heller ikke lige komme forbi. Det tager 22 min fra Hovedbanen. Man kan til gengæld godt overveje hus i Skovlunde - forstad mod nordvest. Det tager 35-40 min fra hovedbanen.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. sep 2016, 18:58

Æble skrev:Jeg synes at den "krig" der er mellem Københavnere og provinsen altid startes af provinsen og lugter mistænkelig meget af mindreværd. Provinsen har så travlt med hvor forfærdeligt Kbh og københavnere er og hvor glade de er for at bo i Nørre Svinningbøv. Fint, men så lad os andre være glade for København uden det behøver være krig. Man bor vel i de fleste tilfælde der hvor man helst vil bo, så den der krig giver ingen mening.

Jeg har altså ikke nogle mindreværdsissues.
Jeg kunne ikke bo i København. Jeg kunne ikke engang bo i Aalborg. Det er for stort for mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 19. sep 2016, 19:01

Jeg har en bekendt, som lige nu rejser rundt et eller andet sted i Asien. Forleden kom der typiske turistbilleder af kuede elefanter med de der saddelstole og det hele. I dag var hun åbenbart på et reservat af en art, hvor hun skrev et langt, harmdirrende indlæg om de her stakkels dyr, der ikke bliver behandlet ordentligt.
Det er sgu for dumt, altså.
7
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2016, 19:04

Novella skrev:Haha der er langt til Roskilde fra København. Her kan man sørme heller ikke lige komme forbi. Det tager 22 min fra Hovedbanen. Man kan til gengæld godt overveje hus i Skovlunde - forstad mod nordvest. Det tager 35-40 min fra hovedbanen.

Det har jeg godt nok også grinet af en del gange. Og gjort opmærksom på. I mit stille sind tænker jeg "snob" :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. sep 2016, 19:36

Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg er træt af at høre om københavneres forkælede indstilling, når det kommer til afstande - sådan helt generelt. Hvor langt man vil gå til et stoppested. Hvor langt der må være til en butik eller daginstitution. Hvor langt det er "rimeligt" at pendle mellem bolig og studie/job. Hvor langt væk der er til "udkantsdanmark" - på trods af at København selv er noget af det yderste af Danmark. :rulle:


Ditto!

Jeg husker så at du engang selv "fandt bevis" for at der rent faktisk ER længere fra København til provinsen end den modsatte vej :lol:


Tager man eksempelvis lyntoget fra København H til Odense Banegård kl. 20.55 i dag, tager det 1 time og 13 minutter.
Tager man lyntoget den modsatte vej kl. 20.51 i dag, tager det 1 time og 14 minutter.

Så med DSB er der længere fra Odense til København end omvendt.

Går man ind på krak og laver rutebeskrivelse mellem "København, København" og "Odense, Odense", så er der fra København til Odense 161,6 km., mens der er fra Odense til København er 161,7 km..

Så også med bil er der længere fra Odense til København end omvendt.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 19. sep 2016, 20:08

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:Jeg synes ikke serie Friends er særlig sjov eller mindeværdig. Den eneste person fra serien som jeg bryder mig om er Ross.

Billede

:D

Det er så røvsygt, men ikke lige så meget som Kongen af Queens :tie:


Nej, fy for :puke: Men det må man heldigvis gerne sige. Ingen kan lide den serie :D


Jo :evil:
4

Tilbage til "Generelt"