Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buffy » 30. maj 2018, 08:18

Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:
3
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 30. maj 2018, 08:23

Buffy skrev:Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:

Jeg sover også stadig med dobbeltdyne.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2018, 08:26

Sangius skrev:Altså - jeg forstår slet ikke at man kan tage det personligt at nogen hader sommeren og solen. Eller overhoved føle sige ramt - selvom jeg ikke lige ved om jeg så nogen blive det? Men herregud.

Os vinterelskere hører jo dagligt brok alle vegne fra, gennem hele vinteren. Det har jeg da overlevet ind til videre. :D

Ja, ligesom jeg heller ikke forstår, hvorfor nogen tager det personligt, at nogen hader vinter og kulde.
Os sommerelskere hører jo også på brok konstant, bare der er to dage med temperaturer over 20 grader.

Så selv om jeg lige vendte din kommentar om, så er jeg enig med dig i, at det ikke er noget at tage personligt.

Og ret skal være ret: eftersom der er ekstremt mange kolde dage i løbet af et år end varme, så må I høre på mere brok end os.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 30. maj 2018, 08:31

Buffy skrev:Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:

Whaaaaaaaat? :8:
Jeg måtte åbne vinduet i soveværelset i nat. Det er bestemt ikke noget jeg plejer at gøre om natten (for meget trafikstøj), men der var 27 grader i mit soveværelse og jeg kunne slet ikke sove :(
Jeg synes det er fedt med varme og sommer i maj, men jeg kunne nu godt tænke mig, at det var bare lidt køligere om natten :gruble:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 30. maj 2018, 08:38

Buffy skrev:Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:

Det kommer vist an på hvordan man bor, der var 30 grader i mit soveværelse da jeg stod op i dag :D

Jeg klager dog ikke over det gode vejr, jeg elsker det :)

Jeg synes dog det er sjovt at læse nogle klager over luftfugtigheden. Efter at have boet i Florida (da jeg var au pair), så har jeg aldrig rigtigt været generet af den danske luftfugtighed. Florida i juli og august måned er til gengæld vanvittig ift fugtighed, jeg oplevede ofte 95% luftfugtighed! Og så lige kombineret med 40 graders varme...
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 30. maj 2018, 08:40

Sophaya skrev:Du skal lukke røven i en stillekupe, og jeg er gerne hende mokken, der gør dig opmærksom på det.


Hvor er vi henne hvis man ikke må sige det!?
7
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 30. maj 2018, 08:44

kartoffelpizza skrev:
Lemonella skrev:Måske jeg, sådan helt personligt, skal slå noget fast omkring sol og varme.
Jeg under skam gerne det kuldskære, solhungrende folk alt det sol de ønsker sig. Jeg kan også godt lide sol.
Det jeg ikke bryder mig om, er de der temperaturer og luftfugtighed, hvor sveden løber af en og hvor man føler at alting klistrer fast til en.
Nætterne er uudholdelige og søvnen sparsom og urolig. Mine dagligdag de sidste mange dage, har været præget af manglende søvn, manglende appetit, svimmelhed, sløvhed, kvalme og generel utilpashed.
Men igen, jeg under jer gerne sol og varme. Bare ikke over 22-23 grader.

Og vi andre bliver så utilpasse af de “somre” der har været de sidste år. Nu har at fået jeres nogle år i træk, det må kun være fair at vi nu får tre år der er dejlige for år.


Jer, der klager jer over andres forhold til varme/kulde: det gør INGEN forskel for vejret. Det bliver ikke en varm eller kold sommer fordi nogen har fortjent en varm/kold sommer mere end andre har fortjent deres drømmesommer.
Jeg bliver helt desperat af den der undertone af panik. Vejret ændrer sig ikke fordi nogen brokker sig over det. Hvis det gjorde det så ville landmænd være mere tilfredse end tilfældet er.
Kan vi ikke bare... brokke os eller ikke brokke os, men holde os til det og ikke sige "du må ikke synes det er træls fordi sidste år, der..." :genert:
9
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 30. maj 2018, 08:59

bluetof1 skrev:Jer, der klager jer over andres forhold til varme/kulde: det gør INGEN forskel for vejret. Det bliver ikke en varm eller kold sommer fordi nogen har fortjent en varm/kold sommer mere end andre har fortjent deres drømmesommer.
Jeg bliver helt desperat af den der undertone af panik. Vejret ændrer sig ikke fordi nogen brokker sig over det. Hvis det gjorde det så ville landmænd være mere tilfredse end tilfældet er.
Kan vi ikke bare... brokke os eller ikke brokke os, men holde os til det og ikke sige "du må ikke synes det er træls fordi sidste år, der..." :genert:


Johow!
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 30. maj 2018, 09:03

;) Jeg kan godt lide lige tal - så håber mit indlæg står på side 1000
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaScrooge » 30. maj 2018, 09:06

Kattefjæs skrev:Jeg er 100% sikker paa at det er vaerre at vaere (ny) mor hvis man bruger sociale medier meget. Jeg tror ogsaa min mor nogle gange syntes det var haardt i 80'erne, og der var ogsaa uenigheder om boerneopdragelse og hvordan tingene skulle goeres iblandt vores klassekammeraters foraeldre, men der var aldrig den der risiko for at blive haengt ud online, faa 6000 vrede reaktioner paa et eller andet banalt, eller bare blive bombarderet med artikler hver dag om alle de ting man burde, kunne eller skulle goere anderledes. Man talte sammen ved foraeldremoeder, men det var saa ogsaa det.

Jeg har en tidligere studiekammerat paa FB som er meget opsat paa at man sagtens kan vaere foraelder, og en god en af slagsen, samtidig med at man er akademiker og aktiv researcher. Og det har hun jo ret i. Men hun skriver meget ofte paa FB om alle de ting hun kan klare, og at det er noget pjat naar maend siger at det kan kvinder ikke hvis de ogsaa vil have boern.

Det er jo ikke fordi det er forkert at sige at det at faa boern ikke noedvendigvis er en doedsdom for karrieren, og maend skal selvfoelgelig ikke bestemme hvad kvinder kan, men jeg taenker bare at for dem, som fik syge boern eller selv kaempede efter foedslen, eller havde boern som bare ikke ville fucking sove, saa er det jo nok mere et stik i hjertet end et klap paa skulderen naar hun skriver at hun altsaa selv udgav en bog og tre artikler, rejste udenlands til konferencer to gange OG faerdiggjorde en PhD mens hun egentlig formelt set var paa barsel med nummer to. :nerve:

Altsaa jo, det er da skidegodt gaaet, og man skal jo bestemt ikke foele sig som en taber hvis man ikke kan det, men jeg tror bare det er svaert at sige saadan noget til sig selv hvis man allerede er nede. Og der er sgu da heller ikke noget i vejen med rent faktisk at holde den barsel man har ret til. Det er jo det den er der for. :genert:

EDIT: Jeg tror hun mener det som en opmuntring til andre, men jeg tror jeg selv ville have svaert ved at se det positive i det hvis jeg var ny mor og tingene ikke rigtig spillede. Jeg tror jeg ville begynde at taenke at jeg jo nok ligesaa godt kunne give op hvis jeg ikke kunne levere paa det niveau. Og saadan skal det jo ikke vaere.



decibell skrev:Jeg fødte i 1995, var enlig mor hele vejen igennem - og jeg fandt det heller aldrig så hårdt. Og det var heller ikke populært at sige det højt dengang, så på det punkt har det ikke ændret sig.

Men hvad har ændret sig er, at internettet er kommet til. Og nettet er med til at skabe en kontakt til omverdenen, der er både god og dårlig. For nu kan alle de usikre mødre sidde og læse om alle de "perfekte" mødre (der sjældent viser/fortæller om de dårlige øjeblikke). Og de kan læse om alle de ting, som samfundet tilsyneladende forventer af dem om ordentlig børneopdragelse, den rette kost, bedste pleje og rette livsstil, hvis barnet skal trives og vokse op på bedste vis. Det kan godt være, at de fleste forventninger er skabt i deres egne hoveder, men jeg tænker, at det er lige som med usunde kropsidealer. De er også ofte selvskabte, men ingen røg uden ild, for de bygger på et ideal, som medier og kultur er med til at præge. Der ER et pres fra omverdenen, om man vil det eller ej. Det er så bare ikke alle, der påvirkes (lige meget) af det.

Jeg har en lillesøster, som er meget yngre end mig, og hun fik også barn meget sent. Så hun har små børn nu, mens mit barn er voksen. Og jeg kan se og høre, hvor hårdt hun/de har det iflg. dem selv, og jeg tænker, at ikke alt kan tilskrives, at vi er forskellige personer. Hun går meget op i, hvad der er "korrekt" iflg. medier, sundhedsstyrelser og fagpersoner, hvor jeg slet ikke havde den adgang til den slags og derfor egentlig også var tvunget til at tage tingene meget mere gelinde. Jeg måtte stole på mit eget instinkt, hvis jeg ikke kunne få fat i en bog eller sundhedspersonale til at opklare det for mig, og jeg tror, at det har gjort en kæmpe forskel. Nu har jeg altid været en person, der ikke gik op i det "korrekte", men jeg slap også for presset fra samfundets normer. Det er jo ikke til at vide, om jeg alligevel var blevet påvirket, hvis jeg havde fået mit barn nu og ikke dengang. Jeg ved i hvert fald, at det påvirker hende, og det, synes jeg, er enormt synd.


Jeg er sikker på at vi alle indimellem føler stik i hjertet, fordi andre er bedre end os til noget, vi selv føler vi gerne vil eller burde være bedre til. Men det er vores eget mindreværd der taler og det kan og skal andre ikke spare os for at føle. Man er den eneste der kan gøre noget ved det. Og det man kan, er enten at arbejde på at forbedre sig, eller acceptere, at det ikke er noget man har tid, overskud eller mulighed for at arbejde på nu og så acceptere det. Man kan også arbejde kritisk med de normer man underlægger sig selv og dermed arbejde på frigørelse. Men det er et arbejde man skal gøre indefra, man kan ikke forvente at verden skærmer én, eller er enig i, at de ting der er tunge også nødvendigvis er uretfærdige eller skal ændres for alle. Og det er dér hunden ligger begravet.

Jeg ser en lighed med trigger-warning-debatten. Hvad må man sige hvornår uden at advare om det, for hvad nu hvis der sidder én derude og bliver trigget af det man udtrykker? Man har ikke en jordisk chance for IKKE at trigge nogen, uanset hvad man udtaler sig om, hvornår eller hvordan. Og det er efter min mening heller ikke noget, man kan eller skal tage ansvar for. For så Harman ansvar for hele verden og er effektivt forhindret i nogensinde at formulere sine egne følelser, tanker og erfaringer.

Hvis man er skrøbelig, har bløde punkter og ens mentale og følelsesmæssige stabilitet balancerer på en knivsæg, og det IKKE er noget, man magter at få konfronteret hele tiden, så bør man tage en pause fra de ting, der prikker til én.
0
And we both know: I will be delicious
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 30. maj 2018, 09:17

Buffy skrev:Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:


Okay, dét er crazy. Jeg sover uden noget overhovedet. Altså uden nattøj eller dyne eller tæppe. Nada
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 30. maj 2018, 10:05

Hader laaaaaaange lyse nætter. Stod det til mig gik solen altid ned senest kl. 21, men nej, jeg ønsker ikke sommertid afskaffet for så har vi jo bare problemet i den anden ende (at der bliver lyst imellem 02.30-03.00)

Jeg skal gerne have et par timers mørke før jeg bliver træt og har lyst til at gå i seng. Det har altid føltes HELT forkert på mig at gå i seng når det kun lige er blevet mørkt.

Jeg gruer over at vi stadig har 3 uger til årets længste dag, SUK! :rulle:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 30. maj 2018, 10:09

Jeg er uendelig ligeglad med at "komme til at ramme nogen", fordi jeg brokker mig over f.eks. hedebølge. So what? Det er da ved gud folks eget petitesseproblem, hvis de føler sig ramt eller trådt på. Så er man i hvert fald mere nærtagende end hvad der er sundt.
Jeg elsker ikke snestorme mindre, fordi der er nogen der hader det inderligt.


(Og jeg er i øvrigt småbange for mig selv i år, fordi jeg endnu ikke er nået til punktet, hvor jeg bander varmen væk Jeg sveder som et svin, men jeg synes faktisk det er voldsomt rart indtil videre)
8
Donna Martin Graduates!
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buffy » 30. maj 2018, 10:50

fisken80 skrev:
Buffy skrev:Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:


Okay, dét er crazy. Jeg sover uden noget overhovedet. Altså uden nattøj eller dyne eller tæppe. Nada


Altså jeg sover i en armeløs knælang natkjole og har kun dynen over underkroppen, når jeg falder i søvn. Men når jeg vågner har jeg den trukket helt op til hagen og jeg sveder ikke.

Men mit hus er ret koldt, selv nu og der skal meget til før jeg sveder.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 30. maj 2018, 11:00

Buffy skrev:
fisken80 skrev:
Buffy skrev:Der er da slet ikke ret varmt, jeg kan da stadig sove med min ekstra varme dobbeltdyne :genert:


Okay, dét er crazy. Jeg sover uden noget overhovedet. Altså uden nattøj eller dyne eller tæppe. Nada


Altså jeg sover i en armeløs knælang natkjole og har kun dynen over underkroppen, når jeg falder i søvn. Men når jeg vågner har jeg den trukket helt op til hagen og jeg sveder ikke.

Men mit hus er ret koldt, selv nu og der skal meget til før jeg sveder.


Der er jo kæmpe forskel på temperaturen indendørs. Nede i vores stue er det aldrig mere end et par og 20 grader. Der går jeg i mine sutsko og putter under tæppet på sofaen.

I vores sydvendte soveværelse som ligger lige under taget, der er der ca 30 grader om aften, og der tror jeg de fleste ville få det lidt varmt.

Vi sover dog stadig med dynen, fordi jeg nærmest er ude af stand til at få det for varmt, og fordi det køler ned til omkring 23 grader i løbet af natten, og det kræver dyne :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"