Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guldfisk » 6. apr 2016, 18:48

Jeg tror ikke rigtigt på, at man kan dumpe fag i folkeskolen, hvis man virkeligt prøver.

Altså jeg ved godt, at det åbenbart sker, og nogen har bare virkeligt svært ved det.
Men jeg fatter det stadig ikke - du skal kunne læse og forstå simple tekster, kunne plus, minus og gange, og sige ca. tre sætninger på tysk. Og du har haft årevis til at lære det. Hvordan kan det ikke lykkes? Hvis man altså ikke har en diagnose eller der er sket noget helt ekstraordinært, der har forstyrret ens læringsevner.
1
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjo » 6. apr 2016, 19:12

Jeg fatter ikke madplansprincippet. Jeg forstår ikke, at man søndag eftermiddag kan bestemme sig for at onsdag skal vi have boller i karry. Bevares indkøbsmæssigt er det sikkert smart, men madglædesmæssigt er det i mine øjne en dødssejler.
19
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 6. apr 2016, 19:25

Jeg er overhovedet ikke struktureret nok til at følge en madplan og jeg gider heller ikke bryde mit hoved med det, når jeg kan blive inspireret i madspildsdisken.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 6. apr 2016, 21:59

Sjo skrev:Jeg fatter ikke madplansprincippet. Jeg forstår ikke, at man søndag eftermiddag kan bestemme sig for at onsdag skal vi have boller i karry. Bevares indkøbsmæssigt er det sikkert smart, men madglædesmæssigt er det i mine øjne en dødssejler.

Hvis jeg hver dag skulle vælge efter, hvad jeg havde lyst til, ville jeg være sindssygt tyk. Seriøst. Og have et stort madbudget.
Vi rykker rundt internt i madplanen, hvis vi lige får lyst til tortillapizza mandag fremfor onsdag eller hvis vi har til at lave boller i karry fremfor frikadeller, og lysten er mere til dét. Men madplan for en måned ad gangen sikrer, at vi får lækker, varieret mad vi godt kan lide, men som er sundt, og støtter os i vores nye livsstil. Jeg gad sgu godt æde risotto og cheeseburgere hver dag, men den går næppe :D
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 7. apr 2016, 07:31

"PMS much?" Når ens søster skriver en facebook-status om en dårlig oplevelse med kunde"service" ved sit (nu forhenværende) teleselskab og sin egen reaktion på det. Så jeg nøjedes med at tænke det og skrive det her.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 7. apr 2016, 07:47

Allmost_Famous skrev:Jeg fatter simpelthen ikke hvordan så mange mennesker herinde ville overveje at få børn med personer, der ikke ser de allerede eksisterende børn. No-brainer, tænkte jeg, men ja....


Jeg fatter så til gengæld ikke dem herinde, der ikke kan se, at sådan en situation på ingen måde er sort/hvid.
20
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OberstNasig » 7. apr 2016, 18:50

Nogle babyer er decideret uhyggelige :genert:

Nogle mødre er decideret uhyggelige :genert:

....Og mennesker, der kalder deres barn for Storm og lignende, er frelste spelt-typer.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. apr 2016, 19:08

Jeg er glad for, at min mand ikke har børn.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 7. apr 2016, 19:31

OberstNasig skrev:Nogle babyer er decideret uhyggelige :genert:

Nogle mødre er decideret uhyggelige :genert:

....Og mennesker, der kalder deres barn for Storm og lignende, er frelste spelt-typer.


Hvad er "... og lignende"? Jeg skal bare lige vide om jeg har bevæget mig ind i speltsegmentet :-D
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OberstNasig » 7. apr 2016, 19:36

bluetof1 skrev:
OberstNasig skrev:Nogle babyer er decideret uhyggelige :genert:

Nogle mødre er decideret uhyggelige :genert:

....Og mennesker, der kalder deres barn for Storm og lignende, er frelste spelt-typer.


Hvad er "... og lignende"? Jeg skal bare lige vide om jeg har bevæget mig ind i speltsegmentet :-D


Hvis du selv har opfundet det, er du dybt indsovset i mørket :lol:
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. apr 2016, 19:58

bluetof1 skrev:
OberstNasig skrev:Nogle babyer er decideret uhyggelige :genert:

Nogle mødre er decideret uhyggelige :genert:

....Og mennesker, der kalder deres barn for Storm og lignende, er frelste spelt-typer.


Hvad er "... og lignende"? Jeg skal bare lige vide om jeg har bevæget mig ind i speltsegmentet :-D


"Storm og lignende" skal ikke forstås som "osv." men som ét langt personnavn... til et barn af høn-køn. Dét ville være spelt-agtigt..
7
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. apr 2016, 20:02

Jeg læste for nyligt, at over halvdelen af danske indsatte er tilfredse med forholdene i fængslerne, og det pisser mig af! Man skal ikke være tilfreds med forholdene i fængsler. Man skal være utilfreds og hade at være der - faktisk skal det helst føles som en forbandet straf, at komme i fængsel. Så kunne det jo være at de virkede bedre efter hensigten.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/indsat ... forholdene
5
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 7. apr 2016, 20:40

Jeg synes det er klammo, når mødre kysser deres baby sekundet efter den er født. Er de ikke klar over hvor babyen kom ud henne? Og nogle gange er den smurt ind i blod, slim, lort og pis :ad!:

Og så er spædbørn virkelig grimme, de ligner ofte en bar og mast fugleunge. Det freaker mig også ud, at deres ben er så stive og låst fast i fosterstilling.
5
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. apr 2016, 23:14

Pixie88 skrev:Jeg synes det er klammo, når mødre kysser deres baby sekundet efter den er født. Er de ikke klar over hvor babyen kom ud henne? Og nogle gange er den smurt ind i blod, slim, lort og pis :ad!:

Og så er spædbørn virkelig grimme, de ligner ofte en bar og mast fugleunge. Det freaker mig også ud, at deres ben er så stive og låst fast i fosterstilling.


Især når lægen har fundet tangen frem, og forvandlet lillemor til et kloakdyr.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. apr 2016, 07:51

Pixie88 skrev:Jeg synes det er klammo, når mødre kysser deres baby sekundet efter den er født. Er de ikke klar over hvor babyen kom ud henne? Og nogle gange er den smurt ind i blod, slim, lort og pis :ad!:

Og så er spædbørn virkelig grimme, de ligner ofte en bar og mast fugleunge. Det freaker mig også ud, at deres ben er så stive og låst fast i fosterstilling.

Andres spædbørn er lidt klamme og virkelig grimme. Mine var selvfølgelig ikke :-D
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"