Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2017, 19:44

Daine skrev:Åh nej, Burhan G. krøller ansigt på TV2 :nerve:

Hans kulør er også helt mystisk.
2
...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 22. dec 2017, 19:45

Juki skrev:
Daine skrev:Og så passer sneakers og en satin(nat)kjole bare ikke godt sammen.

Jeg magter ikke at se på ham optræde. Han ser altid så lidende ud :forvirret:

Han ofrer sig vel for musikken :ninja:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 22. dec 2017, 19:47

LadyFox skrev:
Daine skrev:Åh nej, Burhan G. krøller ansigt på TV2 :nerve:

Hans kulør er også helt mystisk.

Ja var den ikke? Jeg fik et Sidney Lee flashback, men jeg ser sjældent Burhan G, så jeg var ikke sikker på om han virkelig s sådan ud normalt. Han havde måske lige været på ferie ... vinterbleg kan man ihf ikke kalde ham.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 22. dec 2017, 19:47

Daine skrev:
Juki skrev:
Daine skrev:Og så passer sneakers og en satin(nat)kjole bare ikke godt sammen.

Jeg magter ikke at se på ham optræde. Han ser altid så lidende ud :forvirret:

Han ofrer sig vel for musikken :ninja:

Eller også vil han ikke helt være ved hans sange, fordi de er ganske rædsomme..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 22. dec 2017, 19:48

Juki skrev:
Daine skrev:
Juki skrev:
Daine skrev:Og så passer sneakers og en satin(nat)kjole bare ikke godt sammen.

Jeg magter ikke at se på ham optræde. Han ser altid så lidende ud :forvirret:

Han ofrer sig vel for musikken :ninja:

Eller også vil han ikke helt være ved hans sange, fordi de er ganske rædsomme..

:lol:

“Hvis jeg lider skal de andre fanme også!”
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2017, 19:49

Daine skrev:
LadyFox skrev:
Daine skrev:Åh nej, Burhan G. krøller ansigt på TV2 :nerve:

Hans kulør er også helt mystisk.

Ja var den ikke? Jeg fik et Sidney Lee flashback, men jeg ser sjældent Burhan G, så jeg var ikke sikker på om han virkelig s sådan ud normalt. Han havde måske lige været på ferie ... vinterbleg kan man ihf ikke kalde ham.

Jeg tænker mere noget spray tan der er gået galt, altså, så orange bliver man vel næppe af solen :/
0
...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 22. dec 2017, 19:52

LadyFox skrev:
Daine skrev:
LadyFox skrev:
Daine skrev:Åh nej, Burhan G. krøller ansigt på TV2 :nerve:

Hans kulør er også helt mystisk.

Ja var den ikke? Jeg fik et Sidney Lee flashback, men jeg ser sjældent Burhan G, så jeg var ikke sikker på om han virkelig s sådan ud normalt. Han havde måske lige været på ferie ... vinterbleg kan man ihf ikke kalde ham.

Jeg tænker mere noget spray tan der er gået galt, altså, så orange bliver man vel næppe af solen :/

Nej, han så lidt underlig ud ... det kunne være han havde leget med madkuløren :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 22. dec 2017, 20:00

Dikus skrev:
englishchannel skrev:Jeg er ret forarget over, at man som børnefamilie vil være bekendt at give et indrammet billede af børnene som eneste julegave til alle, man er på gave med (bedsteforældre, oldeforældre, søskende, etc.). Især når man selv forventer normale gaver til både forældre og børn.

Hvis jeg stadig var på gave med dem, ville jeg give dem et indrammet billede af mig selv i år. Det er jeg desværre ikke.


Sådan et helt alnindeligt masseproduceret et? Så ian heg godt forstå det. Men øhhhh... Vi har nøjedes med billeder fra fotograf. Det koster altså en pænt stor julegave :genert:


Jeg synes ikke at det gør en forskel. Uanset hvad det har kostet med en evt. fotograf (og mon ikke det snildt betaler sig ind igen, når man deler udgiften mellem flere sæt bedsteforældre, oldeforældre og søskende på begge sider), er det alligevel en gave, der er mere for forældrenes egen skyld end for modtageren.

Det er selvfølgelig noget andet, hvis f.eks. bedsteforældrene havde ønsket sig et billede i gave, men i dette tilfælde havde alle parterne udvekslet ønskesedler og blev spist af med et billede.
6
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 22. dec 2017, 20:19

twinkle skrev:
Shmartiesh skrev:På instagram er der en konto der hedder ‘mitaarhus’. Den bliver hver uge overdraget til en ny person, der så dokumenterer deres hverdag i billeder.

I denne uge er det så en mand der i går kørte med letbanen. Han lavede en instastory hvor der stod ‘den køre, den køre, den køre’.

Jeg synes det er så pinligt hvordan folk ikke kan kende forskel på nutidsendelser. Og man må ikke rette folks stavefejl eller grammatik, men jeg havde virkelig lyst til at skrive til ham, at med så offentlig en profil der bliver fulgt af flere tusinde mennesker, så skal man altså have styr på stavningen.

Og jeg tror at jo flere der skriver ‘selvskab’ og ‘gjordt’ på de sociale medier, jo mere forvirrede bliver folk.


“Selvskab” synes jeg er frygtelig udbredt efterhånden. Hver gang jeg ser det, ser jeg nogenlunde sådan ud :tie:

Samme her. Og det er virkelig alle slags mennesker. Altså de jeg ved er ordblinde, men sandelig også dem jeg ved IKKE er. Jeg får altid lyst til at skrive at ‘selvskab’ ikke er et ord der kan bruges når man taler om flertal :D
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 22. dec 2017, 20:20

Lemonella skrev:
twinkle skrev:
Shmartiesh skrev:På instagram er der en konto der hedder ‘mitaarhus’. Den bliver hver uge overdraget til en ny person, der så dokumenterer deres hverdag i billeder.

I denne uge er det så en mand der i går kørte med letbanen. Han lavede en instastory hvor der stod ‘den køre, den køre, den køre’.

Jeg synes det er så pinligt hvordan folk ikke kan kende forskel på nutidsendelser. Og man må ikke rette folks stavefejl eller grammatik, men jeg havde virkelig lyst til at skrive til ham, at med så offentlig en profil der bliver fulgt af flere tusinde mennesker, så skal man altså have styr på stavningen.

Og jeg tror at jo flere der skriver ‘selvskab’ og ‘gjordt’ på de sociale medier, jo mere forvirrede bliver folk.


“Selvskab” synes jeg er frygtelig udbredt efterhånden. Hver gang jeg ser det, ser jeg nogenlunde sådan ud :tie:

sådan har jeg det med "i nu", i stedet for "endnu".

Skriver folk seriøst det? :nerve:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf twinkle » 22. dec 2017, 20:25

Shmartiesh skrev:
twinkle skrev:
Shmartiesh skrev:På instagram er der en konto der hedder ‘mitaarhus’. Den bliver hver uge overdraget til en ny person, der så dokumenterer deres hverdag i billeder.

I denne uge er det så en mand der i går kørte med letbanen. Han lavede en instastory hvor der stod ‘den køre, den køre, den køre’.

Jeg synes det er så pinligt hvordan folk ikke kan kende forskel på nutidsendelser. Og man må ikke rette folks stavefejl eller grammatik, men jeg havde virkelig lyst til at skrive til ham, at med så offentlig en profil der bliver fulgt af flere tusinde mennesker, så skal man altså have styr på stavningen.

Og jeg tror at jo flere der skriver ‘selvskab’ og ‘gjordt’ på de sociale medier, jo mere forvirrede bliver folk.


“Selvskab” synes jeg er frygtelig udbredt efterhånden. Hver gang jeg ser det, ser jeg nogenlunde sådan ud :tie:

Samme her. Og det er virkelig alle slags mennesker. Altså de jeg ved er ordblinde, men sandelig også dem jeg ved IKKE er. Jeg får altid lyst til at skrive at ‘selvskab’ ikke er et ord der kan bruges når man taler om flertal :D


Har en kollega, som overhovedet heller ikke kan have det :lol:
Hun er sådan helt: “sidder vedkommende måske selv i et skab, hva’?!” (og jeg tænker det er langt de færreste der gør det)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf twinkle » 22. dec 2017, 20:27

Ift. gaver, så synes jeg egentlig at det er voldsomt unødvendigt, det der med at give gaver mellem voksne :genert: - jeg kunne godt undvære. Ikke fordi jeg ikke vil give gaver, men jeg er et voksent menneske der tjener mine egne penge, og hvis jeg mangler noget, så køber jeg det..
9
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 22. dec 2017, 20:39

Tamara skrev:Billeder fra fotograf er ret så pricy per stk men sig det da hvis du er utilfreds. Ellers tror folk jo at du er tilfreds.
Barnet giver billedet her fra sig selv og er meget stolt, men det står ikke alene, da vi forældre også giver gaver.


Ja, men det er da fløjtende ligegyldigt hvor dyrt det er, hvis folk ikke har ønsket eller bliver glade for det? Lur mig om ikke det i virkeligheden er forældrene selv, der gerne vil have nogle billeder af deres poder, og så anser det for en lejlighed til at smyge sig let udenom gavegivningen.

Og i jeres tilfælde er det fint, da forældrene også giver rigtige gaver. Hvad der forarger mig er en familie, der forventer 5x rigtige gaver (til forældre og tre børn), men sender et enkelt billede retur fra hele familien. Det synes jeg er for nemt.
8
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2017, 20:41

englishchannel skrev:
Tamara skrev:Billeder fra fotograf er ret så pricy per stk men sig det da hvis du er utilfreds. Ellers tror folk jo at du er tilfreds.
Barnet giver billedet her fra sig selv og er meget stolt, men det står ikke alene, da vi forældre også giver gaver.


Ja, men det er da fløjtende ligegyldigt hvor dyrt det er, hvis folk ikke har ønsket eller bliver glade for det? Lur mig om ikke det i virkeligheden er forældrene selv, der gerne vil have nogle billeder af deres poder, og så anser det for en lejlighed til at smyge sig let udenom gavegivningen.

Og i jeres tilfælde er det fint, da forældrene også giver rigtige gaver. Hvad der forarger mig er en familie, der forventer 5x rigtige gaver (til forældre og tre børn), men sender et enkelt billede retur fra hele familien. Det synes jeg er for nemt.

Er det ikke tit sådan et skole foto man får? De er i hvert fald ikke voldsomt dyre.
0
...
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 22. dec 2017, 20:58

Tamara skrev:
LadyFox skrev:
englishchannel skrev:
Tamara skrev:Billeder fra fotograf er ret så pricy per stk men sig det da hvis du er utilfreds. Ellers tror folk jo at du er tilfreds.
Barnet giver billedet her fra sig selv og er meget stolt, men det står ikke alene, da vi forældre også giver gaver.


Ja, men det er da fløjtende ligegyldigt hvor dyrt det er, hvis folk ikke har ønsket eller bliver glade for det? Lur mig om ikke det i virkeligheden er forældrene selv, der gerne vil have nogle billeder af deres poder, og så anser det for en lejlighed til at smyge sig let udenom gavegivningen.

Og i jeres tilfælde er det fint, da forældrene også giver rigtige gaver. Hvad der forarger mig er en familie, der forventer 5x rigtige gaver (til forældre og tre børn), men sender et enkelt billede retur fra hele familien. Det synes jeg er for nemt.

Er det ikke tit sådan et skole foto man får? De er i hvert fald ikke voldsomt dyre.


Vi betaler sev for en fotograf. Skolefoto er elendigt. Vi giver 200 kr per billede af barnet + en ramme. Og et startbeløb for at få taget billederne.

Vi forventer ingen gaver - og ærligt, jeg savner folk åbner munden og siger, at de er utilfredse med gaveniveauet eller foreslår en anden gaveordning, hvis de er utilfredse. Gad vide om man må sige det?


Jeg savner at visse folk med børn forstår, at deres børn ikke er omdrejningspunktet for hele verden. I enhver anden situation ville dette scenario være latterligt, men fordi der er børn involveret er det pludselig okay.
23

Tilbage til "Generelt"