Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 29. jul 2016, 08:43

HappyPaww skrev:
paint skrev:Jeg er ret overbevist om at hvis Hillary Clinton, vinder valget i USA, så vil hun sørge for, at de unge studerende praktikanter, som de traditionelt har i Det Hvide Hus, vil være unge mandlige studerende.

Hendes mand, har en kedelig forhistorie med sine cigarer (og hvad han ellers diskede op med) overfor de kvindelige praktikanter. ;)

De lader til at være kommet over hele Lewinsky-affæren - det burde resten af verden også. Og nu var det jo altså ikke (hvad vi ved af) andre end hende, så mon ikke det nok skal gå alt sammen?


Helt sikkert. Men det var nu mest ment som en lille joke :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 08:54

DetSorteCirkus skrev:Jeg føler med jer, for det er bestemt heller ingen dans på roser at få børnene tilbage efter ferien :genert:


Jeg elsker dette (omend platte) billede lidt:

13413076_1263946773623179_8322871345705659152_n.jpg




(men jeg skal så også være ærlig, at jeg rent faktisk begynder at savne dem. Lidt)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjo » 29. jul 2016, 09:26

"Ironi kan forekomme"... Jeg bliver så træt! :træt:
6
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 29. jul 2016, 09:40

Man lader sig ikke pensionere fra et landshold. Hvis man er dygtig nok til at blive udtaget, stiller man op.

Tag jer sammen, sportstyper!
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. jul 2016, 09:44

5 ugers ferie er overhovedet ikke nok.
Jeg gad godt at arbejde 43 timer om ugen og have 7 ugers skemafri. Så var der også mere plads til forberedelse i hverdagen.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 09:45

Jeg fryder mig helt ud i tæerne over, at det er lykkes nogle brasilianske demonstranter at snuppe og slukke den olympiske fakkel.
Når man vælger at sende så dyrt et arrangement til land med massiv fattigdom, bestemmer man selv, at sport bliver politisk.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 09:51

Guilded_Lily skrev:Jeg elsker dette (omend platte) billede lidt:

(men jeg skal så også være ærlig, at jeg rent faktisk begynder at savne dem. Lidt)


Jamen, det gør man jo (eller jeg gør så ikke i år, fordi jeg endnu ikke kender dem), men de første dage efter en ferie kan godt trække tænder ud.
Hurra for i det mindste ikke at skulle være særlig meget i indskolingen i år.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 09:54

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg elsker dette (omend platte) billede lidt:

(men jeg skal så også være ærlig, at jeg rent faktisk begynder at savne dem. Lidt)


Jamen, det gør man jo (eller jeg gør så ikke i år, fordi jeg endnu ikke kender dem), men de første dage efter en ferie kan godt trække tænder ud.
Hurra for i det mindste ikke at skulle være særlig meget i indskolingen i år.


Oh, jeg ville DØ i indskolingen! Vi er blevet faseopdelt i år, og jeg endte i overbygningen, som jeg ønskede. Nu kører jeg min klasse op, så ser jeg på, om jeg kan leve op til egne forventninger; hvis ikke, jeg længere kan undervise som jeg ønsker og nå pensum pga. den "nye" situation i folkeskolen, hopper jeg ned på mellemtrinnet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 10:04

Guilded_Lily skrev:Oh, jeg ville DØ i indskolingen! Vi er blevet faseopdelt i år, og jeg endte i overbygningen, som jeg ønskede. Nu kører jeg min klasse op, så ser jeg på, om jeg kan leve op til egne forventninger; hvis ikke, jeg længere kan undervise som jeg ønsker og nå pensum pga. den "nye" situation i folkeskolen, hopper jeg ned på mellemtrinnet.


Jeg skal have engelsk i en 2. og en 3. klasse for at få nok timer. Det er i praksis 2-3 lektioner om ugen (vi kører med blokskema, så eleverne har vist ikke alle fag hele året), og det skal nok gå. Jeg kan faktisk godt lide indskolingsarbejdet i små doser, og jeg fungerer godt med de yngste elever. Jeg har også lidt engelsk på 5. årgang, men jeg er i helt overvejende grad blevet ansat til at hellige mig min 10. klasse, hvor jeg er dansklærer og "ekstra" i andre af deres timer og skal være med til at arrangere og holde tematimer.

I alt har jeg 18 lektioners undervisning om ugen, som ville svare til 24, hvis vores lektioner var på 45 min., fleksibel forberedelse og, fornemmer jeg på de andre lærere, stor frihed og tillid fra ledelsen, så jeg klager ikke.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 10:17

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:Oh, jeg ville DØ i indskolingen! Vi er blevet faseopdelt i år, og jeg endte i overbygningen, som jeg ønskede. Nu kører jeg min klasse op, så ser jeg på, om jeg kan leve op til egne forventninger; hvis ikke, jeg længere kan undervise som jeg ønsker og nå pensum pga. den "nye" situation i folkeskolen, hopper jeg ned på mellemtrinnet.


Jeg skal have engelsk i en 2. og en 3. klasse for at få nok timer. Det er i praksis 2-3 lektioner om ugen (vi kører med blokskema, så eleverne har vist ikke alle fag hele året), og det skal nok gå. Jeg kan faktisk godt lide indskolingsarbejdet i små doser, og jeg fungerer godt med de yngste elever. Jeg har også lidt engelsk på 5. årgang, men jeg er i helt overvejende grad blevet ansat til at hellige mig min 10. klasse, hvor jeg er dansklærer og "ekstra" i andre af deres timer og skal være med til at arrangere og holde tematimer.

I alt har jeg 18 lektioners undervisning om ugen, som ville svare til 24, hvis vores lektioner var på 45 min., fleksibel forberedelse og, fornemmer jeg på de andre lærere, stor frihed og tillid fra ledelsen, så jeg klager ikke.


Det lyder fantastisk! Jeg skal have 27 lektioner i år, som reelt bliver til 28 i temauger. Én klokketimes forberedelse om dagen fire dage om ugen. Det sucks. Og vi er ellers en lærervenlig kommune takket være en stærk foreningskreds.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 10:22

Guilded_Lily skrev:Det lyder fantastisk! Jeg skal have 27 lektioner i år, som reelt bliver til 28 i temauger. Én klokketimes forberedelse om dagen fire dage om ugen. Det sucks. Og vi er ellers en lærervenlig kommune takket være en stærk foreningskreds.


Wtf!? :8: I mit tidligere job havde jeg 20 timers undervisning om ugen og fem timers forberedelse, og jeg arbejdede ikke just i en blændende kommune.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 10:35

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:Det lyder fantastisk! Jeg skal have 27 lektioner i år, som reelt bliver til 28 i temauger. Én klokketimes forberedelse om dagen fire dage om ugen. Det sucks. Og vi er ellers en lærervenlig kommune takket være en stærk foreningskreds.


Wtf!? :8: I mit tidligere job havde jeg 20 timers undervisning om ugen og fem timers forberedelse, og jeg arbejdede ikke just i en blændende kommune.


Jeg kiggede lige på mit skema, og jeg har godt nok tre timer fordelt om tirsdagen, men ellers ingen mandag, og den ene time onsdag-fredag - hvis jeg altså vælger at bruge 10-pausen til forberedelse. Ellers er det 45 minutter de tre dage.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 29. jul 2016, 16:46

Folk, der lige har mistet et familiemedlem/ven/bekendt, burde gøre sig selv den tjeneste at overveje, om de kan tåle at læse, hvad der skrives om deres pårørendes ulykke på nettet.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
ninjabolette
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. sep 2015, 11:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 464

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ninjabolette » 30. jul 2016, 06:53

Ca 90% af alle tatoveringer er grimme.
12
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 30. jul 2016, 17:09

ninjabolette skrev:Ca 90% af alle tatoveringer er grimme.



100 % af alle tatoveringer på menneskekroppen er grimme.
Tegningerne i sig selv er flotte...bare ikke på mennesker.
6

Tilbage til "Generelt"