Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 2. dec 2015, 19:06

Æske skrev:
2SHY skrev:
Fillie skrev:Det lyder som om, man gerne må sige, at man ikke er fan af Claus Holm. :lol:

Åbenbart :) Men hvor er det en lettelse at det ikke kun er her i huset man ikke er fan af ham.

Til gengæld er jeg bange for at jeg er mere alene med ikke at bryde mig om Lola Jensen (hende børneopdragelses eksperten TV2 sværger til)

Det er du ikke :tie:


Jeg sad sammen med min voksne datter og læste denne her "artikel" fra Søndagsavisen med råd om opdragelse fra netop Lola Jensen og så en psykolog. Vi blev mere og mere forargede og forbløffede over hendes svar, mens vi var næsten ordret enige med psykologen.

Hvor er hun (Lola) da bare en passiv-aggressiv, konfliktsky, overpædagogisk type, der åbenbart har "lært" om børneopdragelse fra den hippieagtige pladderpædagogiske generation, der besluttede, at nej var et fy-ord, grænser noget der er mellem to lande, mens konsekvens er et fremmedord. Stakkels de familier, hun vejleder. Det kan da aldrig gå godt. :tie:

http://sondagsavisen.dk/familien/2015-1 ... dres-born/
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 2. dec 2015, 19:14

Ham kokken der, som I ikke kan lide. Jeg kunne godt. Jeg siger det bare.
0
Donna Martin Graduates!
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 2. dec 2015, 19:18

Ado skrev:Ham kokken der, som I ikke kan lide. Jeg kunne godt. Jeg siger det bare.


Hey Ado. Min dobbelthage er lige så stor, og jeg kan lave flæskesteg uden lakrids :gammel: Var det noget :slem:
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 2. dec 2015, 19:24

Firebird skrev:
Ado skrev:Ham kokken der, som I ikke kan lide. Jeg kunne godt. Jeg siger det bare.


Hey Ado. Min dobbelthage er lige så stor, og jeg kan lave flæskesteg uden lakrids :gammel: Var det noget :slem:

Det hele står og falder på dine underarme.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 2. dec 2015, 19:27

Log_Lady skrev:
decibell skrev:
Æske skrev:
2SHY skrev:
Fillie skrev:Det lyder som om, man gerne må sige, at man ikke er fan af Claus Holm. :lol:

Åbenbart :) Men hvor er det en lettelse at det ikke kun er her i huset man ikke er fan af ham.

Til gengæld er jeg bange for at jeg er mere alene med ikke at bryde mig om Lola Jensen (hende børneopdragelses eksperten TV2 sværger til)

Det er du ikke :tie:


Jeg sad sammen med min voksne datter og læste denne her "artikel" fra Søndagsavisen med råd om opdragelse fra netop Lola Jensen og så en psykolog. Vi blev mere og mere forargede og forbløffede over hendes svar, mens vi var næsten ordret enige med psykologen.

Hvor er hun (Lola) da bare en passiv-aggressiv, konfliktsky, overpædagogisk type, der åbenbart har "lært" om børneopdragelse fra den hippieagtige pladderpædagogiske generation, der besluttede, at nej var et fy-ord, grænser noget der er mellem to lande, mens konsekvens er et fremmedord. Stakkels de familier, hun vejleder. Det kan da aldrig gå godt. :tie:

http://sondagsavisen.dk/familien/2015-1 ... dres-born/


Jeg synes til gengæld, at psykologens svar er ret fine. Især den dér med snak i biografen, hvor han kort og godt ville sige "hold kæft!". :D


Vi var også rørende enige med ham i næsten alle svar. Kun den sidste ville vi nok have været lidt mindre konfronterende. Jeg ville ikke stå og sige beordrende til moderen: Du skal lige sige til din pige.... Jeg ville i stedet sige til moderen: "Hov, din datter tabte noget".
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 2. dec 2015, 19:38

2SHY skrev:Åbenbart :) Men hvor er det en lettelse at det ikke kun er her i huset man ikke er fan af ham.

Til gengæld er jeg bange for at jeg er mere alene med ikke at bryde mig om Lola Jensen (hende børneopdragelses eksperten TV2 sværger til)


Bare rolig....Du er ikke alene....Jeg kan næsten ikke være i min krop når jeg hører Lola Jensen udtale sig.... :tie: :tie: :tie: :tie: :tie: :tie: :tie:
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 2. dec 2015, 19:51

Ado skrev:
Firebird skrev:
Ado skrev:Ham kokken der, som I ikke kan lide. Jeg kunne godt. Jeg siger det bare.


Hey Ado. Min dobbelthage er lige så stor, og jeg kan lave flæskesteg uden lakrids :gammel: Var det noget :slem:

Det hele står og falder på dine underarme.


Mormorflæsk eller fast? Hvad vil du have? :gruble:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 2. dec 2015, 19:54

Kristian Jensen er altså lidt sød, når han er sur :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 2. dec 2015, 19:55

ShuruQ skrev:Butterfly's til mænd burde kunne udløse en bødestraf :tie:.

JA!

Der er en mand i singlegruppen, der er orgelbasker. Og han er indbegrebet af sådan en. Kobolt blå skærf om mavsen og en matchende butterfly - sat sammen med en hvid skjorte med krøl.
2
Donna Martin Graduates!
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 2. dec 2015, 20:01

Ado skrev:
Firebird skrev:
Ado skrev:Ham kokken der, som I ikke kan lide. Jeg kunne godt. Jeg siger det bare.


Hey Ado. Min dobbelthage er lige så stor, og jeg kan lave flæskesteg uden lakrids :gammel: Var det noget :slem:

Det hele står og falder på dine underarme.



Sådan har jeg det med Thomas Rode. Virkelig belastende med hans stenalderkost mig her og der, men hans krop :savl:
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 2. dec 2015, 21:02

Fyrst Eberhard skrev:Med hensyn til tv-kokke-bashingen, hader jeg Thomas Hermans latterlige hat. Der er tale om ægte og rendyrket had.

Claus "sådan dér" Holm, skulle efter sigende være berygtet for sin kælderånde.


Faktisk så tænker jeg at det ville være fint hvis nogen kunne "Nakke og æde" dem begge.....

Jeg har det - uden jeg egentlig ved hvorfor - det ret stramt med tv-kokke....Her er "Nak & Æd" ingen undtagelse.....Hvor latterligt er det lige at bruge så mange ressourcer på et program om hvordan man skyder og tilbereder dyr bare fordi de er mere "spændende"...."Se, idag skal vi skyde og tilberede det sidste vilde sorte næsehorn" :gisp: :forvirret:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 2. dec 2015, 21:26

*hvisker* "Jeg har Karen Wulf småkager, og de knaser ikke." :slem:
4
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Krølle » 2. dec 2015, 21:56

Gud, hende der Lola-trunten er jo forfærdelig og hvinende sød på den syntetiske og alt-for-meget-fondant-agtige måde. Argh!

Jeg er klart på "hold kæft"-holdet i stedet :D
5
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 2. dec 2015, 22:19

Den eneste tv kok som jeg har det lidt anstrengt med, er hende der Anne-mad. Hun er ikke som så irriterende, men der er et eller andet ved hendes udstråling som er lidt stressende. Og det smitter. Nigella har det også lidt, fordi hun er så nervøst anlagt. Det dur bare ikke, tv kokke skal være afslappende, ikke stressende.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Krølle » 2. dec 2015, 22:31

Når man opfordrer til at skylle hakket oksekød efter stegning, skulle man hakkes, steges og skylles selv eller som minimum tvinges til et liv som veganer. Det andet er simpelthen spild af liv.
4

Tilbage til "Generelt"