Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 7. jan 2017, 19:22

Animi skrev:
Rosa Espinosa skrev:
lillebjoern skrev:Jeg anser folk, som ikke kan lade være med at shoppe, og som udtaler ting som, "ej, ups, nu kom jeg lige til at købe denne her. Hov, ups, nu kom jeg til at købe en igen... Ups!" som umodne.

Disclaimer: Folk, der har et reelt problem, skal selvfølgelig tages alvorligt.


Jeg var på vej herinde for at skrive præcis det samme. Måske vi er faldet over den samme blogger :D


Hvilken blogger? :D *nysgerrig nysgerrig* :genert:

Ja, sig det videre!
4
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 7. jan 2017, 20:00

FruDulle skrev:
FruDulle skrev:at hvis min fornemmelse er rigtig, så forstår jeg godt hvorfor kæresten er gået fra en blogger. Omend at det ikke er gjort på en pæn måde og det aldrig kan forsvares og man bare burde sige stop inden man laver ballade, så forstår jeg det godt. Jeg synes også at hun er træls
EDIT- jeg havde jo så ikke ret ;)


Men det fik jeg alligevel :sarkasme: Næsten. Hun gik fra ham fordi han var en røv og alt muligt andet. Hun er jo bare et stakkels offer som har gjort alt det rigtige :fløjt:

Bare start forfra med steningen fra sidst hvis det er.. .

Hveeeem?
3
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2017, 20:06

Jeg gættede på, at det var hende. Uden at have læst eller hørt andet om hende end det, der har været linket til herinde.
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 8. jan 2017, 03:15

FruDulle skrev:
LadyFox skrev:
FruDulle skrev:
FruDulle skrev:at hvis min fornemmelse er rigtig, så forstår jeg godt hvorfor kæresten er gået fra en blogger. Omend at det ikke er gjort på en pæn måde og det aldrig kan forsvares og man bare burde sige stop inden man laver ballade, så forstår jeg det godt. Jeg synes også at hun er træls
EDIT- jeg havde jo så ikke ret ;)


Men det fik jeg alligevel :sarkasme: Næsten. Hun gik fra ham fordi han var en røv og alt muligt andet. Hun er jo bare et stakkels offer som har gjort alt det rigtige :fløjt:

Bare start forfra med steningen fra sidst hvis det er.. .

Hveeeem?


Tinderbaby. synes hun er forfærdeligt at "høre" på. Går på hendes blog en gang eller to om måneden når jeg trænger til at ryste på hovedet og få mine fordomme bekræftet :genert:


Jeg er endnu værre. Jeg har fra Day 1 tænkt at det der var helt skævt. Hvis han er en fuckboy før I får børn er han også efter og kombineret med hendes sans for drama. Stakkels unge.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 8. jan 2017, 11:15

lillebjoern skrev:Jeg anser folk, som ikke kan lade være med at shoppe, og som udtaler ting som, "ej, ups, nu kom jeg lige til at købe denne her. Hov, ups, nu kom jeg til at købe en igen... Ups!" som umodne.

Disclaimer: Folk, der har et reelt problem, skal selvfølgelig tages alvorligt.


Sådan har jeg det med folk, der køber og spiser søde sager, selvom de er i gang med et vægttab. "Ups, så faldt jeg lige i med osterejerne. Tihi fnis."

Og apropos, så tænker jeg at det er fjollet med vægttabstråde, hvor ingen nogensinde er ærlige overfor trådstarter. Selv når folk falder voldsomt i, kommer der stadig kun positive tilkendegivelser, f.eks.:
"Ja, og så spiste jeg en lille salat til frokost, men kom til at tage på McDonalds til aftensmad og da jeg kom hjem faldt jeg lige i med en bakke flødeboller. Nå ja, op på hesten igen :blomst: "
"Ej, hvor er du megasej at du valgt salaten til frokost. Stort :gogo: herfra!"

Jeg tror helt ærligt, at det ville hjælpe mere, hvis folk bare svarede ærligt: "Nu er det tredje gang på en uge, at du falder i med snacks efter aftensmaden. Måske burde du lade være med at købe flødeboller, når du tydeligvis ikke kan styre det?"

Især når trådene hedder noget med: "Og denne gang uden undskyldninger!", men alligevel er fulde af undskyldninger som ingen nogensinde kommenterer på.
26
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 9. jan 2017, 19:17

Jeg har svært ved at tage såkaldte "livsstilseksperter" seriøst.

Mange af dem er jo bare gode til at observere, men siger alligevel ikke så meget, som man ikke selv ved eller kan se.
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2017, 19:23

Juki skrev:Jeg har svært ved at tage såkaldte "livsstilseksperter" seriøst.

Mange af dem er jo bare gode til at observere, men siger alligevel ikke så meget, som man ikke selv ved eller kan se.

Hæ, nej det er en lidt fluffy titel.
Men man må vel formode, at de ved noget om, at den type billeder og den type sofaer er hotte inden for den type folk (og sådan noget).
Det er også lidt udefineret, hvad kriterierne er, når en person præsenteres som "filosof". :)
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 9. jan 2017, 19:36

Jeg er med i Kunstrum på facebook. Diverse kunstnere (mest malere) deler deres kunst og søger inspiration og råd.

Nogen gange når nogen beder om råd til hvad de kan gøre, har jeg lyst at skrive: "prøv med en sort med god dækkeevne."

Men jeg gør det ikke... for det må man ikke sige :tie:
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2017, 20:33

Lemonella skrev:
dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Jeps. Mænd er fra Mars og kvinder fra Venus. Derfor er vi så dejligt forskellige. :D
[...]

Forhåbentlig ikke! :shock: Mars består af grus og Venus af giftgas ...

Det var nu mere denne bog jeg refererede til http://borgen.dk/product.asp?product=473 :P

Det var jeg nu godt klar over - jeg har ikke læst den, men der var mange, der citerede i hvert fald overskriften for en 20(?) år siden og brugte det som undskyldning for alt muligt :)
Der var også en lidt tidligere teori, der hed noget med "det kvindelige tydningsunivers", men det fik jeg heller aldrig undersøgt, hvad var.
Jeg tror personligt, vi begge kommer fra Jorden og er lavet af de samme grundmaterialer - dog er der muligvis blandet lidt nektar eller lignende i "jeres" mix, så I får en anden pH-værdi og pænere kindben.
Jeg er selvfølgelig enig i, at man har en tendens til at se visse ting fra et lidt forskelligt perspektiv pga. kønnet.

EDIT: Jeg har nævnt det før, men jeg var vildt fascineret af det: BBC havde i en udsendelse om kønsforskelle filmet hjernescanninger af mænd og kvinder, mens de løste de samme opgaver. Mændenes lyste typisk intenst op på skiftevise isolerede punkter rundt om i knolden, og kvinders lyste mindre intenst, men på et større og meget mere konstant område - nærmest som en bred orange hovedvej midt gennem hjernen. Det passede faktisk meget godt med, sådan som de normale "fordomme" foreskriver.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 11. jan 2017, 08:05

Midaldrende koner der bor i små byer er indskrænkede på alle områder. Typisk kortklippede og uden makeup, men altid pæne i tøjet.
Har absolut minus at gå op i, derfor kan man som kollega godt forvente at blive spurgt adskillige gange om hvilken bil man kører i idag. Der bliver også altid kommenteret når nogen har fået nye sko. Og det bliver også fortalt videre til kollega 2 og 3 som ligeledes kommer fra denne lille by og er helt kortklippede. For ikke at tale om madpakker, de kan jo diskuteres i det uendelige. Og har man brugt mikroovnen så det lugter lidt af mad, så får man lige 100 spørgsmål om "er der brændt noget?" "mon der er nogen der spiser nu?" "blablablabla" Deres dagligdag er så fasttømret, at de faktisk ikke kan tage en kop kaffe udenfor de "normale" kaffetider. Så hellere sidde og sukke over hvor kaffetørstig man er. Og i øvrigt er man så sund, at man dagligt fortæller om sine aftenudskejelser på sportens område, samtidig med at man kværner dagens første kilo gulerod. "knas knas knas". Tager stadig ferie i uge 42 og uge 7 på trods af, at 2,8 barn for længst er flyttet og har fået deres egne børn.

Det må godt nok være et kedeligt liv og I er altså en pestilens for jeres kollegaer.
6
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 11. jan 2017, 08:13

Den drabsag med manden som har slået kone og fire børn ihjel, det er ikke en familietragedie. Det er tragisk for deres pårørende men ud over det er det overlagt mord og ikke en skid andet. Det er ikke sådan lige i affekt eller ved et uheld man slår fire børn og et voksent menneske ihjel.
14
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 11. jan 2017, 08:41

Hunkat skrev:Den drabsag med manden som har slået kone og fire børn ihjel, det er ikke en familietragedie. Det er tragisk for deres pårørende men ud over det er det overlagt mord og ikke en skid andet. Det er ikke sådan lige i affekt eller ved et uheld man slår fire børn og et voksent menneske ihjel.

Nej, det er godt nok et mærkeligt ord at bruge om sådan noget.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 11. jan 2017, 09:06

dgd2007 skrev:
Hunkat skrev:Den drabsag med manden som har slået kone og fire børn ihjel, det er ikke en familietragedie. Det er tragisk for deres pårørende men ud over det er det overlagt mord og ikke en skid andet. Det er ikke sådan lige i affekt eller ved et uheld man slår fire børn og et voksent menneske ihjel.

Nej, det er godt nok et mærkeligt ord at bruge om sådan noget.

Jeg tænker at mord jo godt kan være en tragedie.
Men ja, er der ikke noget med at ihjelslåen (haha, nej vel? Synes bare det var et sjovt ord) i affekt kun takseres som drab og ikke mord?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 11. jan 2017, 09:15

kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:
Hunkat skrev:Den drabsag med manden som har slået kone og fire børn ihjel, det er ikke en familietragedie. Det er tragisk for deres pårørende men ud over det er det overlagt mord og ikke en skid andet. Det er ikke sådan lige i affekt eller ved et uheld man slår fire børn og et voksent menneske ihjel.

Nej, det er godt nok et mærkeligt ord at bruge om sådan noget.

Jeg tænker at mord jo godt kan være en tragedie.
Men ja, er der ikke noget med at ihjelslåen (haha, nej vel? Synes bare det var et sjovt ord) i affekt kun takseres som drab og ikke mord?


Det er en tragedie i den forstand at det da er dybt tragisk at nogen skulle lade livet fordi far gerne ville tage livet af sig selv. Helt sikkert.
For mig handler det ikke så meget om det rettekniske men mere om at i mit hoved er en familietragedie sådan noget f.eks. som hende som mistede tre børn på et år (et trafikuheld, overdosis og... en tredje ulykke jeg ikke husker). Eller den tyske dreng som skal leve uden sin mor og med en dybt handicappet far fordi deres bil blev ramt af en betonklods. Altså en vinkel som er mere "uforskyldt".

Mord, som i denne sag, er jo med overlæg. Hans familie er ikke kommet ud for en tragisk ulykke, han har myrdet dem.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 11. jan 2017, 09:35

kidkomb skrev:Jeg tænker at mord jo godt kan være en tragedie.
Men ja, er der ikke noget med at ihjelslåen (haha, nej vel? Synes bare det var et sjovt ord) i affekt kun takseres som drab og ikke mord?


Mord og drab er præcis det samme i Danmark.
1

Tilbage til "Generelt"