Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. sep 2018, 12:57

Hmm.... Jeg kan da godt se, at jeg bare skal være korthåret, før jeg tilhører det segment, der godt må sige "godt brølt".

Fedt. Jeg synes nemlig, at det er et glimrende udtryk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2018, 13:38

Fru Sunshine skrev:Godt brølt løver og løvinder.

Så vidt jeg husker, sidste gang det var oppe, fandt jeg ud af at udtrykket stammede fra selveste Shakespeare (vist nok En skærsommernats drøm). :D
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. sep 2018, 14:16

dgd2007 skrev:
Fru Sunshine skrev:Godt brølt løver og løvinder.

Så vidt jeg husker, sidste gang det var oppe, fandt jeg ud af at udtrykket stammede fra selveste Shakespeare (vist nok En skærsommernats drøm). :D

Det mener jeg også, at det gør. Og hvis det virker for Shakespeare, kan jeg vel også bruge det, selv om mit tofarvede hår er langt.

(Jeg er ikke fornærmet eller sur. Jeg morer mig lidt.)
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 30. sep 2018, 07:08

Jeg anser folk der brokker sig over politiets arbejde lidt som antivaccere.
Skid da hul i, at nogen med en uddannelse, stor viden og erfaring har truffet en beslutning.
Torben fra Slagelse kan da TYDELIGT se at det ikke var nødvendigt, helt fra start af. Mmhmm. :rulle:
My god.
31
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 30. sep 2018, 07:33

Hvis vi isoleret set kigger på hændelsen i fredags, så tænker jeg da også herregud så er det vist heller ikke værre at sidde i kø i seks timer ift. at politiet anså det som en nødvendig handling.
Men i et større perspektiv så er de seneste mange års angreb på friheds- og borgerrettigheder fra politisk side et kæmpe problem og i den grad kritisabelt.
Det har også påvirket kulturen i politiet med den bedste eksempel under tibet-demonstrationerne, hvor de lige følte sig hævet over grundloven :rulle:
Så bare fordi at kritikken af politiet måske rammer ved siden af, så er det dog er sundhedstegn at folk er kritiske overfor dem og myndighederne.
Jeg er mere bekymret ift. dem som forholder sig ukritisk til alle de informationer de får fra myndighederne og makker ret og siger at de ved jo hvad der er bedst.
9
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf IrmaPigen » 30. sep 2018, 08:26

Pølsemix skrev:Hvis vi isoleret set kigger på hændelsen i fredags, så tænker jeg da også herregud så er det vist heller ikke værre at sidde i kø i seks timer ift. at politiet anså det som en nødvendig handling.
Men i et større perspektiv så er de seneste mange års angreb på friheds- og borgerrettigheder fra politisk side et kæmpe problem og i den grad kritisabelt.
Det har også påvirket kulturen i politiet med den bedste eksempel under tibet-demonstrationerne, hvor de lige følte sig hævet over grundloven :rulle:
Så bare fordi at kritikken af politiet måske rammer ved siden af, så er det dog er sundhedstegn at folk er kritiske overfor dem og myndighederne.
Jeg er mere bekymret ift. dem som forholder sig ukritisk til alle de informationer de får fra myndighederne og makker ret og siger at de ved jo hvad der er bedst.


Øh okay, jeg er sikker på der er folk, der har misset fly, vigtige møder osv.

Men derudover er jeg enig i, at den generelle filen på rettigheder ifht til grundlov og menneskerettigheden er et kæmpe problem og en glidebane.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 30. sep 2018, 08:30

IrmaPigen skrev:
Øh okay, jeg er sikker på der er folk, der har misset fly, vigtige møder osv.

Men derudover er jeg enig i, at den generelle filen på rettigheder ifht til grundlov og menneskerettigheden er et kæmpe problem og en glidebane.

Ift. at forhindre et angreb som kan koste menneskeliv, så er det da sekundært. Mig bekendt er der for det meste flere flyafgange og møder kan omplaceres.
8
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf IrmaPigen » 30. sep 2018, 08:41

Pølsemix skrev:
IrmaPigen skrev:
Øh okay, jeg er sikker på der er folk, der har misset fly, vigtige møder osv.

Men derudover er jeg enig i, at den generelle filen på rettigheder ifht til grundlov og menneskerettigheden er et kæmpe problem og en glidebane.

Ift. at forhindre et angreb som kan koste menneskeliv, så er det da sekundært. Mig bekendt er der for det meste flere flyafgange og møder kan omplaceres.


En misset flyafgang kan da ikke genplaceres.

Du kan få lov til at købe en ny billet til en ekstremt høj pris fordi du står og skal af sted nu og her.

Der er også lige et proportionalitetshensyn at tage i forhold til de midler politiet vælger at tage i brug.

Jeg synes politiet skulle tage om blive bedre til deres risikovurdering og gøre brug af et proportionalitetshensyn.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 30. sep 2018, 08:49

IrmaPigen skrev:
En misset flyafgang kan da ikke genplaceres.

Du kan få lov til at købe en ny billet til en ekstremt høj pris fordi du står og skal af sted nu og her.

Der er også lige et proportionalitetshensyn at tage i forhold til de midler politiet vælger at tage i brug.

Jeg synes politiet skulle tage om blive bedre til deres risikovurdering og gøre brug af et proportionalitetshensyn.

Det kan ikke komme bag på nogen som helst at man selv skal købe en ny flybillet, hvis man misser det. Hvis det er så vigtigt at komme afsted og der under ingen omstændigheder er råd til en ny billet, så må man selv tage de nødvendige forholdsregler. Det hører under det personlige ansvar, det er ikke anderledes ift. hvis DSB ikke kørte pga. andre omstændigheder eller uheld på motorvejen.

Hvis politiets mistanke havde været korrekt, så var der ikke noget at komme efter ift. proportionalitetshensynet. Så hvis du kan anvise at politiets mistanke var helt hen i vejret så giver jeg da dig ret, men hvis du bare er bagklog så er det alt for letkøbt.
Derudover at jeg ikke skrevet at flyafgange kan genplaceres ;)
2
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Brutus » 30. sep 2018, 08:54

Prøv lige at vende den om. Hvis der nu havde været en hændelse af en eller anden art, og politiet ikke havde været ude, sikken en ballade der så ville have været.
16
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 30. sep 2018, 10:19

Jeg var på anti-terror-kursus (don't ask...) sidste år. De fortalte os at MI5 havde afværget hundredvis af terrorangreb (de vil dog ikke sætte præcise tal på), nogle i absolut sidste øjeblik, over de sidste par år - angreb som befolkningen selvfølgelig ikke ved noget om. Som de sagde - MI5 SKAL gøre det rigtigt 100% af tiden, for hvis de ikke gør det, så sker et af de her angreb altså. Man kan være "heldig", fx som ved Parsons Green hvor idioten ikke kunne finde ud af at lave en ordentlig bombe. Men én fejl fra myndighedernes side, og så sker sådan noget som Westminster, London Bridge eller Manchester Arena. De har ikke råd til at tage nogen chancer.

Jeg er egentlig glad for at det tages så alvorligt. Og jeg vil hellere overnatte på kontoret igen-igen fordi transportnettet er lukket end jeg vil sprænges i småstykker af en eller anden psykopat.
26
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 30. sep 2018, 10:33

I Killed Barbie skrev:Jeg måtte grine tidligere i dag (inde i mig selv).

Jeg har de her bekendtskaber (et par).
De er småborgerlige, villa og Volvo. 2 børn og rigtig gode jobs. De passer deres have fordi ‘ hvad vil folk ikke tænke’. De har sat deres hus til salg fordi de faktisk ikke gider havearbejde.

Så siger de under morgenmaden at de overvejer at blive boende i huset fordi de bliver stressede af at ha’ det til salg :tie:

Her klappede jeg så i mine små hænder for kan de ikke engang overskue at ha’ et hus til salg så håber jeg virkelig ikke at de får rigtige problemer. Så går de da helt ned :lol:

På nær her hvor jeg var sygemeldt med stress, så vil jeg sige at det mest stressende jeg har oplevet et at have hus til salg.
Vi havde i snit ...60 fremvisninger og intet skete derudover.
Og huset skulle altid ligne Bo bedre. :tie:
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 30. sep 2018, 10:35

Jeg er ret ligeglad med, at Kim Larsen er død.
6
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 30. sep 2018, 10:48

Sophies-mor skrev:Jeg er ret ligeglad med, at Kim Larsen er død.

Også mig. Altså, jo, det er skide synd for de pårørende. Men hans musik har aldrig sagt mig noget. Og det føler jeg man ikke må sige.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 30. sep 2018, 10:50

^åh jeg elsker bare når en kendt person er død, og nogle så meget hurtigt skal annoncere at de er helt og aldeles ligeglade med deres død. Og jo, jeg ved godt det er det man kan bruge denne tråd til.

Men at det skal ske inden for få timer efter annonceringen af en persons bortgang, det forstår jeg nok bare ikke. Og kald mig bare snerpet.
Senest rettet af Tilly 30. sep 2018, 11:08, rettet i alt 1 gang.
27

Tilbage til "Generelt"