Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 19. feb 2018, 08:01

1234 skrev:
kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke lyst til at rejse udenfor Europa, og sådan har jeg altid haft det.

Nu vi er ved rejseting, som man ikke må sige :-D

Jeg føler heller ikke behovet.
Jeg har været i Tanzania og på Zanzibar og de smukkeste strande jeg har set (ja, i flertal) der kan Zanzibar ikke være med.
Jeg så noget skov og sletter og Kilimanjaro og nej, ingenlunde er det noget af det smukkeste eller fedeste natur jeg har været i.
Vi har alt jeg kan drømme om og mere til i Europa.

Jeg undrer mig lidt over din argumentation, at fordi det ene sted du har været ikke var bedre end noget uden for Europa, så er der ingen steder uden for Europa som er.
Det giver ikke rigtig mening for mig, der er trods alt ret mange andre steder udenfor Europa end lige Tanzania.

Altså det helt fair, at man ikke gider eller har lyst til at rejse udenfor Europa. Jeg synes bare det sjov begrundelse.

Resten af begrundelsen er at jeg har været en del steder i Europa og set mange steder der har bjergtaget mig. Blandt andet fantastiske hvide sandstrande med helt klart vand. Og fået at vide når jeg efterfølgende har fortalt om det at så skulle jeg da bare se Zanzibar/Hawaii/Caribien..
Jeg kom så til Zanzibar og det er så absolut ikke i samme liga.
Zanzibar har strande der flere gang er kåret som verdens smukkeste. Jeg kan konstatere at det højst sandsynligt hænger sammen med en eller anden følelse folk tillægger det at rejse langt/eksotisk. Det er mere fint/sejere at fortælle om osv. Det betyder åbenbart noget for mange.
Ligesom det at købe/have en ægte Chanel også er vigtig for nogle og derfor har de en følelse forbundet med det at bære sådan en taske.
Sådan noget betyder åbenbart ikke noget for mig.
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 413
Likede indlæg: 8602

Indlægaf sigge » 19. feb 2018, 08:27

Juki skrev:Jeg bliver også træt, angst og stresset om det bare ved tanken :lol:

Jeg ville hade sådan en charterferie til Gran Canaria eller en kør-selv ferie til et sted sydpå. Asien tiltaler mig heller ikke specielt :genert:

Til gengæld vil jeg gerne til New Zealand eller køligere steder som Island, Finland eller Nordnorge, hvis det absolut skulle være.

Hvis man har det svært med lange flyrejser, vil jeg ikke anbefale New Zealand. :lol: Du kan næsten ikke komme længere væk. Men på alle andre punkter får New Zealand mine varmeste anbefalinger. Jeg var der for 2 år siden, og det var min bedste ferie nogensinde. Og jeg skal helt sikkert afsted igen på et tidspunkt. Jeg skal bare lige helt have fortrængt, hvor træls 10+13 timers flyvning er (og jeg har ikke engang nogen problemer med flyvning generelt) - eller vinde i Lotto, så jeg har råd til at flyve på 1. klasse. :lol2:

Island er også virkelig fed. Og der tager det ikke nær så lang tid at flyve til.
4
:deer: :deer: :deer: :deer: :deer:
Skal du ikke være med til at skrive årets debatjulekalender? Tilmeld dig her: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=29&t=12933
1234
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2007

Indlægaf 1234 » 19. feb 2018, 10:28

kidkomb skrev:
Resten af begrundelsen er at jeg har været en del steder i Europa og set mange steder der har bjergtaget mig. Blandt andet fantastiske hvide sandstrande med helt klart vand. Og fået at vide når jeg efterfølgende har fortalt om det at så skulle jeg da bare se Zanzibar/Hawaii/Caribien..
Zanzibar har strande der flere gang er kåret som verdens smukkeste. Jeg kan konstatere at det højst sandsynligt hænger sammen med en eller anden følelse folk tillægger det at rejse langt/eksotisk. Det er mere fint/sejere at fortælle om osv. Det betyder åbenbart noget for mange.
Ligesom det at købe/have en ægte Chanel også er vigtig for nogle og derfor har de en følelse forbundet med det at bære sådan en taske.

Du har da helt ret i at der ligesom med alt muligt andet er utrolig meget snobberi omkring rejsemål. Men jeg synes nu også det er lidt arrogant at mene der intet er bedre uden for Europa end i Europa. Det er måske fordi strande ikke er ret højt på min prioriteringsliste når jeg rejser, men jeg synes bare dit eksempel er lidt voldsomt at konkludere så meget på baggrund af. Jeg har godt nok kun besøgt 6 lande uden for Europa, men jeg har da her set og oplevet en masse jeg ikke kunne i Europa, men altså jeg også oplevet ting i Europa jeg ikke kunne opleve andre steder, men jeg ville nødigt undvære noget af det.
3
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 10:39

sigge skrev:
Juki skrev:Jeg bliver også træt, angst og stresset om det bare ved tanken :lol:

Jeg ville hade sådan en charterferie til Gran Canaria eller en kør-selv ferie til et sted sydpå. Asien tiltaler mig heller ikke specielt :genert:

Til gengæld vil jeg gerne til New Zealand eller køligere steder som Island, Finland eller Nordnorge, hvis det absolut skulle være.

Hvis man har det svært med lange flyrejser, vil jeg ikke anbefale New Zealand. :lol: Du kan næsten ikke komme længere væk. Men på alle andre punkter får New Zealand mine varmeste anbefalinger. Jeg var der for 2 år siden, og det var min bedste ferie nogensinde. Og jeg skal helt sikkert afsted igen på et tidspunkt. Jeg skal bare lige helt have fortrængt, hvor træls 10+13 timers flyvning er (og jeg har ikke engang nogen problemer med flyvning generelt) - eller vinde i Lotto, så jeg har råd til at flyve på 1. klasse. :lol2:

Island er også virkelig fed. Og der tager det ikke nær så lang tid at flyve til.

Det er rigtigt nok, det var mere en sammenligning med de andre lande der er typiske rejsemål :-D

Men jeg har aldrig prøvet at flyve :genert: så en flyvetur til New Zealand er måske også at starte lige voldsomt nok ud :lol:

Men generelt siger det mig ikke så meget det med at skulle rejse udenlands, og slet ikke sydpå eller til andre varme steder. Jeg kan selvfølgelig godt lide at komme nye steder hen og opleve noget nyt og spændende. Men for mig er det ikke ferie eller afslappende at ligge ved en pool eller slikke sol hele dagen på en strand. Jeg bliver så rastløs :lol: Shopping kan jeg gøre herhjemme, men jeg har heller ikke en interesse for specielle designervarer fx.

For mig er ferie at lave absolut ingenting og have så få planer som muligt, så man ikke farer rundt til den ene seværdighed efter den anden eller på anden måde har en fuld kalender.

Næh, et afsides sommerhus ved Vesterhavet ved man hvad er :lun: Eller bare et sted med et køligt klima og noget smuk natur er mere mig :D
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
1234

Indlægaf 1234 » 19. feb 2018, 12:02

Denlilleglademy skrev:
Men Kid skriver jo at det er for HENDES vedkommende. Ikke universelt og gældende for alt og alle. Jeg rejser helst uden for Europa og er selvsagt ikke enig med Kid. Men mine oplevelser og præferencer er med al sandsynlighed også helt anerledes end Kids.

Jeg har da heller ikke sagt nogen steder, at hun ikke må have det sådan. Jeg kender da også folk, der synes alt de behøver er i Danmark. Jeg synes bare hun giver alle dem, der rejser uden for Europa nogle bestemt motiver, som jeg synes er lige dømmende nok. Og så det vel altid i orden i en debat at stille spørgsmåltegn ved folks holdninger ellers bliver her sgu hurtigt kedeligt :lol:
0
abcd
Kort karma: 138
Likede indlæg: 4617

Indlægaf abcd » 19. feb 2018, 12:02

kidkomb skrev:
1234 skrev:
kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke lyst til at rejse udenfor Europa, og sådan har jeg altid haft det.

Nu vi er ved rejseting, som man ikke må sige :-D

Jeg føler heller ikke behovet.
Jeg har været i Tanzania og på Zanzibar og de smukkeste strande jeg har set (ja, i flertal) der kan Zanzibar ikke være med.
Jeg så noget skov og sletter og Kilimanjaro og nej, ingenlunde er det noget af det smukkeste eller fedeste natur jeg har været i.
Vi har alt jeg kan drømme om og mere til i Europa.

Jeg undrer mig lidt over din argumentation, at fordi det ene sted du har været ikke var bedre end noget uden for Europa, så er der ingen steder uden for Europa som er.
Det giver ikke rigtig mening for mig, der er trods alt ret mange andre steder udenfor Europa end lige Tanzania.

Altså det helt fair, at man ikke gider eller har lyst til at rejse udenfor Europa. Jeg synes bare det sjov begrundelse.

Jeg er enig. Jeg havde behovet da jeg var yngre, og jeg tog det obligate år fri for at tage på backpackertur rundt i verden. Og det var fedt. Men det jeg f.eks. husker bedst ved Sydney, er min ankomst dertil. Jeg havde været på farten i 3 måneder da jeg kom til Sydney, og jeg tog en natbus det sidste stykke ned ad østkysten. Jeg vidste ikke hvilken vej bussen kørte ind i Sydney, men den kører over Harbour Bridge så man får postkortudsigten over Operahuset, og det var rimelig meget et gåsehudsøjeblik da jeg en tidlig morgen sad og stirrede træt ud ad busvinduet, og det pludselig var der jeg var - at have været af sted i månedsvis og pludselig køre ind i et postkort på den anden side af Jorden. Men det var idéen om at være der, mere end det var byen, for Sydney er sgu ikke noget særligt, det er bare en by. Vi har meget federe byer i Europa. Og sådan var det med mange ting, det var mest bare at være alene langt væk hjemmefra og følelsen af eventyr, det meste kunne jeg have fundet meget tættere på hjemmet.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11035

Indlægaf Hunkat » 19. feb 2018, 12:03

Man kan godt have en ph.d. og meget andet godt der bliver betragtet som "klogt" og stadig være fuldstændige ude af stand til at læse og forstå en simpel instruktion.
6
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Buller
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1249

Indlægaf Buller » 19. feb 2018, 12:51

1234 skrev:
Denlilleglademy skrev:
Men Kid skriver jo at det er for HENDES vedkommende. Ikke universelt og gældende for alt og alle. Jeg rejser helst uden for Europa og er selvsagt ikke enig med Kid. Men mine oplevelser og præferencer er med al sandsynlighed også helt anerledes end Kids.

Jeg har da heller ikke sagt nogen steder, at hun ikke må have det sådan. Jeg kender da også folk, der synes alt de behøver er i Danmark. Jeg synes bare hun giver alle dem, der rejser uden for Europa nogle bestemt motiver, som jeg synes er lige dømmende nok. Og så det vel altid i orden i en debat at stille spørgsmåltegn ved folks holdninger ellers bliver her sgu hurtigt kedeligt :lol:

når man læser jeres udveksling virker det ret meget mere som om det er dig der tillægger Kid en masse motiver og af en eller anden grund føler dig truffet over at hun ikke føler behov for at rejse uden for Europa.

Hun holder den da helt og aldeles på egen banehalvdel og har endda prøvet det andet før hun besluttede sig for at Europa var nok til hende. Der er ingen stikpiller om at folk der gerne vil rejse må have nedern motiver. Hvor får du overhovedet den ide fra af hendes oprindelige indlæg?
6
1234

Indlægaf 1234 » 19. feb 2018, 13:40

Buller skrev:
1234 skrev:
Denlilleglademy skrev:

når man læser jeres udveksling virker det ret meget mere som om det er dig der tillægger Kid en masse motiver og af en eller anden grund føler dig truffet over at hun ikke føler behov for at rejse uden for Europa.

Hun holder den da helt og aldeles på egen banehalvdel og har endda prøvet det andet før hun besluttede sig for at Europa var nok til hende. Der er ingen stikpiller om at folk der gerne vil rejse må have nedern motiver. Hvor får du overhovedet den ide fra af hendes oprindelige indlæg?

Jeg føler mig overhovedet ikke truffet over hun ikke vil rejse ud ellers ville jeg nok også have kommenteret på nogle af de andre der skriver det samme ;) Det er faktisk bare godt for mig jo færre der rejser ud jo færre turister skal jeg håndtere, når jeg er afsted :lol:

Jeg synes nu det et nedern motiv, at man skulle rejse ud fordi det er fint/sejt. Som hun direkte skriver i sit andet indlæg. I det først indlæg er der intet om det. Der kommentarer jeg bare på hun vurderer det ud fra at have været er sted. Det synes jeg bare er meget lidt empiri at vurdere det ud fra hun gør.
1
1234

Indlægaf 1234 » 19. feb 2018, 13:56

Jeg er sgu også for nærig og doven til at tage så langt bare for at lægge på en strand :lol: men jeg gider så heller ikke være der i mere end en halv time.

Nu siger jeg noget man ikke må sige :
Strande er total overvurderet!
1
abcd

Indlægaf abcd » 19. feb 2018, 14:03

Denlilleglademy skrev:Jeg har lige genlæst og kan faktisk godt se hvad du mener. Jeg opfatter det bare ikke som du gør. Jeg læser at HUN mener at nogle gør det med de motiver. Det har jeg personligt svært ved at forestille mig og jeg gør det ikke selv. Jeg er for nærig til at tage til Zanzibar for at sige at en strand er finere end en anden. (Jeg gad så heller aldrig rejse for at se en strand) Jeg rejser udenfor Europa fordi det ikke siger mig noget på nuværende tidspunkt st rejse i Europa og gør mig mine forestillinger om hvorfor folk bliver i EU. Jeg lader dem være usagte for husfredens skyld :lol:

Men hvorfor siger Paris, Rom, Berlin, London, alperne, Norge osv. dig ikke noget? Det er nogle af de flotteste og mest spændende steder på Jorden. Alene det at du siger at Europa som helhed ikke siger dig noget, synes jeg indikerer at det handler mere om at komme langt væk, end det handler om hvad man skal se. For der er da masser for nærmest enhver smag i Europa.
2
1234

Indlægaf 1234 » 19. feb 2018, 14:09

abcd skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg har lige genlæst og kan faktisk godt se hvad du mener. Jeg opfatter det bare ikke som du gør. Jeg læser at HUN mener at nogle gør det med de motiver. Det har jeg personligt svært ved at forestille mig og jeg gør det ikke selv. Jeg er for nærig til at tage til Zanzibar for at sige at en strand er finere end en anden. (Jeg gad så heller aldrig rejse for at se en strand) Jeg rejser udenfor Europa fordi det ikke siger mig noget på nuværende tidspunkt st rejse i Europa og gør mig mine forestillinger om hvorfor folk bliver i EU. Jeg lader dem være usagte for husfredens skyld :lol:

Men hvorfor siger Paris, Rom, Berlin, London, alperne, Norge osv. dig ikke noget? Det er nogle af de flotteste og mest spændende steder på Jorden. Alene det at du siger at Europa som helhed ikke siger dig noget, synes jeg indikerer at det handler mere om at komme langt væk, end det handler om hvad man skal se. For der er da masser for nærmest enhver smag i Europa.

Kan det ikke være fordi man har været der? Jeg har rejst Europa tynd de sidste 8 år, så nu tager jeg lige en pause, når jeg får børn tager jeg Europa igen, fordi det er nemmere. Glæder mig allerede til at vise mine børn Norges fantastisk natur :love:
0
abcd

Indlægaf abcd » 19. feb 2018, 14:14

1234 skrev:
abcd skrev:

Kan det ikke være fordi man har været der? Jeg har rejst Europa tynd de sidste 8 år, så nu tager jeg lige en pause, når jeg får børn tager jeg Europa igen, fordi det er nemmere. Glæder mig allerede til at vise mine børn Norges fantastisk natur :love:

Jo, selvfølgelig, hvis man har brugt 8 år på at rejse Europa tynd, giver det mening. Men der er mange som har været det halve af Jorden rundt for at se storslået natur, men så aldrig f.eks. har været i Norge, og det er da mærkeligt hvis det ikke er fordi afstanden i sig selv er et mål. Og det er jo fair nok bare at ville langt væk.
0
1234

Indlægaf 1234 » 19. feb 2018, 14:18

abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:

Jo, selvfølgelig, hvis man har brugt 8 år på at rejse Europa tynd, giver det mening. Men der er mange som har været det halve af Jorden rundt for at se storslået natur, men så aldrig f.eks. har været i Norge, og det er da mærkeligt hvis det ikke er fordi afstanden i sig selv er et mål. Og det er jo fair nok bare at ville langt væk.

Det har du ret I. Jeg har også den diskussion med min veninde der været i Canada, USA og Australien, hvor hun primært har været i nationalparker, men aldrig været i Norge.
0
abcd

Indlægaf abcd » 19. feb 2018, 14:26

Apropos. Jeg tror måske vi har haft den før, men jeg synes det er lidt mærkeligt når folk har rejst og rejst, men så f.eks. aldrig har været ved Vesterhavet, på Bornholm eller i Rundetårn. Det må da høre til almen dannelse at man har været bare lidt omkring i sit eget hjemland - især når det ikke er større end Danmark.
13

Tilbage til "Generelt"