Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 10. maj 2018, 19:29

Selma156 skrev:Lever ham der Jesper egentlig stadig?

Bortset fra det, så har jeg aldrig tudet over kendtes død. Eller gået dele-amok eller skrevet lange nekrologer om folk, jeg ikke kender det fjerneste. Som andre siger, dødsfald er altid sørgelige, og jeg føler da med de efterladte. Men det rører ikke mig, direkte.

Jeg kan huske da Alan Rickman døde, og mange i min omgangskreds bombarderede mig med links og kommentarer ala "Snape er død, skal jeg komme forbi og trøste dig?" og "Er du okay?" Altså ja? Jeg er kæmpe Harry Potter fan, og Snape er en nice karakter. Alan Rickman spiller ham skidegodt. Men derfor græder jeg mig da ikke i søvn over, at han er død.

Jeg er ret sikker på han lever endnu.
Vi så ham sidste sommer (vi har i flere år været på samme campingplads om sommeren) og har ikke hørt noget om ham siden
1
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 10. maj 2018, 20:11

Jeg er vild med Medina :blush:
Altså, jeg synes hun synger ad h til og det er slet ikke min type musik, men hun er fandme lækker. Det må man vist heller ikke sige :-D
2
What's done in the dark will be brought to the light
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 10. maj 2018, 20:12

Juki skrev:Jeg vidste jeg skulle have væddet/oddset om der ville komme reaktioner på at sammenligne kærligheden mellem kæledyr og børn, men det havde næsten været snyd når nu det er så sikkert som "amen" i kirken at folk føler trang til at bestemme over hvordan andre skal føle og reagere i bestemte situationer.


Jeg skrev sådan set direkte at folk må være så knyttede til deres kæledyr som de vil. Men altså de fleste forældre vil gå i døden for deres børn, og jeg synes det lyder lidt specielt hvis man på samme måde er villig til at gå i døden for sin hamster eller sin undulat. Men det betyder ikke at jeg vil bestemme hvordan andre skal føle og reagere.
9
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 10. maj 2018, 20:13

Pityt skrev:Jeg er vild med Medina :blush:
Altså, jeg synes hun synger ad h til og det er slet ikke min type musik, men hun er fandme lækker. Det må man vist heller ikke sige :-D

Jeg synes hun er tudegrim :lol:
2
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 10. maj 2018, 20:18

HappyPaww skrev:
Pityt skrev:Jeg er vild med Medina :blush:
Altså, jeg synes hun synger ad h til og det er slet ikke min type musik, men hun er fandme lækker. Det må man vist heller ikke sige :-D

Jeg synes hun er tudegrim :lol:

Det synes de fleste jeg kender også :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 10. maj 2018, 20:23

Juki skrev:
abcd skrev:
Juki skrev:Tænk bare på hvilket postyr det kan skabe når folk sammenligner det at have kæledyr med børn fx. Når man vælger at anskaffe sig et dyr, om det så er en hest, hund, kat, fugl, en gnaver eller hvad nu, så forpligter man sig samtidig til at behandle dyret godt, men satme om man må være af den holdning at et kæledyr kan betyde lige så meget for en som et barn ville have gjort for "man ved jo ikke hvad det vil sige at elske et barn når man ikke har prøvet det", så Gud forbyde at man vover at sammenligne den kærlighed. Sjovt nok er det ofte sagt af personer der på ingen måde har respekt, forståelse for eller evner at anerkende hvordan et dyr kan påvirke hver enkelt person.


Hvis begge mine børn skulle dø i en ulykke eller noget, så ville livet være game over for mig, der ville ikke være mere jeg ville gide at beskæftige mig med, og jeg tror jeg ville tage mit eget liv. Det ville gøre det ret upraktisk at have kæledyr hvis jeg skulle reagere på samme måde ved kæledyrs død, de bliver jo typisk kun omkring 10 år gamle.

Men bortset fra det må folk selvfølgelig være præcis så knyttede til deres kæledyr som de vil, og bryde sig lige så lidt om børn som de vil, det er ikke en konkurrence.

Sangius skrev:Hvis man tror man ville reagere på et kæledyrs død, som andre reagerer på deres børns død, så er man da en masochist hvis man anskaffer sig et kæledyr :nerve:

Jeg vidste jeg skulle have væddet/oddset om der ville komme reaktioner på at sammenligne kærligheden mellem kæledyr og børn, men det havde næsten været snyd når nu det er så sikkert som "amen" i kirken at folk føler trang til at bestemme over hvordan andre skal føle og reagere i bestemte situationer.

Og det er endda helt uden at jeg nævnte dødsfald blandt kæledyr. Det er ret imponerende alligevel.


Hvem bestemmer noget? Jeg mener mit indlæg helt seriøst. Har du nogensinde snakket med en, der har mistet et barn? Har du nogensinde hørt om hvordan resten af ens liv er, efter tabet af et barn?

Man skal da være mere en ualmindeligt led ved sig selv, hvis man skaffer sig noget, som uden tvivl dør før en selv, og efterlader en i sådan en situation.
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 10. maj 2018, 20:25

Man kan overhovedet ikke udtale sig om hvad man ville gøre eller ikke gøre hvis man var gravid med et Downs barn før man står og skal tage det horrible valg mellem liv (og hvilket liv ved man ikke) eller død over ens ønskebarn :trist:
3
Selma156
Indlæg: 2346
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Selma156 » 10. maj 2018, 20:26

Jeg synes virkelig også Medina er.. Mindre køn, måske. Ikke decideret grim.

Det pinligste at indrømme er, at jeg elsker (noget af) hendes musik. Det er nok fem-seks sange jeg kan lide, og det er bestemt ikke hver dag. Men nogle gange kommer jeg lige i Medina-skråle-humør. Jeg synes vitterligt, musikken er ringe. Og hendes stemme. Og teksterne har noget nær det laveste lixtal, jeg har oplevet. "Jeg har lavet en regnbue til dig" og "pengepungen fuld af guldkontanter" og i øvrigt en helvedes masse gentagelser. "Jeg håber du er ensoooom, baby er du ensooom. ENSOOOOM". Elendigt. Virkelig. Men jeg hører det sgu. Og giver hende afspilninger på Spotify.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 10. maj 2018, 20:31

Dmitra skrev:
Pityt skrev:
HappyPaww skrev:
Pityt skrev:Jeg er vild med Medina :blush:
Altså, jeg synes hun synger ad h til og det er slet ikke min type musik, men hun er fandme lækker. Det må man vist heller ikke sige :-D

Jeg synes hun er tudegrim :lol:

Det synes de fleste jeg kender også :lol:


Jeg synes bare hun "synger" af h til. Udseendemæssigt, hverken eller, mest intetsigende :blush:.

Men som nævnt i tråden den anden dag, kan jeg til gengæld godt lide Jannie Ree og der ved jeg mange andre stejler.

Vi kan sagtens blive enige om, at hun ikke er begavet med en stor sangstemme...eller en lille sangstemme, for den sags skyld :lol:
Jannie Ree kan du have HELT for dig selv :fløjt: Jeg synes hun er falsk og intrigant.
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 10. maj 2018, 20:35

Der findes altså mennesker, der får børn, hvor man virkelig ikke synes de er kønne, børnene.
7
Hæklerier på hjernen :cool:
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 10. maj 2018, 20:39

Dmitra skrev:
Pityt skrev:
Dmitra skrev:
Pityt skrev:
HappyPaww skrev:
Pityt skrev:Jeg er vild med Medina :blush:
Altså, jeg synes hun synger ad h til og det er slet ikke min type musik, men hun er fandme lækker. Det må man vist heller ikke sige :-D

Jeg synes hun er tudegrim :lol:

Det synes de fleste jeg kender også :lol:


Jeg synes bare hun "synger" af h til. Udseendemæssigt, hverken eller, mest intetsigende :blush:.

Men som nævnt i tråden den anden dag, kan jeg til gengæld godt lide Jannie Ree og der ved jeg mange andre stejler.

Vi kan sagtens blive enige om, at hun ikke er begavet med en stor sangstemme...eller en lille sangstemme, for den sags skyld :lol:
Jannie Ree kan du have HELT for dig selv :fløjt: Jeg synes hun er falsk og intrigant.


Visuelt har Jannie en eller anden (for mig) karisma, hvordan hun er som mennekse eller bare realitystar, ved nada.

Ah, I see :gruble: Men hun virker heller ikke for mig rent visuelt :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 10. maj 2018, 20:44

Sangius skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:
Juki skrev:Tænk bare på hvilket postyr det kan skabe når folk sammenligner det at have kæledyr med børn fx. Når man vælger at anskaffe sig et dyr, om det så er en hest, hund, kat, fugl, en gnaver eller hvad nu, så forpligter man sig samtidig til at behandle dyret godt, men satme om man må være af den holdning at et kæledyr kan betyde lige så meget for en som et barn ville have gjort for "man ved jo ikke hvad det vil sige at elske et barn når man ikke har prøvet det", så Gud forbyde at man vover at sammenligne den kærlighed. Sjovt nok er det ofte sagt af personer der på ingen måde har respekt, forståelse for eller evner at anerkende hvordan et dyr kan påvirke hver enkelt person.


Hvis begge mine børn skulle dø i en ulykke eller noget, så ville livet være game over for mig, der ville ikke være mere jeg ville gide at beskæftige mig med, og jeg tror jeg ville tage mit eget liv. Det ville gøre det ret upraktisk at have kæledyr hvis jeg skulle reagere på samme måde ved kæledyrs død, de bliver jo typisk kun omkring 10 år gamle.

Men bortset fra det må folk selvfølgelig være præcis så knyttede til deres kæledyr som de vil, og bryde sig lige så lidt om børn som de vil, det er ikke en konkurrence.

Sangius skrev:Hvis man tror man ville reagere på et kæledyrs død, som andre reagerer på deres børns død, så er man da en masochist hvis man anskaffer sig et kæledyr :nerve:

Jeg vidste jeg skulle have væddet/oddset om der ville komme reaktioner på at sammenligne kærligheden mellem kæledyr og børn, men det havde næsten været snyd når nu det er så sikkert som "amen" i kirken at folk føler trang til at bestemme over hvordan andre skal føle og reagere i bestemte situationer.

Og det er endda helt uden at jeg nævnte dødsfald blandt kæledyr. Det er ret imponerende alligevel.


Hvem bestemmer noget? Jeg mener mit indlæg helt seriøst. Har du nogensinde snakket med en, der har mistet et barn? Har du nogensinde hørt om hvordan resten af ens liv er, efter tabet af et barn?

Man skal da være mere en ualmindeligt led ved sig selv, hvis man skaffer sig noget, som uden tvivl dør før en selv, og efterlader en i sådan en situation.

Ja. Jeg har også snakket med folk der har mistet alle mulige andre af deres kære, eller kæledyr for den sags skyld, men hvorfor er det relevant?

Jeg benægter på ingen måde at det er frygteligt at miste sit barn. Jeg nævner det til gengæld heller ikke eller drager paralleller mellem at miste et barn eller et kæledyr og den sorg man må opleve.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 10. maj 2018, 20:44

Pityt skrev:
Dmitra skrev:
Pityt skrev:
HappyPaww skrev:
Pityt skrev:Jeg er vild med Medina :blush:
Altså, jeg synes hun synger ad h til og det er slet ikke min type musik, men hun er fandme lækker. Det må man vist heller ikke sige :-D

Jeg synes hun er tudegrim :lol:

Det synes de fleste jeg kender også :lol:


Jeg synes bare hun "synger" af h til. Udseendemæssigt, hverken eller, mest intetsigende :blush:.

Men som nævnt i tråden den anden dag, kan jeg til gengæld godt lide Jannie Ree og der ved jeg mange andre stejler.

Vi kan sagtens blive enige om, at hun ikke er begavet med en stor sangstemme...eller en lille sangstemme, for den sags skyld :lol:
Jannie Ree kan du have HELT for dig selv :fløjt: Jeg synes hun er falsk og intrigant.

Nu vi er ved Jannie var jeg sådan helt WTF i dag i Forside Fruer over at Jannie var så negativt stemt overfor at Gunnvør var ved at skrive en samtalebog, altså.. Jannie har selv lige skrevet en selvbiografi, og ikke fordi at jeg synes Gunnvør er verdens mest interessante menneske, men. Jeg ville langt hellere læse Gunnvørs bog end Jannies. Fordi... Jannie er da virkelig uinteressant.
1
...
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 10. maj 2018, 20:45

Forleden så jeg en smuk pige i en fin sommerkjole og med virkelig mange og lange hår på benene. Og selvom man selvfølgelig skal gøre, som man vil, så finder jeg det altså hverken pænt eller feminint at lade hårene blive så lange.

:genert:
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 10. maj 2018, 20:47

LadyFox skrev:
Pityt skrev:
Dmitra skrev:
Pityt skrev:
HappyPaww skrev:
Pityt skrev:Jeg er vild med Medina :blush:
Altså, jeg synes hun synger ad h til og det er slet ikke min type musik, men hun er fandme lækker. Det må man vist heller ikke sige :-D

Jeg synes hun er tudegrim :lol:

Det synes de fleste jeg kender også :lol:


Jeg synes bare hun "synger" af h til. Udseendemæssigt, hverken eller, mest intetsigende :blush:.

Men som nævnt i tråden den anden dag, kan jeg til gengæld godt lide Jannie Ree og der ved jeg mange andre stejler.

Vi kan sagtens blive enige om, at hun ikke er begavet med en stor sangstemme...eller en lille sangstemme, for den sags skyld :lol:
Jannie Ree kan du have HELT for dig selv :fløjt: Jeg synes hun er falsk og intrigant.

Nu vi er ved Jannie var jeg sådan helt WTF i dag i Forside Fruer over at Jannie var så negativt stemt overfor at Gunnvør var ved at skrive en samtalebog, altså.. Jannie har selv lige skrevet en selvbiografi, og ikke fordi at jeg synes Gunnvør er verdens mest interessante menneske, men. Jeg ville langt hellere læse Gunnvørs bog end Jannies. Fordi... Jannie er da virkelig uinteressant.

Gunnvør? Hende der har været gift/ er gift/ whatever med Oliver Bjerrehuus?
Hun er da uinteressant... Men det er Jannie Ree også.
(og nej, har ikke set programmet men har læst/ set om dem andre steder fra)
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Generelt"