Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 14. jul 2016, 13:17

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Mit gæt er, at det handler om vægttab. Uden dog at vide, om laktose og gluten er hensigtsmæssige at undgå i den forbindelse.


Jamen, du undgår ikke laktose ved at drikke laktosefri mælk.


Det anede jeg ikke - så det gør de sikkert heller ikke :-D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 13:43

Akehurst2 skrev:Det anede jeg ikke - så det gør de sikkert heller ikke :-D


Det er også et meget misvisende navn, der burde ændres. Laktosefri mælk er almindelig mælk tilsat det enzym til nedbrydelse af laktose, laktase, som intolerante ikke selv kan danne. Kan man godt det, får man bare dobbelt op på laktase. Det er næppe skadeligt, men hvad er formålet? Vil man undgå laktose, skal man have fat i et vegansk alternativ til mælk. Hvis man som jeg har irritabel tyktarm, er det dog ikke alle veganske varianter, man kan drikke uden at få uro i maven, og så giver det selvfølgelig mening at vælge laktosefri mælk, selvom man ikke har kronisk intolerance, da det er mildere for tarmen at nedbryde.

Ej, men det er også en jungle :D Og jeg forstår slet ikke, at man opsøger den frivilligt, hvis man ikke har det nødigt.
2
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 14. jul 2016, 14:47

Laktosen er vel nedbrudt i mælken af den tilsatte laktase allerede i katonen, er den ikke?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 15:08

D.itsen skrev:Laktosen er vel nedbrudt i mælken af den tilsatte laktase allerede i katonen, er den ikke?


Jo, det er den vel. Eller, det kommer an på produktionsformen, hvor en af dem kun delvist fjerner den helt, og en anden, læser jeg nu, nedbryder den helt. Under alle omstændigheder er kalorieindholdet ikke væsentligt lavere, så hvis det er med tanke på vægttab, burde det ikke give meget, og hvis det ikke er årsagen, betaler man mælken for at kunne noget, som ens egen krop også kan, medmindre man ikke naturligt danner laktase.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 14. jul 2016, 17:45

DetSorteCirkus skrev:Mennesker, der overlagt køber laktosefri animalske produkter uden at have intolerance eller allergi, virker på det punkt lidt underfrankerede på mig.
Hvorfor vil de hellere købe et produkt, der kunstigt er tilsat et enzym, end den rene vare? Det er jo ikke, fordi laktosen er blevet fjernet.


Fordi de sikkert ikke aner det forholder sig sådan og bare handler af uvidenhed?
Har en veninde, der gik over til spelt, fordi hendes børn da GODT NOK IKKE skulle have hvede.

Hun gloede en hel del, da jeg så kunne fortælle hende at Spelt ER hvede :stoned:
12
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 14. jul 2016, 18:07

Bimmerdyret skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mennesker, der overlagt køber laktosefri animalske produkter uden at have intolerance eller allergi, virker på det punkt lidt underfrankerede på mig.
Hvorfor vil de hellere købe et produkt, der kunstigt er tilsat et enzym, end den rene vare? Det er jo ikke, fordi laktosen er blevet fjernet.


Fordi de sikkert ikke aner det forholder sig sådan og bare handler af uvidenhed?
Har en veninde, der gik over til spelt, fordi hendes børn da GODT NOK IKKE skulle have hvede.

Hun gloede en hel del, da jeg så kunne fortælle hende at Spelt ER hvede :stoned:

:lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 14. jul 2016, 18:12

Bimmerdyret skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mennesker, der overlagt køber laktosefri animalske produkter uden at have intolerance eller allergi, virker på det punkt lidt underfrankerede på mig.
Hvorfor vil de hellere købe et produkt, der kunstigt er tilsat et enzym, end den rene vare? Det er jo ikke, fordi laktosen er blevet fjernet.


Fordi de sikkert ikke aner det forholder sig sådan og bare handler af uvidenhed?
Har en veninde, der gik over til spelt, fordi hendes børn da GODT NOK IKKE skulle have hvede.

Hun gloede en hel del, da jeg så kunne fortælle hende at Spelt ER hvede :stoned:


Generelt - den der kæmpe glutenforskrækkelse er ret underholdende. Hvorfor folk tror, at gluten er skabt af fanden selv, det er svært at forstå. :-p
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 14. jul 2016, 18:20

Tror at hvis DH læser med, så griner han i skægget...
6
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 14. jul 2016, 21:57

Fyrst Eberhard skrev:Det ville være rart, hvis vi lige kunne bestemme os for, om flygtninge nasser hvis de ikke tager et job, eller om de stjæler jobs hvis de tager et.

Herude hvor jeg bor, er der flere af DEM, der har bygget parcelhuse og bor i dem med to biler udenfor og nogle børn og en hæk og sådan noget. De går på almindelige arbejder og har græsplæner og går i Bauhaus. Ja, jeg tænker jo mit. De er måske ikke flygtninge, men så sorthårede da. Og de hedder mærkelige ting. Skal de virkelig bo mellem os på den småborgerlige måde der?
6
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. jul 2016, 09:40

Jeg bryder mig ikke om Mikkel Beha Erichsen og Hans Pilgaard.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 15. jul 2016, 10:12

Sangius skrev:
Purple Haze skrev:
Sangius skrev:
Dr_bp skrev:Jeg synes at Pokemon go lyder mega sjovt :blush:

Det er også ret underholdende. Har lige været ude med min mand og en af mine gode venner, vi løb rundt og fangede en håndfuld hver :D


Hvordan har i installeret appen?
Har lige prøvet st finde den, men det var voldsomt besværligt.


Du kan hente den ned her:
http://www.apkmirror.com/apk/niantic-in ... -download/
Så bare hent den på telefonen
Aner ikk hvordan man gør til andet end android. Og man kan nok ikke overføre progress til den rigtige app når den kommer, men ved det ikke helt :)


Æv det virker ikke :whine:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 15. jul 2016, 10:38

ShuruQ skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg bryder mig ikke om Mikkel Beha Erichsen og Hans Pilgaard.


Jeg er helt med på Mikkel Beha Erichsen. Jeg har heller aldrig kunnet fordrage hans far og det irriterer mig faktisk, da jeg gerne vil se programmerne, både med Mikkel og Troels, pga stederne de besøger. Jeg kan til nøds se et program med Mikkel, men Troels, jeg magter ikke et helt program med den stemme, bare en reklame for et program med Nordkaperen hvor han snakker, og jeg får lyst til at kyle tv'et ud af vinduet :genert:.


I dem med Mikkel Beha: Sluk for lyden og nøjes med at se på den pæne natur og de pææææne sønner. :D I øvrigt synes jeg også, at Mikkel Beha selv er ganske nydelig, han bærer en hvid skjorte godt, og så er en han en mere passende alder ift. end sine sønner.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. jul 2016, 10:43

Fyrst Eberhard skrev:
ShuruQ skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg bryder mig ikke om Mikkel Beha Erichsen og Hans Pilgaard.


Jeg er helt med på Mikkel Beha Erichsen. Jeg har heller aldrig kunnet fordrage hans far og det irriterer mig faktisk, da jeg gerne vil se programmerne, både med Mikkel og Troels, pga stederne de besøger. Jeg kan til nøds se et program med Mikkel, men Troels, jeg magter ikke et helt program med den stemme, bare en reklame for et program med Nordkaperen hvor han snakker, og jeg får lyst til at kyle tv'et ud af vinduet :genert:.

Mit forhold til Troels Kløvedal er også anstrengt. Han snuppede på et tidspunkt det sidste par Mao-sko i Irma for næsen af mig. Han plyndrer altid lagrene, når han er hjemme. En grådig fordrukken flipper hvis liv åbenbart kun går ud på at befinde sig i én lang søgang og rus. Ja, og så plyndre lagre.

Nu har han sikkert foræret mine Mao-sko til de vildes høvding, og får så dennes datter med på næste togt, hvor han udnytter hende til af folde sol-beskyttere af papir til den lille klovnetud, som naturen i et anfald af påholdenhed har udstyret ham med. Dumper hende i den næste beskidte havneby, hvor han sælger hende til en enøjet lods for en tønde lokal dårlig - men meget stærk - rom og en hakket sabel.


Og alt dette er jeg ret sikker på at man også ville kunne sige om Hans Pilgaard. Jeg fatter ikke hvordan han kan snyde så mange til at tro han er en fin fyr.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 15. jul 2016, 10:57

Dirtylittledevil skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mit forhold til Troels Kløvedal er også anstrengt. Han snuppede på et tidspunkt det sidste par Mao-sko i Irma for næsen af mig. Han plyndrer altid lagrene, når han er hjemme. En grådig fordrukken flipper hvis liv åbenbart kun går ud på at befinde sig i én lang søgang og rus. Ja, og så plyndre lagre.

Nu har han sikkert foræret mine Mao-sko til de vildes høvding, og får så dennes datter med på næste togt, hvor han udnytter hende til af folde sol-beskyttere af papir til den lille klovnetud, som naturen i et anfald af påholdenhed har udstyret ham med. Dumper hende i den næste beskidte havneby, hvor han sælger hende til en enøjet lods for en tønde lokal dårlig - men meget stærk - rom og en hakket sabel.


Og alt dette er jeg ret sikker på at man også ville kunne sige om Hans Pilgaard. Jeg fatter ikke hvordan han kan snyde så mange til at tro han er en fin fyr.


Bortset fra, at han sikkert tager høvdingens søn i bytte for mao-skoene.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 15. jul 2016, 11:25

Purple Haze skrev:
Sangius skrev:
Purple Haze skrev:
Sangius skrev:
Dr_bp skrev:Jeg synes at Pokemon go lyder mega sjovt :blush:

Det er også ret underholdende. Har lige været ude med min mand og en af mine gode venner, vi løb rundt og fangede en håndfuld hver :D


Hvordan har i installeret appen?
Har lige prøvet st finde den, men det var voldsomt besværligt.


Du kan hente den ned her:
http://www.apkmirror.com/apk/niantic-in ... -download/
Så bare hent den på telefonen
Aner ikk hvordan man gør til andet end android. Og man kan nok ikke overføre progress til den rigtige app når den kommer, men ved det ikke helt :)


Æv det virker ikke :whine:


Øv! Vi har ikke haft problemer med det herhjemme?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"