Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 21. jul 2019, 18:03

Purple Haze skrev:
Fillie skrev:Stop jer selv! :8:


Neeeej!
:popkorn:


Jeg har ingen popcorn. :sur:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 21. jul 2019, 18:05

Purple Haze skrev:
Æble skrev:Har debatten mens eller hvad? :-D


Det må være fordi det har været så pissekoldt på det seneste :lol:


Kulde og mangel på sol er helt sikkert synderen.
2
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 21. jul 2019, 18:16

Ego81 skrev:
Kakadu skrev:
Ego81 skrev:
Kakadu skrev:
Ego81 skrev:
Kakadu skrev:
Ego81 skrev:
Kakadu skrev:
Ego81 skrev:
HappyPaww skrev:Det samme mener jeg med makeup. Det gør bare SÅ meget for kvinders udseende med en naturlig men lækker makeup - også selvom man er meget køn af natur, så bliver det bare fremhævet ekstra meget med makeup.

There, I Said it....


Enig. Jeg kan godt undre mig over, at så mange kvinder i Danmark over de 30 går uden makeup. På min arbejdsplads er der ret mange, der ikke bruger makeup, og selvom ingen af dem er decideret grimme, blev jeg overrasket over, hvor meget det gjorde, når nogle af dem havde makeup på til f.eks. julefrokosten. Det behøver ikke at være fuld krigsmaling; lidt mascara kan sagtens gøre det.

Jeg forstår dog godt, at man ikke altid orker at afsætte tid om morgenen til at tage makeup på eller orker at rense det af om aftenen. Det er klart ulempen ved makeup, synes jeg :D

Der hvor det glipper for jer, er nok der, hvor I antager, at alle kvinder stræber (eller bør stræbe?) efter at ligne flertallets skønhedsideal.


Næ, egentlig ikke. Jeg stræber ikke efter noget ideal, når jeg tager makeup på. Objektivt set er jeg bare pænere med makeup end uden, så hvorfor skulle jeg lade vær'.

Men dit oprindelige indlæg handlede ikke om dig. Det handlede om din undren over, hvorfor andre kvinder ikke gør ligesom dig. Det er dét, jeg adresserer i mit indlæg.


Du fik det til at lyde som om, at man stræber efter et bestemt skønhedsideal, hvis man går med makeup, og så siger jeg, at jeg ikke stræber efter at f.eks. se ud som modellerne i damebladene, men at jeg kan se, at jeg er pænere med makeup end uden. Ligesom jeg kan se, at mine kolleger er pænere med makeup end uden, og derfor kan jeg godt undre mig over, at de ikke bruger det til daglig. Jeg tror bare, at de fravælger det, fordi de ikke gider at bøvle med det, og ikke fordi, de synes, at de er pænere uden eller vil gøre oprør mod nutidens skønhedsideal eller noget i den stil.

Eller også går de ikke op i, om du og andre synes, de er pæne?


Nu får du det igen til at lyde som om, at det er noget, man gør for andres skyld. Jeg undrer mig over, at de ikke tænker "hov, nu tog jeg lige lidt mascara på, og det ser egentlig ret pænt ud + jeg har fået en masse komplimenter, så måske kunne jeg overveje at gøre det hver dag fremover?" Men folk må jo gøre, hvad de vil. Og jeg må gerne undre mig.

Måske går de ikke op i at få komplimenter? Altså, måske fungerer de bare anderledes end dig? Det må du da støde på jævnligt. Det undrer mig, at det kan undre dig.


Ork, jeg kan undre mig over mange ting...at folk går med hvide sokker i sandaler, at de får fem børn, at de vælger at bo langt ude på landet osv. Det betyder ikke, at jeg synes, at de skal leve ligesom mig, eller at de lever på en forkert måde. Men jeg synes, at det er helt fair at undre sig over visse ting her i tilværelsen.

Okay. Jeg betragter det nok bare som almen viden, at folk er forskellige.
1
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 21. jul 2019, 18:22

TinaW skrev:
Kulde og mangel på sol er helt sikkert synderen.


Ej, jeg tror altså at det er varmen der gør det.
2
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 21. jul 2019, 18:22

Lad os lige nyde Gustavsangen https://youtu.be/3d5tKhKjqsE og derefter skifte emne. :D
4
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 21. jul 2019, 18:23

Kattefjæs skrev:
TinaW skrev:
Kulde og mangel på sol er helt sikkert synderen.


Ej, jeg tror altså at det er varmen der gør det.


:lol2:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 21. jul 2019, 18:25

Æble skrev:Har debatten mens eller hvad? :-D


Nej jeg har passeret menopause. Hvad med dig? :-D
Senest rettet af Delfin 21. jul 2019, 18:29, rettet i alt 1 gang.
0
14 11 14
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 21. jul 2019, 18:27

Fillie skrev:
Purple Haze skrev:
Fillie skrev:Stop jer selv! :8:


Neeeej!
:popkorn:


Jeg har ingen popcorn. :sur:


Du bør aldrig gå ind i denne tråd, hvis du ikke har popcorn på lager :-D
3
:lun: Be brave
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 21. jul 2019, 18:27

Stitch skrev:
zembra1986 skrev:Hør nu her......Jeg er helt med på at temperature kan føltes forskelligt på kroppen fra person til person. Men Fisken skrev at det var pissekoldt som den skinbarlige sandhed og det stejler jeg helt over, for OVERORDNET er det en moderat temperatur hvis man ser på det spænd at naturligt forekommende temperature der er verden over, hvilket er mellem ca. -20 - ca. -40 grader

Havde hun skrevet at hun SYNES det er pissekoldt eller at det FØLTES pissekoldt 8 måneder om året, så havde jeg aldrig opponeret, for det er hun i sin gode ret til at SYNES.

Kapische?



EDIT:

Jeg gik ned på et niveau, jeg ikke kan lide at være. Undskyld


Nåede heldigvis ikke at læse det. Men jeg kan vitterlig ikke se hvad der er i vejen med det jeg skriver :genert: Jeg skriver jo ikke Fisken eller andre ikke må FØLE eller SYNES det er pissekoldt ved 10-15 grader, bare at man ikke skal skrive som den skinbarlige sandhed, at det ER det, for det ER det ret beset ikke, hvis man ser på gennemsnittemperature i verden. Hvor er det forkerte i det?
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 21. jul 2019, 18:31

LaMariposa skrev:
Fillie skrev:
Purple Haze skrev:
Fillie skrev:Stop jer selv! :8:


Neeeej!
:popkorn:


Jeg har ingen popcorn. :sur:


Du bør aldrig gå ind i denne tråd, hvis du ikke har popcorn på lager :-D


Du har ret; det var SÅ forkert! :8: Men der kunne jo stadig værre masser af emner, man stadig ville poppe sine corn over. :slem:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 21. jul 2019, 18:33

Som jeg ser det svare det, at kalde 10-15 grader for pissekoldt vejr til at man kaldte karakteren 4 for en pissedårlig karakter. Men den er jo gennemsnitlig og jeg kan ikke se hvordan noget kan være pisse det ene eller andet når det er gennemsnitligt........Det giver absolut ikke mening i min verden.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 21. jul 2019, 18:39

zembra1986 skrev:
Stitch skrev:
zembra1986 skrev:Hør nu her......Jeg er helt med på at temperature kan føltes forskelligt på kroppen fra person til person. Men Fisken skrev at det var pissekoldt som den skinbarlige sandhed og det stejler jeg helt over, for OVERORDNET er det en moderat temperatur hvis man ser på det spænd at naturligt forekommende temperature der er verden over, hvilket er mellem ca. -20 - ca. -40 grader

Havde hun skrevet at hun SYNES det er pissekoldt eller at det FØLTES pissekoldt 8 måneder om året, så havde jeg aldrig opponeret, for det er hun i sin gode ret til at SYNES.

Kapische?



EDIT:

Jeg gik ned på et niveau, jeg ikke kan lide at være. Undskyld


Nåede heldigvis ikke at læse det. Men jeg kan vitterlig ikke se hvad der er i vejen med det jeg skriver :genert: Jeg skriver jo ikke Fisken eller andre ikke må FØLE eller SYNES det er pissekoldt ved 10-15 grader, bare at man ikke skal skrive som den skinbarlige sandhed, at det ER det, for det ER det ret beset ikke, hvis man ser på gennemsnittemperature i verden. Hvor er det forkerte i det?


Jeg var bare flabet og rettede på dig ift. stavemåde (det staves capisce). Hvilket er så ufint af mig og ville være at gå efter manden og ikke efter bolden. Igen: undskyld. Ingen grund til at gå ned på et perfidt niveau.

For mig er 10 grader pissekoldt - alt derunder er skidekoldt. Der er lande i verden, hvor de anser 20 grader for pissekoldt og bruger vinterjakke, når det når de grader.

Jeg kommer aldrig til at give dig ret, for det har du objektivt set ikke. Og du kommer aldrig til at give os andre ret. Og det er også okey.
5
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 21. jul 2019, 18:40

Man kan også bare blive enige om at være uenige.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 21. jul 2019, 18:42

Ja, vi bliver vist ikke aldrig enige, så det er bedst bare at begrave øksen der (så blev vi alligevel lidt enige i noget :D)
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 21. jul 2019, 18:42

-25 er isnende koldt - 20 er det føles sært at trække vejret. -15 pissepissepissepissekoldt. -10 er pissepissekoldt 0 grader er 5 grader er pissepissekoldt. 10 grader er pissekoldt. 15 grader er sådan lala. 20 grader er da ok. 25 grader er lige tilpas. 30 grader er varmt. 35 er hedt og selv jeg begynder stønne lidt.
Var der mere, så bare spørg mig? :D
9
14 11 14

Tilbage til "Generelt"