Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 21:15

Han har i øvrigt, på et tidspunkt, postet denne på sin facebookvæg (Jeg er ikke ven med ham, det må han ikke)
Det piller ved alle mine fordomsknapper kan jeg mærke. (Altså på den gode måde, ikke) Og lige præcis Hizb har jeg ikke turde spørge ham om. Vi snakker mere generelt omkring religionens opståen, generelle leveregler, opdragelse og forskellen på alm dansk kultur og alm arabisk kultur. Jeg forsøger at forholde mig respektfuld og jeg tror måske, at han ikke ønsker at snakke om det. Jeg ved det ikke. Og så nok om det tror jeg :lol:
Muslim om kvinder og problemer.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 21:29

Ja ok, den slags mennesker støder man ind i hist og pist. Tilgiv dem, thi de ved ikke bedre :cool:

Det behøver endda ikke engang være en muslim-ting men det var det nok lige der.
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 21:33

ShuruQ skrev:
Det kan godt være det er svært at sætte sig ind i, på helt samme måde, men muslimer er en ret udskældt folkegruppe (fra nogen side) om man kan lide det eller ej og det er faktisk virkelig ubehageligt at tilhører en så udskældt gruppe der af mange bliver lagt for had, hvad enten det er ude i virkeligheden eller verbalt på de sociale medier. Det lyder måske som en gang ynk, men ikke desto mindre.


Det ved jeg godt, og jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det ikke er skidesjovt i længden. At der så desværre er noget om, at der er store problemer med nogle grupper, gør det jo absolut ikke lettere for jer.
0
14 11 14
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 16. nov 2015, 21:33

ShuruQ skrev:Det kan godt være det er svært at sætte sig ind i, på helt samme måde, men muslimer er en ret udskældt folkegruppe (fra nogen side) om man kan lide det eller ej og det er faktisk virkelig ubehageligt at tilhører en så udskældt gruppe der af mange bliver lagt for had, hvad enten det er ude i virkeligheden eller verbalt på de sociale medier. Det lyder måske som en gang ynk, men ikke desto mindre.


Jeg synes ikke der er noget ynk over det - jeg er godt nok glad for at jeg ikke er muslim i dagens danmark. Det må man vidst heller ikke sige. Det gør mig flov og ked af det. Jeg har Egyptisk familie, og det er ikke sjældent at jeg hører om intolerante, uintelligente menneskers dårlige opførsel overfor søde og dejlige mennesker, der tilfældigvis også er muslimer.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 16. nov 2015, 22:05

ShuruQ skrev:Jeg tillader mig at have den fordom der hedder at det måske er mere udtalt i de små lokalsamfund og man samtidig er mere følsom i forhold det går ud over en selv.



Undskyld jeg sakser i dit indlæg, men den der kan jeg nikke genkendende til.

Min svigerdatter-in-spe kommer fra mindre by på Djursland. Hun og hendes familie, som også er fra lille by på landet, er satme intolerante overfor "fremmede."

Jeg kender desværre flere, som kommer fra en by hvor der stort set ikke ses indvandrere/muslimer/ikke-danskere og de er godt nok også intolerante.

Sørgeligt.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 22:09

Sophaya skrev:Jeg synes ikke der er noget ynk over det - jeg er godt nok glad for at jeg ikke er muslim i dagens danmark. Det må man vidst heller ikke sige. Det gør mig flov og ked af det. Jeg har Egyptisk familie, og det er ikke sjældent at jeg hører om intolerante, uintelligente menneskers dårlige opførsel overfor søde og dejlige mennesker, der tilfældigvis også er muslimer.

Den værste racist, jeg har mødt, var muslim ... han søgte at bevise, at Jorden var 5.000 år gammel. Jeg spurgte, hvordan han så ville forklare, at man havde fundet menneskeknogler, der var 100.000 pår gamle i Etiopien?
Men det kunne slet ikke passe, mente han ... for så ville Adam og Hava jo have været negre, og det kunne umiligt være rigtigt :D

Disclaimer: Jeg skal dog tilføje, at jeg ikke tilskriver det så meget religionen (selv om den var indblandet), men nærmere, at skolekundskaberne i disse lande nok halter lidt bagefter ...
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 17. nov 2015, 05:59

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Verden er lige så stille ved at gå mere og mere i brand.

Hvis et kan trøste dig, så for knap 50 år siden:


Eve of destruction den beskrev jo Vietnamkrigen. Jeg så et program for nylig, hvor den blev spillet, mens USA bombede løs i Vietnam.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 17. nov 2015, 06:51

HappyQ skrev:Eve of destruction den beskrev jo Vietnamkrigen. [...]

Ja, blandt andet ... og den truende atomkrig mellem USA og Sovjet, og raceproblemerne i sydstaterne, og "kulturrevolutionen" i Kina, og hvad der ellers var af kolonikrige og stedfortræderkrige midt i 60'erne.

(Billedsiden er noget sammenrod af samtidige og meget senere ting ...)
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 17. nov 2015, 09:23

Jeg håber Jessica Biels og Justin Timberlakes søn får mæslinger. Så kan det være folk får øjnene op og vaccinerer deres børn.
0
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 09:45

HappyHippo skrev:Jeg håber Jessica Biels og Justin Timberlakes søn får mæslinger. Så kan det være folk får øjnene op og vaccinerer deres børn.


Oh no, they didn't :8: :nej:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 09:54

HappyHippo skrev:Jeg håber Jessica Biels og Justin Timberlakes søn får mæslinger. Så kan det være folk får øjnene op og vaccinerer deres børn.


Er det med at de ikke vil vaccinere, bekræftet fra dem selv? Alt, jeg indtil videre har set, har været 'en anonym ven af parret udtaler'-udsagn.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 17. nov 2015, 11:47

Jeg har endnu til gode at se en kvinde, der ikke var pænere med makeup end uden. Selvfølgelig forudsat at farver osv er klædelige, at det er lagt korrekt og at det ikke er en maske af makeup, men ellers har jeg ikke set en kvinde, der er pænere uden makeup end med, selvom jeg kender mange, der postulerer, at det er de.
Jeg har stor respekt for, at man ikke ønsker at gå med makeup, det gør jeg heller ikke altid selv, men jeg synes helt ærligt, det er pænere med til alle kvinder jeg har set, uanset hvor naturligt smukke de er.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 17. nov 2015, 11:52

Kvinder har en dårlig smag mht. kvinder :D
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 17. nov 2015, 12:49

Jeg er ikke smuk, det kan aldrig så mange lag lak lave om på, men jeg er pæn nok, som jeg er.
0
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 17. nov 2015, 12:53

Delfin skrev:Jeg er ikke smuk, det kan aldrig så mange lag lak lave om på, men jeg er pæn nok, som jeg er.

Husk på, at der var et par debattører, der synes at Ninka er smuk.
Og jeg synes hun er decideret grim. Sådan på den væmmeligt grimme måde.
Så der er, næsten med garanti, nogen der synes du er mega smuk! Husk det! :kys:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"