Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2017, 21:40

Dikus skrev:
Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg synes, at debatten om mad til ældre er blevet skinger og useriøs.
Tag nu bare denne her historie: http://www.tv2lorry.dk/artikel/kommune- ... r-haandmad
Det er kommunens skyld, at den ældre kvinde ikke har mere spændende mad i sit køleskab, mener hendes forurettede datter.
Gu' er det ej.


Jamen naturligvis er det da kommunens skyld, at hun ikke har benyttet sig af den indkøbsordning, der vel findes i alle kommuner, hvis man ikke selv kan traske ned i supermarkedet. En glimrende ordning iflg både min mor og søster (de bor i to forskellige kommuner).


Det er rugbrødsmadder? Vi spiser dem alle sammen.

Min datter er nærmest vokset op på makrelsalat.


Jeg grinede højt af denne meningsudveksling i et kommentarfelt:

A: "Bare det så at have gidet at smøre det der nu engang var i køleskabet ud , men det gad man heller ikke."
B: "Nej, og de gad heller ikke lave små glade smiley'er i det, og rette kanten af i bamsefacon."
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2017, 21:44

Animi skrev:Årh, hvor bliver man træt af sådan noget... og så det med at folk skriver at det ligner noget fra en syg hund osv... Gu gør det ej! Ja, det er nogen kedelige madder, men det er da overhovedet ikke uspiseligt. Jeg får da også nogen gangen sådan en rigtig kedelig mad med leverpostej eller tun på, hvis det skal gå hurtigt, og det dør jeg ikke af.

Edit: Datteren skriver dog senere at hun altid har købt ekstra lækre ting til maden der står uåbent, og det kan jeg da godt forstå er irriterende så. Men så hellere tage den direkte med kommunen hvis det sker ofte, det hjælper mere.


Jeg kan slet ikke forestille mig, at den fortravlede SoSu bevidst er gået efter at chikanere borgeren.
Jeg gætter på, at der enten ikke har været tid til at vurdere, hvad der er lækrest, og så er det endt med æggesalat og makrel (hvad er der i øvrigt galt med det?), eller også har kvinden bare helst ville have det her.
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 6. jan 2017, 21:47

DetSorteCirkus skrev:
Animi skrev:Årh, hvor bliver man træt af sådan noget... og så det med at folk skriver at det ligner noget fra en syg hund osv... Gu gør det ej! Ja, det er nogen kedelige madder, men det er da overhovedet ikke uspiseligt. Jeg får da også nogen gangen sådan en rigtig kedelig mad med leverpostej eller tun på, hvis det skal gå hurtigt, og det dør jeg ikke af.

Edit: Datteren skriver dog senere at hun altid har købt ekstra lækre ting til maden der står uåbent, og det kan jeg da godt forstå er irriterende så. Men så hellere tage den direkte med kommunen hvis det sker ofte, det hjælper mere.


Jeg kan slet ikke forestille mig, at den fortravlede SoSu bevidst er gået efter at chikanere borgeren.
Jeg gætter på, at der enten ikke har været tid til at vurdere, hvad der er lækrest, og så er det endt med æggesalat og makrel (hvad er der i øvrigt galt med det?), eller også har kvinden bare helst ville have det her.


Helt enig - havde jeg været datteren havde jeg nok i stedet sat en seddel på køleskabet, hvor der stod hvad der helst skulle smøres. Men måske har moren bare haft lyst til en makrel mad, dem kender jeg da mange der elsker. Men alt i dag skal selvfølgelig på facebook :rulle:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lys » 6. jan 2017, 21:48

DetSorteCirkus skrev:
Animi skrev:Årh, hvor bliver man træt af sådan noget... og så det med at folk skriver at det ligner noget fra en syg hund osv... Gu gør det ej! Ja, det er nogen kedelige madder, men det er da overhovedet ikke uspiseligt. Jeg får da også nogen gangen sådan en rigtig kedelig mad med leverpostej eller tun på, hvis det skal gå hurtigt, og det dør jeg ikke af.

Edit: Datteren skriver dog senere at hun altid har købt ekstra lækre ting til maden der står uåbent, og det kan jeg da godt forstå er irriterende så. Men så hellere tage den direkte med kommunen hvis det sker ofte, det hjælper mere.


Jeg kan slet ikke forestille mig, at den fortravlede SoSu bevidst er gået efter at chikanere borgeren.
Jeg gætter på, at der enten ikke har været tid til at vurdere, hvad der er lækrest, og så er det endt med æggesalat og makrel (hvad er der i øvrigt galt med det?), eller også har kvinden bare helst ville have det her.


Og hvem har egentlig taget billedet? Den gamle dame, der ikke kan smøre sin egen mad? Eller pårørende der var på besøg og som selv lige kunne have ført smørekniven?

Det er en ret sær ikke-historie, den her.
9
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 6. jan 2017, 21:49

Lismaens skrev:
Som hende der sendte Yousee en hademail fordi hendes gamle mor på 95 år sad alene og kedede sig nytårsaften. Jamen hvor var I selv?


Årh, det mindre mig om en artikel hvor en kvinde på de halvtreds sagde at hendes nytårsaften var ØDELAGT! fordi hun ikke kunne se Dronningens Nytårstale. Hun skulle, pga et brækket ben tror jeg, holde nytår alene. Men da hun så ikke kunne se nytårstalen eller fjernsyn endte det med at hun tog hen til nogen venner og fik - citeret fra hende - en rigtig hyggelig aften.
Øhm - hvordan var det lige den nytårsaften blev ødelagt? :skeptisk:
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 6. jan 2017, 21:56

Lismaens skrev:Jeg synes at pårørende der klager over små petitesser på deres ældre familiemedlemmers vegne, selv burde være der og varte dem op, i deres sidste tid. Eller lukke røven og lade folk gøre deres arbejde.
Som hende der sendte Yousee en hademail fordi hendes gamle mor på 95 år sad alene og kedede sig nytårsaften. Jamen hvor var I selv?


Jeg synes også, det er træls når pårørende går op i petitesser, men der findes udenfor enhver tvivl mangler rundt omkring.

Den der med at de voksne børn selv kan stille op, er jeg så også lidt træt af. Den holder jo bare ikke altid. Somme tider bor man i hver sin ende af landet, sommetider har man ikke selv kræfterne pga egne aldersskavanker eller sygdom. Husk du kan let være 70, hvis dine forældre er 90-95 år.
2
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2017, 21:57

Lys skrev:Og hvem har egentlig taget billedet? Den gamle dame, der ikke kan smøre sin egen mad? Eller pårørende der var på besøg og som selv lige kunne have ført smørekniven?

Det er en ret sær ikke-historie, den her.


I Danmark er det bare ikke comme il faut at forvente noget af ældres pårørende.
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lys » 6. jan 2017, 22:03

Delfin skrev:
Lismaens skrev:Jeg synes at pårørende der klager over små petitesser på deres ældre familiemedlemmers vegne, selv burde være der og varte dem op, i deres sidste tid. Eller lukke røven og lade folk gøre deres arbejde.
Som hende der sendte Yousee en hademail fordi hendes gamle mor på 95 år sad alene og kedede sig nytårsaften. Jamen hvor var I selv?


Jeg synes også, det er træls når pårørende går op i petitesser, men der findes udenfor enhver tvivl mangler rundt omkring.

Den der med at de voksne børn selv kan stille op, er jeg så også lidt træt af. Den holder jo bare ikke altid. Somme tider bor man i hver sin ende af landet, sommetider har man ikke selv kræfterne pga egne aldersskavanker eller sygdom. Husk du kan let være 70, hvis dine forældre er 90-95 år.


Jeg er enig i det sidste - det er ikke så enkelt. "Børnene" kan også stadig være på arbejdsmarkedet, så de ikke kan stille op i tide og utide. Men når man faktisk er til stede, så kan man da godt lige smøre et par madder frem for at beklage sig over hjemmehjælpers manglende kulinariske evner.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 6. jan 2017, 22:22

Lys skrev:
Delfin skrev:
Lismaens skrev:Jeg synes at pårørende der klager over små petitesser på deres ældre familiemedlemmers vegne, selv burde være der og varte dem op, i deres sidste tid. Eller lukke røven og lade folk gøre deres arbejde.
Som hende der sendte Yousee en hademail fordi hendes gamle mor på 95 år sad alene og kedede sig nytårsaften. Jamen hvor var I selv?


Jeg synes også, det er træls når pårørende går op i petitesser, men der findes udenfor enhver tvivl mangler rundt omkring.

Den der med at de voksne børn selv kan stille op, er jeg så også lidt træt af. Den holder jo bare ikke altid. Somme tider bor man i hver sin ende af landet, sommetider har man ikke selv kræfterne pga egne aldersskavanker eller sygdom. Husk du kan let være 70, hvis dine forældre er 90-95 år.


Jeg er enig i det sidste - det er ikke så enkelt. "Børnene" kan også stadig være på arbejdsmarkedet, så de ikke kan stille op i tide og utide. Men når man faktisk er til stede, så kan man da godt lige smøre et par madder frem for at beklage sig over hjemmehjælpers manglende kulinariske evner.


Helt enig.
0
14 11 14
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 6. jan 2017, 23:38

I en artikel på tv2.dk, står den mand frem, som angiveligt stod bag Yousee`s nedbrud nytåraften, og siger at han ifølge ham selv har gjort det fordi det er Yousee`s skyld at han har fået , hvad han selv mener er elallergi, for selvom hans læge mente det var en hudsygdom, så læste han på hestenettet, at det var elallergi, og de ved naturligvis meget mere om sådan noget end en læge.
Og allerhelst ser han at vi allesammen kommer ud af den digitale tidsalder og tilbage til stenalderen.
Der er tydeligvis ikke så meget hjemme på øverste etage, selvom jeg da lige vil indskyde at HVIS han virkelig har elallergi, så er det rigtig synd for ham.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2017, 23:50

computermus skrev:I en artikel på tv2.dk, står den mand frem, som angiveligt stod bag Yousee`s nedbrud nytåraften, og siger at han ifølge ham selv har gjort det fordi det er Yousee`s skyld at han har fået , hvad han selv mener er elallergi, for selvom hans læge mente det var en hudsygdom, så læste han på hestenettet, at det var elallergi, og de ved naturligvis meget mere om sådan noget end en læge.
Og allerhelst ser han at vi allesammen kommer ud af den digitale tidsalder og tilbage til stenalderen.
Der er tydeligvis ikke så meget hjemme på øverste etage, selvom jeg da lige vil indskyde at HVIS han virkelig har elallergi, så er det rigtig synd for ham.


Det hestenet må snart betragtes som den femte statsmagt :8: Seriøst!

Edit: Nå, nu fik jeg googlet artiklen frem. Det er bare satire. Øv :(
Make heste-nettet great again!
2
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 6. jan 2017, 23:59

DetSorteCirkus skrev:
computermus skrev:I en artikel på tv2.dk, står den mand frem, som angiveligt stod bag Yousee`s nedbrud nytåraften, og siger at han ifølge ham selv har gjort det fordi det er Yousee`s skyld at han har fået , hvad han selv mener er elallergi, for selvom hans læge mente det var en hudsygdom, så læste han på hestenettet, at det var elallergi, og de ved naturligvis meget mere om sådan noget end en læge.
Og allerhelst ser han at vi allesammen kommer ud af den digitale tidsalder og tilbage til stenalderen.
Der er tydeligvis ikke så meget hjemme på øverste etage, selvom jeg da lige vil indskyde at HVIS han virkelig har elallergi, så er det rigtig synd for ham.


Det hestenet må snart betragtes som den femte statsmagt :8: Seriøst!

Edit: Nå, nu fik jeg googlet artiklen frem. Det er bare satire. Øv :(
Make heste-nettet great again!

Pokkers også. De snød mig. Vræl. Jeg er ikke ret god til at spotte sådan noget.Dobbelt vræl.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 7. jan 2017, 01:18

computermus skrev:I en artikel på tv2.dk, står den mand frem, som angiveligt stod bag Yousee`s nedbrud nytåraften, og siger at han ifølge ham selv har gjort det fordi det er Yousee`s skyld at han har fået , hvad han selv mener er elallergi, for selvom hans læge mente det var en hudsygdom, så læste han på hestenettet, at det var elallergi, og de ved naturligvis meget mere om sådan noget end en læge.
Og allerhelst ser han at vi allesammen kommer ud af den digitale tidsalder og tilbage til stenalderen.
Der er tydeligvis ikke så meget hjemme på øverste etage, selvom jeg da lige vil indskyde at HVIS han virkelig har elallergi, så er det rigtig synd for ham.


Heste-nettet :love:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 7. jan 2017, 01:33

Helt generelt har mange pårørende til ældre EXCEPTIONELT høje forventninger.
Jeg arbejder med ældre på hospital, og det seriøst vanvittigt hvad mange pårørende forventer af os og hjemmeplejen. Det er sgu ikke de ældre selv! Det er 68-generationen under..
franske svesker og røget laks til morgenmad (trods 2 slags grød, blødkogte æg, 4 slags hjemmebagt brød, smør, ost, smøreost, 2 slags hjemmelavet marmelade, friskpisket flødeskum, flere slags yoghurt - alt økologisk!). Brusebad HVER dag. At man står der i det sekund klokken ringer. At vi ikke selv holder pause/får frokost. Og 100000 andre ting.
Jeg frygter faktisk lidt når den generation selv bliver gamle. Det er helt ok at have forventninger. Men når æggesalat-madder og bad hveranden dag er "umenneskeligt", så står jeg af. Jeg går sgu ikke i bad hver dag heller og får også kedelige madder.
Så er det faktisk ikke værre.

Og jo, der sker af og til urimelige ting. Man skal bare ikke gøre alt til en shitstorm
17
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 7. jan 2017, 02:15

Men okay. Jeg synes også det er helt rimeligt, at jeg (når den tid kommer) selv skal have tøj med at føde i, selv skal have mad og drikke med til under fødslen osv. Jeg forestiller mig alligevel ikke at jeg skal have den store diner men mere noget snack-agtigt og skulle det endelig trække ekstremt ud så kan manden vel drøne i kantinen eller på tanken.
Her tænker jeg naturligvis på en normal fødsel til tiden, men det er jo også dem der selv skal have tøj, kiks osv med.

DET må man i hvert fald ikke sige :tie: :lol:
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"