Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lisva » 28. maj 2016, 10:13

Karneval i Aalborg består af larmende, beskidte og irriterende mennesker, der gør det umuligt at komme nogen steder hele fucking dagen. :sur:
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 28. maj 2016, 10:14

LadyFox skrev:
icelady skrev:Jeg synes racisme-reklamen er lidt morsom.

Racisme-reklamen? Hvad handler det om?


Den her; den er udråbt som værste racistiske reklame. Nettet er åbenbart ved at koge over af forargelse. Og jeg synes da også den virker racistisk, men jeg synes også den er lidt sjov.

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 28. maj 2016, 10:18

Jailbird skrev:
girl_beat skrev:
Jailbird skrev:Det eneste gode ved sommer er koldskål og honningmelon. Resten må gerne gå væk.

Nooooo :8:

Jeg synes, at sommerhadere burde flytte til Nordnorge :P

Min første ferie i flere år bliver til Nordfinland, glæder mig :lun:

Ah, ja, det lyder da som det perfekte valg :-D God ferie!
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lisva » 28. maj 2016, 13:06

Fio skrev:
Lisva skrev:Karneval i Aalborg består af larmende, beskidte og irriterende mennesker, der gør det umuligt at komme nogen steder hele fucking dagen. :sur:


Det må man gerne sige, det er jo sandheden!


I min omgangskreds bliver jeg betragtet som sur og negativ, fordi jeg er af den opfattelse. "De er jo bare glade og feststemte". Ja, og lad lige være med det i nærheden af mig, tak!
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 28. maj 2016, 13:10

Det er nogle ret dårlige skuespillere, der har de store roller i årets sommerspil.
Jeg kunne have gjort det langt bedre, så nu kan jeg bedre forstå, hvorfor de næsten tiggede mig om at prøve på en af dem - og jeg fryder mig lidt over, at jeg ikke ville.

Kæft, hvor er jeg en blærerøv.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 28. maj 2016, 15:11

Silkeborg elsker kopibands. Det er så latterligt. Queen Machine, Die Herren, The Boss, Den Røde Tråd. Bræk. Det er så latterligt i længden. F.eks. til Havnefesten, som mest af alt minder om et udvidet bondemarked. Der præsenterer de det fandeme som om det ER Bruce Springsteen, der kommer. Det virker så provinsielt på den kiksede måde.

Men det må man ikke sige her i byen. Der skal man nærmest foretrække kopierne over originalerne.
3
Donna Martin Graduates!
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 28. maj 2016, 15:25

Samano skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Novella skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:I menstruations-tråden er der rigtigt mange der blander "privat" og "tabu" sammen. Man skulle jo nødig opfattes som værende skamfuld over det.


Vil du ikke komme ind i tråden og uddybe?


Næ, jeg mener at kende debatten godt nok til at jeg med vilje placerede mit indlæg i denne tråd i stedet for den oprindelige. For ligesom at komme tingene i forkøbet.

Det er interessant at høre. Jeg tænker, at tabu er sådan noget, der eksisterer i Afrika, hvor kvinder er besat af onde ånder eller whatnot, når de har menstruation. Vi andre har vel bare menstruation, men viser det ikke frem, lige så lidt som vi viser vores grønhakkere eller belortede toiletpapir. Hvad er det du mener, der bliver blandet sammen?


Jeg mener at tabu har en helt konkret betydning, som ikke er forbeholdt ulandene eller overtroiske mennesker:

"Tabu - område eller emne som man i en kultur ikke beskæftiger sig med fordi det vækker stærke følelser, fx af skam eller blufærdighed". http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=tabu

Så når man nægter at tale med selv sin kæreste om emnet, fordi det er "privat", så vil jeg mene at man spinner ordet "tabu" til ordet "privat". Man kan sagtens tale sagligt om emnet uden at blive vulgær eller uden det skal handle om en specifik persons cyklus. Hvis man ikke engang vil drøfte emnet, uden at det relaterer til en bestemt person, så kan man ikke længere bruge "privat" som årsag - så er det tabu. Den etiket er der bare ikke mange der bryder sig om at have siddende på sig, selvom det er fuldstændigt berettiget.



Jeg er for en gangs skyld faktisk enig med Advokaten :)
Jeg fatter så heller ikke, at man ikke kan snakke med sin kæreste ganske neutralt om menstruation på linje med smerter i knæet eller hvad man skal have til aftensmad.

Enig. Og jeg synes, det er decideret latterligt, hvis mænd over teenagealderen bliver flove over generel snak om menstruation eller at blive bedt om at købe en pakke bind fx.
Vi er på ferie, og jeg fik behov for flere allergipiller, så jeg bad min kæreste købe nogen. For mig ville det være nøjagtigt det samme om jeg bad ham finde et sted at købe bind som at finde et sted at købe allergimedicin. Et praktisk problem - hjælp mig.
Jeg kan godt forstå, det så er lidt anderledes med mænd man ikke kender så godt, fx kollegaer eller ens nye svigerfar, men jeg ville faktisk forvente, at hvis jeg pludseligt fik menstruation på arbejdet eller hjemme hos mine svigerforældre og ikke selv kunne finde/købe noget beskyttelse pga styrken, at så ville jeg kunne bede en mandlig kollega/familiemedlem om hjælp. Jeg ville jo ikke bede dem kigge på. Agtigt.
Måske er jeg bare fra en meget frigjort familie... Jeg anser da også afføring som privat, men hvis nu en kollega fik voldsom diarre på job, så ville jeg ikke løft et øjenbryn, hvis jeg blev bedt om at finde noget wc-papir, rent tøj osv. Jeg ville oprigtigt kun føle medfølelse.
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 28. maj 2016, 15:36

^Det kan jo tænkes, at de mænd, der synes, det er et lidt pinligt emne, er vokset op med, at det er noget kvinder holder for sig selv.
Min svigermor er snart 70, og derfor af en generation, hvor man ikke lige drøfter menstruation med sine sønner.
Og hans søstre har nok heller ikke haft lyst til at udbrede sig om det, lige som jeg heller ikke mente, at min bror skulle involveres.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 28. maj 2016, 15:43

Jeg kan ikke forstå, at nogle kvinder har lyst til at være i parforhold med mænd, der ikke går ind for ligestilling. Mænd, der ikke tager sig af børnene eller husholdningen på lige fod med kvinden, mænd der ikke vil dele barslen, mænd der ikke tager kvindens karriere seriøst, mænd der er så utilpasse ved dele af kvindens krop, at de ikke kan tage en pakke bind med hjem fra Brugsen.

For mig er ovenstående værdier og opførsel noget af det mest usexede, så jeg kan slet ikke forstå, at man som moderne kvinde kan være ligeglad (eller alternativt brokke sig uden at gøre noget ved det).
14
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 28. maj 2016, 15:44

Fru Sunshine skrev:^Det kan jo tænkes, at de mænd, der synes, det er et lidt pinligt emne, er vokset op med, at det er noget kvinder holder for sig selv.
Min svigermor er snart 70, og derfor af en generation, hvor man ikke lige drøfter menstruation med sine sønner.
Og hans søstre har nok heller ikke haft lyst til at udbrede sig om det, lige som jeg heller ikke mente, at min bror skulle involveres.

Det kan det sagtens, og jeg ville heller aldrig omtale det overfor mænd, jeg vidste blev utilpasse ved det. Men jeg synes, det er helt tosset. Det vil jeg gerne erkende. Min mormor er 76, og mine onkler er hhv 55-56 og knapt 50. Min morfar er snart 80. Der er ingen problemer med at tale sagligt om menstruation eller spørge om de lige ved, hvor der er et bind, hvis man får en overraskelsesmenstruation hjemme hos dem.
Jeg synes faktisk, det er lidt ærgerligt, at nogle mænd (og kvinder) bliver pinlige eller frastødte ved omtale af menstruation, men som sagt er jeg også vokset op med, at det helt naturligt. Som hvis man er forkølet/allergisk, og spørger om der er noget at pudse næse i i huset fx. Det er vitterligt på samme niveau. Også i min svigerfamilie.
Andre har det så anderledes, og det respekterer jeg, hvis jeg ved det.

Men altså det er også åbent kendt i min familie, at min mormor har fået en provokeret abort, min mor har fået en samt har haft spontane aborter, at min ene tante spontantaborterede adskillige gange osv. Det er ikke noget, hvor der fortælles ned i specifikke detaljer, men når det har været relevant, så er der blevet talt om det på en helt saglig og åben måde.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 28. maj 2016, 17:16

Fru Sunshine skrev:^Det kan jo tænkes, at de mænd, der synes, det er et lidt pinligt emne, er vokset op med, at det er noget kvinder holder for sig selv.
Min svigermor er snart 70, og derfor af en generation, hvor man ikke lige drøfter menstruation med sine sønner.
Og hans søstre har nok heller ikke haft lyst til at udbrede sig om det, lige som jeg heller ikke mente, at min bror skulle involveres.


Hvis man med vilje lader være med at sige til nogen man har menses selvom man faktisk har en praktisk grund til at sige det, og især når der også er tale om familien så tabuiserer man det da selv.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 28. maj 2016, 18:04

Karkluden skrev:Enig. Og jeg synes, det er decideret latterligt, hvis mænd over teenagealderen bliver flove over generel snak om menstruation eller at blive bedt om at købe en pakke bind fx.
[...]

Jeg er enig i, at der ikke skulle være noget problem i købe bind. Men ligefrem at sidde og "snakke om menstruation", det synes jeg nu godt man kan holde for sig selv (eller med de andre damer, hvis der noget, der skal drøftes desangående). :fløjt:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 28. maj 2016, 18:13

hotlips skrev:
Fru Sunshine skrev:^Det kan jo tænkes, at de mænd, der synes, det er et lidt pinligt emne, er vokset op med, at det er noget kvinder holder for sig selv.
Min svigermor er snart 70, og derfor af en generation, hvor man ikke lige drøfter menstruation med sine sønner.
Og hans søstre har nok heller ikke haft lyst til at udbrede sig om det, lige som jeg heller ikke mente, at min bror skulle involveres.


Hvis man med vilje lader være med at sige til nogen man har menses selvom man faktisk har en praktisk grund til at sige det, og især når der også er tale om familien så tabuiserer man det da selv.

Øh... har jeg sagt andet?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 28. maj 2016, 18:17

dgd2007 skrev:
Karkluden skrev:Enig. Og jeg synes, det er decideret latterligt, hvis mænd over teenagealderen bliver flove over generel snak om menstruation eller at blive bedt om at købe en pakke bind fx.
[...]

Jeg er enig i, at der ikke skulle være noget problem i købe bind. Men ligefrem at sidde og "snakke om menstruation", det synes jeg nu godt man kan holde for sig selv (eller med de andre damer, hvis der noget, der skal drøftes desangående). :fløjt:

Nu taler jeg jo ikke om at uddybe mængden, udseendet eller lignende, men sætninger som: "ja, jeg er godt nok noget træt i disse dage. Jeg har mange menstruationssmerter, og sover ikke så godt" eller "jeg må desværre hoppe badelandsturen over, da jeg har menstruation" eller lignende. Det vil nogle måske mene er grænseoverskridende, men i min familie, svigerfamilie og vennekreds er det fuldkommen normalt og ikke anderledes, end at jeg forklarer mit nej tak til skovture i april måned med pollenallergi. Og jeg ville være ret træt af, hvis det blev opfattet som "klamt" eller "TMI" at sige sådan noget.

Eller hvis en fx til familiefesten eller på arbejdet får uventet menstruation. At man så lige kan hive fat i den nærmeste beboer i huset/den nærmeste kollega og overfladisk forklare situationen og bede om evt hjælp. Nogle af os kan ikke bare lige stikke et stykke papir i trusserne og løbe i brugsen/på depotet selv fx.
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Prosperity74 » 28. maj 2016, 18:20

Jeg hader dig
0

Tilbage til "Generelt"