Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 31. mar 2019, 14:06

abcd skrev:
Ado skrev:
dgd2007 skrev:
Ado skrev:Har jeg trykket på noget forkert på nettet og er jeg blevet sendt 70 år tilbage i tiden i denne tråd? [...]

Ej, men du mener vel ikke at vi nu har fundet den endelige sandhed om alting? :)

Man har jo altid sagt: "Før i tiden troede man <sådan og sådan>, men nu ved vi at <sådan og sådan>".
Det vil man nok også sige om vores tid engang i fremtiden.

Nej, men jeg mener, at det er besynderligt, at det at gå til psykolog overhovedet kan vække undring hos nogen.


Nu har jeg heller ikke sagt at det er underligt at gå til psykolog i almindelighed, der er selvfølgelig mennesker der har brug for det. Jeg har bl.a. undret mig over at 50% af 19-årige kvinder allerede har været hos psykolog, jeg synes det lyder af meget, og jeg tænker det er symptom på enten at vores samfund gør livet alt for svært for unge kvinder, eller at psykologer måske bliver overbrugt en smule. Ligesom jeg ville tænke at det var noget skidt hvis 50% af 19-årige kvinder allerede havde haft brug for en fysioterapeut.


Jeg ville så tænke, at de dyrkede sport, og derfor havde haft brug for fysioterapi.
Du har ikke svaret på, hvorfor det skulle være et problem, hvis et flertal af befolkningen har haft brug for fysioterapi,
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 31. mar 2019, 14:19

abcd skrev:
Ado skrev:
dgd2007 skrev:
Ado skrev:Har jeg trykket på noget forkert på nettet og er jeg blevet sendt 70 år tilbage i tiden i denne tråd? [...]

Ej, men du mener vel ikke at vi nu har fundet den endelige sandhed om alting? :)

Man har jo altid sagt: "Før i tiden troede man <sådan og sådan>, men nu ved vi at <sådan og sådan>".
Det vil man nok også sige om vores tid engang i fremtiden.

Nej, men jeg mener, at det er besynderligt, at det at gå til psykolog overhovedet kan vække undring hos nogen.


Nu har jeg heller ikke sagt at det er underligt at gå til psykolog i almindelighed, der er selvfølgelig mennesker der har brug for det. Jeg har bl.a. undret mig over at 50% af 19-årige kvinder allerede har været hos psykolog, jeg synes det lyder af meget, og jeg tænker det er symptom på enten at vores samfund gør livet alt for svært for unge kvinder, eller at psykologer måske bliver overbrugt en smule. Ligesom jeg ville tænke at det var noget skidt hvis 50% af 19-årige kvinder allerede havde haft brug for en fysioterapeut.

Hvor har du det tal fra?
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2019, 14:20

fisken80 skrev:Jeg ville så tænke, at de dyrkede sport, og derfor havde haft brug for fysioterapi.
Du har ikke svaret på, hvorfor det skulle være et problem, hvis et flertal af befolkningen har haft brug for fysioterapi,


Det skal være noget hardcore sport hvis halvdelen får brug for fysioterapi inden de er fyldt 20.

Jeg synes det er indlysende hvorfor det ville være et problem hvis halvdelen af befolkningen havde brug for fysioterapi, det er ikke meningen at man skal få skavanker der kræver en fysioterapeut.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2019, 14:20

Tilly skrev:Hvor har du det tal fra?


https://www.berlingske.dk/samfund/halvd ... e-forstaar

Edit: Med hjælp fra Google kan man se at det blot 5 år tidligere var 33%, så det er i hastig vækst.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 31. mar 2019, 14:26

abcd skrev:
Tilly skrev:Hvor har du det tal fra?


https://www.berlingske.dk/samfund/halvd ... e-forstaar

Jeg kan desværre ikke læse artiklen, men jeg er nysgerrig på hvad psyloghjælp konkret dækker over i den undersøgelse, umiddelbart kan det jo dække over mange forskellige former for hjælper, og for forskellige omfang af hjælp.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 31. mar 2019, 15:07

abcd skrev:
fisken80 skrev:Jeg ville så tænke, at de dyrkede sport, og derfor havde haft brug for fysioterapi.
Du har ikke svaret på, hvorfor det skulle være et problem, hvis et flertal af befolkningen har haft brug for fysioterapi,


Det skal være noget hardcore sport hvis halvdelen får brug for fysioterapi inden de er fyldt 20.

Jeg synes det er indlysende hvorfor det ville være et problem hvis halvdelen af befolkningen havde brug for fysioterapi, det er ikke meningen at man skal få skavanker der kræver en fysioterapeut.


Øh, man kan få ondt i lænden af at sidde forkert på en stol, uanset alder. Hvad tror du egentlig en fysioterapeut laver?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 31. mar 2019, 15:26

Folk har altid haft behov for psykolog, men for 70 år siden gjorde de bare som min oldefar og hængte sig i laden eller selvmedicinerede med alkohol og lign.

At påstå at behovet er steget er noget pjat. Det er bare blevet mere tydeligt fordi vi - gudskelov - er blevet klogere og ikke stigmatiserer kriser og dertil hørende behov for hjælp. Jeg vil vove den påstand at det er sundere at snakke med en psykolog 5 gange end at bruge et halvt år på at drikke sig i hegnet.
35
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 31. mar 2019, 15:36

50% af alle 19-årige kvinder har været til psykolog.
100% af alle 19-årige kvinder OG mænd har været ved lægen.
Det er en vild verden!

Og med fire sider om det emne, så skulle man så ikke fortsætte i en særskilt tråd?
Jo tak.
10
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 31. mar 2019, 16:30

Jeg synes det er vanvittig provokerende at bruge denne smiley :lol: i en tråd hvor man er uenig med en anden debattør.

Jeg er enig i at psykologhjælp i dag anvendes til mindre udfordringer end tidligere. Jeg kan godt forstå at nogen opfatter en psykolog som mere “læge” end coach, og det kræver tid at ændre den opfattelse. Psykolog var tidligere sådan en til sindssyge. I dag er det ikke kun (sinds-)syge der får hjælp. Jeg skulle selv arbejde med min egen accept af et behov for psykolog. Og jeg synes også psykologhjælp overdrives lidt.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf JoyNips » 31. mar 2019, 17:15

Jeg føler mig mindre prollet på McD, når jeg opdager det lidt for tykke par med joggingbukser med knæ, hoodies og 3 småbuttede unger med socialklasse 5-navne ved bordet bagved.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 31. mar 2019, 17:20

JoyNips skrev:Jeg føler mig mindre prollet på McD, når jeg opdager det lidt for tykke par med joggingbukser med knæ, hoodies og 3 småbuttede unger med socialklasse 5-navne ved bordet bagved.

Sjovt, den oplevelse ville have modsat effekt på mig. :ninja:
9
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf JoyNips » 1. apr 2019, 08:46

BlueBunny skrev:
JoyNips skrev:Jeg føler mig mindre prollet på McD, når jeg opdager det lidt for tykke par med joggingbukser med knæ, hoodies og 3 småbuttede unger med socialklasse 5-navne ved bordet bagved.

Sjovt, den oplevelse ville have modsat effekt på mig. :ninja:


Ha, det er selvfølgelig rigtigt. :lol: Men om ikke andet, så kunne det da være værre...
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Maria86 » 1. apr 2019, 20:19

At jeg skal give drikkepenge når jeg skal på sommerferie. Jeg ved jo godt at de lever af drikkepenge. :) hvis nu drikkepenge var en del af l* ville de så ikke få flere penge :gruble: Jeg tænker der må være andre ind mig som ikke gør det :genert: Det irriterer mig hver år :genert: :ad!: :rulle: Jeg glemmer ofte at jeg ikke kan bruge mit kort i udlandet :blush2: og det hjælper ikke på at jeg bor på All Inclusive så glemmer jeg alt om det før jeg opdager at jeg har fået få kontant med mig på sommerferie :ticks: I år skal rengøringspersonale nok få de Lira har tilbage :D regner ikke med at komme til Tyrkiet næste år eller året efter så dem ønsker jeg ikke at tage med hjem
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 3. apr 2019, 16:03

Mistermor skrev:Får vi ikke lige skruet bryllupper og brudens rolle lige lovlig meget op?

I henhold til tråden om børn med til brylluppet? Altså, der findes da mange eksempler på oversensitive brude, men hvis gæstelisten ikke er bruden (og gommens) valg, hvis er det så?
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Raenil » 3. apr 2019, 18:28

Ado skrev:
Mistermor skrev:Får vi ikke lige skruet bryllupper og brudens rolle lige lovlig meget op?

I henhold til tråden om børn med til brylluppet? Altså, der findes da mange eksempler på oversensitive brude, men hvis gæstelisten ikke er bruden (og gommens) valg, hvis er det så?


Dem der betaler?
I vores tilfælde betalte forældre og svigerforældre det meste af festen, så de havde selvfølgelig også indflydelse på gæstelisten.
0

Tilbage til "Generelt"