Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 20. nov 2016, 20:23

Ado skrev:
LadyFox skrev:
Ado skrev:
BlueBunny skrev:
Ado skrev:Klap i.


:nerve: :panik: :kryds:

Min bruger er bortvist inden daggry. :ninja:

Ikke hvis du klapper kaje. :gammel:

Var din mund, unge dame! :gammel:

Dah, talk to the hand..

Billede
1
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 20. nov 2016, 20:51

MaybeBaby skrev:Hvad fanden er der galt i nogle folks forskruede hoveder :ad!:?

https://www.facebook.com/Zandra-Berthel ... 798025445/


Der er godt nok nogen, der mangler indhold i deres liv. :(


Synes generelt at FB er blevet et mindre sjovt sted at være; engang var det sjovt og spændende at deltage i div debatter/opslag, men ikke mere. Folk er blevet så hårde i tonen, at det er ufatteligt, de vil være sig selv bekendt.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 20. nov 2016, 20:56

icelady skrev:
Synes generelt at FB er blevet et mindre sjovt sted at være; engang var det sjovt og spændende at deltage i div debatter/opslag, men ikke mere. Folk er blevet så hårde i tonen, at det er ufatteligt, de vil være sig selv bekendt.


#idiotermedinternet
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 20. nov 2016, 20:59

Straniera skrev:
Sophies-mor skrev:Den kvindelige plastikkirurg i "Mit plastikmareridt" - nej, jeg har ikke set programmet, kun zappet forbi - ligner virkelig ikke en god reklame for, hvad de kan :gruble:


Jeg har tænkt det samme! Jeg har også funderet over, hvad det egentlig er, hun har fået lavet, og hvordan det mon er gjort? Og tænk hvis hun aldrig har været under kniven, men bare ser sådan ud? :genert:

... Og så er der den mandlige kirurg! Han ligner én, der wanker til patienterne mens de er under bedøvelse :tie:

Jeg kan slet ikke holde ud at se sådan noget. Men det bekræfter alle mine fordomme.

Jeg har én gang set en dokumentar fra et "forløb". En led, slesk stodder af en plastikdoktor sad henrykt og gav en purung dame ret i, at hun umuligt kunne være tilfreds med sine (nydelige, helt normale) B-bryster. :evil:

Senere, da hun lå og halvvågnede og halvgræd og halvbrækkede sig, kom han lille susende forbi og sagde: "Sådan noget må du da være forberedt på, når du vil have en operation ..." (de tre prikker lød som om det lykkes ham at lade være med at tilføje "... din forfængelige lille gås!") :badr:
0
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf getitright » 21. nov 2016, 21:19

For et øjeblik siden kunne jeg høre gråd gennem nogle vægge, og kort troede jeg, det var min roomie og hendes kæreste, der var ved at gøre det forbi. Det viste sig at være overboerne - men jeg havde virkelig håbet, det var dem. Han er ikke god for hende mere, og jeg føler mig så lousy over at gå og vente på, at hun indser, at det er den eneste udvej, for det vil gøre hende så ked af det at gå fra ham - men det er hun også, som tingene er nu. :(

Og man må ikke sige, at man håber, folk går fra hinanden. I hvert fald ikke højt. Men deres forhold er så skide usundt og giftigt.
3
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 22. nov 2016, 07:23

Tror egentlig gerne jeg må sige det, men kan næsten have min tvivl:
Jeg synes det er hamrende ærgerligt, at man ikke længere offentligt kan stå frem med sin kritik af moderation og måden stedet drives på. Ja, der er negative konsekvenser, men det er der også ved at "lukke munden" på folk. Jeg mister lysten til at være her, når jeg både føler jeg skal passe på med hvad jeg siger, og samtidig ikke kan rette min kritik åbent.
(Og ja, sommetider er kritikken skarp, men det er moderationen jo også).
9
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 22. nov 2016, 09:12

Log_Lady skrev:
Anilara skrev:Tror egentlig gerne jeg må sige det, men kan næsten have min tvivl:
Jeg synes det er hamrende ærgerligt, at man ikke længere offentligt kan stå frem med sin kritik af moderation og måden stedet drives på. Ja, der er negative konsekvenser, men det er der også ved at "lukke munden" på folk. Jeg mister lysten til at være her, når jeg både føler jeg skal passe på med hvad jeg siger, og samtidig ikke kan rette min kritik åbent.
(Og ja, sommetider er kritikken skarp, men det er moderationen jo også).


Meget enig. Det er på sin vis værre end på dindebat.dk. Og det siger en del.


Ja, det var faktisk nøjagtigt det, høvdingen gjorde på jubii. Det husker jeg ikke folk dengang var så tilfredse med.
Jeg synes mest bare det er sjovt. Jeg havde ikke mange følelser investeret i Jubii i de senere år, og jeg har ikke mange her. Så hvis jeg for alvor bliver utilfreds, smutter jeg jo bare.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. nov 2016, 09:36

Er det stadigvæk en episode for et par måneder siden, som I tærsker langhalm på? Eller foregår der noget, som almindelige brugere ikke kender til? :gruble:
4
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 22. nov 2016, 10:17

dgd2007 skrev:Er det stadigvæk en episode for et par måneder siden, som I tærsker langhalm på? Eller foregår der noget, som almindelige brugere ikke kender til? :gruble:

Jeg henviser til beslutningen i morges om, at der ikke er mulighed for offentlig kritik og spørgsmål til driften/moderatorer længere. Det skal sendes til Patrick i PB. Der må ikke kommenteres negativt på moderationen længere (begrundelse kan ses i Moderationen-tråden som nu er låst).
Og jeg har et brændende ønske om at kommentere (kritisere) netop dét valg, men det må jeg så kun gøre i en PB.
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 22. nov 2016, 10:25

Jeg er piv ligeglad med familien på Bryggen og dermed dødsfaldet i går.
(Disclaimer - der er naturligvis trist for familie og venner, men jeg har svært ved foregøgle at jeg er ked af det.)
6
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 22. nov 2016, 12:08

Jeg forstår ikke Black Friday her i Danmark. Det er da de mest fesne tilbud der annonceres med :ninja: 20% kan du jo få nærmest året rundt. Der er intet exceptionelt over det. Så nej, jeg fatter ikke hysteriet.
Senest rettet af Fru Himmelblå 22. nov 2016, 12:26, rettet i alt 1 gang.
14
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 22. nov 2016, 12:22

Anilara skrev:
dgd2007 skrev:Er det stadigvæk en episode for et par måneder siden, som I tærsker langhalm på? Eller foregår der noget, som almindelige brugere ikke kender til? :gruble:

Jeg henviser til beslutningen i morges om, at der ikke er mulighed for offentlig kritik og spørgsmål til driften/moderatorer længere. Det skal sendes til Patrick i PB. Der må ikke kommenteres negativt på moderationen længere (begrundelse kan ses i Moderationen-tråden som nu er låst).
Og jeg har et brændende ønske om at kommentere (kritisere) netop dét valg, men det må jeg så kun gøre i en PB.

Med fare for at ryge ud, eller i hvert fald få min første advarsel ever - så forstår jeg heller ikke helt det var der grænsen blev sat.
Af det der forgik igår så synes jeg sørste delen af debatten var en lang snak om hvordan god tone defineres - og om det overhovedet kan defineres fast, og at nogen mener at det er indlysende hvad "god tone" er og andre synes det er meget flyvsk kan jeg ikke helt se skulle kunne opfattes som et angreb, den anden del handlede om et forlag om o det kunne hjælpe med at der engang i mellem blev skiftet lidt ud i teamet - det forslag synes jeg egentlig heller ikke burde tages så negativt.

Min opfattelse af igår var mere at en flok debattører (mig selv inkl.) måske skød lidt på hinanden end på moderatorteamet.
4
...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 22. nov 2016, 12:29

Jeg giver debatten her maks fem måneder. Og det er ikke skrevet med skadefro eller andre lumske undertoner. For det vil være ærgerligt. Men når der opleves sådan en afstandtagen og "nu snakker vi ikke mere om DET!"-tone, så er det vejen til debattens stop. Jeg er skuffet. Jeg havde forventet langt mere fra de moderatorer, som har været med-debattører i så mange år.
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 22. nov 2016, 12:33

Men så er det jo også nemt at være moderator, når man nægter at tage åbne dialoger med brugerne. Der er sådan lidt Kim Jong Un over det: "Ingen skal tale negativt om vores leder".
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 22. nov 2016, 12:34

Ifølge Patricks indlæg har moderatorerne fået nok, hvilket jeg virkelig godt kan forstå. Måske skal man selv have investeret et kæmpe antal timer i noget uden at få en krone for det for at kunne sætte sig ind i, hvordan det føles, når der f.eks. rejses det ene forslag efter det andet om, hvordan man kan (risikere at) blive afsat, og hvor ganske få ytrer tilfredshed med ens arbejde. Hvad der blot virker som en diskussion om form og indhold for alle andre, må unægteligt være dybt personligt for de mennesker, der frivilligt driver dette forum. Det er for mig at se forståeligt, at de har brug for en pause, og at deres chef giver dem et pusterum fra den offentlige debat.
24
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Generelt"