Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 23. okt 2017, 18:04

Fillie skrev:
LadyFox skrev:
Fillie skrev:Ikke mere om pakkeleg i min favorittråd, pretty please; I forarger mig jo slet ikke. :mellow:

Jeg har været spørgelses-cyklist i dag - kan det forarge måske?


Hvis du ytrer, at du er ligeglad med færdselsreglerne og kører, som det passer dig, kan der hurtigt komme kød på! :lol:
:forvirret: Du bor jo i København? Jeg ville blive mere chokeret, hvis du havde rakt hånden op og stoppet for rødt lys. Uden at skælde en bilist eller fodgænger ud :8:
8
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 23. okt 2017, 18:09

LadyFox skrev:
Fillie skrev:
LadyFox skrev:
Fillie skrev:Ikke mere om pakkeleg i min favorittråd, pretty please; I forarger mig jo slet ikke. :mellow:

Jeg har været spørgelses-cyklist i dag - kan det forarge måske?


Hvis du ytrer, at du er ligeglad med færdselsreglerne og kører, som det passer dig, kan der hurtigt komme kød på! :lol:

Det var næsten sådan det skete, hvis det kan hjælpe debatten på vej.


Som forstadscyklist - kan jeg godt tyre en køberhavner-cyklist-fordom efter dig, for at få gang i kludene.

Jeg er total stasi-eksemplarisk-cyklist - der går ikke en eneste dag uden jeg får lyst til drab på medcyklister.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 23. okt 2017, 18:22

Denlilleglademy skrev:
Lurende Peber skrev:
Fillie skrev:
LadyFox skrev:
Fillie skrev:Ikke mere om pakkeleg i min favorittråd, pretty please; I forarger mig jo slet ikke. :mellow:

Jeg har været spørgelses-cyklist i dag - kan det forarge måske?


Hvis du ytrer, at du er ligeglad med færdselsreglerne og kører, som det passer dig, kan der hurtigt komme kød på! :lol:
:forvirret: Du bor jo i København? Jeg ville blive mere chokeret, hvis du havde rakt hånden op og stoppet for rødt lys. Uden at skælde en bilist eller fodgænger ud :8:


Er du ham den gamle mand jeg så på cykel på motorvejen forleden? Han kørte også i mod trafikken. Jeg var ikke den første der kontaktede politiet. Håber du er er i god behold i så fald.

Bare rolig. Det var ikke min egen cykel :gogo:
Og tak for omsorgen :kys:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 23. okt 2017, 18:48

dykkersild skrev:
LadyFox skrev:
Fillie skrev:
LadyFox skrev:
Fillie skrev:Ikke mere om pakkeleg i min favorittråd, pretty please; I forarger mig jo slet ikke. :mellow:

Jeg har været spørgelses-cyklist i dag - kan det forarge måske?


Hvis du ytrer, at du er ligeglad med færdselsreglerne og kører, som det passer dig, kan der hurtigt komme kød på! :lol:

Det var næsten sådan det skete, hvis det kan hjælpe debatten på vej.


Som forstadscyklist - kan jeg godt tyre en køberhavner-cyklist-fordom efter dig, for at få gang i kludene.

Jeg er total stasi-eksemplarisk-cyklist - der går ikke en eneste dag uden jeg får lyst til drab på medcyklister.

Jamen.. jeg er også hyklerisk, for jeg cykler heller ikke nogen steder hen uden at have lyst til at dræbe folk der cykler råddent. :blush2:
0
...
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Maria86 » 23. okt 2017, 18:53

Studsgade og dmita Jeg bruger smilies uden at tænke over det og uden at tænke på hvor mange jeg bruger. Når jeg sms til familien og tilbage igen bruger vi bare mange.Og nogle gange bruger vi kun smilies Min far vil ha at jeg SMS når jeg kommer hjem nu hvor der er mørkt. Der skriver jeg ikke at jeg er kommet godt hjem men bruger en :love: Så derfor tager jeg det med over på nettet uden at tænke over det :D :wave:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 23. okt 2017, 18:53

Maria86 skrev:alt det opmærksomhed som cancer får :genert: :ad!: Jeg kender 3 som er indlagt på psykisk :rulle: :whine: :badr: :shock: :cuss: og selvfølgelig alle dem som er psykisk sårbare :wave: :afro:


Jeg synes, man skal lade være at sammenligne på den måde. Hvad med diabetes, gigt, crohns, downs og hundredevis af andre sygdomme?
Nu har kræftens bekæmpelse en masse penge at smide i det show, som andre patientforeninger måske ikke har. Det kan man så mene om, hvad man vil, at de bruger pengene på den måde, men det ser jo ud til, at det giver overskud, ellers ville de nok stoppe det projekt.


2014 https://www.mx.dk/underholdning/film_tv/story/17225738
"Samlet kunne man i 2013 notere omkostninger for 15,7 millioner kroner, som blev trukket fra det indsamlede beløb. Det ser man dog ikke noget odiøst i hos TV 2, der lørdag aften rydder sendefladen for indsamlingen.

- Det er en helt almindelig procedure ved indsamlingsshows. Vi sender ‘Knæk Cancer’ en hel uge, og derfor har både vi og Kræftens Bekæmpelse nogle ekstraordinære udgifter, siger TV 2’s event- og udviklingschef og TV 2-chef på 'Knæk Cancer' Ulla Pors Nielsen."

2015 http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/t ... er/5790784
"Prisen på den ugelange indsamling var over 21 millioner kroner, hvoraf de 14 millioner gik til at producere lørdagens live-indsamlingshow. Penge, som blev taget fra de indsamlede 156,4 millioner. Resultatet endte altså på 135,3 millioner kroner.

På tre år er udgifterne til 'Knæk Cancer' desuden næsten fordoblet, fra 11, 2 millioner i 2012 til 21 millioner i 2014. Det indsamlede beløb er i samme periode steget med lidt over 50 procent."
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 24. okt 2017, 08:27

Jeg synes det er pinligt at så mange voksne kvinder (og sikkert også en del mænd) ikke kan styre deres shoppetrang. Tæt på hver eneste gang jeg hører om en kvinde, der har købt noget nyt tøj, bliver det efterfulgt af et "Ups, hihi... det havde jeg SLET ikke råd til, men den stirrede bare på mig, og så var jeg jo NØDT til at købe den!". Nej, det var du ikke. Og hvis du ikke har råd, er det bare dumt.

Og hvorfor ikke bare stå ved at have købt tøj, dyrt eller ej? Det er som om man skal forsvare at have brugt x antal kroner på en trøje, selvom folk er fløjtende ligeglade. Hvorfor altid opfølge det med et "ups :genert:"?- det var vel ikke fordi du kom til at snuble ind ind i kassen med en kjole og din pung faldt ud og dankortet automatisk scannet af kassedamen? Stå nu bare ved det...

Argh, det er en kæphest, og det er især svært, når jeg er så meget inde i "hvad har du sidst købt?"-tråden. :blush:
21
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 24. okt 2017, 10:19

Jeg savner en rigtig god troll herinde. Ikke sådan en fjollet en hvor det er helt åbenlyst, at vedkommende troller, men hvor man med tiden får større og større mistanke om, at der er noget uldent ved det hele. Det må man ikke altid sige på et debatforum, for der er nogle der mener, at trolls altid er uhørte. :ninja:
11
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 10:21

lillebjoern skrev:Jeg synes det er pinligt at så mange voksne kvinder (og sikkert også en del mænd) ikke kan styre deres shoppetrang. Tæt på hver eneste gang jeg hører om en kvinde, der har købt noget nyt tøj, bliver det efterfulgt af et "Ups, hihi... det havde jeg SLET ikke råd til, men den stirrede bare på mig, og så var jeg jo NØDT til at købe den!". Nej, det var du ikke. Og hvis du ikke har råd, er det bare dumt.

Og hvorfor ikke bare stå ved at have købt tøj, dyrt eller ej? Det er som om man skal forsvare at have brugt x antal kroner på en trøje, selvom folk er fløjtende ligeglade. Hvorfor altid opfølge det med et "ups :genert:"?- det var vel ikke fordi du kom til at snuble ind ind i kassen med en kjole og din pung faldt ud og dankortet automatisk scannet af kassedamen? Stå nu bare ved det...

Argh, det er en kæphest, og det er især svært, når jeg er så meget inde i "hvad har du sidst købt?"-tråden. :blush:


Lidt ligesom med at man lige "kom til" at spise noget pizza og noget chokolade. Det kommer jeg tit til. Men chokoladen er jo ikke gået hjem i lejligheden af sig selv.

Måske er det fordi, selvkontrol er det helt store mantra i dag? Så man pakker det lidt ind, at det har man åbenbart ikke så meget af. Men det er måske snarere en seperat tråd værd.
3
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 24. okt 2017, 10:43

Åh ja Bakmo og barnevognene i linje 4A :lol:
Og Trolden med tvillingerne og Jørgensen :lun:
5
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 24. okt 2017, 10:47

Akehurst2 skrev:
lillebjoern skrev:Jeg synes det er pinligt at så mange voksne kvinder (og sikkert også en del mænd) ikke kan styre deres shoppetrang. Tæt på hver eneste gang jeg hører om en kvinde, der har købt noget nyt tøj, bliver det efterfulgt af et "Ups, hihi... det havde jeg SLET ikke råd til, men den stirrede bare på mig, og så var jeg jo NØDT til at købe den!". Nej, det var du ikke. Og hvis du ikke har råd, er det bare dumt.

Og hvorfor ikke bare stå ved at have købt tøj, dyrt eller ej? Det er som om man skal forsvare at have brugt x antal kroner på en trøje, selvom folk er fløjtende ligeglade. Hvorfor altid opfølge det med et "ups :genert:"?- det var vel ikke fordi du kom til at snuble ind ind i kassen med en kjole og din pung faldt ud og dankortet automatisk scannet af kassedamen? Stå nu bare ved det...

Argh, det er en kæphest, og det er især svært, når jeg er så meget inde i "hvad har du sidst købt?"-tråden. :blush:


Lidt ligesom med at man lige "kom til" at spise noget pizza og noget chokolade. Det kommer jeg tit til. Men chokoladen er jo ikke gået hjem i lejligheden af sig selv.

Måske er det fordi, selvkontrol er det helt store mantra i dag? Så man pakker det lidt ind, at det har man åbenbart ikke så meget af. Men det er måske snarere en seperat tråd værd.


Ja, det tror jeg også. Men altså, folk er da fløjtende ligeglade med, om det var et "ups"-køb. Jeg forstår bare ikke det behov for at nævne det, jeg synes det er pinligt, for enten viser man, at man ikke kan styre sin økonomi, eller også siger man det for at få bekræftelse i, at det var et supergodt køb og "eeej, den sidder som SKABT på dig, så den skulle du da have!". I don't get it, men du har nok ret i det er noget med den kultur om, at vi har styr på alt og så når vi engang lader os selv gøre noget, vi kan lide, så er det "ups".
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2017, 10:52

lillebjoern skrev:
Akehurst2 skrev:
lillebjoern skrev:Jeg synes det er pinligt at så mange voksne kvinder (og sikkert også en del mænd) ikke kan styre deres shoppetrang. Tæt på hver eneste gang jeg hører om en kvinde, der har købt noget nyt tøj, bliver det efterfulgt af et "Ups, hihi... det havde jeg SLET ikke råd til, men den stirrede bare på mig, og så var jeg jo NØDT til at købe den!". Nej, det var du ikke. Og hvis du ikke har råd, er det bare dumt.

Og hvorfor ikke bare stå ved at have købt tøj, dyrt eller ej? Det er som om man skal forsvare at have brugt x antal kroner på en trøje, selvom folk er fløjtende ligeglade. Hvorfor altid opfølge det med et "ups :genert:"?- det var vel ikke fordi du kom til at snuble ind ind i kassen med en kjole og din pung faldt ud og dankortet automatisk scannet af kassedamen? Stå nu bare ved det...

Argh, det er en kæphest, og det er især svært, når jeg er så meget inde i "hvad har du sidst købt?"-tråden. :blush:


Lidt ligesom med at man lige "kom til" at spise noget pizza og noget chokolade. Det kommer jeg tit til. Men chokoladen er jo ikke gået hjem i lejligheden af sig selv.

Måske er det fordi, selvkontrol er det helt store mantra i dag? Så man pakker det lidt ind, at det har man åbenbart ikke så meget af. Men det er måske snarere en seperat tråd værd.


Ja, det tror jeg også. Men altså, folk er da fløjtende ligeglade med, om det var et "ups"-køb. Jeg forstår bare ikke det behov for at nævne det, jeg synes det er pinligt, for enten viser man, at man ikke kan styre sin økonomi, eller også siger man det for at få bekræftelse i, at det var et supergodt køb og "eeej, den sidder som SKABT på dig, så den skulle du da have!". I don't get it, men du har nok ret i det er noget med den kultur om, at vi har styr på alt og så når vi engang lader os selv gøre noget, vi kan lide, så er det "ups".

I det mindste har de "valgt" at mangle selvkontrol med noget der får dem til at se bedre ud.
Min åbenlyse mangel på selvkontrol manifesterer sig ved 10kg for meget på sidebenene.
Jeg ser hverken bedre ud eller kan prale med det.
Hvad der får min hjerne til at vælge det er en gåde.
En gåde som jeg ikke kan forstå at få løst.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 24. okt 2017, 11:03

lillebjoern skrev:
Akehurst2 skrev:
lillebjoern skrev:Jeg synes det er pinligt at så mange voksne kvinder (og sikkert også en del mænd) ikke kan styre deres shoppetrang. Tæt på hver eneste gang jeg hører om en kvinde, der har købt noget nyt tøj, bliver det efterfulgt af et "Ups, hihi... det havde jeg SLET ikke råd til, men den stirrede bare på mig, og så var jeg jo NØDT til at købe den!". Nej, det var du ikke. Og hvis du ikke har råd, er det bare dumt.

Og hvorfor ikke bare stå ved at have købt tøj, dyrt eller ej? Det er som om man skal forsvare at have brugt x antal kroner på en trøje, selvom folk er fløjtende ligeglade. Hvorfor altid opfølge det med et "ups :genert:"?- det var vel ikke fordi du kom til at snuble ind ind i kassen med en kjole og din pung faldt ud og dankortet automatisk scannet af kassedamen? Stå nu bare ved det...

Argh, det er en kæphest, og det er især svært, når jeg er så meget inde i "hvad har du sidst købt?"-tråden. :blush:


Lidt ligesom med at man lige "kom til" at spise noget pizza og noget chokolade. Det kommer jeg tit til. Men chokoladen er jo ikke gået hjem i lejligheden af sig selv.

Måske er det fordi, selvkontrol er det helt store mantra i dag? Så man pakker det lidt ind, at det har man åbenbart ikke så meget af. Men det er måske snarere en seperat tråd værd.


Ja, det tror jeg også. Men altså, folk er da fløjtende ligeglade med, om det var et "ups"-køb. Jeg forstår bare ikke det behov for at nævne det, jeg synes det er pinligt, for enten viser man, at man ikke kan styre sin økonomi, eller også siger man det for at få bekræftelse i, at det var et supergodt køb og "eeej, den sidder som SKABT på dig, så den skulle du da have!". I don't get it, men du har nok ret i det er noget med den kultur om, at vi har styr på alt og så når vi engang lader os selv gøre noget, vi kan lide, så er det "ups".

For mig er der forskellige typer af "jeg egentlig ikke har råd til" situationer.
For mig kan det være ment som i hvis jeg køber noget er jeg helt på røven, og det er noget rigtig lort - i de situationer lader jeg være med at købe noget.
Men det kan også være hvis jeg køber et eller andet kan jeg blive nødt til at undvære noget der er vigtigere at prioritere men som jeg i bund og grund godt kan undvære.

F.eks. valgte jeg at tage på værtshus i weekenden på trods af jeg i virkeligheden både skal til frisøren og ikke har et eneste par vandtætte hverdags sko. Både frisør og vandtætte sko vurdere jeg er vigtigere end øl, så i det lys har jeg ikke råd til at tage på værtshus, men jeg har stadig lidt penge på lommen, en fryser fyldt med mad og mine regninger er betalt - så det er ikke fordi at jeg går på kompromis med mine vigtigste behov.
2
...
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ficus » 24. okt 2017, 11:34

Det læner sig lidt op ad snakken, men det er ikke helt det samme.

Jeg synes nogle gange der kan være en tendens til at man ikke "må" være ekstravagant/bruge pengene på ting der er dyrere end nødvendigt/gå op i ting/whatever. Synes ikke det er så slemt her, som det kunne være på den gamle debat, men det kommer fx som regel til udtryk i "hvor meget brugte du på .... sidste år"-trådene og andre budgettråde.
Man ser ikke mange der bruger 1000 kroner på æbler, skrive "ej Knud, hvorfor bruger du kun 20 kroner", men der er som regel en del der skriver ting som "fatter bare ikke man overhovedet kan finde på at bruge 1000 kr på æbler, JEG kunne ALDRIG finde på at bruge 1000 kr på æbler".

Og så til der hvor det passer lidt ind, så kan jeg godt forstå hvis man så skriver "ups", sådan lidt i forsvar(?) fordi det nogle gange virker som om man skal være lidt pinlig over at man kan finde på at bruge penge på xxx.



Disclaimer: det er ikke møntet på nogen specifikke, hverken den ene eller anden vinkel. Og ja, hvis man virkelig ikke har råd til ups-købet, som i at nu får man ikke mad resten af måneden og huset ryger på tvang, så gælder ovenstående ikke. Så er man bare ikke gammel nok til at være ansvarlig for økonomi.
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 24. okt 2017, 14:55

Selvudnævnte ydmyge er ikke ydmyge.

Eksempel
En som på LinkedIn skriver noget i retning af "stolt og ydmyg over igen at ..." og så med link til en artikel.

Jeg synes det er helt ok at gøre opmærksom på en udnævnelse, titel mv, jeg synes bare ikke det er ydmygt.
9
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"