Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 18
Likede indlæg: 600

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2017, 22:13

Tjotjalt Åblyst skrev:
DenBruneMunk skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:
DenBruneMunk skrev:At Folk stiller dumme spørgsmål og derefter forsøger at besvare dem selv og fortæller at man (selv) skal gå andre steder hen med de spørgsmål, hvis bare folk kunne lære af deres egne udsagn, så ville verden være perfekt men folk synes at de skriver smart men glemmer at de skriver for ofte til dem selv og forstår det ikke.

Nu er det sagt selvom jeg ikke må sige det :)

Gør du dig egentlig skyldig I selvsamme forbrydelse med dette indlæg? Det er lidt af en syntaktisk togulykke, du har fået brygget sammen hér; på grænsen til volapyk.
a va?

Du ved godt du stiller et svar på et spørgsmål som ikke er der? Så mon selv du [du selv] har indset [, at] det er vrøvl [, det] du skriver på [i forhold til] et statement [udsagn], [der mangler noget her for at den indledte delsætning giver syntaktisk mening, og der forefindes derfor ikke kobling til næste delsætning, hvilket efterlader sidste delsætning "i stikken"] uden spørgsmål eller andet end fakta og egen holdning?
Nej, jeg har ikke svaret dig på noget; jeg har spurgt til noget. Bemærk spørgsmålstegnet! Spørgsmålstegnet er typisk et udtryk for at der foreligger et spørgsmål, hvadend det så er et retorisk eller et konkret spørgsmål.

Er du ordblind? Kommer du fra et andet land? Er du fuld, når du skriver?

Enten er du ordblind eller så kan du ikke dansk.. Når jeg drejer dine ord, så er det fordi du drejer din kommentar, altså spørger med eget svar uden mening givet. Du er tydeligvis ikke stærk i dansk til at forstå sådan fremlægning, det er ofte juridisk og det er du nok ikke så god til her kan det tyde på.

Nej, jeg har ikke svaret dig på noget Svar: Det er lidt af en syntaktisk togulykke, du har fået brygget sammen hér; på grænsen til volapyk.
Spørgsmål:Gør du dig egentlig skyldig I selvsamme forbrydelse med dette indlæg?

Capishe? Eller skal jeg også fremhæve det og gøre det ekstra stort og skrives i forskellige farver, eller vil du grave dybere i dine egne ord og finde problemet eller.

Måske tolker du egne ord anderledes :) Måske er det fordi du vrøvler. Måske så meget...
0
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 133
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 2233

Indlægaf vulpesVelox » 19. okt 2017, 22:19

Oh dear...
8
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 19. okt 2017, 23:09

Det var da godt du endelig forstod :naughty: Så fik vi det på plads og kan komme videre på denne nye dag.

Billede
0
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 133
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 2233

Indlægaf vulpesVelox » 19. okt 2017, 23:30

DenBruneMunk skrev:Det var da godt du endelig forstod :naughty: Så fik vi det på plads og kan komme videre på denne nye dag.

Billede

Jeg har sendt et screenshot af dine skriverier til Dansk Sprognævn. De har kvitteret med at de vil sende en patruljevogn og et redningsfartøj af ubestemt karakter ud på din privatadresse så snart som muligt.
3
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 40
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 2141

Indlægaf Ondemand » 20. okt 2017, 04:34

IMG_1068.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 20. okt 2017, 06:16

Tjotjalt Åblyst skrev:Jeg har sendt et screenshot af dine skriverier til Dansk Sprognævn. De har kvitteret med at de vil sende en patruljevogn og et redningsfartøj af ubestemt karakter ud på din privatadresse så snart som muligt.
Du fatter intet! Sørgeligt.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2523

Indlægaf dykkersild » 20. okt 2017, 06:59

Ghattner skrev:
kartoffelpizza skrev:Fodbold er røvsygt. Ligesom alt andet sport når det når over motionsstadiet. Og mennesker der har det som
Hovedinteresse er sjældent særligt interessante at tale med.

(Og ja, de synes nok det samme om os, der har den holdning, men nu er det jo "det mp man ikke sige".)

Og folk der kan være sure og fornærmede over at man driller dem med at deres hold har tabt skal få et liv og noget selvironi

Du ville ikke overleve på min arbejdsplads - hold nu op hvor er de mænd følelsesladet når vi taler fodbold.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1217
Likede indlæg: 23098

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. okt 2017, 07:53

Jeg kan sagtens forstå, at man lader telefonen hvile i ferien. Det gør jeg også selv. Men når jeg skriver én besked til en veninde om, at jeg har fundet den ting til hendes datter, som hun bad mig købe med hjem fra Wien, synes jeg alligevel, at det havde klædt hende lige at svare. Bare indenfor samme døgn. Møf.
16
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 414
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6063

Indlægaf Studsgaard » 21. okt 2017, 07:12

Jeg er ved at få en smule pip af mine børn. Godt de skal et par timer afsted med deres farmor i dag.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 264
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 4496

Indlægaf Purple Haze » 21. okt 2017, 12:49

Tjotjalt Åblyst skrev:Oh dear...

Erklære mig enig. Det er fuldstændig volapyk.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Allmost_Famous
Kort karma: 322
Likede indlæg: 6040

Indlægaf Allmost_Famous » 21. okt 2017, 16:14

Folk, der drikker fem kopper kaffe før morgenmaden, er de sidste i verden til at kommentere det usunde i, at jeg drikker to dåser Pepsi Max i løbet af en aften i sommerhus.
21
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2329

Indlægaf PaleSeptember » 21. okt 2017, 17:21

Jeg forstår ikke fascinationen af stegt flæsk.....
7
kartoffelpizza
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1201

Indlægaf kartoffelpizza » 21. okt 2017, 17:24

Allmost_Famous skrev:Folk, der drikker fem kopper kaffe før morgenmaden, er de sidste i verden til at kommentere det usunde i, at jeg drikker to dåser Pepsi Max i løbet af en aften i sommerhus.

Min mor står op kl 4 (!) for at drikke 3-4 kopper kaffe med sødetabletter inden kl 7, hvor hun kører.
Og shamer samtidig min kæreste (som ikke drikker kaffe) for at drikke sukkerfri saft og sodavand :lol:
4
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 25
Likede indlæg: 1652

Indlægaf Ghattner » 21. okt 2017, 19:25

Hvis børn skal være med til pakkeleg til julefrokosten, så skal forældrene ikke blive fornærmede hvis man retsmæssigt og efter reglerne napper en gave fra ungerne når man slår en 6’er
39
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 414
Likede indlæg: 12828

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. okt 2017, 19:58

Ghattner skrev:Hvis børn skal være med til pakkeleg til julefrokosten, så skal forældrene ikke blive fornærmede hvis man retsmæssigt og efter reglerne napper en gave fra ungerne når man slår en 6’er

Absolut. Men set i lyset af gavernes gennemgående ligegyldighed, skal man alligevel være lidt af en 'hoved oppe i egen røv'-type, hvis man sidder og har behov for at rage børnenes gaver til sig.
13
Peace!

Tilbage til "Generelt"