Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4788

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf abcd » 8. mar 2018, 13:10

Shmartiesh skrev:
abcd skrev:Jeg hader virkelig når folk går sammen i grupper og kalder alle der holder sig passive uden for gruppen, for grimme ting. Det gælder f.eks. hvis medlemmer af fagforeninger siger grimme ting om ikke-medlemmer. Eller når der bliver sagt grimme ting om folk der ikke får deres børn vaccineret. Tvungen solidaritet kan være lige så grimt som frivillig solidaritet kan være smukt.

Ej men.. De børn der ikke bliver vaccineret kan jo smitte andre med børnesygdomme der nærmest var udryddet. Det er sgu ikke det samme som at hate på dem der bruger gule fagforeninger.

Jo, det er akkurat det samme. Nogle mennesker starter en klub og hater på alle der ikke lige har lyst til at være medlem. Det er også det samme som hvis du bor på en villavej med 10 huse, og dine 9 naboer beslutter at det kunne være hyggeligt hvis alle husene havde julebelysning i december, men det gider du ikke, så dine naboer begynder at kalde dig grimme ting. Det er ligegyldigt hvilken klub man starter, og hvor noble man synes ens motiver er, andre har ret til at stå udenfor uden at skulle kaldes grimme ting.

Og jeg synes virkelig det er grimt når vaccinemodstandere lægges for had. Der er en del der skulle have hørt bedre efter da der blev talt om gruppepres og mobberi i skolen.
2
LaScrooge
Kort karma: 877
Likede indlæg: 8908

Indlægaf LaScrooge » 8. mar 2018, 15:02

Jeg synes lidt det har skær af selvmedlidende forurettelse. Buhu, folk har en holdning til min holdning. Den har jeg jo lov til at have og den er lige så god som din! Også selvom den ikke er lige så sand eller velfunderet.

Skepsis og kritik er ikke det samme som mobning, men der er visse grupper der føler sådan, typisk folk der ikke rigtig kan begrunde eller argumentere for deres holdninger når de gås på klingen. DF'ere, anti-vaxxere, Trump-supportere. De har fundet et helle i det, at de kan læne sig tilbage og blive beskyttet af påstanden om, at det er et udtryk for bedrevidende arrogance at stille sig kritisk overfor dem.
8
abcd

Indlægaf abcd » 8. mar 2018, 15:08

LaScrooge skrev:Jeg synes lidt det har skær af selvmedlidende forurettelse. Buhu, folk har en holdning til min holdning. Den har jeg jo lov til at have og den er lige så god som din! Også selvom den ikke er lige så sand eller velfunderet.

Skepsis og kritik er ikke det samme som mobning, men der er visse grupper der føler sådan, typisk folk der ikke rigtig kan begrunde eller argumentere for deres holdninger når de gås på klingen. DF'ere, anti-vaxxere, Trump-supportere. De har fundet et helle i det, at de kan læne sig tilbage og blive beskyttet af påstanden om, at det er et udtryk for bedrevidende arrogance at stille sig kritisk overfor dem.

Det er helt ligegyldigt om de har ret eller ej. Jeg er ikke enig med folk der fravælger vaccine. Jeg synes bare det er enormt usympatisk at gå sammen i en gruppe med en idé man synes er fantastisk, og så kalde folk idioter når de ikke hopper med på idéen. Hvis man ikke kan få de andre med på idéen, er det vel fordi man ikke har solgt den godt nok, og hvis man har lært bare en lille smule om salg, så ved man nok at det er en helt enormt dårlig idé at svine folk til hvis man vil sælge noget til dem.
1
fisken80
Kort karma: 285
Likede indlæg: 9999

Indlægaf fisken80 » 8. mar 2018, 15:25

abcd skrev:
Shmartiesh skrev:
abcd skrev:Jeg hader virkelig når folk går sammen i grupper og kalder alle der holder sig passive uden for gruppen, for grimme ting. Det gælder f.eks. hvis medlemmer af fagforeninger siger grimme ting om ikke-medlemmer. Eller når der bliver sagt grimme ting om folk der ikke får deres børn vaccineret. Tvungen solidaritet kan være lige så grimt som frivillig solidaritet kan være smukt.

Ej men.. De børn der ikke bliver vaccineret kan jo smitte andre med børnesygdomme der nærmest var udryddet. Det er sgu ikke det samme som at hate på dem der bruger gule fagforeninger.

Jo, det er akkurat det samme. Nogle mennesker starter en klub og hater på alle der ikke lige har lyst til at være medlem. Det er også det samme som hvis du bor på en villavej med 10 huse, og dine 9 naboer beslutter at det kunne være hyggeligt hvis alle husene havde julebelysning i december, men det gider du ikke, så dine naboer begynder at kalde dig grimme ting. Det er ligegyldigt hvilken klub man starter, og hvor noble man synes ens motiver er, andre har ret til at stå udenfor uden at skulle kaldes grimme ting.

Og jeg synes virkelig det er grimt når vaccinemodstandere lægges for had. Der er en del der skulle have hørt bedre efter da der blev talt om gruppepres og mobberi i skolen.

Ej stop dig selv. Antivaccere er en kæmpe trussel for folkesundheden.
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
fisken80
Kort karma: 285
Likede indlæg: 9999

Indlægaf fisken80 » 8. mar 2018, 15:28

abcd skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes lidt det har skær af selvmedlidende forurettelse. Buhu, folk har en holdning til min holdning. Den har jeg jo lov til at have og den er lige så god som din! Også selvom den ikke er lige så sand eller velfunderet.

Det er helt ligegyldigt om de har ret eller ej. Jeg er ikke enig med folk der fravælger vaccine. Jeg synes bare det er enormt usympatisk at gå sammen i en gruppe med en idé man synes er fantastisk, og så kalde folk idioter når de ikke hopper med på idéen. Hvis man ikke kan få de andre med på idéen, er det vel fordi man ikke har solgt den godt nok, og hvis man har lært bare en lille smule om salg, så ved man nok at det er en helt enormt dårlig idé at svine folk til hvis man vil sælge noget til dem.

Prøv lige og hør her, hvis ens argument mod vaccine er, at ens børn får autisme og at børnesygdomme overhovedet slet ikke er farlige og at det hele bare er et stort forsøg på at styre os alle sammen gennem vaccine så ER man idiot. Det blev man faktisk lige i det øjeblik, hvor man valgte ikke bare at sætte sit eget barns sundhed over styr men også andre børns sundhed.
13
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
abcd

Indlægaf abcd » 8. mar 2018, 15:37

fisken80 skrev:
abcd skrev:

Prøv lige og hør her, hvis ens argument mod vaccine er, at ens børn får autisme og at børnesygdomme overhovedet slet ikke er farlige og at det hele bare er et stort forsøg på at styre os alle sammen gennem vaccine så ER man idiot. Det blev man faktisk lige i det øjeblik, hvor man valgte ikke bare at sætte sit eget barns sundhed over styr men også andre børns sundhed.

Det er ligegyldigt hvad argumenterne er. Pointen er at når nogle mennesker opfinder en klub, har de ikke krav på at hele verden vil deltage i den, og de har ikke vundet retten til at håne folk uden for klubben. Uanset hvor fantastisk de måtte synes deres klub er, og hvor uforstående de måtte være over for at andre ikke vil deltage i dem.

Og det er noget vås at man sætter andre børns sundhed over styr ved at undlade at bruge en vaccine. Det er et problem ved vaccine-konceptet, det er ikke et problem ved de mennesker der fravælger vaccinen.

Hvis jeg giver 500,- til en nødhjælpsorganisation, og det helt beviseligt redder et barn fra at dø, så vil jeg ikke påstå at du har sat liv over styr fordi du har undladt at give 500,- til samme nødhjælpsorganisation, det ville jo være absurd. Vaccineargumentet er lige så absurd.
0
LaScrooge
Kort karma: 877
Likede indlæg: 8908

Indlægaf LaScrooge » 8. mar 2018, 15:41

:stoned:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 479
Likede indlæg: 5980

Indlægaf Guilded_Lily » 8. mar 2018, 17:00

Bimmerdyret skrev:
Guilded_Lily skrev:Nogle gange er min datters børnehavepædagoger lige lidt for "udfoldelse i naturen er vigtig"-agtige. Jeg er enig, naturen er vigtig for børns udvikling og dannelse, men helt ærligt! Tror de selv, jeg tager en flyverdragt med hjem, der er 1) dyngvåd og 2) fuldstændig smurt ind (!!) i mudder fra top til tå både foran og bagpå, fordi de synes, det er fantastisk, at børnene laver glidebane på mudderbakken?

Nu kan den fint tørre så meget som muligt i børnehaven, så må de banke mudderet af i morgen, hvis de skal ud. Så må hun ligne en brun rummand i stedet for en lilla. Fandme om min vaskemaskine skal udsættes for mere mudder denne sæson! Fuck, jeg er træt af det! Det var vi flere forældre, der var.

Setriøst...du ville da ikke putte den i vaskemaskinen :lol:

Tag med haveslangen (læs bruseren)...lad tørre.

Dit barn er som det er ...nysgerrigt... slap af!

Jeg kan godt se, jeg skulle have taget et billede og lagt herind. Den var gennemblødt og nogle steder lå mudderklatterne omkring centimetertykt = den skulle først tørre og derefter bankes af. Herefter evt. vaskes. Den ville være lige stiv om den blev banket af eller ej. Vi har ikke andet sted at hænge den i den tilstand end i garagen = længere om at tørre.

Til mit forsvar var der klager fra mange forældre! Og vi bor altså på landet - vi er ikke skidtforskrækkede herude. Det var bare pissetræls i går, havde det været fredag, havde vi sandsynligvis ladet det fare.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2345
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22445

Indlægaf kidkomb » 8. mar 2018, 19:05

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Hvilket et af ordene? Blot? Dog? Kondolerer? :-D

Dog :fløjt:

Jeg er usikker på hvordan du ved det :shock: men du har ret :gruble:
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 533
Likede indlæg: 11694

Indlægaf Flora » 8. mar 2018, 19:14

kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:

Det kan være han stalker dig, når du er på arbejde :shock: :D
1
Undtagelsen
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1086

Indlægaf Undtagelsen » 8. mar 2018, 19:52

Flora skrev:
kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:

Og med hensyn til Kids arbejde, så tager jeg mig selv i at gå og lure efter hende, når jeg er i IKEA.
Jeg aner ikke hvordan hun ser ud - kæft, det er op ad bakke :genert:
6
bluetof1
Kort karma: 764
Likede indlæg: 4773

Indlægaf bluetof1 » 8. mar 2018, 19:55

fisken80 skrev:
abcd skrev:
Shmartiesh skrev:

Ej stop dig selv. Antivaccere er en kæmpe trussel for folkesundheden.

Vi er helt enige, men der er stadig ingen grund til at kalde dem idioter. Man kan sagtens udtrykke sin skepsis mod deres ideer uden at synke til skældsord.
5
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 533
Likede indlæg: 11694

Indlægaf Flora » 8. mar 2018, 19:57

Undtagelsen skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:

Og med hensyn til Kids arbejde, så tager jeg mig selv i at gå og lure efter hende, når jeg er i IKEA.

:lol:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1988
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20461

Indlægaf Daine » 8. mar 2018, 19:58

Undtagelsen skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:

Ha, det gjorde jeg også sidst jeg var i Ikea :lol:

HVIS jeg havde mødt hende, ved jeg ikke helt hvem der ville have været mest overrasket: mig fordi jeg rendt faktisk rendte ind i en debattør eller Kid, fordi det var Ikea Århus jeg var i :ninja:
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Undtagelsen
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1086

Indlægaf Undtagelsen » 8. mar 2018, 20:00

Daine skrev:
Undtagelsen skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:

Ha, det gjorde jeg også sidst jeg var i Ikea :lol:

HVIS jeg havde mødt hende, ved jeg ikke helt hvem der ville have været mest overrasket: mig fordi jeg rendt faktisk rendte ind i en debattør eller Kid, fordi det var Ikea Århus jeg var i :ninja:

Det havde eddermame været cool, hvis du formåede at finde hende der! :lol:
3

Tilbage til "Generelt"