Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24928

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. mar 2018, 22:11

Ubådsmordet interesserer mig ikke.
Det gjorde det lidt, da alting endnu var uafklaret og mystisk, og det faktisk ikke engang var givet, at der var tale om et mord, men nu er det, i min verden, "bare" tragisk, morbidt og bestialsk og komplet uinteressant.
Senest rettet af DetSorteCirkus 13. mar 2018, 22:11, rettet i alt 1 gang.
13
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 429
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6307

Indlægaf Studsgaard » 13. mar 2018, 22:11

Mistermor skrev:
Studsgaard skrev:Jeg er træt af at lyttet til min snøftende mand - han er syg og larmer.

Jeg har hostet så meget,at jeg var bekymret for, om jeg generede mine naboer. - Det er svært at hoste og snøfte lydløst. :lol:

Ja det er rigtigt. Og jeg kunne helller ikke finde på at sige noget til ham. Men for pokker da :lol:
2
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 229
Likede indlæg: 6027

Indlægaf Santa » 13. mar 2018, 22:21

Tobywan skrev:
Neenah skrev:
1234 skrev:Jeg har svært ved forstå, hvorfor så mange har svært ved at styre deres økonomi. Jeg har aldrig haft problemer heller ikke på SU og har aldrig følt jeg har levet på en sten, men jeg kender virkelig mange der klager over de aldrig har penge og selvom de har studiejob, SU-lån og kassekredit. Måske det bare fordi jeg har et naturligt lavt forbrug sammen med jeg er forbandet nærig :lol: det undrer mig endnu mere når deres problemer fortsætter når de får et job, men deres dårlige økonomisk sans ændrer sig selvfølgelig ikke.

Eller måske har du ikke boet i en studieby hvor huslejerne som regel er mere end hvad man får på en SU.

Nu er det godt nok nogle år siden jeg studerede, men på daværende tidspunkt var der en udpræget forkælet holdning blandt studerende, hvor man helst skulle bo indenfor ringgaden i gåafstand til Aarhus Universitet - og ja, så bliver det dyrt.

Sjovt nok var der altid ledige kollegieværelser i udkanten af byen, cirka 15 min i bus fra Uni.

Ditto.
Da jeg studerede i Århus (for æh....ret lang tid siden!) skulle alle osse partout bo inden for ringgaden.
Jeg boede med egen indgang, eget badeværelse, eget køkken og gratis brug af vaskemaskine i et dejligt lyst (stort vindue!!) kælderværelse i Højbjerg og kunne cykle til uni på 15 min. For 1500,-
Senere boede jeg i Viby til samme pris.

Men jeg har også kun yderst sjældent oplevet at mangle penge i mit liv. Mest fordi jeg har tilpasset udgifter til min indtægt.
Og arbejdet.
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5444

Indlægaf DenSyngendeLussing » 14. mar 2018, 10:09

Folk, der siger ting som, “du er så køn, du burde smile mere” eller, “hvorfor ser du så sur ud” skal passe deres eget ansigt og lade mit være i fred.

Jeg har resting bitch face, sådan er det bare. Deal med det, Fedtmule.
33
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 537
Likede indlæg: 8992

Indlægaf Lemonella » 14. mar 2018, 10:13

DenSyngendeLussing skrev:Folk, der siger ting som, “du er så køn, du burde smile mere” eller, “hvorfor ser du så sur ud” skal passe deres eget ansigt og lade mit være i fred.

Det må du så hjertens gerne sige for mig i hvert fald. Jeg har samme type fjæs og jeg ser altid lidt sur ud, selvom jeg faktisk er glad. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 113
Likede indlæg: 1512

Indlægaf TinaW » 14. mar 2018, 10:22

Lemonella skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Folk, der siger ting som, “du er så køn, du burde smile mere” eller, “hvorfor ser du så sur ud” skal passe deres eget ansigt og lade mit være i fred.

Det må du så hjertens gerne sige for mig i hvert fald. Jeg har samme type fjæs og jeg ser altid lidt sur ud, selvom jeg faktisk er glad. :)

Også mig :D
1
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 229
Likede indlæg: 6027

Indlægaf Santa » 14. mar 2018, 10:24

vulpesVelox skrev:
Santa skrev:Ditto.
Da jeg studerede i Århus (for æh....ret lang tid siden!) skulle alle osse partout bo inden for ringgaden.
Jeg boede med egen indgang, eget badeværelse, eget køkken og gratis brug af vaskemaskine i et dejligt lyst (stort vindue!!) kælderværelse i Højbjerg og kunne cykle til uni på 15 min. For 1500,-
Senere boede jeg i Viby til samme pris.

Men jeg har også kun yderst sjældent oplevet at mangle penge i mit liv. Mest fordi jeg har tilpasset udgifter til min indtægt.
Og arbejdet.

Det er godt nok nogle dyre cykelture, du holder dig! :jule:

Hæ....ikke drille, jeg har feber!
:D
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1922
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19412

Indlægaf Daine » 14. mar 2018, 15:35

TinaW skrev:
Lemonella skrev:

Også mig :D

Og mig! :sur:

:D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1389

Indlægaf Pølsemix » 15. mar 2018, 06:40

Nu er over halvdelen af danskerne overvægtige, det er utroligt at så mange bare lader stå til og ikke tager ansvar for deres eget liv og fysik.
8
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2338

Indlægaf Tux » 15. mar 2018, 07:18

Jeg er ikke medlem af den overenskomstbærende fagforening på mit job - ikke fordi jeg ikke går ind for Fagforeninger, men jeg har bare mere til fælles med en anden fagforening (ikke gul). Hvis de vil have mig som (dobbelt) medlem må de give mig rabat på kontingentet nå.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 978
Likede indlæg: 8415

Indlægaf Rapfisk » 15. mar 2018, 09:05

Tobywan skrev:
Mani skrev:
dgd2007 skrev:
BlueBunny skrev:[...] Mange stedet deles grundløn til forargelse. [...]

:gruble:

Jeg tror det betyder, at det er grundlønnen, der oplyses (deles), men der ikke nævnes hvad pensionssatsen, tillæg etc. er.

Fx. havde jeg 18% i pension, da jeg var offentligt ansat og 6% i det private - begge steder med 1/3 egen betaling. Min løn i det offentlige blev altid omtalt som beløbet efter egen delen pension var trukket. I det private bliver den altid omtalt før. Det gør det ret svært at sammenligne :)

Det er ikke relevant hvem der betaler pension når man tale løn som sammenligning. Kun det samlede beløb, når alt er talt med (grundløn, tillæg, pension osv.). Jeg bliver også bare så træt at at se disse lønsedler som ingen kan bruges til noget, når der skal sammenlignes.

Der kan jo nemt være en forskel på 10-20% alt efter om pension er med eller ej. Uanset hvem der betaler dem, skal de da tælles med for at man kan sammenligne noget som helst.

De 18% som man "automatisk" får i det offentlig, skal mange steder forhandles som reel løn i det private. Eller der skal indbetales ekstra, da den arbejdesgiverbetalte del, ofte er mindre.

Det er ikke 18 pct alle steder. Jeg mener kun, at sygeplejerskerne får 10? Som AC'er får jeg 17,1 (2/3 arbejdsgiverbetalt), hvilket er i den meget høje ende også inden for det offentlige.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
fisken80
Kort karma: 276
Likede indlæg: 9273

Indlægaf fisken80 » 15. mar 2018, 10:52

Rapfisk skrev:
Tobywan skrev:
Mani skrev:
dgd2007 skrev:
BlueBunny skrev:[...] Mange stedet deles grundløn til forargelse. [...]

:gruble:

Jeg tror det betyder, at det er grundlønnen, der oplyses (deles), men der ikke nævnes hvad pensionssatsen, tillæg etc. er.

Fx. havde jeg 18% i pension, da jeg var offentligt ansat og 6% i det private - begge steder med 1/3 egen betaling. Min løn i det offentlige blev altid omtalt som beløbet efter egen delen pension var trukket. I det private bliver den altid omtalt før. Det gør det ret svært at sammenligne :)

Det er ikke relevant hvem der betaler pension når man tale løn som sammenligning. Kun det samlede beløb, når alt er talt med (grundløn, tillæg, pension osv.). Jeg bliver også bare så træt at at se disse lønsedler som ingen kan bruges til noget, når der skal sammenlignes.

Der kan jo nemt være en forskel på 10-20% alt efter om pension er med eller ej. Uanset hvem der betaler dem, skal de da tælles med for at man kan sammenligne noget som helst.

De 18% som man "automatisk" får i det offentlig, skal mange steder forhandles som reel løn i det private. Eller der skal indbetales ekstra, da den arbejdesgiverbetalte del, ofte er mindre.

Det er ikke 18 pct alle steder. Jeg mener kun, at sygeplejerskerne får 10? Som AC'er får jeg 17,1 (2/3 arbejdsgiverbetalt), hvilket er i den meget høje ende også inden for det offentlige.

De får 11,9, men det er stadig i den lave ende. Jeg er faktisk overrasket over, at de ikke får mere.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 613
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8984

Indlægaf Delfin » 15. mar 2018, 10:58

Der er ingen, der har bedt jer sulte i 8 timer. Smør dog en madpakke. Sådan en flok forkælede unger http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-1 ... l-vi-sulte
21
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 419
Likede indlæg: 7768

Indlægaf HappyPaww » 15. mar 2018, 11:12

Delfin skrev:Der er ingen, der har bedt jer sulte i 8 timer. Smør dog en madpakke. Sådan en flok forkælede unger http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-1 ... l-vi-sulte

Jamen de har jo ikke tid! Det er bare for svært at stå 10 minutter tidligere op. Og at vælge maden dagen før - come on, I kan da ikke forvente at man kan vide hvad man har lyst til dagen før :forvirret:

Voksenlivet skal nok blive spændende for de stakkels unge...
14
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14757

Indlægaf Juki » 15. mar 2018, 11:14

Delfin skrev:Der er ingen, der har bedt jer sulte i 8 timer. Smør dog en madpakke. Sådan en flok forkælede unger http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-1 ... l-vi-sulte

Av, av, av! Jeg tvivler på om mine tæer vil kunne rettes ud og at mine fødder nogensinde vil blive det samme igen :tie:

Jesus Christ! Tag jer fucking sammen!! :tie:
10
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"