Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1563

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 19:22

Myresluger skrev:Når jeg læser indlæg - både her og andre steder på nettet - undrer jeg mig over hvor dårlig forståelse der er for andres arbejdsforhold. Jeg ved ikke meget om offentligt arbejde. Men der er i hvert fald også rigtig mange offentligt ansatte der total mangler indblik i hvordan det er at arbejde i det private - de steder jeg har været ansat (store private firmaer):
- Der er ikke betalt frokost - og man taler job i frokosten, tager sin telefon og holder sjældent den halve time man bliver trukket for.
- når man taler løn inkluderer det pension etc., der er ikke noget der hedder tillæg - en lønnen er lønnen
- der er ikke overtidsbetaling eller flex af overtid
- der er ikke nogen kompensation for rejser - heller ikke når det er henover weekenden

Det er ofte noget der overhovedet ikke tages alvorligt af de offentligt ansatte. Det går tilgengæld at jeg har meget svært ved at tage dem alvorligt, når de overhovedet ikke vil høre hvordan betingelserne er i det private. Der er måske stadig forskel på lønningerne - men hvis ikke vi sammenligner æbler med æbler giver det slet ingen mening at sammenligne.

Men det private er jo heller ikke bare det private. Jeg kender folk I det private der har helt andre forhold end du nævner her.
Jeg har heller ikke set nogen sammenhæng, hvordan folk opgører deres løn om de er ansat i det private eller ej.
Det virker lidt random hvem der tager pension med eller ej. Jeg tager altid pension med og så synes folk altid min løn lyder frygtelig høj til jeg siger det er med pension.
5
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1148

Indlægaf Myresluger » 15. mar 2018, 19:27

1234 skrev:
Myresluger skrev:Når jeg læser indlæg - både her og andre steder på nettet - undrer jeg mig over hvor dårlig forståelse der er for andres arbejdsforhold. Jeg ved ikke meget om offentligt arbejde. Men der er i hvert fald også rigtig mange offentligt ansatte der total mangler indblik i hvordan det er at arbejde i det private - de steder jeg har været ansat (store private firmaer):
- Der er ikke betalt frokost - og man taler job i frokosten, tager sin telefon og holder sjældent den halve time man bliver trukket for.
- når man taler løn inkluderer det pension etc., der er ikke noget der hedder tillæg - en lønnen er lønnen
- der er ikke nogen kompensation for rejser - heller ikke når det er henover weekenden

Det er ofte noget der overhovedet ikke tages alvorligt af de offentligt ansatte. Det går tilgengæld at jeg har meget svært ved at tage dem alvorligt, når de overhovedet ikke vil høre hvordan betingelserne er i det private. Der er måske stadig forskel på lønningerne - men hvis ikke vi sammenligner æbler med æbler giver det slet ingen mening at sammenligne.

Men det private er jo heller ikke bare det private. Jeg kender folk I det private der har helt andre forhold end du nævner her.
Jeg har heller ikke set nogen sammenhæng, hvordan folk opgører deres løn om de er ansat i det private eller ej.
Det virker lidt random hvem der tager pension med eller ej. Jeg tager altid pension med og så synes folk altid min løn lyder frygtelig høj til jeg siger det er med pension.

Det er jo derfor man er nødt til at have det hele med hvis man skal sammenligne.
0
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 19:29

Myresluger skrev:

Det er jo derfor man er nødt til at have det hele med hvis man skal sammenligne.[/quote]
Ja selvfølgelig, men det altså stadig ikke noget med at være offentlig eller privat ansat at gøre.
1
Brugeravatar
Myresluger

Indlægaf Myresluger » 15. mar 2018, 19:32

1234 skrev:
Myresluger skrev:

Det er jo derfor man er nødt til at have det hele med hvis man skal sammenligne.

Ja selvfølgelig, men det altså stadig ikke noget med at være offentlig eller privat ansat at gøre.[/quote]
Måske har det noget at gøre med hvilke privatansatte jeg omgås - men det er helt normalt at i hvert fald taler om om det er løn med eller uden pension man taler. Ligeledes har de privatansatte jeg omgås langt hen ad vejen har de samme betingelser som mig
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1329

Indlægaf Pølsemix » 15. mar 2018, 19:34

Jeg synes lige det bør nævnes at det du taler om her er jobløn, og det bliver den ansatte jo kompenseret for. Der er anderledes forhold for en timelønnet.
1
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 19:35

Myresluger skrev:Måske har det noget at gøre med hvilke privatansatte jeg omgås - men det er helt normalt at i hvert fald taler om om det er løn med eller uden pension man taler. Ligeledes har de privatansatte jeg omgås langt hen ad vejen har de samme betingelser som mig

Måske det er i hvert fald langt fra alle mine privatansatte venner, der tæller deres med pension selv ikke den revisor jeg kender gør.
0
Brugeravatar
Myresluger

Indlægaf Myresluger » 15. mar 2018, 19:36

Pølsemix skrev:

Jeg synes lige det bør nævnes at det du taler om her er jobløn, og det bliver den ansatte jo kompenseret for. Der er anderledes forhold for en timelønnet.

Jeps - men derfor kan man også kun sammenligne hvis man regner pension og tillæg med.
1
kartoffelpizza
Likede indlæg: 1327

Indlægaf kartoffelpizza » 16. mar 2018, 05:55

Jeg synes, det er uansvarligt når folk, der jobmæssigt står med menneskeliv eller ting der kan være farlige for andre med vilje gør ting, der påvirker koncentrationen - fx voldsomme diæter, at sove for lidt med vilje, tage stoffer osv.

Jeg har flere kollegaer der fx lever af riskiks (en ny diæt åbenbart). Deres hjerner virker tydeligvis ikke, de tåger rundt. Det er altså farligt når man har ansvar for liv og død.

Men det er jo “deres ret”
5
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8766

Indlægaf Lemonella » 16. mar 2018, 06:03

kartoffelpizza skrev:Jeg synes, det er uansvarligt når folk, der jobmæssigt står med menneskeliv eller ting der kan være farlige for andre med vilje gør ting, der påvirker koncentrationen - fx voldsomme diæter, at sove for lidt med vilje, tage stoffer osv.

Jeg har flere kollegaer der fx lever af riskiks (en ny diæt åbenbart). Deres hjerner virker tydeligvis ikke, de tåger rundt. Det er altså farligt når man har ansvar for liv og død.

Men det er jo “deres ret”

Måske du skulle vise dem på diæt, denne artikel: https://samvirke.dk/artikler/derfor-ska ... se-riskiks
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1229
Likede indlæg: 4450

Indlægaf Spjaerten » 16. mar 2018, 06:25

At det er selvforskyldt en kvinde i aftes blev dræbt i trafikken.
Tragisk ja og bilisten stak af. Men måske man skulle lade være at krydse en vej, ved at hoppe over midterrabatten (der står hun krydsede autoværnet, så var det jo ikke en fodgængerovergang eller andet sted hun havde lov til at krydse vejen).
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 123
Likede indlæg: 2291

Indlægaf Tux » 16. mar 2018, 06:47

Kattefjæs skrev:
Tux skrev:
dykkersild skrev:En sjælden gang overvejer jeg at opfinde en læge aftale der gør at jeg kan køre tidligt fra job. Jeg har nogle få kolleger der i den grad trækker børne-kortet. Jeg er faktisk pisse træt af jule/påske/sommer/danse/gymnastik morgenmad/eftermiddagskage/stjerneskud/fuckmigetviststed-komsammen som de skal have gratis fri til. Specielt når man ellers normalt kan stille uret efter hvornår deres arbejdsdag skal slutte.

Gratis fri ?! But why?

Det har jeg godt nok oplevet mange steder at foraeldre kunne faa... :genert: Hvis det havde med boern at goere, uanset hvor travlt der var, hvor ofte det var eller hvor tidligt de skulle gaa, saa lod ledere/chefer det passere. Og det var bare forventningen at andet personalet saa traadte til og loeste de ekstra opgaver oveni deres egne, uden yderligere kompensation. Hvor personale uden boern havde svaert ved at faa lov til at flexe nogle timer for at komme til laegen/tandlaegen eller andet i den stil. Det var sgu egentlig ikke saa sjovt i laengden.

Der er ret stor fleksibilitet på min arbejdsplads, men der forventes at man indhenter en anden dag hvis man går tidligt.
4
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 331
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10805

Indlægaf Hunkat » 16. mar 2018, 07:19

Spjaerten skrev:At det er selvforskyldt en kvinde i aftes blev dræbt i trafikken.
Tragisk ja og bilisten stak af. Men måske man skulle lade være at krydse en vej, ved at hoppe over midterrabatten (der står hun krydsede autoværnet, så var det jo ikke en fodgængerovergang eller andet sted hun havde lov til at krydse vejen).

Jeg tænkte det samme (det er sket ude i nærheden af hvor jeg bor). Ja, bilisten skal stoppe op, jeg han skal melde sig selv, ja gu' er det tragisk og helt forfærdeligt og meningsløst...

Men hvad fanden laver man midt på gl. Køge landevej midt om natten? Det er jo åndssvagt farligt, der bliver altså kørt hurtigt derude.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
LaMariposa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 5271

Indlægaf LaMariposa » 16. mar 2018, 10:11

Jeg fatter ikke hypen omkring Farumhus Bageri. Alt, hvad jeg går fået derfra har bare været tørt og kedeligt... :tie: Til gengæld er det dyrt...
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2774

Indlægaf Ficus » 16. mar 2018, 10:16

LaMariposa skrev:Jeg fatter ikke hypen omkring Farumhus Bageri. Alt, hvad jeg går fået derfra har bare været tørt og kedeligt... :tie: Til gengæld er det dyrt...

Det må man godt sige hjemme hos os. Har fået fra 3 forskellige af deres butikker. Den ene gang var det en rigtig kage, som var ok god. Til gengæld var den dyrere end en tilsvarende kage hos Lagkagehuset, som også er dyre.

De to andre gange har der været franskbrød, rundstykke og tebirkes. Alt sammen SÅ tørt og kedeligt. Hvis man er blandt dem der ikke putter remonce i tebirkes, så skal man satme være god til selve dejen, før det ikke bare er tørt med mere tørt.

Det er mine forældre der har købt alle gangene, men efter sidste gang sagde min mor at det ville det altså ikke gøre igen, så hellere stå i længere kø hos deres lokale yndlingsbager.
1
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4481

Indlægaf abcd » 16. mar 2018, 10:24

LaMariposa skrev:Jeg fatter ikke hypen omkring Farumhus Bageri. Alt, hvad jeg går fået derfra har bare været tørt og kedeligt... :tie: Til gengæld er det dyrt...

Det er nogle år siden jeg har været der, men jeg arbejdede i Farum nogle år, og det var ikke sjældent at jeg tog en fransk chokoladetærte med hjem, det var en god kage der fortjente hype. Den bestod vel primært af chokolade og smør, så den var i hvert fald ikke tør. De har også jordbærtærter, og sådan nogle er vist også svære at gøre tørre. De andre tærter er også gode, jeg husker dem slet ikke som tørre, tvært imod. Jeg er faktisk helt forvirret over at de skulle have tørre produkter. Det kan være deres kanelsnegle og den slags er tørt, det har jeg vist aldrig købt derfra, det var altid tærterne.
0

Tilbage til "Generelt"