Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2178

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 19. mar 2018, 17:02

^djøf'er er mit bud :lol:
4
AstaPasta
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1183

Indlægaf AstaPasta » 19. mar 2018, 17:11

1234 skrev:^djøf'er er mit bud :lol:

Yes, men selvfølgelig skrevet med glimt i øjet osv. Til tider er det jo meget rart, når modtager fanger budskabet i første hug.
2
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Prosperity74 » 19. mar 2018, 21:27

Jeg haaaaaader Knorrs pulver bearnaise sovs ( og bearnaise sovs generelt ) :tie:
4
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 279
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 5039

Indlægaf Mistermor » 19. mar 2018, 21:56

Jeg har lige set "Undskyld vi fik børn" på dr2. En ung kvinde får barn med en ung mand (kendt fra andre udsendelser, fordi han spiller musik med sin tvillingebror) der er for tidlig født med deraf følgende hjerneskade og epilepsi, han har også adhd og lidt asperger (tror jeg). Kommunen sender dem på en hjem for at få vurderet deres forældreevne, da baby er født. De prøver, men ender ud med selv at vælge at få barnet anbragt.

NU kommer det, man ikke må sige. Kvinden havde i forvejen et anbragt barn; jeg håber, nogen sørger for, at hun bliver steriliseret.
10
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 639
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9647

Indlægaf Delfin » 19. mar 2018, 22:48

Børn med downs er søde og nuttede ligesom andre børn, og selvfølgelig elsker deres pårørende dem, men det er altså sjældent en dans på roser at være forældre til et barn med et handicap, så ingen grund til at forherlige det.
22
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 576
Likede indlæg: 3140

Indlægaf Falstria » 19. mar 2018, 22:50

AstaPasta skrev:
Dikus skrev:
Lemonella skrev:
LaMariposa skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg kan godt blive træt af, at en del (føler jeg) har så vildt travlt med at give andre skylden, når de bliver misforstået. Det er typisk folk, der siger ting som: "jeg er kun ansvarlig for, hvad jeg siger, ikke hvad du forstår"

Jo jo, men det ville sguda være nemmere hvis vi alle arbejdede sammen om at forstå hinanden. Som om nogen bevidst misforstår andre. Suk

Nå, det må man måske nok godt sige. Kæphesten blev bare aktiveret af indsparket om tankelæsere herover.. Det er nemlig også en bebrejdelse jeg tit oplever, når medansvaret for dialogen kastes væk. "Jeg er ikke tankelæser" bruges tit som et slags trumfkort, synes jeg, hvor jeg har lyst til at sige "og jeg vidste ikke, at du ikke havde forstået mit budskab.. For jeg er heller ikke tankelæser!" (det er nu ikke møntet på dig Lemonella, jeg aner ikke, hvad dit indlæg bunder i.. Jeg kom bare i tanke om en del frustrerende samtaler)

Nogle mennesker opfører sig som om, at misforståelser er farlige eller sådan noget. Det er vel ikke værre, end at man bare prøver igen.

Da jeg læste kommunikation var det ret simpelt: Hvis modtagen ikke fattede budskabet, så var det ikke afsendt rigtigt.

Da jeg læste til pædagog, lærte vi at det både er afsender og modtagers ansvar at budskabet forstås.

Uhhh jeg vil være med: Da jeg havde kommunikation i semiotisk perspektiv lærte vi, der kunne være knas på linjen flere steder. Og at forskellige teoretikere placerede ansvaret forskelligt.

Jeg har lært, at det er ligemeget, hvordan andre forstår dit budskab, så længe det er formuleret, så du rent teknisk ikke lyver eller i øvrigt kan stilles til ansvar for noget.

Jeg har lært (gennem en fritidsaktivitet) at folk skal trænes til at modtage budskaber sådan som intentionen nu er. Tolkning er noget tillært.
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9452

Indlægaf Lemonella » 20. mar 2018, 06:50

Den mand er totalt uden for pædagogisk rækkevidde.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ko/7079944
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 195
Likede indlæg: 2743

Indlægaf Stitch » 20. mar 2018, 06:55

Lemonella skrev:Den mand er totalt uden for pædagogisk rækkevidde.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ko/7079944

Han bliver jo mere og mere bindegal :rulle:
4
bluetof1
Kort karma: 770
Likede indlæg: 4831

Indlægaf bluetof1 » 20. mar 2018, 07:01

^men erfaringer fra bl.a. Portugal viser jo at der er noget om det han siger.

Jeg kan ikke lide ham, men jeg kan egentlig godt se hvad han siger her. Det vi gør nu virker jo ikke og så er det da gak at blive ved med at gøre det samme og forvente et andet resultat.
Om jeg tror på total legalisering, det ved jeg så ikke lige.
3
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9452

Indlægaf Lemonella » 20. mar 2018, 07:09

bluetof1 skrev:^men erfaringer fra bl.a. Portugal viser jo at der er noget om det han siger.

Jeg kan ikke lide ham, men jeg kan egentlig godt se hvad han siger her. Det vi gør nu virker jo ikke og så er det da gak at blive ved med at gøre det samme og forvente et andet resultat.
Om jeg tror på total legalisering, det ved jeg så ikke lige.

Jeg har det bare sådan, at set i lyset af den hetz der lige nu kører og vel snart har kørt længe, mod rygerne, så virker hans udtalelse fuldstændig ude af proportioner.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1427

Indlægaf Pølsemix » 20. mar 2018, 08:17

Lemonella skrev:Jeg har det bare sådan, at set i lyset af den hetz der lige nu kører og vel snart har kørt længe, mod rygerne, så virker hans udtalelse fuldstændig ude af proportioner.

Hvad er det for en hetz?
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 269
Likede indlæg: 5074

Indlægaf hotlips » 20. mar 2018, 08:26

Vi har et temmeligt stort problem med katte der kommer og skider i haven, jeg graver for det meste om vinteren og det lader til at en pæn del af kvarterets katte betragter det nygravede jord som en ren invitation på trods af at de alligevel aldrig graver det ned, det er virkelig slemt i år, vores have er måske 10*15 m og så er en ny lort hver dag i 3 måneder bare en plage.

Jeg har været ude og give fuglene vand og jeg kunne se der var en kat der var landet i deres vandkar, formentlig har den ikke set det under sneen, jeg håber den blev så våd at den i al fremtid skal have katteprozac bare for at passere vores hæk for fremtiden.
Og at den har skyndt sig hjem og har tørret det hele af i sin ejers hvide sofa eller tilsvarende..
15
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 20. mar 2018, 13:32

Det virker så utroværdigt når man er nødt til at gøre opmærksom på at man er helt okay med at se ud som man gør, fx ved at lave videoer hvor man danser i undertøj osv. Måske fordi alle dem jeg kender, der deler og deltager i den slags opslag og kampagner, er personer som på ingen måde er eller virker til at være okay med hvordan de ser ud.

Det er måske også let nok for mig at sige at man selvgølgelig skal være tilfreds med sit udseende, uanset hvordan man ser ud og det ikke er det vigtigste her i livet at være pæn i andres øjne, når jeg ikke selv er blevet drillet med at have et ørnenæb som næse eller at være blevet kaldt heks af samme grund.

Jeg synes bare ikke det signalerer at man er okay med sin krop, når man er nødt til at pointere det i en video, i stedet for bare at være i det og signalere i sin væremåde og kropssprog at man accepterer det og ikke har et problem med at se naturlig ud. Jeg synes først det bliver gjort til noget man bliver opmærksom på og tænker "jamen hun har strækmærker som mig. Skal jeg så også gøre sådan for at andre tror jeg er tilfreds med mig selv?"

Altså jeg synes man gør et problem ud af noget der ikke behøver være et problem. Men jeg ved ikke om det er fordi jeg bare ikke er målgruppen, for selvfølgelig synes jeg det er vigtigt at vise forskellige kropstyper og "fejl"/at alle ikke ser ud som et photoshoppet modelbillede.
17
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 842
Likede indlæg: 12067

Indlægaf dgd2007 » 20. mar 2018, 19:08

Juki skrev:Det virker så utroværdigt når man er nødt til at gøre opmærksom på at man er helt okay med at se ud som man gør, [...]

Det er vel heller ikke for at påstå, at man er det, men snarere et led i et forsøg på at blive det? :)
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 20. mar 2018, 23:58

dgd2007 skrev:
Juki skrev:Det virker så utroværdigt når man er nødt til at gøre opmærksom på at man er helt okay med at se ud som man gør, [...]

Det er vel heller ikke for at påstå, at man er det, men snarere et led i et forsøg på at blive det? :)

Jeg skal ikke kunne afvise der også videoer/opslag der har den idé bag sig, men de ting jeg har set har været sådan noget "jeg viser jeg har det fint med min naturlige krop, uden brug af filtre, kosmetiske operationer og makeup".

Når jeg ser sådan noget har det nærmere modsatte effekt. Jeg tænker ikke over at man får løst maveskind, hængende bryster, strækmærker osv. med alderen før jeg bliver gjort opmærksom på at det er noget jeg skal have en holdning og en mening om.

Det er som sagt ikke fordi jeg ikke synes man skal vise forskellige dele af kroppen og vise at fx næser kan være store, små, brede, flade, være med store næsebor osv. Det er bare måden det bliver gjort på jeg har mine tvivl om virker efter hensigten.

Det ville også være "forfriskende" med et andet fokus på kroppen end at det er enten eller hvad angår skønhed. Det kunne være skønt med en mere humoristisk tilgang til hvad der er normalt, og hvor udbredt det fx er, for piger/kvinder at få mørke dun på overlæben(om man skal fjerne dem eller ej) eller følelsen af at man stinker under sin menstruation og frygten for at alle andre kan lugte det også. Ting samtlige kvinder oplever, men som der aldrig rigtig bliver snakket om fordi der er mere fokus på fysiske "skønhedsfejl" man umiddelbart kan se.

Min alder har selvfølgelig også noget at sige i og med at jeg fx ikke er en usikker teenager, der har svært ved at finde ud af hvem jeg er og gerne vil være, oveni en masse hormoner osv. På mig ville det bare virke meget bedre og være mere troværdigt hvis der blev fokuseret på de der "hemmelige" ting der hører med til at være mand/kvinde. I stedet for billeder af arme, ører, næser osv. som jeg godt kan se og ved er forskellige fra krop til krop.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"