Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 555
Likede indlæg: 2940

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Falstria » 7. apr 2018, 18:43

Mangoness skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Mangoness skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
fisken80 skrev:Man er eddermame snotdum når man stiller sig op i et nationalt nyhedsprogram og begrunder sin veganer-livsstil med, at man har set to dokumentarer på netflix om at plantebaseret kost er det eneste rigtige... min tæer har seriøst ikke rettet sig ud igen.

Og misforstå mig ikke, folk må gerne leve vegansk, men de skal IKKE fordømme, at jeg vælger en anden måde at spise på og de skal da slet ikke spille kloge på baggrund af to dokumentarfilm fra netflix.

Den kan jeg slå. En af vores førsteholds spillere påstod at han spiste vegetarisk (han vil gerne være veganer), for der var alligevel intet protein i kød og det var en meget "renere" diæt end at spise kød. Hvad baserede han det på? En dokumentar han havde fundet på youtube......

Jeg mener, at jeg engang så en video på YouTube, hvor de påstod, at kød rådner op i ens tarme, fordi mennesker ikke kan fordøje det (det var vist i forbindelse med, at de mente, at vores fordøjelsessystem lignede planteæderes) :gruble:

Jeg tror muligvis ham her har set den samme, for han mente også at vores fordøjelsessystem var ens med planteæderes :genert: .

Men bare det at sige der intet protein er i kød ... :nerve:

Jeg ser det typisk i videoer, hvor folk argumenterer for, at kød ikke er sundt eller "naturligt" at spise for mennesker. Specielt den med, at det rådner og sidder i tarmene i flere dage er en påstand, jeg tit er stødt på :gruble:

Det viser jo bare at vores fordøjelse er tilpasset råddent (fermenteret), alternativt tilberedt kød, hverken raw food eller kaninfoder :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1381
Likede indlæg: 24949

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. apr 2018, 18:51

fisken80 skrev:Kronprinsesse Mette Marits ældste søn Marius ligner en værre møgunge.

Og det må man selvfølgelig ikke sige, for det er han sikkert ikke, men han ligner altså, det gør han bare.

Jeg har tænkt det samme og overvejet, om det mon skyldes, at han er ufotogen.
Jeg er selv så ufotogen, at jeg slet ikke tør tænke på, hvad folk ville udlede om mig, hvis jeg havde en position, hvor jeg ofte blev fotograferet, men sjældent havde nogen videre taletid samtidig.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. apr 2018, 19:35

Jeg synes, de fleste genbrugsbutikker virker klamme, og det bliver ikke nødvendigvis bedre af, at der er tale om såkaldt vintage.
Bevares, jeg kan lide tanken bag genbrug og har også selv (ganske lidt) tøj, der er købt brugt, men jeg går ikke ind i butikkerne på eget initiativ. Det er helt klart en irrationel føle-føle-ting, for butikkerne er næppe sundhedsskadelige eller noget, og miljøsvinende tøj og kunststofstøv er også sin egen form for klamt, men jeg kommer bare ikke udenom, at det lidt vender sig i mig ved udsigten til at skulle ind i en genbrugsbutik, og at jeg derfor bliver ude.
Pæne genbrugsting på/hos andre er ikke et problem, overhovedet; det er butikkerne, jeg ikke kan med.
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 651
Likede indlæg: 9934

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. apr 2018, 19:42

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes, de fleste genbrugsbutikker virker klamme, og det bliver ikke nødvendigvis bedre af, at der er tale om såkaldt vintage.
Bevares, jeg kan lide tanken bag genbrug og har også selv (ganske lidt) tøj, der er købt brugt, men jeg går ikke ind i butikkerne på eget initiativ. Det er helt klart en irrationel føle-føle-ting, for butikkerne er næppe sundhedsskadelige eller noget, og miljøsvinende tøj og kunststofstøv er også sin egen form for klamt, men jeg kommer bare ikke udenom, at det lidt vender sig i mig ved udsigten til at skulle ind i en genbrugsbutik, og at jeg derfor bliver ude.
Pæne genbrugsting på/hos andre er ikke et problem, overhovedet; det er butikkerne, jeg ikke kan med.

Jeg var i min lokale genbrug forleden, og der kom et ægtepar ind, hvor damen straks udbrød: “Ejjjj, der dufter bare SÅ skønt i sådan nogle butikker!”

Jeg skulle til at spørge hende, om hun var blevet vanvittig. Der lugter jo så ulækkert i genbrugsbutikker. Jeg handler meget der - mest bøger - men jeg skal have et særligt overskud den dag på grund af lugten. :genert:
Senest rettet af POCKETKITTEN 8. apr 2018, 02:41, rettet i alt 1 gang.
12
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. apr 2018, 19:45

POCKETKITTEN skrev:Jeg var i min lokale genbrug forleden, og der kom et ægtepar ind, hvor damen straks udbrød: “Ejjjj, der dufter bare SÅ skønt i sådan nogle butikker!”

Jeg skulle til at spørge hende, om hun var blevet vanvittig. Der lugter jo så ulækkert i genbrugsbutikker. Jeg handler meget der - mest bøger - men jeg skal have et særlig overskud den dag på grund af lugten. :genert:

Det er lugten, ja!
Og så blev jeg faktisk lidt chokeret over at finde kæmpe nullermænd på gulvet i prøverummet i en fancy genbrugsbutik med god plads og for det meste ok rene vare (tøjet var helt rent, nogle af tingene lettere støvede).
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14758

Indlægaf Juki » 7. apr 2018, 20:05

fisken80 skrev:Kronprinsesse Mette Marits ældste søn Marius ligner en værre møgunge.

Og det må man selvfølgelig ikke sige, for det er han sikkert ikke, men han ligner altså, det gør han bare.

Ligesom Caroline Fleming og Nicklas Bendtners søn og Frederik Fetterlein og Saselines søn :genert:
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 539
Likede indlæg: 9014

Indlægaf Lemonella » 8. apr 2018, 05:21

DetSorteCirkus skrev:

Jeg har tænkt det samme og overvejet, om det mon skyldes, at han er ufotogen.
Jeg er selv så ufotogen, at jeg slet ikke tør tænke på, hvad folk ville udlede om mig, hvis jeg havde en position, hvor jeg ofte blev fotograferet, men sjældent havde nogen videre taletid samtidig.

Hvis han skal defineres ufotogen, så skal jeg i hvert fald aldrig nogensinde i nærheden af et kamera mere.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
LaScrooge
Kort karma: 838
Likede indlæg: 8366

Indlægaf LaScrooge » 8. apr 2018, 06:25

Daine skrev:Hvad går et babyshower i Danmark ud på? Er det sådan direkte kopieret fra USA, hvor det (i film, som er det eneste referencepunkt jeg har) virker til at forældrene/mødrene får nogle temmelig store gaver eller er der mere low key hygge-tam-tam uden gaver?
For jeg tænker lidt, hvis man både skal dukke op med babyshower-gave, barselsgave (som en del praktiserer) og en dåbsgave ... så kan det ret hurtigt løbe op.

Jeg springer lige ind her 2 uger senere med mit besyv. Det, du skriver, er der hunden ligger begravet for mit vedkommende, af personlige, ikke principielle årsager.
Som en, der ikke skal giftes (ikke er blevet det endnu og som var sammen med en, der ikke ville), ikke har børn og som tilmed har fødselsdag i december, kan jeg virkelig godt blive træt af alle de ekstra fejringer kommende ægtefolk, forældre og kommende forældre kan høste. Sammenholdt med dét, at man i min familie åbenbart har det med at glemme, at december kommer igen hvert år og med den også Scrooge's fødselsdag. Babyshower, barselsgaver, navngivningsgaver, polterabender bryllupsgaver, en uendelig række af fødselsdage. Og når min dag kommer, har man ikke råd, fordi det snart er jul og december er dyr. Tilmeld er der nu så mange børn i familien, at mange af de voksne er blevet enige om, kun at give gaver til børnene til jul. Så jeg kan ikke gøre mig håb om fødselsdagsfejring og jeg skal glædes over at give gaver til andre folks børn til jul. Jeg kan fandeme godt blive træt af det, ærlig talt. Og det er jo ikke ungernes skyld, så jeg kan ikke rigtig forsvare overfor mig selv bare at undlade at give gaver for at være demonstrativ.

Jeg kommer til at tænke på afsnittet i Sex&the city hvor Carrie er til fødselsdag hos en venindes barn og får stjålet sine sko. Moderen er kold i røven,fordi Carries private forbrug og prioriteringer som barnløs single ikke rigtig regnes for rigtig vigtigt sammenlignet med vigtigheden og rigtigheden af at få og fejre et barn. Jeg kan sgu godt blive træt af at føle mig underprioriteret på den måde. Sidst min ene søster holdt noget gav jeg gaver for 800 kroner til hendes 4 børn, 500 til hende og hendes mand i bryllupsgave. Jeg fik selv 2 vaser til samlet 400 kroner i fællesgave af hende+mand, anden søster+hustru, tredje søster+kæreste og min mor+mand da jeg fyldte 35 og kun ét hold af den kom til den brunch, jeg inviterede til. Til min sidste fødselsdag fik jeg af samme flok en buket blomster tilsendt, 250 kroner.

Jeg ved godt at det er personligt for mig og at jeg derfor ikke nødvendigvis er helt rimelig, men jeg føler mig ligegyldiggjort og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Ud over måske at invitere til fødselsdag allerede i oktober, så de ved det. Men det er bare heller ikke en garanti for noget, eftersom udgifterne alligevel altid kommer bag på dem.
16
fisken80
Kort karma: 276
Likede indlæg: 9297

Indlægaf fisken80 » 8. apr 2018, 07:10

POCKETKITTEN skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg synes, de fleste genbrugsbutikker virker klamme, og det bliver ikke nødvendigvis bedre af, at der er tale om såkaldt vintage.

Jeg var i min lokale genbrug forleden, og der kom et ægtepar ind, hvor damen straks udbrød: “Ejjjj, der dufter bare SÅ skønt i sådan nogle butikker!”

Jeg skulle til at spørge hende, om hun var blevet vanvittig. Der lugter jo så ulækkert i genbrugsbutikker. Jeg handler meget der - mest bøger - men jeg skal have et særligt overskud den dag på grund af lugten. :genert:

Jeg synes der er stor forskel på lugten. Jeg kommer i flere forskellige genbrugsbutikker og i de bedste af dem lugter der ikke anderledes end i almindelige butikker, men i den værste der lugter der simpelthen så gammelt og hengemt at jeg næsten får de helt dårligt. Jeg aner ikke hvorfor der er den forskel, men den er godt nok markant.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
1234
Kort karma: 72
Likede indlæg: 1874

Indlægaf 1234 » 8. apr 2018, 07:15

fisken80 skrev:
POCKETKITTEN skrev:

Jeg synes der er stor forskel på lugten. Jeg kommer i flere forskellige genbrugsbutikker og i de bedste af dem lugter der ikke anderledes end i almindelige butikker, men i den værste der lugter der simpelthen så gammelt og hengemt at jeg næsten får de helt dårligt. Jeg aner ikke hvorfor der er den forskel, men den er godt nok markant.

Enig! Jeg elsker den ved siden af mit arbejde fordi de lugter helt normalt. Jeg tror det fordi den er virkelig stor og de vasker tingene ordentligt inden de stiller de ind.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2339

Indlægaf Tux » 8. apr 2018, 07:16

POCKETKITTEN skrev:

Jeg kommer ikke i almindelige genbrugsbutikker, men kan godt lide lugten af gamle bøger i antikvarier :genert:
2
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2777

Indlægaf Ficus » 8. apr 2018, 07:21

LaScrooge skrev:Jeg ved godt at det er personligt for mig og at jeg derfor ikke nødvendigvis er helt rimelig, men jeg føler mig ligegyldiggjort og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Ud over måske at invitere til fødselsdag allerede i oktober, så de ved det. Men det er bare heller ikke en garanti for noget, eftersom udgifterne alligevel altid kommer bag på dem.

I år kan du prøve at invitere til fødselsdag i start november eller start januar, undskyld det med at du har virkelig travlt omkring din fødselsdag, hvis det bliver nødvendigt med en undskyldning. Hvis det er det samme, så har du lidt to muligheder; snak med dem eller æd den, for det ændrer sig nok ikke uden en snak. Og man kan godt tage snakken uden at virke urimelig, synes jeg.

Jeg har næsten altid fået mindre gaver end mine yngre søskende til fødselsdage (seneste gange har de fået for omkring 1000 “de ønsker sig jo ikke andet”) og så begyndte jeg at lægge mærke til at jeg også fik noget mindre gaver end min kæreste.
Eksempelvis fik jeg sidste år en skål til 250 (købt med 20-25% rabat), til min kærestes havde de bestilt en bog til omkring 250 også, men den kunne ikke nå hjem til hans fødselsdag og “man skal jo have et eller andet på dagen”, som så var vinglas til 350 kr. Havde ikke sagt noget, men havde da tænkt at det virkede lidt underligt. Så sad vi en uges tid senere og snakkede, mig og mine forældre, og jeg nævnte at jeg ville finde på noget til kæreste, til når han bliver kandidat. Der er så det her udgåede Legosæt, som han har sukket efter i et par år, men som, fordi det er udgået og er sådan en fan-ting, så koster det omkring 4000. Min far foreslår så at vi køber det(nok i en fordeling ala jeg giver 2/3 eller 3/4). Min reaktion var at spørge om de kunne huske hvad de havde givet mig i gave sidst (kunne de ikke) og så derefter kæresten. De havde aldrig tænkt over det, men sagde at hvad de lige gav i gave kom an på dagsformen og ønskelisten, hvilket også er ok.
Sagde at det ikke var dét det handlede om for mig, altså ikke KUN gaverne, men at jeg følte at min fødselsdag måske altid faldt sammen med noget andet, så jeg fx ikke kan holde den når jeg har lyst, hvis jeg vil ha at folk også kan komme og at det ikke var vildt fedt.

Nu håber jeg så ikke at de har dårlig samvittighed eller lign og køber noget overdrevet, næste gang jeg har fødselsdag, jeg håber mere at de skruer niveauet ned på mine søskende.
Har så også fundet ud af at den gave jeg fik fra mine søskende sidste år, egentlig var en mine forældre havde købt også :rulle: men det er en hel anden snak
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 539
Likede indlæg: 9014

Indlægaf Lemonella » 8. apr 2018, 07:33

Jeg er så, undskyld mit sprog, fucking ligeglad med, hvad de gaver koster som folk giver mig. Jeg sidder da ikke bagefter og tjekker priser på det jeg har fået. Jeg er glad for at folk har tid og lyst, til at komme og fejre mig.

Jeg er ikke specielt glad for at være i centrum, så om folk kommer eller ej, lever jeg med. Jeg har fødselsdag om sommeren og tit er folk allerede taget på ferie og må melde afbud. Det gør mig absolut intet.

Jeg elsker at få pengegaver, eller gavekort. Jeg er på førtidspension og der er ikke altid råd til tøj, sko, parfumer, cremer og ture til frisøren, så pengene falder på et tørt sted.
Jeg siger tit til dem der spørger ind til ønsker, at de kan give mig en buket blomster. “Giv mig en blomst mens jeg lever” agtigt.
7
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1339
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12408

Indlægaf Fru Sunshine » 8. apr 2018, 07:48

Jeg går heller ikke op i, hvad gaver har kostet, men min søster nævnte på et tidspunkt, at hun som single uden børn, ind imellem havde følt det lidt uretfærdigt.
Og den tog jeg til mig, for hun har jo ret i, at det altså bare er dyrere for hende, end for os, der bare kan skrive børnene på, selv om de er voksne.
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
1234
Kort karma: 72
Likede indlæg: 1874

Indlægaf 1234 » 8. apr 2018, 07:53

Men giver man ikke for et større beløb som familie end som single? Det gør man i min familie. Så jeg får fx den største fødselsdagsgave, fordi jeg ingen børn har men alle mine søskende har, så jeg får gave fra flere personer.
1

Tilbage til "Generelt"