Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Nacaw
Kort karma: 6
Likede indlæg: 181

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nacaw » 1. jul 2018, 23:58

Confucius skrev:

Der er mange forskellige karakterskalaer i Europa, og det er oftest umuligt at sammenligne karakterer mellem landene. Som en hjælp hertil er der inden for ECTS udarbejdet en karakterskala, der er tænkt som en fælles omregningsskala i forhold til de enkelte landes nationale karakterskalaer.

Det er ikke så meget et spørgsmål om at bruge bestemte tal, som at bruge bestemte målepunkter Eksempelvis var det der skulle til for at udløse topkarakteren 13, ikke foreneligt med det som skulle til for at udløse topkarakteren 12. Derfor skulle kriterierne ændres og i stedet for at ændre kriterierne og bevare tallene, kunne lige så opgradere ordentligt.

Jeg er en smule i tvivl om hvad du vil med indlæget. Der står ikke noget der strider imod indholdet af det indlæg du svarer på. Det slår tværtimod fast, at ændringen af karakterskalaen var en del af Danmarks REPONS på Bologna deklarationen. Det var ikke en som sådan en del af Bolognaprocessen, som du skrev. I det tilfælde vil der netop ikke være plads til forskellige karakter skalaer.

Jeg har, for nemheds skyld, highlightet din fejltagelse helt præcist. EU kunne ikke være mere ligeglad med de forskellige skalaer, så længe de kan oversættes (her kaldes det 'omregning') til ECTS skalaen, og det kunne 13 skalaen godt. Det var blot et ufordelagtigt regnstykke for danske studerende. Men ingen har påduttet Danmark at "kriterierne skulle ændres" , som du skriver. Den del har vi udelukkende selv vurderet. Og det er netop derfor jeg rettede dig i første omgang. Selvom det kan synes at være et semantisk anliggende; forskellen mellem reponds på en proces og selve processen, er det en yderst vigtig distinktion når det kommer til en diskussion om autonomi.

Det er rigtigt, at ingen andre lande havde en karakter som gik udover pensum, men EU blander sig generelt ikke i hvad kravet er for top karakter i de enkelte lande. Det var altså bare ris til egne røv hvis vi havde beholdt undtagelses karakteren 13.

ECTS skalaen blev forøvrigt ændret, da det stod klart at ambitionen om en 10%/25%/30%/25%/10% fordeling af karakterer var umuligt. Vi har heller ikke på noget tidspunkt, hverken med 13 eller 7 trins skalaen prøvet at opfylde den del at ECTS skalaen.
1
Sof
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1236

Indlægaf Sof » 2. jul 2018, 06:37

Tux skrev:
Sof skrev:Jeg kan godt lide min kæreste, synes hans sports-nørderi er ok sødt. Men jeg magter ikke lyden af sport, kommentatorer der snakker helt hjernedødt i flere timer, stadionstøj osv. Hader det virkelig.

Så sluk fjernsynet eller forlad lokalet.

Tak for de gode råd....

Jeg har ikke engang set 3 minutters fodbold i år, så klarer den nok. Derfor kan man jo sagtens synes det er komplet latterligt tv.
6
Sof
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1236

Indlægaf Sof » 2. jul 2018, 06:39

Dmitra skrev:
Sof skrev:Jeg kan godt lide min kæreste, synes hans sports-nørderi er ok sødt. Men jeg magter ikke lyden af sport, kommentatorer der snakker helt hjernedødt i flere timer, stadionstøj osv. Hader det virkelig.

Det er ret heldigt du kan lide din kæreste, det er en god start.

(Disclaimer, jeg er en drillepind, så kunne ikke dy mig).

Ja ik :-D Tror også det er meget heldigt at vi mødte hinanden udenfor sæson, ellers havde han nok ikke haft tid til første date :ninja:
6
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4088

Indlægaf Confucius » 2. jul 2018, 07:02

Nacaw skrev:Jeg er en smule i tvivl om hvad du vil med indlæget.

Med indlægget viser jeg dig hvorfor det er korrekt, hvad jeg sagde. Intet du kommer med, modbeviser det jeg siger, så jeg gider ikke gentage mig selv. Det er heller ikke nødvendigt. Jeg har sagt hvad jeg ville sige til den anden debattør, og har ikke brug for at få det sidste ord, bare fordi du ikke kan eller vil forstå det.
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2947

Indlægaf dykkersild » 2. jul 2018, 07:37

Så - nu kan vi godt regne med at alle forældrene på jobbet - rent faktisk kan komme til tiden og blive en fuld arbejdsdag for nu er alle morgenmad, kage, fotoshots, heldoglykke kom sammen overstået med skolerne - fra 0. klasse til færdig student.

Nå nej - for nu skal børnene jo på sommercamp, bokselejr, festival, sleepover hos diverse osv - så lad os da endelig fortsætter med lige at sige: åh for resten kommer jeg lige lidt senere, smutter lige lidt tidligere, skal lige køre ned og se om xxx opfører sig ordentligt! Hold nu kæft altså - kan de slet ikke se det selv?
7
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14776

Indlægaf Juki » 2. jul 2018, 08:31

Nu har vi forstået at du ikke kan lide fodbold/sport eller det varme vejr. Vi har også forstået at du godt kan lide fodbold/sport og det varme vejr. Du er blevet hørt.

Næste emne, tak.
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 892
Likede indlæg: 12666

Indlægaf dgd2007 » 2. jul 2018, 08:57

Juki skrev:Nu har vi forstået at du ikke kan lide fodbold/sport eller det varme vejr. Vi har også forstået at du godt kan lide fodbold/sport og det varme vejr. Du er blevet hørt.

Næste emne, tak.

Da ikke før varmen og fordbolden er overstået? :nerve:
4
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 2. jul 2018, 12:08

dgd2007 skrev:
Juki skrev:Nu har vi forstået at du ikke kan lide fodbold/sport eller det varme vejr. Vi har også forstået at du godt kan lide fodbold/sport og det varme vejr. Du er blevet hørt.

Næste emne, tak.

Da ikke før varmen og fordbolden er overstået? :nerve:

Jamen jeg er så træt af at læse indlæg hvor folk brokker sig over det, er nedladende over at nogen kan lide at se sport eller nyder varmen, og alle de indlæg som modsvar til hvorfor man godt kan lide det som om det er noget der skal forsvares. Stop nu :whine:

Nu siger jeg bare lige noget, og jeg ved godt det lyder vildt, men der er ikke noget rigtigt eller forkert ved at kunne lide sport og varmen eller det modsatte :8: Mindblowing, I know.
11

Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 214
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3512

Indlægaf Kattefjæs » 2. jul 2018, 12:32

Juki skrev:
Nu siger jeg bare lige noget, og jeg ved godt det lyder vildt, men der er ikke noget rigtigt eller forkert ved at kunne lide sport og varmen eller det modsatte :8: Mindblowing, I know.

:panik: :panik: :panik: :panik:

DET MÅ MAN DA IKKE SIGE
7
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 2. jul 2018, 12:37

Kattefjæs skrev:
Juki skrev:

:panik: :panik: :panik: :panik:

DET MÅ MAN DA IKKE SIGE

Jeg føler mig også sådan lidt "living on the edge" agtig i dag :slem:
7

Selma156
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1808

Indlægaf Selma156 » 2. jul 2018, 19:08

Jeg er lige startet som Couchsurfing vært. For dem der ikke kender det, er det lidt som AirBnb, men mere en slags worldwide fællesskab, hvor man overnatter hos folk gratis. Kulturudveksling af en art. Jeg har selv benyttet mig af det flere steder i verden, hovedsageligt en succes! Har mødt flere venner, som jeg stadig snakker med.

Nå men, nu har jeg for første gang mulighed for selv at bidrage, da jeg har min egen lejlighed med to værelser og en sofa at crashe. Tidligere har jeg ikke kunnet være vært, fordi jeg ganske enkelt kun havde min egen seng.

Jeg havde så min første gæst, en 25-årig franskmand, her i weekenden. Som udgangspunkt var han skide sød, vi snakkede fint og det var dét. Jeg havde inviteret et par veninder over til aftensmad, som vi så alle spiste sammen. Herefter gav jeg øl, sodavand og snacks. Morgenen efter badede han og jeg lavede god morgenmad og kaffe til ham. Altså sådan rimelig god service, hvis jeg selv skal sige det. Viste ham også området, hvor jeg bor.

Så er det at jeg bliver en lille smule bitter, når han skrider (efter nøje anvisninger om bus og tog osv) uden så meget som en lille plade chokolade eller en halvvissen blomst som tak. Jeg VED godt det ikke er at forvente, så det irriterer mig lidt, at jeg synes det er upassende :genert: Jeg har som Couchsurfing gæst konsekvent altid haft gaver med/købt noget på destinationen/købt ind til mad/inviteret dem ud at spise/anything der viser en smule taknemmelighed. Det handler ikke om kroner og øre, men mere handlingen, synes jeg. Han har i øvrigt ikke en gang efterladt mig et review på siden, som ellers er ret vigtigt for ens omdømme derinde. Jeg har for længst skrevet og anbefalet ham. Er jeg en strigle? :D
8
Lykke
Kort karma: 161
Likede indlæg: 3699

Indlægaf Lykke » 2. jul 2018, 19:32

Selma156 skrev:Jeg er lige startet som Couchsurfing vært. For dem der ikke kender det, er det lidt som AirBnb, men mere en slags worldwide fællesskab, hvor man overnatter hos folk gratis. Kulturudveksling af en art. Jeg har selv benyttet mig af det flere steder i verden, hovedsageligt en succes! Har mødt flere venner, som jeg stadig snakker med.

Nå men, nu har jeg for første gang mulighed for selv at bidrage, da jeg har min egen lejlighed med to værelser og en sofa at crashe. Tidligere har jeg ikke kunnet være vært, fordi jeg ganske enkelt kun havde min egen seng.

Jeg havde så min første gæst, en 25-årig franskmand, her i weekenden. Som udgangspunkt var han skide sød, vi snakkede fint og det var dét. Jeg havde inviteret et par veninder over til aftensmad, som vi så alle spiste sammen. Herefter gav jeg øl, sodavand og snacks. Morgenen efter badede han og jeg lavede god morgenmad og kaffe til ham. Altså sådan rimelig god service, hvis jeg selv skal sige det. Viste ham også området, hvor jeg bor.

Så er det at jeg bliver en lille smule bitter, når han skrider (efter nøje anvisninger om bus og tog osv) uden så meget som en lille plade chokolade eller en halvvissen blomst som tak. Jeg VED godt det ikke er at forvente, så det irriterer mig lidt, at jeg synes det er upassende :genert: Jeg har som Couchsurfing gæst konsekvent altid haft gaver med/købt noget på destinationen/købt ind til mad/inviteret dem ud at spise/anything der viser en smule taknemmelighed. Det handler ikke om kroner og øre, men mere handlingen, synes jeg. Han har i øvrigt ikke en gang efterladt mig et review på siden, som ellers er ret vigtigt for ens omdømme derinde. Jeg har for længst skrevet og anbefalet ham. Er jeg en strigle? :D

Nej det synes jeg ikke du er. Men måske du skal gøre op med dig selv om du skal skrue ned for niveauet. Du forventede jo noget af ham - noget som han ikke efterlevede. Hvor lidt eller hvor meget ville du have gjort hvis du havde et udgangspunkt som hed, gæsten giver mig nul og niks?
7
Modesty Blame
Kort karma: 229
Likede indlæg: 3129

Indlægaf Modesty Blame » 2. jul 2018, 19:34

Allmost_Famous skrev:Fodbold er en af de mest overvurderede tv-transmiterede sportsgrene i verden, kun overhalet af cykling og golf.

Du har tydeligvis aldrig set Snooker på tv.
8
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 218
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3155

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 2. jul 2018, 20:37

Folk skal sgu styre deres unger under en shoppetur. Det kan godt være at nu skal de lige have 20 minutter mens de shopper, og så kan ungen passende skrige, løbe og smide med ting i mellemtiden.
Nej. Hvis din unge ikke kan tie stille, lade varerne være på hylderne, lade være med at fare ind og ud af omklædningsrummet, så lad være med at tage dem med.

Jeg er så træt af at få hovedpine af larmende børn og bruge oceaner af tid på at rydde op fordi nu skal mor jo lige shoppe lidt. Eugh... specielt fordi det er 4-5 mønftr om dagen. Fcuk af...
8
Lykke
Kort karma: 161
Likede indlæg: 3699

Indlægaf Lykke » 2. jul 2018, 20:41

TakeAChanceOnMe skrev:Folk skal sgu styre deres unger under en shoppetur. Det kan godt være at nu skal de lige have 20 minutter mens de shopper, og så kan ungen passende skrige, løbe og smide med ting i mellemtiden.
Nej. Hvis din unge ikke kan tie stille, lade varerne være på hylderne, lade være med at fare ind og ud af omklædningsrummet, så lad være med at tage dem med.

Jeg er så træt af at få hovedpine af larmende børn og bruge oceaner af tid på at rydde op fordi nu skal mor jo lige shoppe lidt. Eugh... specielt fordi det er 4-5 mønftr om dagen. Fcuk af...

Det tror jeg nu godt man må sige.
0

Tilbage til "Generelt"